FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání Jeden příspěvek | Celý strom
možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 14:04
Pips   
Koukal jsem jen tak zběžně na web německého BFU a objevil se tam teď nově rozbor toho incidentu, jak si lufthansa v Hamburku drbla křídlem.

http://www.youtube.com/watch?v=aYiLaK5bIJo

Tak pro ty z vás, které by to třeba zajímalo:

http://www.bfu-web.de/cln_005/nn_226462/EN/Publications/Investigation_20Report/2008/Report__08__5X003__A320__Hamburg-Crosswindlanding,templateId=raw,property=publicationFile.pdf/Report_08_5X003_A320_Hamburg-Crosswindlanding.pdf
 1x  

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 15:11
Premek
Diky moc, nejvic me zaujal zaver - po prvnim dotyku leve podvozkove nohy pocitac prepnul na pozemni mod a snizil citlivost bocniho rizeni o polovinu i kdyz ero slo znovu do vzduchu.
Myslim, ze presne tohle jsou situace, kdy je po pravu kritizovan pristup Airbusu. To se zase nekdo rozhodl, ze ta masina bude vic chytra nez byt musi a implementoval neco, co se neda presne urcit. Jestli se nepletu podobne problematicky bylo urceni, ze je masina na zemi - po nejakym problemu zavedli, ze ero nesmi jit do nejake konfigurace, pokud se neroztoci kola - jenze problem nastal v pripade, kdy ero sedlo na zmrzlou drahu a kola se netocila (opravte me prosim, kdo o tom vite vic).
Tady se ukazuje, ze dnesni problem neni ani tak vykonost pocitacu, ale spis problem, jak urcitou informaci do pocitace dostat (senzorika) a jak ji spravne vyhodnotit...
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:03
A.J.Scandall   
Vpodstatě máš pravdu, nebyla to zmrzlá dráha, ale mokrá, a nedošlo tehdy zavčasu k vysunutí spoilerů. Lufthansa ve Varšavě, 1993. Viz http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19930914-2

Podobný problém, kdy se náhle po letech provozu ukázal "bug" v softwaru v extrémní situaci, se stal na A-320 Iberii v Bilbau roku 2001 http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20010207-0

Netvrdím, že díky tomu je systém řízení Airbusu nebezpečný. Ale tvrdím, že "větší bezpečnost" Airbusů díky jejich sofistikovanosti, je uměle vytvořený a živený mýtus.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:25
Kachna   
A proto, ještě, že kluci od Boeinga maj rozum
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:28
Premek
Neboj, oni se casem nechaji strhnout taky )))
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:34
Kachna   
já si to nemyslim, prtože je to obchodní tah, proti Airbusu
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:36
Premek
Moc Ti nerozumim nacelniku... ) Co je obchodni tah proti Airbusu?
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:44
FSPilot   
To, že u Boeinga bude mít vždy poslední slovo pilot a stroj bude mít možnost jen maximálně možně ulehčit pilotovi rozhodování, narozdíl od airbusu, kde se prosazuje, že pilot řekne stroji, "co by si přál, aby letadlo dělalo", stroj zapřemýšlí, zda se mu to hodí (podle jemu vložených algorytmů) a pokud nemá nic, čím by operátorův příkaz přebil, tak ho vykoná.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:53
leonell
Nejsem si jist, zda události posledních dní (vzlety z twy, akrobacie) neukazují, že ten počítač je tam na místě.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:59
Tragédie v JRD
to je otazka.... nakolik si oduvodnis, taby tam bylo neco, co te "klepne" pres prsty a nenecha te neco udelat (a nebo neco udela za tebe)...
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 17:20
Kachna   
a pak v době, kdy to nečekáš se zachová samodestruktivně
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 17:34
Premek
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 18:49
SONP   
A proto je zapotřebí přejít k:
HAL: I'm afraid. I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going. I can feel it. I can feel it. My mind is going. There is no question about it. I can feel it. I can feel it. I can feel it. I'm a...fraid. Good afternoon, gentlemen. I am a HAL 9000 computer. I became operational at the H.A.L. plant in Urbana, Illinois on the 12th of January 1992. My instructor was Mr. Langley, and he taught me to sing a song. If you'd like to hear it I can sing it for you.
Keir Dullea (Dave): Yes, I'd like to hear it, HAL. Sing it for me.
HAL: It's called "Daisy."
(sings while slowing down)
HAL: Daisy, Daisy, give me your answer do. I'm half crazy all for the love of you. It won't be a stylish marriage, I can't afford a carriage. But you'll look sweet upon the seat of a bicycle built for two.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 17:13
A.J.Scandall   
To s tím nemá co do činění
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   7. 3. 2010 / 02:26
Rychlokvaška
No i Boeingy mají svoje air/ground detekční udělátka a ne vždy fungují na 100%, případů nevysunutých spojlerů, nefunkčních stall warning varování, apod. se taky najde spousta.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   7. 3. 2010 / 02:51
Mike2811
Taková trochu OT otázka: jak moc vadí nevysunuté spojlery při přistání, resp. o kolik procent přibližně prodlužují dráhu potřebnou k zastavení ?
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   7. 3. 2010 / 03:16
Rychlokvaška
Vadí HODNĚ. Bez vysunutých spojlerů je pořád dostatek vztlaku, díky kterému není kompletní váha letadla na kolech a brzdy jsou tak mnohem méně účinné. Prodloužení podle tabulek je cca o třetinu až polovinu, podle kontaminace dráhy, větru, apod.

Taky z tohoto důvodu je ruční vysunutí spojlerů vždy první krok, pokud to nedělá éro automaticky (v takovém případě první věc ke kontrole).
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   7. 3. 2010 / 03:43
Premek
Takze kdyz nejdou vysunout spojlery, musi F/O otevrit okynko a oprit o zem smetak, aby to ubrzdil, jo? ;o)))
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   7. 3. 2010 / 11:43
FSPilot   
nene, musí vytáhnout ruce ven a nahradit spoilery svýma rukama
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:27
Premek
Nelze nez s Tebou souhlasit - to bude jen obchodni blabol Airbusu.
Myslim, ze obecne plati, ze kdyz se nekdo snazi neco moc vysperkovat (osobne mam pri vyvoji tento problem, vim o cem mluvim )))) vetsinou je to spis medvedi sluzba. Problem je v tom, ze v podstate zavadis dalsi funkcionalitu/system (a je uplne jedno, jestli je to mechanickej, ci virtualni) a tim zavadis vetsi moznost chyby. A navic SW je sfina a chyba se tam lip schova.
Takze ona sofistikovanost je dvousecna zbran...
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:48
FSPilot   
Tak tohle své prohlášení si někde zapamatuj, až mi příště budeš něco klábosit "na co mechanická západka, když můžem dát servo a bude to SW ovládané"
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 17:00
Premek
To si klidne zapamatuju, protoze dat nekde servo jako blok, ktery je ovladany jednim prikazem volajakyho tlacitka neni zakuklenej problem. Ale pokud si vzpomenes, pokud jsem mluvil o FMS, bylo to troksu neco jinyho, ze? )
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:35
kuma   
No jo.... Totiž záleží taky na tom, jak mají tvůrci softwaru pro daný model velkou fanztazii a co všechno si (ještě!) dovedou předtsavi tak to řeší - a naprogramují. Je samozřejmě trapné, když se v nějaké kritické situaci - obrazně - objeví blue screen s nápisem "pro tuto situaci nemáme naprogramované řešení... press any key to reset".

Taky záleží na tom, kolik je na to peněz, aby se programátzorům popustila uzda, protože víc možností = větší náklady (a ty určuje někdo úplně jiný...)

Já osobně cítím, že pokud je stroj schopnej v určitý situaci umlčet počítač a pouze vykonává to, co mu pilot pomoci sidesticku (yoke a pedálů vnucuje, nemusí to být zas tak špatné (ale nepíšu schválně Airbus x Boeing, protože nevím, nakolik to ty nové bojasy vůbec dokážou... (To že maj yoke eště nemusí nic zmnamenat).
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:41
Harry
docela by me zajimalo, jak se SW pro letouny obecne testuje. Predpokladam, ze na simulatoru, ale jak na SIM, ale nektere mechanicke pohyby/sily... nasimulovat preci nejdou. Napr. to roztoceni kol. Max muze nejaky zarizeni rict: $kolaSeToci = true ...

Takze otazka, jak se testuji system pro letadla, ktere nejdou testovat na SIMulatoru a ktere by bylo prilis riskantni testovat s zivymi lidmi ?
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:46
FSPilot   
Že by při záletu a testovacích letech prototypů, popř. nových verzí?
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:53
Premek
No, jenze problem je v tom, ze se proste do spousty situaci pri testovacim letu nedostanes. Tusim, ze spousta veci se testuje tak jako ostatni SW - vytvori se dalsi program, ktery testuje ten Tvuj program ) Ale jak napsal Kuma, zde zalezi na fantazii (ale spis testeru a lidi za testy odpovednych, nez programatoru) kteri se musi pokusit to vyzkouset v co nejvetsim mnozstvi situaci. Nicmene z principu veci vyplyva, ze nikdy neotestujes vsechno.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:57
FSPilot   
No jasně, však proto je spousta checklistů a postupů psáno krví. Protože prostě nikoho by takové situace, jaké se staly ani nenapadly...
A k tomu SW... proč to nepřizpůsobit FSce nebo X-Planu a nepustit do světa leteckých fandů? Ti by byli v sedmém nebi, kdyby mohli lítat s něčím, co by se chovalo jako reálné éro a zároveň by tím mohla statisícovka lidí po celém světě otestovat softík a různí hnidopiši by hledali skulinky
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 17:02
Premek
Protoze by si musel napsat novy system - ktery by byl stejne jiny, nez v eru - protoze zaplat panbuh era nelitaji na Windowsech )))
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 17:22
Tragédie v JRD
No, je videt, ze ani to IT nebude tva parketa ale jako myslenka je to celkem kreativni
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 18:12
FSPilot   
IT nebyla, není a nikdy nebude moje parketa a to vím a přiznávám to veřejně. Upřímně lituju vyučující, kteří musí trpět můj znechucený, nechápající a nevěřící pohled v hodinách, kde mají snahu nás naučit něco z programování v některých programech...
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 18:21
Premek
Nelituj vyucijici - to je jedna z nejvetsich debilit naseho skolstvi - snazit se naucit na strednich skolach programovat lidi, kteri o to nestoji - to je absolutni kravina. Jsou to vyhozeny prachy...
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 18:25
FSPilot   
Já jsem už na VŠ A nás učí převážně to, o co tu nikdo nestojí Když má být někdo ing., tak to hned všichni na škole vidí jako managera nebo ředitele a tak do nás cpou jen statistické výpočty, výpočetní modely dopravní sítě apod. hovadiny, které využije jen velmi malá hrstka lidí.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 18:32
Premek
Clovece nekdo z nas ma spatnou pamet - hergot ja si prece pamatuju, ze jsi na VS ))))))) A dokonce si i pamatuju s cim sem Ti pomahal ))) Zas tak starej jeste nejsem ;o)

Nicmene statistiku a matematiku obecne vyuzijes sakramentsky vic, nez programovani. I kdyz programovat nebudes, musis vedet jak to zadat. Takze na statistiku si nestezuj ;o)) Co by si se chtel ucit - litani na Simu? )
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:57
Tragédie v JRD
programatorum se uzda poustet nesmi .. protoze pak zacnou vymyslet ptakoviny
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 17:03
Premek
Tak tohle by melo byt jedenacty prikazani )))
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 18:20
FSPilot   
A právě takhle vznikla filosofie Airbusu



Nechci být neuctivý, ale prostě mi to nedalo
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:45
SONP   
Mě by zajímalo, když se do tohopři de-crabu šlápne, přičemž by se v normálním letadle trochu zvedlo druhý křídlo, co udělá airbus - srovná to, nebo ne? Možná se to ve zprávě někde píše, ale ještě jsem ji nedočetl, tak mě případně poučte ti, kdo již dočetli.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 16:56
SONP   
Beru dotaz zpět, dále jsem se dočetl, dává se křidýlko proti větru jako u normálního nekomputerizovaného letadla.
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   7. 3. 2010 / 02:22
Rychlokvaška
No ono se to křídlo u dopraváků zvedne poměrně hodně...po čase si na to člověk asi zvykne, prostě s pedálem hned křidýlko, ale klonění letadel se šípovým křídlem při použití křidélek je hodně markantní záležitost, snadno vedoucí až neuvěřitelně rychle ke spirále. Viděl jsem (naštěstí jen na simu) i otočení na záda a to tak rychle, že se dalo těžko reagovat (PF šlápl při vysazení motoru blbou nohou).
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 18:43
Viktor17   
Jaký systém řízení má B787? Nepodobá se SW Airbusu?
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 19:14
Kachna   
myslím si,že bude mít systém jako 777, nebo dost podobný
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 19:19
Kachna   
http://www.boeing.com/commercial/safety/fact_sheet_Boeing_Safety_History.pdf
 

možná OT:Rozbor známého incidentu lufthansy při divokém větrném přistání   5. 3. 2010 / 15:39
N.G.
Tak tomu rikam PODROBNA zprava
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 17:25
Kachna   
podrobná zpráva říkám tomuto, jinak B772 BA v Heathrow

http://www.aaib.gov.uk/cms_resources.cfm?file=/1-2010%20G-YMMM.pdf

 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 17:29
Tragédie v JRD
lidi nechte toho .. to vypada, ze dnesni vecer nbebudu delat nic jinyho, hez studovat englicky zpravy
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 17:30
Kachna   
tak tahle je hodně zajímavá. Zhltnul jsem jí za večer.
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 23:30
Tragédie v JRD
cece, uz se bliuzim ke konci .. a uz toho mam plny kecky. stejne se mi na letectvi libi jedna vec... letadlo skoro-spadne kvuli zmrzly vode v palivu/palivovym systemu, a oni krom toho stihnou i vyresit to, ze i kdyz podle pana boeinga maji nejdriv vypnout palivovy cerpadla a az pak aktivovat hasici bazmeky, tak v checklistech maji tuhle cinnost vyresenou "nestastne", ze jednu vec ma udelat kapitan, druhou vec durhej pilot a nemaj resenou synchronizaci toho, aby to udelali ve spravnym poradi ..
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   7. 3. 2010 / 11:46
FSPilot   
Ty seš odborník na letové postupy, nebo jsi to jen opsal z toho reportu?
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 17:41
Lowmick   
napis to sem pak ve zkratce, nebo namaluj, to je jedno. Na me je to moc dlouhy...
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 21:45
A.J.Scandall   
To je právě největší mínus závěrečných zpráv z poslední doby. Jsou moc dlouhé, a ve finále nudné, tak si to málokdo přečte. Mám stažené závěrečné zprávy NTSB ze 70.tých let, a to se čte jako detektivka, a ještě si z toho člověk odnese ponaučení.
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 21:50
Tragédie v JRD
ted ale koukam na tu nemeckou zpravu ... a hned asi na 7 strance je strucny prehled toho, proc doslo k incidentu ... a co ho zpusobilo ... to nemaj ani cesi (a ty jsou celkem ctive psane).
 

možná OT:Rozbor známé kraksny B772 Heathrow   5. 3. 2010 / 21:53
Lowmick   
Prave, zpravy UZPLN jsou fajn. Prehledny, ctivy, je tam vsechno potrebne vcetne fotek, nakresu apod.
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ