FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XPL OverlayEditor Jeden příspěvek | Celý strom
XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 15:14
leonell
Ahoj,
znáte někdo oficiální důvod, proč Overlay Editor zobrazuje ortofoto ve výrazně menším rozlišení (rozmazané) než samotné XPL?
Zdrojáky od toho asi nejsou?

 1x  

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 15:19
xWing   
On zobrazuje nekvalitne aj default teren, nielen orto Ale dovd nepoznam... snad su to mesnie naroky na pamet.
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 15:27
artoo
Já jsem přesvěčenej, že to bude nároky na paměť. On ten terén prostě umí načíst jedině vcelku a spočítej si 2048 x 2048 x cca 900 kousků....
Ale proč se tim pořád trápíš? Jestli jde o sázení domečků, máme už v betatestu celkem šikovnej prográmek, kterej ti připraví ortopodklad pro WED (i s wed souborem) takřka na jeden klik.. (díky Pavlovi Kuriščákovi)
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 15:53
marko6
uz jsem ho zkousel a znacne ulehci praci
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 15:58
leonell
Na XPL VFR projektu nic nevidím?
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 15:59
leonell
Myslím tu utilitu ke stažení.
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 15:56
leonell
Připraví prosím z čeho?

S použitím nového WED jsem se už i smířil, ale plný GoogleEarth nemám a vzhledem k jeho ceně neplánuju, na vytípání opravdu malé vesničky ve smysluplném rozlišení mám malý monitor a sestavování z dvaceti "screenshotů" mně moc nenaplňuje.

Půlku Kolína (no dobrá - necelou půlku) jsem v OE naskládal během půl hodiny. Jediný problém je trefit se přesně. A to je přesně to, co díky rozmazané verzi v OE nejde.



 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 16:01
artoo
Připraví ti podklad s ortomapy ze seznamu. Žádnej GE není potřeba.
Zkus to: http://airguru.eastforce.net/stuff/podkladnik/

Na postup určitě přijdeš sám. Akorát dej pozor na jednu věc. V první fázi si připravíš kus orta s wed souborem do nové scenérky. Pak si můžeš přidělávat další kusy orta, ale odškrtni volbu "generovat wed" - to ti vygeneruje jen dat polygon a další jpg s ortem..
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 16:04
leonell
Díky, hned zkusím.
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 17:19
leonell
Jo, tak tohle + Tvůj návod a objekty je mocná věc.
V těch odeslaných datech smí být předpokládám jen R2 objekty?
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 17:34
artoo
Rád bych udržel projekt konzistentní bez dalších závislostí, takže ano, jenom R2. Ale až dodělám tu vodu, vrhnu se zase na nějaké to rozšíření knihovny - městská zástavba, kostely a tak....
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 17:51
ivansmil   
Připojím se s otázkou :

1) Jak odesílat data s objekty do projektu? Vesničku po vesničce i s podkladovým ortem a .wed souborem, nebo stačí poslat jeden adresář s Earth nav data, kde by bylo všechno (ale bez podkladů, protože by v nich byl asi bordel)?

2) Zatím se mi ten podkladník.exe nedaří spustit (přes virtualizaci na Mac OS X). Můžu poprosit o stručný popis toho, co a jak to dělá?

----

Do teď jsem postupoval takhle :

1) vyznační obdélníkového polygonu v GE tak, aby se celý vešel na obrazovku ve slušném rozlišení
2) sejmutí screenshotu přesně podle toho polygonu (na Macu se to jen přetáhne myší, musí se ale dávat pozor, aby se to krylo naprosto přesně)
3) převedení .kml do .apt pomocí php udělátka inspirovaného Víťovým skriptem kml2apt (kdo má zájem, můžu poslat, je na to potřeba mít nainstalované php)
4) ruční usazení podkladu ve WEDu podle polygonu z .apt souboru (pomocí 'snap vertices')
5) klikání
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 18:03
artoo
Postupuješ samozřejmě správně. Vylepšení toho podkladníku spočívá v tom, že nepotřebuješ ten proces s GE. Prostě spustíš podkladník, vyznačíš si oblast a on ti vygeneruje polygon do dat souboru + jpgčko s ortem (anebo rovnou wed soubor s vloženým ortem). Zatím je v betatestu, ale zdá se, že funguje bez potíží. Je to napsaný ve dotNETtu, takže nevím jak je to složité s případnou portací na MACa. Musíš vznést dotaz na Pavla Kuriščáka.

K tomu posílání dat: stačí, když mi pošleš výsledný DSF. Klidně všechno cos naklikal naimportuj do jednoho DSFka a já to stejnou cestou naimportuju do CR_objektů....
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 19:43
marko6
k ty vode-zajimalo by me jestli jde nejak pri ty tvorbe nastavit nebo pribarvit v nekterych oblastech tu vodu,aby treba reky byli do hneda a rybnicky do zelena jako v realu..
nb to vsude i v oceanech generuje jednu texturu vody?



 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 20:31
Livien
Myslim, že už moc fantazíruješ, buďme rádi, že se Petr a Bumperem už takhle dělaj s každou louží, ještě aby měli jinou barvu...
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 19:47
leonell
Nevím přesně, co myslíš virtualizací na MacOSX. Pokud to znamená, že tam máš Windows v "okně", tak potřebuješ v nich doinstalovat dotnet runtime. Pod čistým MacOSX by to mohlo (?!?) fungovat s projektem Mono, záleží co přesně z dotnetu ta aplikace používá, podle toho to buď půjde nebo ne.
Jinak je to moc šikovné, jak popsal Artoo - zobrazí se Seznam (jako součást aplikace), označíš prostor, určíš rozlišení (já nechal standard 17), potvrdíš XPL adresář s CustomScenery a zadáš název nové scenérie (28002_Nebovidy - já dal dopředu PSČ, ale on to pak Artoo stejně vloží do oficiálního celku). Stiskneš čudlík a můžeš přejít do WED vkládat baráčky, stromy atd.

 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 20:45
ivansmil   
Tou virtualizací mám na mysli Parallel Desktops s pár let starou instalací Windows XP (z doby, když jsem si ještě myslel, že se bez nich neobjedu ...a teď zrovna bych je potřeboval a nejde to, dotnet runtime 3.5 se mi nepodařilo nainstalovat (háže to nějakou chybu) a podkladník tudíž nefuguje, onehdá jsem nerozchodil ani tu Víťovu utilitku. Problém bude na mojí straně, budu ty Windowsy muset nějak aktualizovat... když já do nich tak nerad chodím

Dík za typ na to Mono, vyzkouším, každá ušetřená minuta se počítá
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 23:14
-AG-
A podarilo se ti nainstalovat aspon nejaky .net framework? Ja tu mam takove soupatko, ktere to zkompiluje i pro nejakou starsi verzi frameworku, takze jestli nejaky mas, udelam ti verzi specialne pro tebe
 

XPL OverlayEditor   7. 3. 2010 / 23:33
-AG-
Technicky teda to neni seznam, ale google, ale to je detail Ja osobne pouzivam zoomlevel 18, protoze z 17 vetsinou nepoznam, jaky presne to je domecek. Ale mam pocit, ze se s tim moc delam
 

XPL OverlayEditor   8. 3. 2010 / 07:41
leonell
Každopádně velké díky za výbornou utilitu.
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 20:36
Livien
Napište sem prosím oblasti, města na čem kdo děláte nebo co máte hotový. Já jsem třeba chtěl dělat Prahu - Jižní město, ale už jsem náhodou zjistil, že na tom někdo dělá, tak ať si nelezem do zelí. Díky
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:01
marko6
tkze: ja uz mam skoro (na 70%) hotovej nymburk,hotovy jizni mesto v praze,castecne hotovej zizkov v okoli vysilace v praze(bohuzel kuli posunutymu podkladu je to vsechno trosku bokem),na 40% benesov u prahy a pustim se este do jiloveho u prahy,mestecka sazava,pikovice atd.(tkze posazavi).
 

XPL - objekty ve svahu   7. 3. 2010 / 21:16
leonell
V tom Posázaví bude spousta objektů ve svahu.
Jak to šlo? Nevisí to ve vzduchu?
Pokud ne, tak si připíšu ještě mojí oblíbenou Libverdu.
 

XPL - objekty ve svahu   7. 3. 2010 / 21:36
marko6
posazavi este nedelam(to planuju az dodelam ty mesta)
tam bude problem ze ty baracky budou bud castecne(pulka) ve vzduchu nb v zemi..zkusim a dam info..
 

XPL - objekty ve svahu   7. 3. 2010 / 21:49
leonell
Tam záleží, kde je referenční bod domečku. Pokud je na stěně, tak když se dá baráček správným směrem tak by se měl podle mně zanořit do terénu.
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:09
leonell
Já chci zkusit Kolín. Ono v podstatě, pokud to má vypadat jakž takž reálně, tak to musí dělat někdo, kdo to v té oblasti aspoň přibližně zná. Z výšky není vidět, zda ta budova má jedno patro nebo dvacet (leda dle stínu, ale to moc spolehlivý ukazatel není).

Bylo by fajn tyto informace kdo co dělá dát na Artoo, protože tady to za týden těžko někdo dohledá.

 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:14
marko6
tjn chtelo by to nejak sepsat aby v tom nebyly zmatky..
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:15
Livien
Já jsem z těch informací co tu posbíram chtěl udělat mapičku v googlu, aby to nemusel všechno dělat Petr, už tahle dělá všechno, ale nervu se o to.
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:19
leonell
Jo, mapka v googlu by byla fajn.
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:57
Livien
Tak mapička je tady

http://maps.google.com/maps/ms?hl=cs&ie=UTF8&msa=0&msid=103867763229021155782.0004813ba42ac624fbe26&ll=50.087052,14.462299&spn=0.014704,0.038581&t=h&z=15

Jak jistě všichni chápete:
Domeček - domečky
Foťák: VFR bod
Letadlo: Letiště

Pokud chcete práva k úpravě mapky napište mi PM (musíte mít úřet u googlu - předpokládám, že máte účet alespoň u youtube a to stačí)
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:27
ivansmil   
Dělám Pacov a okolí, je to na Vysočině východně od Tábora. Chtěl bych udělat všechny vesničky a městečka mezi obcemi Černovice - Pojbuky - Lukavec - Senožaty - Ondřejov. Zatím mám tak půlku (asi 30 vesniček).

Jsou tam UL plochy Černovice a Jiřičky, práškařské letiště v Nové Cerekvi a bývalé vojenské letiště v Kameně, takže celkem pěkná oblast pro VFR výlet.

Tu oblast znám jako svoje boty, o to větší radost je nad tím lítat s nějakým ULL a říkat si : ààà, támhle jsou Roučkovice, támhle je Moudrov, tady Ústrašín a v dálce se nám už blýská JZD v Prasetíně )

http://maps.google.fr/maps?f=q&source=s_q&hl=fr&geocode=&q=Pacov,+%C4%8Cesk%C3%A1+Republika&sll=52.141074,5.222969&sspn=0.116098,0.232773&ie=UTF8&hq=&hnear=Pacov,+R%C3%A9publique+Tch%C3%A8que&ll=49.469463,15.017624&spn=0.245866,0.727158&z=11
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:38
marko6
jj mapka by byla super.tk sup sem s ni
 

XPL OverlayEditor - Kdo co dělá (už má)?   7. 3. 2010 / 21:39
marko6
teda az se to do ni vpise
 

XPL VFR Změnování   8. 3. 2010 / 07:56
leonell
Ahoj,
dva dotazy na Artooa:

1) raději se ptám dopředu, ať s tím pak není problém. Situace - Lázně Libverda se dají se stávajícími objekty snadno naklapat a to také udělám. Nicméně v další verzi bych rád připravil některé objekty jako fotoreálné, třeba kolonádu. Přeci jen to bude vypadat lépe než sestavené z domků. Jde o to, aby šlo pak na Tvé straně původní obsah odebrat a nový (byť se mění jen někde) vložit.

2) Co s takovými objekty jako třeba Obří Sud či jinými objekty připravenými na míru?
Přidat k tomu DSF exportu?
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 09:00
artoo
Vezmu to pěkně po pořádku....

1) mám z vás radost chlapci, konečně se to trochu hnulo...

2) malé domečky mají vesměs asi půl patra soklu podzemí, takže pokud se dají do svahu cca 30 stupňů, neměl by být problém. Větší domy jako třeba paneláky mají podzemí jen asi metr, protože jsem u nich nepředpokládal, že by měli někde stát na prudkém svahu. Vycházel jsem z úvahy podle reálu, ale nic není dokonalé...

3) Co se týká konkrétních objektů - samozřejmě, že bude lepší pokud si dáte práci s přípravou individuálních objektů podle reálu. Tady bych akorát prosil dodržet takováto pravidla:

- modelujte objekty úsporně (je to jen stafáž)

- připravujte pokud možno jednu velkou texturu na které je všechno, co se daného objektu či města týká. XPlanu vyhovuje, když načítá méně velkých textur než mraky malejch. Ideální je, dělat texturu 2048x2048 a na ní umístit co nejvíce objektů z dané oblasti.

- nedělejte textury zbytečně detailní (domky jsou jen stafáž...). Je třeba si uvědomit, že krajinu sledujeme v nejlepším případě z několika set metrů, takže textura obvykle zobrazuje stejně nějaký nižší mipmap level. Klidně na textuře vynechte volné místo pro další využití, než dělat zbytečně detailní texturu kvůli jednomu baráku.
Podívejte se na vzorové textury do CR_objektů...

- DŮLEŽITÁ věc: pojmenování objektů a textur. Jelikož jsem trochu paranoidní systematik, naléhám na vás abyste důsledně pojmenovávali objekty i textury. Za nějaký čas se nám to rozhodně vrátí až v tom bordelu budeme dělat nějaké úpravy...
Zvolil jsem takovouhle logiku:
objekty... název města_barák, např. praha_kcentr.obj....
textury... název města_číslo, např. praha_01.dds, praha_02.dds

Opět nakoukněte na vzor do CR_objektů.


4) Dodatečné doplňování a změna objektů - tady nemám ještě úplně jasnej postup, páč jsem si říkal, že tohle hned tak řešit nebudem, ale představuju si to asi takhle:

Pokud budu dodělávat nějakou už rozpracovanou oblast, bude nejlepčí pokud si naimportuju do WEDu stávající DSF dané oblasti z CR_objektů. Tam mi vznikne ve struktuře scenérky složka s názvem toho DSF...
Nové objekty kladu mimo tuto složku, takže jsou snadno oddělitelné od těch stávajících. Jen při výsledném exportu scenérky do DSF musim vymáznout složku s naimportovaným stávajícím CR_objekty....

Otázka záměny již vložených objektů je složitější - tam zkrátka nezbývá než se domluvit: udělal jsem tadyten barák podle reálu, vyhoď mi tam ty knihovní...
Je to holt vopruz a snad se nám to nebude stávat často. Ostatně proto jsem v tutoriálu zdůrazňoval abyste nepoužívali objekty provizorně. Je snažší je později doplnit než vyměnit...


5) Mapka je super - už jsem na to myslel a jsem rád, že se toho někdo chytnul. Bude se to hodit..

 1x  

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 09:34
leonell
>Je to holt vopruz a snad se nám to nebude stávat často.

Obávám se, že bude. V tuto chvíli minimálně kvůli kostelům a kapličkám, které jsou v každé vesnici a jsou to významné navigační VFR body a zatím nejsou osazovány (tím prosím neříkám, že máš všeho nechat a jít je dělat )

Právě proto jsem se na to ptal dopředu, než si na sebe ušiješ oprátku či v horším případě to změnovat nepůjde

Nevím jak to funguje na "pozadí" ale nejjednodušší by bylo, kdyby se ten finální DSF skládal VŽDY z těch dodaných celků a to vždy při nové verzi.

Řekněme že máš dva adresáře, SOURCE a FINAL:
Do SOURCE adresáře sypeš data kdo ti co pošle, za kvalitu a složení odpovídá autor.
Máš tedy například:
01_MladaBoleslav.dsf
28000_Kolin.dsf
46362_Libverda.dsf
123_Sazava.dsf
atd.

A existuje skript/aplikace, která to umí sesypat (přiložím případně ruku), třeba:

sestav.exe cr_objekty-2010.03.08.dsf

Nová verze bude v podstatě vždy, když to pustíš. Kdybych se hodně zasnil, tak by to mohlo dělat někde na webu měsíčně a automaticky, ale teď zase zpátky na zem

Při změně (ať už je důvod jakýkoliv) stačí nahradit původní soubor v SOURCE adresáři (ideálně původní radši schovat) a spustit "překlad" do finálního DSF.
Tvoje zatížení minimální a můžeme změnovat kdykoliv.

Ale jak jsem psal, nevím co je na tvé straně, možná to takhle nejde.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 09:54
leonell
S těmi kostelíky to nebyl zrovna dobrý příklad, protože to je přidání, nikoliv změna.
Ale na principu to nic nemění.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 10:05
artoo
Ale jo, teoreticky by to tak nějak šlo a je to dokonce krásná myšlenka, ale má to pár háčků. Předpokládá to, že každý si vezme za svou nějakou oblast a bude se o ní starat a upravovat ji i budoucnu a bude od ní stále udržovat svůj zdroják.

Vezměme například v úvahu, že někdo rozdělá pár vesniček, ale některé objekty vynechá - viz kostelíky - třeba z důvodu že momentálně nejsou. Za nějaký čas ovšem budou, ale původní autor bude mít jiné starosti, takže se najde někdo jiný, kdo je tam nasází. A jsme tam kde jsme byli...
A zadruhé: autor mi pošle nějakou oblast - já ji zařadím do projektu a vydám update. Ale on aby ji mohl dál rozšiřovat si ten update nebude moct stáhnout, páč pak by měl svoje dílo duplicitně 2x. Aby mohl testovat svoje případné úpravy, musel by si stejně CR_objekty vypnout...

Původní postup prostě předpokládá, že někdo namrská vesničku, pošle mi ji, já jí tam přidám a jde od toho. Když budou k dispozici nové prvky v knihovně prostě naimportuje stávající stav, přidá do nové scenérky nové prvky a pošle mi jen ten upgrade....


Máš pravdu, že nějaké zautomatizování by určitě stálo za to, ale je potřeba se nad tím ještě zamyslet. Například by nebylo špatné nějak využít ty GoogleMaps k tomu, aby třeba každej si mohl polygonem vyznačit oblast na kterou právě šahá, aby na ní v jdenu chvíli nedělali dva...

Když už jsi načal tu otázku palčivě chybějicích kostelíků, potřeboval bych aby mi kdokoliv z vás poslal nějaký fotky kostelíků, abych mohl udělat nějakej výběr a komplexní průřez typama do knihovny...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 10:53
leonell
Asi máš pravdu. Možná to fakt za tu evidenci okolo nestojí.
Když Ti někdo pošle, že mění tímto DSF vše v oblasti 50.1234,15.1234 až 50.1235,14.1235 tak by to mělo postačovat k smazání objektů a ani to snad moc nezatíží.
Přidání, tam je to jasné.

Pár kostelíků nafotím a pošlu.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 11:10
artoo
Možná by bylo ideální zavést takovou praxi, že pokud by někdo potřeboval něco vyhodit, udělá pomocí polygonu na GE "exclude" oblasti a pošle mi KML s polygonem, Já si ho zkonvertim pomocí KML2APT a hned ve WEDu uvidim, kde je potřeba mazat....
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 11:35
leonell
Jj. Tak nějak.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 17:35
-AG-
No, myslim že tu padly všechny potřebné nápady, Jak By To Mělo Být (tm), a myslím, že pokud to bude jinak, tak to dříve či později petrovi přeroste přes hlavu. Tedy:

Někde veřejně na webu leží desítky dílčích .dsf (popřípadě .wed), které jsou kýmkoli stažitelné a modifikovatelné. Optimálně, kdyby ke každému takovému souboru byl známý i polygon (nebo aspoň obdélník), který je pokryt. Tyhlety polygony by byly zobrazeny v nějaké pěkné mapičce, a šlo by si nějaké oblasti v rozumném množství zabírat.

Jednou za čas, by se petr, nebo nějaký skript sebral, sesypal ty dsfka na jednu hromadu a udělal z nich novou verzi projektu. Člověk, co by chtěl něco editovat, by si prostě z webu stáhnul aktuální .dsf nějaké oblasti (s tím že by někam napsal, nebo někam kliknul, ať na to zrovna nikdo nehrabe), to by upravil a nahrál novou verzi. Takhle je oproti jiným modelům umožněno, že kdokoli může editovat cokoli. A nemusí se řešit žádné další úkony, excludy, dohady, atd.

Imho je to vpohodě realizovatelné, nějaký nástroj na správu souborů (něco na způsob odlehčeného svn nebo cvs, co má webového klienta), už určitě existuje, tak by se to někam akorát nahodilo, a tam by to vpohodě jelo. Nějaké generování mapičky s polygonama je taky veskrze jednoduchý úkol, který bych tak za pár hodin určitě naprogramoval. A periodické sesypávání by se sice teda holt dělalo zatím ručně, ale protože .dsf je dobře dokumentovaný formát, tak určitě není problém v konečném čase naprogramovat nějakou utilitku, co to bude sesypávat sama.

Podívám se po nějaké té webové aplikaci na správu souborů.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 18:32
ivansmil   
Super, jen houšť a větší kapky

Když už jsou ty Vánoce, osobně bych se přimlouval za nějaký univerzální webový rozhraní toho Podkladníku... něco na způsob webový stránky, kde by se dal na mapě vyznačit zamýšlený polygon a aplikace by vyplivla ke stažení apt soubor a podkladové orto, případně i wed. Daná oblast by se na mapce sama označila jako 'work in progress' se jménem autora, aby ostatní věděli, že už na tom někdo dělá.

Taky se mi líbí ten nápad uploadovat jednotlivé .dsf do nějakého věřejně přístupného depozitáře a automaticky generovat (v podstatě ji znovu sestavit) celou ČR scenerku na základě dat, která by tam byla v určitý moment.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 18:56
marko6
na ty jednotlivy .dsf by mozna mohla poslouzit capsa..

www.capsa.cz
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:24
-AG-
No, to je skoro presne uplne to, co chci akorat teda bohuzel zadarmo je to jen do 5 uzivatelu, a nevim nakolik to bude mirne modifikovatelne pro nase potreby :/
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:27
marko6
kdyby to byla uzitecna stranka tk bysme se mohli prinejhorsim slozit..me by to problem nedelalo,ja bych prispel,hlavne kdyz by to bylo k uzitku ve vyvoji projektu..
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 08:03
Cesmina
V tom není problém , chce to jednoho administrátora a pak uživatel host, na kterýho se budou hlásit všichni ostatní , takhle je to dělaný u spícího projektu autogen do FS a chodí to bez problémů
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 10:16
AndreW   
Raději bych to viděl na hostingu, který si sám udělám. Spoléhat na služby třetí strany se nevyplácí. Nic takového jako Kapsa, UlozTo, rapid nebo fileshare mi rozhodně nepřijde jako použitelné pro službu tohoto rázu.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 10:53
-AG-
Zatim jsem nasel tohle:
http://www.top-cat.com/intraversion.php

Coz vypada moc pekne, umi to vsechno to co potrebujem, je to dostatecne open, aby do toho sly pridelat nejaky vychytavky, co potrebujem, a kdyz se nejakym csskem nebo primo v kodu vymazou cudliky a hejblatka, ktery nepotrebujem a ktery by matly, tak by to mohlo moc pekne fungovat
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 20:03
ivansmil   
Trochu jsem se nad tím zasnil a napadlo mě tohle :

Struktura toho depozitáře by byla tabulka, co linka, to jedna oblast s objekty. Každá linka tabulky by měla následující atributy (sloupce) :

(1) název oblasti, viz poznámka (*)
(2) odkaz na polygon pro zobrazení na mapě, viz poznámka (*)
(3) autoři, kteří se na oblasti podíleli, viz poznámka (**)
(4) odkaz na podklady, defaultně neaktivní, viz poznámka (**)
(5) odkaz na soubor dsf, defaultně neaktivní, viz poznámka (**)
(6) tlačítko 'Probíhá editace' s hodnotami : 'ano'/'ne'. Defaultně by bylo 'ne', viz poznámky (*) a (**).

(*) Dole by bylo tlačítko 'Přidat oblast', které by spustilo Podkladníka, autor by na mapě vybral polygon, který chce dělat, pojmenoval by ho a po validaci by v tabulce přibyla nová linka s vyplněnými sloupci (1) a (2), s (6) nastaveným na 'ne' a s neaktivním odkazem na podklad ve sloupci (4).

(**) Ten, kdo by se chtěl pustit do editace (nejdřív nejspíš ten, kdo záznam pro oblast vytvořil, ale později i někdo jiný, kdo by chtěl upravit již existující dsf) by zvolil ve sloupci (6) 'ano', aktivovaly by se mu odkazy ve (4) a případně v (5) a mohl by klikat/upravovat, vedle by se zobrazilo jeho jméno jako právě editujícího autora. Až by skončil, tak by tam loupnul ten svůj .dsf, čímž by se znovu nastavila hodnota (6) na 'ne' a zveřejnilo by se to pro další možnou editaci a hlavně pro skript, který by periodicky (třeba jednou za měsíc) generoval celou ČR na základě zveřejněných dsf. Jméno autora by se přidalo k ostatním ve (3).

Je mi jasný, že se tahle sci-fi líp říká, než dělá A taky nevím, jestli by vývoj podobného systému byl vzhledem k počtu klikačů rentabilní...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 20:58
artoo
Myšlenky tady vyřčené jsou všechny bezpochyby podnětné a jak píšeš, bylo by to hezké scifi. Pokud se najde někdo kdo by se do toho chtěl pustit, bude to určitě přínos, ale jen upozorňuji, že je tady ještě spousta technických aspektů, které je potřeba vyřešit. Dotyčný programátor by musel mít především dobrou komplexní znalost celého XPL SDKčka.

Kladu si otázku z jiného úhlu: zatím je nás, kteří jevíme aktivní snahu něco vytvářet pro XPL řádově méně než 10 - i to považuju v současné chvíli za úspěch. Jak jsem vypozoroval z diskuze FSkářů, autogen celé republiky je taky na bedrech několika jednotlivců, takže si nedělám velké iluze, že by se najednou našly desítky klikánichtivých šílenců... Čili má smysl investovat teď čas a potenciál do takového systému?

Je tady i spousta dalších věcí, které by pro urychlení vývoje stálo za to řešit. Napadá mě momentálně taky jedno takové sci-fi: Něco jako Autogen Anotátor pro XPL. Prostě samostatná aplikace, která by načítala dynamicky jako podklad GMapy a umožňovala by klikat podobné footprinty jako AA pro FS. Na základě velikostí by pak vybírala podle nějakého klíče domečky z knihovny a tím by značně urychlila klikání. Prostě by člověk jen vybral typ objektů (třeba RD, panelák, sklady) a klikal by. Výstupen by pak byl nejlépe wed, který by se případně dal dále doupravit a řešilo by to zároveň problém s dělením na jednotlivé čtverce...
Nebo něco podobného v provedení jako plugin pro GoogleEarth.
Ale to jsou jen momentální sci-fi nápady....
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:05
-AG-
Jo, o takovem annotatoru jsem uz taky uvazoval ) To by rozhodne pomohlo dost
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:11
artoo
Přesně v tvojí reakci jsem tím příspěvkem doufal B-)))
Kdybys našel chuť, mám to v hlavě už delší dobu propracované s ohledem na svoje zkušenosti s tvorbou. Takováhle věcička by zefektivnila klikání několikanásobně, protože nejvíc člověka zdržuje právě výběr správné velikosti objektu....
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:40
ivansmil   
Na jakém principu ten AA pro FS funguje? Samo si to analyzuje podkladový obrázek a nějak to obtahuje stejně velké střechy?

S tou velikostí je to fakt. Já se snažím postupovat od největšího po nejmenší a naklikat toho vždycky co nejvíc pro vybraný objekt. Když nesedí, tak to smáznu a dodělám to při další příležitosti s menším objektem.

Musím ale přiznat, že se s tím moc nemažu, prolítnu se nad vesničkou při extreme res (orto 16) a když mě nic vyloženě neruší (něco úplně mimo nebo šejdrem), tak jdu od toho...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:47
-AG-
Ne, tam si to taky klikas sam, ale vyznacujes akorat obdelnicky, a fska si pak na to misto domysli domecek vhodne velikosti.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:51
artoo
U toho AA je hlavním principem footprint, dělaný 3-ma klikama. První dva kliky natáhnou jednu stranu obdélníku, třetím klikem určíš šířku. FS pak podle toho obdélníku generuje domeček na tom půdorysu.
Myšlenka AA pro XPL z toho principu vychází - prostě bys vybral typ domečku (RD, panel atd.) a pak jen podle podkladu klikal obdélníky. AA by za tebe sám vybral z knihovny příslušnej objekt té správné velikosti, která by se co nejvíce blížila tomu obdélníčku. Tím by se dost urychlila práce s výběrem objektů. Automaticky je bohužel nic nakliká, to zůstává stále na nás...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:59
ivansmil   
... aha, takže vlastně něco na způsob toho 'germánskýho' SceneryBuilderu ???

Tam se taky jen kliká po střechách a objekty se vybírají automaticky (jestli jsem to správně pochopil, nezkoušel jsem).
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 22:36
ivansmil   
...tady ta scenerka udělaná SceneryBuilderem vypadá moc pěkně:

http://www.youtube.com/watch?v=Jyk5hL8MSu8&feature=sub
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 07:55
leonell
Tohle přece musíme být schopni udělat taky, s tím co máme.
To je jen o tom to tam naklapat.

Jestli někdo má SceneryBuilder tak by akorát bylo fajn napsat vychytávky co to má, už tady zmínil Artoo to pokládání objektů.

Akorát dvě věci podtrhnu:
- dálnice _přesně_ oddělená od lesů
- výkon (škube to, jak se tam objeví větší lesy)

 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 08:33
artoo
Já už to tady jednou psal, takže to jen shrnu: SceneryBuilder se zpočátku jevil jako nadějná myšlenka - funguje to v principu jako AA pro FS. Problém je v tom, že ti pro každou scenerku nageneruje 999 baráků a textur, všechno je ve složce object a jmenuje se to object_854.... K tomu si přičti celkem dost hrozný ovládání, komplikovanou instalaci a ještě ke všemu z toho nakonec vylezl Payware....

On generuje jen domky ve tvaru těch pro FS - tedy kvádr a na něm jehlan. Textury na domečky má jen takový jakejma ho nakrmíš. Knihovní domky maj oproti tomu spoustu zřejmejch výhod. Čili to co je vidět na tom videu jsme schopný naklikat taky a čím bude knihovna propracovanější, tím líp to bude vypadat, to je jasný.. Ta dálnice oddělená od lesa - to je jasný - to prostě nejde jinak než ručně. Prostě to chce postupně zdokonalit obtažení lesů a to za nás opět žádnej soft automaticky neudělá..
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 08:48
artoo
Vlastně jsem neodpověděl na ten Leův dotaz, takže v kostce:
SceneryBuilder má dvě hlavní funce - kovertor a generátor: Generátor funguje tak, že ty mu do adresáře nasypeš různé textury fasád a střech a on ti z toho poskládá jednu velkou texturu a nageneruje různé varianty domků, které nazve jak jsem už psal object_567.....

Konvertor zase dělá to, že naráz zkonvertuje KML, které si naklikáš na GE a uložíš. Těma obtahuješ třeba hřebeny střech nebo tvar domku. Takže nemá žádné svoje rozhraní, kde bys něco editoval. Prostě všechno si musíš oklikat na GE a uložit jako KML. Z toho plyne, že jediná jeho síla je v tom, že za tebe vybere správnou velikost objektu.
Ostatní věci jako soliterní stromy nebo liniové prvky se vytvářejí stejně jako ve WEDu. Naopak v tom WEDu mi to přijde mnohem pohodlnější, protože představ si, že děláš naráz jednu vesnici a na GE ji máš celou nepřehledně začmáranou různejma čarama...

Takže máme-li připravenou knihovnu s různejma domkama, zbývá vyřešit tu otázku automatické selekce domku podle velikosti a výsledek bude podle mě lepší než ze SB...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 10:51
-AG-
No, takze je to jasny Brzo se na nejakej nas vlastni anotator podivam
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:59
-AG-
Coz mi pripomina, ze pokud by se takovej klikac delal, tak by asi mel vyrabet soubory, co nejsou primo wed, ale z kterych se wed teprv nakompiluje, aby az se treba rozsiri knihovna o dalsi druhy baracku, tak aby se ty naklikany oblasti daly prekompilovat do wedu/dsf s novyma mnozinama domecku.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 22:08
artoo
To si ani nemyslim. Spíš jde o to, aby ten klikač měl nějakej snadno editovatelnej ini soubor, kde by se definovaly pravidla a jednotlivé skupiny objektů. Typy objektů jsou dané, ty se dají dále rozšiřovat aniž to má vliv na už hotové scenérky - prostě můžu v rámci definice knihovny přidávat další varianty domečků daného typu. Automaticky pak mezi nimi vybírá až XPL při načítání scenérky.

Ale v budoucnu budu přidávat další nové typy objektů - například městská bloková zástavba. Ta bude mít zase svoje pravidla kladení, ale bude mít společný pricip konstrukce v rámci dané skupiny....
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 22:13
leonell
Tak mně napadá, umí WED přidat nový objekt? Já to vždycky přidával do OBJECTS v OverlayEditoru a on se objevil automaticky.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 22:31
artoo
Jistě. WED sleduje u scenérky podsložku /objects a zobrazí vlevo ve struktuře všechno co tam najde, stejně jako OE. To je pravidlo XPL scenery sytému. Cokoliv dáš do složky objects, je vidět lokálně z příslušné scenérky...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 07:56
leonell
Dík.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 11:01
-AG-
No jasne, takze nejaky "annotator zdrojaky" prece musi existovat, ne? Ty skladujou jen souradnice desnyho poctu obdelnicku a jejich prirazeni k nejakemu typu objektu. Pak teprv nejakej generator, vybere kazdymu obdelniku jemu nejvhodnejsi objekt a nasype to do .wedu nebo jeste lepe, primo do dsf. A ted si predstav, ze do knihovny pridas nejaky baracek, co ma jinou velikost nez vsechny ostatni (a to se nutne bude dit). Tak by bylo dost dobry, kdyby se aktualne naklikany obdelnicky nechaly pregenerovat do novyho dsf, kde by uz byl pritomna ta nova velikost baracku, ktera by vic sedla nejakym odbdelnickum.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 11:14
artoo
Asi máš pravdu. Bude potřeba nějaký vlastní proprietální formát toho Anotátoru. Ono by bylo ideální aby uměl načíst zpátky DSF nebo WED, ale to chápu že je opět úkol o třídu složitější.

Když jsem o tom tak přemýšlel, ono by se to klidně dalo založit na těch KML polygonech a čárách jako SceneryBuilder. To by řešilo problém s podkladem a editací zároveň. Pak by to byl v zásadě nějaký konvertor, který by hromadně, podle jmen souborů a nějakého vstupního klíče zkompiloval DSF nebo radši WED. Prostě bys mu ukázal nějaký adresář, kde by byly KML soubory typu: RD_001.kml, RD_002.kml, Alej_002.kml, Sklady_005.kml.... a už by to jelo.

Byla by to podle mě cesta nejmenšího odporu. Prostě v první fázi produkce bys naklikal na GE polylajny přes hřebeny domečků, uložil jako KML a nechal vygenerovat wed. Ten bys v druhém kroku ručně doupravil a vyladil (třeba solitérní objekty jako kostel apod..) a provedl export do DSF. Tenhle postup by vyřešil všechny palčivé místa procesu jako jsou ortopodklady a hlavně dělění scenérek do DSF podle čtverců...
Potom by ten konvertor vlastně řešil jen geometrické výpočetní úlohy...
V podstatě by se jednalo o takovou upravenou variantu SceneryBuilderu.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 11:35
-AG-
No to zni skoro uplne jako SceneryBuilder. Me se nelibi akorat to, ze v nejake naklikane vesnici v GE, budes mit 1000 tech polyline a prase aby se v tom vyznalo.

Pak je obecne jakekoli reseni, ktere ma mezistupen ve WEDu, docela problematicke. Protoze jakmile nakompilujes a anotatoroveho formatu ten wed soubor, a ten pak modifikujes, tak pokud budes chtit upravit anotatorovy soubor, a zase ho zkompilovat, tak budes muset ty WED modifikace provest znovu, nebo to rozdelit do dvou ruznych souboru, na jeden by sahal jen wed, a na druhy jen anotator.

Resenim je udelat ten anotator tak, aby byl v klikani nahradou WEDu WED je dobry dal pouzivat na letiste, apod., ale na klikani domecku a umistovani soliternich objektu, by byl anotator. To snad nemuze byt tak slozite. To je jen kresleni obdelniku a vkladani jinych obdelniku (skoro, ne?). Zaroven by sly odstranit takove neduhy WEDu, jako napr. to, ze vysazene stromky jsou nerozlisitelne (resp. dost tezko), a vubec, jiz vysazene objekty se blbe odlisuji. A podkladnik by se integroval primo do toho, aby byl spolecne s anotatorem.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 11:56
artoo
Ale jo. Pokud to bude samostatná aplikace, pak není důvod aby to člověk proháněl ještě WEDem. Ale má to spoustu úskalí jako vlastní formát, zpětný import, dělení scenérek do čtverců apod.

Ta myšlenka použít princip SB a KML vychází ze snahy jít cestou nejmenšího odporu. Ono to rozlišení čar v GE zase není tak hrozné. Můžeš si například odlišit čáry barevně - domečky červeně, stromy zeleně... Dále můžeš konvertoru předat 2 parametry: jeden bude název souboru KML (domky_001.kml) a druhý může být obsažen ve jménech jednotlivých entit uvnitř KML - v jednom KML můžeš mít několik polyčar, které se budou různě jmenovat.

Např. stromy_001.kml... uvnitř je několik polyčar, které se jmenují T (topoly) L (listnaté stromy) atd....

V tomto případě není nutné používat žádný mezistupňový formát. Prostě si necháš uložené ty KML a z nich můžeš kdykoliv vygenerovat wed soubor. Ten WED bych vložil jako mezistupeň z toho důvodu, že sám umí automaticky řešit dělení scenérek do čtverců (i dělí sám polygony) a taky adresářovou strukturu scenérky...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 12:20
leonell
Já bych se vyhýbal kaskádování utilit protože to odradí. Teď máme dvě (Podkladník a Wed) a to úplně stačí.

Jestli jsme schopni udělat Podkladník2 jako aplikaci nahrazujícící WED, s nějakým zjednodušeným pokládáním objektů, tak fajn. Data v proprietárním formátu může odesílat webovou službou na ASPONE (hosting zdarma) do databáze. Výstup může opět načítat podkladník ale třeba i prohlížeč. V databázi může být například informace, že Leonell dne 10.4.2010 uložil obec Kolín s náledujícími údaji:
domek typ D625 (10x10) na pozici 49.xxx, 15.xxx s natočením 310 stupňů atd pro všech 1000 domků.
Na stisk čudlíku v Podkladníku2 nebo (na webu) se pak ze všech vložených dat vygeneruje scenérie celé republiky (rozsekaná dle pozic po DSF).
Projekty mohou být předvyplněné po obcích, v ČR je 6300 obcí, velká města asi ještě po čtvrtích. Tak by bylo možné zadat blokování, při startu Podkladniku2 určit na čem hodlám dělat (on by varoval kdyby na tom už někdo dělal) a navíc by bylo jasné co chybí.

Nicméně - je to nutné se s tím dělat?
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 12:25
-AG-
No vicemene to co jsi tu popsal uz tu padlo Ma cenu se s tim delat az nekomu (treba me) prijde ze ma prilis mnoho volneho casu
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 12:28
artoo
Samozřejmě - čím víc utilit, tím složitější postup. Podkladník je super, to je bez diskuze. Já jsem jen upozorňoval na to, že samostatná aplikace podkladník 2 bude muset řešit spoustu potíží s výsledným generováním.

Zastávám tento názor: vzhledem k našemu počtu nemá cenu investovat čas do nějakého sofistikovaného automatického systému správy rozpracovanejch scenérek, ale naopak stálo by za to zjednodušit vlastní proces klikání, protože tam jsou v produktivitě WEDu značné rezervy. Toť můj pohled na věc...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 16:42
ivansmil   
Plácnu blbost : WED je open-source, tak proč nezkusit něco dodělat přímo tam a ve spolupráci s lidma, kteří na tom už dělají?
---
WorldEditor (WED) is a CAD-like graphic editor that lets you create custom airport layouts. WED is available under an open-source license. See the code section to download a repository of the source code repository
---
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 17:51
artoo
No to by byl luxus, pokud by se našel někdo kompetentní, kdo se v tom vyzná...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 18:00
ivansmil   
Já to nejsem

Možná by stačilo, kdyby se tam přidala funkce na obtahování domečků na ortu (na jednom rohu stisknou, přetáhnou a na protějším pustit, takže jeden klik jako teď), akorát že by se nevybíraly přímo jednotlivé objekty, ale třída objektů (RD, panelák, plochá střecha, stodola, atd.) a na podklad by se vložil odpovídající domeček přesně na míru.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 18:15
Lejzy
Tak zadej feature request

http://dev.x-plane.com/bugbase/
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 18:23
leonell
Nezapomeň, že pokud chceš kvalitu co máš teď ve WED, tak stejně musíš kromě RD vybrat výšku (patra), druh (elko, obdélník), tvar střechy (plochá, valbová, sedlová) a optimálně barvu.

Alternativa je pravý autogen, kdy by se dala vybrat oblast (celá vesnice) a ono by to tam automaticky vygenerovalo baráčky jeden vedle druhého případně občas proložilo nějakou jabloní a hruškou. Jenže to pak nesedí na ortofoto a není to fotoreálné.
Ale bylo by to ďábelsky rychlé

Nevím, jestli je rozumné hledat něco mezi těmito limitními stavy.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 18:43
ivansmil   
Leoši, ty jsi muž extrémů

Asi se budu rouhat, ale řekl bych, že je možné k tomu přistupovat dvěma způsoby :

1) Naklikat si okruh letiště nebo svoje bydliště tak přesně, že si tam uděláš i jabloň na zahradě, paneláky mají správný počet pater, domy na náměstí taky, se správným typem střechy atd. Když ti ale každá vesnička zabere týden, tak tě to brzy přestane bavit.

2) Dělat masivní scenerku, kde prostě tyhle věci zase nejsou tak důležité a i když tam máš někde o patro navíc, tak to naprosto nevadí! Hlavně, že to sedí na orto. A vesnička (luxusní vesnička, která nemá s automatickým autogen vůbec nic společného) je tam, kde má být... a z výšky 150 metrů se rozdíl ušetřených hodin přepoctivého klikání ani nepozná.

Já začal u přístupu 1, teď jsem u přístupu 2. Koho urazí, že jsem mu snížil vilu o dvě patra, tak si jí přece bude moct předělat

Zkrátka, pokud se klikání urychlí byť i o 20-30 %, tak by to byl přínos.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 18:57
leonell
Jsem prostě extrémista
Ne, vážně: tady nejde o jedno či dvě patra, já taky nekontroluju kolik pater má soused, u administrativních budov ale můžeš mít 2 patra a 20 pater. A to už rozdíl je.

Vesnička týden? Tak hodinu.
Tak schválně.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 19:08
ivansmil   
Tak já třeba dělám večeři, a než se mi uvařej brambory, tak mám udělaný Arneštovice
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 20:25
leonell
Mnuže?
18734 B / 480 x 360 / TriDvory.png
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 20:56
ivansmil   
Hezký Trochu bych to přisolil porostem, ta zeleň to hodně oživí.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 19:30
artoo
Nemůžu s tebou tak úplně souhlasit. Je tedy hezké vidět, že někdo má podobně paranoidní přístup k detailům jako já )) ale nezapomínejme, že se pořád bavíme o stafáži v krajině. Už když jsem navrhoval knihovnu, strávil jsem mnoho hodin tím, že jsem na GE prolejzal různé vesnice a města a přeměřoval a zapisoval jsem si typické rozměry objektů, abych vyhodnotil nejoptimálnější rozměry knihovních prvků (hle jak vědecký přístup - inu statistika nuda je, má však cenné....)

Mojí snahou bylo, aby knihovna nebyla zbytečně složitá, takže jsem důkladně zvažoval základní typy domků. Zase tak složité to rozhodování není - základních typů je a bude pouze několik (ne desítky). Každý typ se od sebe liší tvarem a taky velikostí. Například základní domky jsou 1-2 patra, vila je 2-3 patra, ale zároveň je obvykle půdorysně větší. Taky dvojdomek má svůj charakteristický rozměr. Takže kdybys například zvolil: kategorie - základní domky staré / šikmé střechy - pak by za tebe automatický proces mohl na základě velikosti footprintu vybrat mezi solitérním domkem, dvojdomkem, vilou, dvojvilou....

Ještě lepší příklad jsou ty plechové skladové haly: v knihovně máme 5 různé šířky, každou ve 14 délkách. Dneska musíš ve WEDu ručně vybrat správnou variantu ze 70ti. To by za tebe mohl klidně udělat automat.

Nebo solitérní stromy. Dneska je potřeba každej trochu natočit, aby nevypadaly ve scenérce uniformně. Skript by je mohl natočit náhodně....

U paneláků a administraček souhlasím - tam jedině je potřeba volit ještě navíc výšku, ale zase tenhle typ baráku sázíš spíš po jednotkách a ne po desítkách. Ale i tak by to šlo minimálně o jednu volbu zautomatizovat...
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   9. 3. 2010 / 20:24
leonell
No dobrá, souhlasím.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   11. 3. 2010 / 09:42
AndreW   
Trochu jsem do toho šťoural. A je to pro mě dost maglajz ve kterým se vyzná jenom Stephen Hawking. Ba ne, záleží na míře úprav. Veškerá práce s vektory (tj. výpočet křivek) je pomocí OS knihoven a ty jsou poněkud nepřehledné.
Tvůrce WEDu je ale dost přátelský (což se dá s úspěchem aplikovat na všechny lidi kolem XPL kromě Sandyho, ten sice poradí, ale stylem "najdi si to v dokumentaci" což není na škodu) a na jeho bug-track systému http://dev.x-plane.com/bugbase/login_page.php docela reaguje. Pravda že reaguje na bugy a ne moc na rozšiřování.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 21:02
-AG-
Jasne, takhle by to pochopitelne bylo uplne idealni, ale ta rentabilita, no Nad tim se treba stravi fura hodin, a bude to pro tri a pul cloveka, znichz dva to za dva mesice treba prestane bavit Vyjadril bych se k par vecem:

Proc je podkladnik opravdicky program, a ne webova aplikace?

Uvazoval jsem, ze bych to udelal jako webovou aplikaci, protoze tim by se neco zjednodusilo. Kuprikladu ta mapa, v ktere vybirate svou oblast, je ve skutecnosti webova stranka, ktera je ve skutecnosti online, a podkladnik akorat v sobe ma integrovany prohlizec, ktery ji nacte. Je to tak proto, ze nejjednodussi zpusob, jakym umim udelat mapu, je pres google maps api, a ty jsou takhle online akorat.

Podkladnik je ale samostatna aplikace zaprve proto, aby nebyly problemy s googlem. Jsem si temer jist, ze takovehle masove stahovani ctvercu z googlu, byt s copyrightem (ktery jsem tam nechal vicemene schvalne), se nesmi. Uz takhle, kdyz clovek podkladnikem clovek stahuje kolem padesati ctvercu, tak ho google docasne zablokuje. Kdyby cele tohle stahovani bylo online, tak je pro google daleko snazsi takovou stranku zabanovat, pripadne prudit majitele. (Zaroven, pokud by z toho tahalo vic a vic lidi, tak by to vic a vic hrozilo). Takhle kdyz si jede kazdy ze sveho stroje, tak ze ho google zabanuje, je vicemene sranda, ktera nikomu nevadi.

Zadruhe, pokud cloveku podkladnik lezi na pocitaci, tak muze mit takove prijemne vlastnosti, ze rovnou vytvori slozku v Custom Scenery, ty veci tam nakopiruje, a podobne. Do budoucna bych planoval taky to, ze aby se nemuselo stahovat z googlu, ze by se podklady generovaly primo z toho orta, co ma clovek doma na disku, ze. Spis bych byl proto, kdyby tenhle standalone podkladnik, nejak dal komunikoval s centralnim webem, a pri vytvareni podkladu by clovek zadal svuj login, rekl pro jakou scenerku podklad stahuje, a ono to minimalne updatovalo na webu ten polygon, a pripadne zaindexovalo/zablokovalo scenerku v databazi.

No a uplne nejlepsi by to bylo postavit na nejakem jiz existujicim verzovacim systemu, ktery presne tyhle veci umej (tj. ma to uzivatele, prava, loguje to co kdo kdy zmenil, umi to zamykat, umoznuje reverty na starsi verze, apod). Tenhle system by se jen trosku upravil, aby se to kamaradilo s podkladnikem a zralo ty polygony.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 22:30
ivansmil   
... prej 'Don't be evil', pche

Dík moc za vysvětlení, budu se muset s těma vindousama kvůli tomu nějak usmířit.

 

XPL Podkladnik na Macu   9. 3. 2010 / 08:03
leonell
Zkoušel jsi to Mono?
http://www.mono-project.com/

Stažení:
http://www.go-mono.com/mono-downloads/download.html

Je tam MoMa (Mono Migration Analyzer) a ten když spustíš a předhodíš mu ten Podkladnik.exe , tak napíše zda to pod Mono půjde nebo ne.
http://www.mono-project.com/MoMA

Pokud to nepujde, tak holt Windows.

Jsem sice mirny skeptik, hlavne kvuli te komponente prohlizece webu, ale za zkousku nic nedas.
 1x  

XPL Podkladnik na Macu   9. 3. 2010 / 08:53
ivansmil   
Díky moc, mrknu na to. Ten mono framework jsem instaloval, ale zatím z toho moc moudrý nejsem.
 

XPL Podkladnik na Macu   9. 3. 2010 / 10:50
-AG-
Ono to mono vypada, ze by mi umoznilo zkompilovat podladnik primo pro macos, takze pokud se ti to nepovede pustit, tak ja se k tomu brzy dostanu a zkusim to prekompilovat.
 

XPL Podkladnik na Macu   9. 3. 2010 / 16:21
ivansmil   
Tak to by byl úplnej luxus Ale nejdřív to vyzkouším s těmi virtuálními vokny, sice ne dnes, ale brzy
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   14. 3. 2010 / 12:20
Livien
Co se týče vyznačování oblastí v GM tak to bych zvážil, je to super nápad, ale nechci aby to dopadlo jako mapa českejch letišť. 14 stran čar a polygonů ve kterejch se nedá nějak hezky orientovat (musela by se dodržovat přísná pojmenovávací a řadící kázeň)

http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=102238621351557304898.00044ca19bc0e64efab04&ie=UTF8&ll=48.871941,15.5896&spn=6.504652,7.470703&z=7&source=embed
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   14. 3. 2010 / 12:36
-AG-
Nahodou, to vyznacovani polygonu je desne sexy, takhle bychom meli vyznacovat vsechny oblasti co jsme udelali (narozdil od ikonek domecku) Jasne, ze tam tech polygonu potom bude milion, ale to bude i v jakemkoli jinem zpusobu znaceni, ktery bychom vymysleli, ono nakonec, casem by se nejaky dodelany rozdrobeny oblasti mohly slucovat.

Hlavni klad je, ze uz je hotova aplikace, ktera tohle prohlizeni a zadavani polygonu umoznuje.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   14. 3. 2010 / 12:46
-AG-
A co je jeste vic sexy, je, ze existuje google data API, ktery umoznuje takovouhle kolaborativni mapu aktualizovat napriklad http requestem.

To znamena asi tak to, ze je celkem jednoduche, aby treba takovy podkladnik zaprvy zobrazoval misto te jeho mapy, tuhletu kolaborativni google mapu, a zaroven (bud pri stazeni podkladu, nebo i jindy), tuhletu kolaborativni mapu automaticky aktualizoval. Tedy ze by tim jednoduse odpadla nutnost cokoli delat ohledne zobrazovani polygonu.

A primlouval bych se za to, ze dokud nemame nejaky promakanejsi system rezervaci a blokaci scenerek, tak abychom pouzivali ciste tohle, a polygonama si vyznacovali oblasti na kterych se dela.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   14. 3. 2010 / 12:57
Livien
Jen jestli to dobře chápu. Ty bys vyházel ty ikonky jak je to teď a každej by si zakreslil přesnou oblast kterou chce dělat nebo na ní dělá? Jestli to tak je, tak tam je háček v tom, že ne každej má účet na googlu. Proto mi příjde snažší, že když mi někdo řekne dělam Porubu tak jen prdnu ikonku někam do Poruby a je to.
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   14. 3. 2010 / 13:01
-AG-
Jo, přesně tak. To že ne každý má účet u google je sice pravda, ale vytvořit si ho je otázka pár kliků. Já nepředpokládám že by to komukoli vadilo, vznést takovou oběť
Případně můžeme vytvořit účet speciální, kterému zveřejníme přístupové údaje a povolíme editovat mapu, a kdo nemá vlastní, bude se moct hlásit přes něj.

Pokud ti lidi budou psát, co dělají a jak to dělají, a budou ti každý druhý den aktualizovat procentní stav, tak se z toho za chvíli zblázníš
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   14. 3. 2010 / 14:02
Livien
Máš pravdu vypadá to líp Já pro tu mapu můžu nastavit, že to může upravovat každej, ale já mam rád o věcech přehled, tak proto to chci řešit přes "spolupráci"
 

XPL VFR Změnování, modelování a další.....   8. 3. 2010 / 12:09
Lejzy
Pekne komplikovane. Jak to ctu, tak to uz je pomalu na nasazeni neceho typu git (ne ze bych s tim umel).
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ