| | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:21 | |
| | | |
|
| | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:28 | |
| | nechci se nikoho dotknout, ale teda musim rict, ze ten text pod prvnim odkazem mi prijde takovy.... ehm, no .. hystericke kriceni, snazici se .. vlastne ani nevim o co. zpochybnit zavery nemcu? nebo ...? |
| |
|
| | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:36 | |
| | Znate nekdo toho autora? Pije casto? |
| |
|
| | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:38 | |
| | Je to přesně tak. Souhlas. Podobnou reakci nechápu. Proč by měli Němci cíleně překroutit příčinu havárie? |
| |
|
| | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:43 | |
| | protože to sou Němci, podle autora se asi mstěj za Heydricha |
| |
|
| | | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:49 | |
| | nevím, jestli je horší udělat akrobatickej prvek úmyslně nebo neúmyslně |
| |
|
| | | | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 21:35 | |
| | Tady můžu s čistim vědomím říct, že kromě ostrejch zatáček sám a už vůbec ne s lidma na palubě nikdy nic neprovádím, prostě se bojim toho, že bych to posral a byli bychom všichni kaput... nechápu, jak někdo může provádět něco, na co nemá papíry nebo zkušenosti... škoda je pak akorát letadla. |
| |
|
| | | | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 21:55 | |
| | Považuje se manévr pro vytvoření stavu beztíže za akrobatický prvek? |
| |
|
| | | | | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 22:22 | |
| | Podle mě ne.
Tedy pokud se přitom budeš pohybovat v obálce obratů pro kategorii NORMAL. Jestli se nepletu, je kategorie NORMAL omezena podélným sklonem 30° a náklonem 60°. Možná ale taky kecám. |
| |
|
| | | | | | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 5. 3. 2010 / 10:19 | |
| | Jo díky Tak to jsem nikdy akrobatický prvek neproved |
| |
|
| | | | | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 22:59 | |
| | | |
|
| | | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 21:13 | |
| | Kdyz uz se tam tak ryje do UZPLN, umi si nekdo dost dobre predstavit ze by to analyzovali bez nejakeho Cecha? Nebo se ti piloti podle nich domlouvali o sudaku po anglicky? |
| |
|
| | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 20:53 | |
| | Jaroslav Seifert byl dobrej spisovatel. Ale František Sajfrt není... |
| |
|
| | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 21:09 | |
| | Sorry, hypermačko, myslím, že na tohle se nemuselo zakládat nové vlákno... Bohužel flymag.cz se těmito články řadí k tomu dost horšímu, co se mezi webovými leteckými "novinami" vyskytuje. Proč: přinejmenším pro:
- chyby v překladu německého prohlášení, na kterých se staví bombastický článek (Blesk hadr)
- zcela špatně popsaný výkrut - pitomá animace a špatné pohyby špatnými kormidly. Ten člověk ve skutečnosti popisuje uvedení do vývrtky, nikoliv výkrut (!!!)
atd.atd...
Tažený výkrut (protože tak se to jmenuje), když se zaletí řistě, se dá provést s jen malými pozitivními g a samozřejmě není důvod, proč by to s cessnou nešlo (když je dost času, prostoru a vidět přirozený horizont.
Protože ale po celou dobu točení je pozitivní g, nelze bez přirozeného horizontu odhadnout okamžik, kdy je potřeba srovnat. Pokud někdo tento manévr dělá v noci (!!) musí se spolehnout na umělý horizont, který ale může při přetočení o 360° a pokračujícím točení vykázat chybu (!) nebo (podlem konstrukce) ukáže rovnou blbost. Nevíme jakém horizonty (gyrovertikály?) byly v této cessně (předpokládám, že měla glass-cockpit - ale ten jen ukazuje to, co dělá mateřský setrvačník). V takové situaci je strašně snadné přetočit/nedotočit výkrut o 45° - a zvyšující se rychlost řešit srovnáním křidélek a přitažením (což by při horizontáním letu na konci 360°točení bylo přesně to pravé). Pokud se v tu chvíli ale letadlo nachází v poloze hlavou dolů - kterou piloti díky pozitivnímu g necítí - a přitahnou, uvede se letadlo do střemhlavého letu se stoupající rychlostí - tedy do situace, kterou pilot nepředpokládá - a pokud zcela přesně neví, co se děje (a v tu chvíli to neví) - nemá šanci zareagovat správně. Pak to skutečně může z cestovní hladiny do Hřenska trvat pouhých 20 sekund...
Vím, že toto je má spekulace. neslyšel jsem záznamníky, vycházím jen z toho, co je (zatím) dostupné na internestu a co tu psali naši kolegové. Myslím, že k tomu není co dodat.
Myslím, že:
- lze považovat za zřejmé, že se našel pilot, který tak skutečně zariskoval
- neuvědomil si, do čeho ve skutečnosti jde
- není problém udělat tažený výkrut s cessnou 550
- je problém dělat jakoukoliv akrobacii ve tmě, jen se spolehnutím na úřístroje, které ale mohou být v krajních polohách a při akrobacii zatíženy fatální chybou.
- Blbce z nás nedělají Němci. Blbce z nás, bohužel, udělali ti, kteři si b noci loupli výkrut - a nezvládli to... budiž jim nebe lehké...
- blbce z nás dělá flymag.cz, protože si ani neumí přeložit, co ti Němci vlastně napsali a svoé čtenáře považuje za idioty, kteří ani nevědí, jaký je rozdíl mezi výkrutem a vývrtkou.
howgh! |
| |
|
| | | | Česká republika byla.... omluva za překlepy 4. 3. 2010 / 21:39 | |
| | Omlouvám se za překlepy, ale mazat a znovu dávat to nebudu, (stýská se mi po "editu"...) |
| |
|
| | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 21:29 | |
| | Trochu jsem poopravil název. Je třeba si uvědomit rozdíl mezi "Air operator`s" a "Air operators". Němci NEVYZVALI ČR ke zvýšení letecké kultury, ale vydali dvě doporučení:
Recommendation No.: 10/2010
The CAA-CZ responsible for air operators within the Czech Republic should arrange for an inspection of the involved air operator’s aircraft in regard to structural overload.
Recommendation No.: 11/2010
The CAA-CZ should determine actions for the improvement of the air operator’s Quality Management System and the Safety Culture
V prvním případě doporučují inspekci letadel leteckého dopravce (Time Airu, neboť on je tím dopravcem zmiňovaným ve zprávě), zdali nedošlo k překročení povoleného namáhání konstrukce.
Ve druhém doporučují zvýšit systém řízení jakosti a kulturu bezpečnosti leteckého dopravce (Kterého, no toho, jež se jej zpráva týká, tedy Time Airu)
Nikde tam není nic, že vyzývá k témuž u jiných provozovatelů v ČR, nebo dokonce ČR jako celek!!! Snad mě někdo, lépe znalý angličtiny, toto potvrdí (případně vyvrátí)
Já vydám další doporučení, přímo skandální: nezpochybňujte předběžnou zprávu BFU, nedovolili by si vydat nesmysl, obrátilo by se to proti nim. Málokdy mají vyšetřující úřady v rukou tak jasné svědectví, jako v tomto případě. Je kruté smířit se s takovým faktem pro ty, kteří zúčastněné osobně a blízce znali, já bych se s tím sám vyrovnával těžko, dlouze, a možná by se mi to ani nepovedlo. Ale je třeba to přijmout.
|
| |
|
| | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 22:08 | |
| | Mozna nejsem lepe znaly anglictiny, ale tomu textu rozumim uplne stejne jako ty. Doporuceni se jednaji pouze konkretniho operatora. |
| |
|
| | | | | Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 22:18 | |
| | Dík, že nejsem sám, kdo si to myslí.
Jen jsem zapomněl při pokusu o EDIT změnit opět ten název příspěvku, činím tak teď |
| |
|
| | | | | | Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 4. 3. 2010 / 23:34 | |
| | No, myslím, že z mýho příspěvku je ajsný, že si to myslím taky - akorát jsme to psali paralelně ve stejnej čas (teď po editu to vypadá, jakobych tě předběh´, ale byli jsme původně jen o minutku) |
| |
|
| | | | | | | Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 5. 3. 2010 / 06:37 | |
| | Videl sem ejdzejuv originalni prispevek - muzu vse dosvedcit |
| |
|
| | | | | | | | Česká republika NEBYLA Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 5. 3. 2010 / 09:35 | |
| | Já ho jen v drobných jazykových a významových nuancích opravil. Čímž se, stejně jako nedávno kuma, přimlouvám za funkci EDIT. Prsty jsou často rychlejší než hlava |
| |
|
| | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 5. 3. 2010 / 13:06 | |
| | | |
|
| | | | Česká republika byla Německem vyzvána ke zvýšení letecké kultury... 5. 3. 2010 / 13:09 | |
| | No, vzhledem k tomu, ze se mu rozpadla nosna linie celeho toho clanku (mizerny preklad te vyzvy), tak ten clanek fakt asi nemel smysl |
| |
|
|