| | | ILS hold 21. 9. 2004 / 16:15 | |
| | Ahojte,
prosim vas mam problem. Autopilot mi odmieta drzat ILS na finale. Mam zapnuty autopilot master switch aj APR, mam nastavenu pristavaciu rychlost, podvozok, klapky, svetla aj manualne zostup podla ILS, ked zapnem autopilota, vsetko pokazi. Lokalizer by este drzal, ale glide path ani zdaleka - vacsinou to zapikuje do zeme. Robi mi to pri vsetkych typoch zda sa. Poradi mi niekto? Vdaka |
| |
|
| | | Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 16:25 | |
| | máš přepnutý přepínač NAV/GPS na NAV??? |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 16:29 | |
| | jasne ze mam ) LLZ drzi, ale GS vacsinou nie, ak aj ano, padne to kusok pred prahom drahy... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 16:35 | |
| | ok tady se to už párkrát řešilo, nalétáváš do ILS ze správné výšky?? a ještě si nenapsal s jakým letadlem se ti to stává |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 16:45 | |
| | Neviem ci nalietavam zo spravnej vysky, cca 3500 ft ked pretinam LLZ. Stava sa mi to na 737, 747, aj na malych Kingairoch, Embraeroch, no proste na vsetkom. Rucne to ale ide, tak neviem, preco to nejde aj cez AP. Nemozem ale povedat , ze to nejde nikdy, lebo parkrat sa mi stalo, ze toislo pekne, zial nie som schopny identifikovat co bolo vtedy inak. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 17:02 | |
| | Ja nevim, tapu, treba reknnu totalni hovadinu, ale co serizeni tlaku vyskomeru? Treba ti vyskomer ukazuje o 300 ft min. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 22. 9. 2004 / 06:47 | |
| | Nastaveni vyskomeru (i kdyz by melo byt spravne) nema na vedeni AP na ILS zadny vliv. Ten pracuje pouze na principu vyhodnocovani polohy vuci signalu smeroveho a sestupoveho majaku. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 22. 9. 2004 / 11:36 | |
| | Ja sem si to taky potom uvedomil, ze jakmile se AP navesi na paprsek ILS, tak si muzu menit vysku jak chci... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 17:02 | |
| | Podla toho co pises to vzyera ze mas malu rychlost na priblizeni |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 16:41 | |
| | ak nemas autoland, preco to tahas s ILS az na zem ??? ) však to zober okolo 1000 ft do ruky .. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 17:28 | |
| | Asi tak, žádné defaultní letadlo ani letadla z netu nemají autoland a neumí samy správně přistát. Je potřeba to včas vzít do ruky a posadit to sám! |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 17:41 | |
| | Nejlépe už ve FL370 |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 17:48 | |
| | No, pak už vlastně nemá cenu autopilota vůbec zapínat Mimochodem, jaký nejdelší let bez autopilota (s bulíkem) máš za sebou? Trénuje se něco takového, jako provedení celého letu odněkud někam (mimo okruhy) ručně? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 18:01 | |
| | Frankfurt. Ale nic jsem neřek
Oficiální company policy ČSA je zapnout AP v 1500ft po vzletu a vypnout na minimech Ve světě si touhle fázi už taky prošli, a směle od ní upustili, když zjistili, že to vede akorát k tomu, že to lidi neuměj.
Takže ve světě, alespoň co jsem zjistil z jejich příruček a od pilotů (tj.Condor, Britannia a Continental od tragéda), maj v příručkách, že stupeň automatizace musí odpovídat zatížení posádky s ohledem na provoz a počasí, a dle vhodnosti mají létat "na pravidelném základě" (on regular basis) ručně, ať už s direktorem nebo bez, pro udržení zákl. návyků. Ale jako jinak to ani u nás není problém se domluvit a fiknout si to v pazourách. Kdy létám zásadně s AP, je když jsou sračky, jsme unavený, je hustej provoz, máme závadu anebo se něco nevyvíjí úplně standardně. Anebo když vycítím, že kapča nechce, to bývá ale výjimečně.
Jinak na tu tvojí otázku-oficiálně se to netrénuje, jak se na to firma dívá v reálu už jsem psal a na simulátoru na to není moc času. Navíc je jenom dvakrát do roka... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold 21. 9. 2004 / 18:12 | |
| | Hmm, všechno se tlačí k automatizaci. A co teprve kdyby vám koupili Airbusy |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold (OT) 21. 9. 2004 / 18:29 | |
| | Nojo, s tou automatizací to začal Myšpulín když vymyslel APOBAB |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold (OT) 21. 9. 2004 / 22:32 | |
| | Haha, APOBAB pro ty mladší připomenu, že to byla Automatická POhádková BABička - no jo klasika.
Popravdě řečeno, než v Airbusu třímat v levé ruce joystick a přistávat s tím, tak to raději AP a AutoLand. PSS lítám taky s beranama, i když to neodpovídá realitě... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS hold (OT) 21. 9. 2004 / 23:39 | |
| | | |
|
|