| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 21:57 | |
| | ted ho u dekova hledaj nase i nemecke vrtulniky.nejdriv se ztratil secundar hned na to primar a nehlasila se.snad je to jen zavada a ne tragedie je to c550 |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 21:58 | |
| | tak spadla uz jsou svedci co je videli padat takze uz jen nalest trosky |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:05 | |
| | No ty kokso... čí mašina to byla? |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:07 | |
| | ceska vic detailu nedam nevim kdo to tu cte sorry |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:07 | |
| | | |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:02 | |
| | sakra (( |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:10 | |
| | A kruci... |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:11 | |
| | aspon povedz ci dopravne alebo papirak |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:12 | |
| | | |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:20 | |
| | aha, dik, byvaly kolega na takom lieta... |
| |
|
| | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:16 | |
| | Hrozné to je , ale příště pozor na pravopis |
| |
|
| | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:17 | |
| | | |
|
| | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:18 | |
| | To se stalo teď? Kurva... |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:21 | |
| | jo lezi pet kilometru severne od petrovic u usti |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:22 | |
| | | |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:25 | |
| | Dik, nám se teď vrací 680 ze SVX |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:26 | |
| | Tak můžeme jen doufat, že přežilo co nejvíc lidí...záchranářům a celé posádce držím prsty... |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:22 | |
| | Naděje umírá poslední... dokud se nenajde místo, kam s tím praštili, tak můžem doufat. |
| |
|
| | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:18 | |
| | | |
|
| | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:18 | |
| | | |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:30 | |
| | Takže buď OK-VSZ nebo OK-ACH |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:43 | |
| | OK-ACH letěla ve 20:20 Karlstad |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:47 | |
| | Asi to opravdu vypadá na OK-ACH. |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:51 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 15. 2. 2010 / 08:44 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 15. 2. 2010 / 23:50 | |
| | hmmmmm moje práce Chudinka |
| |
|
| | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:35 | |
| | Omlouvám se, ale takové je moje postižení... ale už dost... to je letadlo od Travel Service? |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:37 | |
| | | |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:40 | |
| | zdá se že ABS |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 14. 2. 2010 / 22:41 | |
| | | |
|
| | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:38 | |
| | Proc? Treba to patrilo nejakejm zenskejm... |
| |
|
| | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:40 | |
| | mekke i by tam bylo, i kdyby majiteli bylo milion holek. |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:12 | |
| | Ehm... radši se drž svých počítačů, ok?
Pro pořádek:
kluci měli
kluci a holky měli
jedna holka měla
dvě holky měly
tři holky měly
čtyři holky měly
pět holek mělo
(z časových důvodů vynechávám dalších 999.994 řádků)
milion holek mělo
a na závěr jako bonus:
děvčata měla
A teď mi, prosímtě, řekni, kde má kterákoli z toho milionu holek to zpropadené měkké "i"???
|
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:14 | |
| | můžu dodat moji vypracovanou mat. otázku "Shoda podmětu s přísudkem" |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:20 | |
| | Hele... asi jsme prislY o letadlo = špatně - o to mu šlo. I kdyby tu bylo milión holek, pořád jsme o něj přišli (= s měkkým). PřišlY bychom, jedině pokud bychom byli všichni ženského rodu, což nejsme. |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:20 | |
| | no, a nezustanu.. zrovna v tomto se citim pevny v kramflecich..
1) sam NG psal, ze "jsme prisly o letadlo". uz jenom diky tomu, ze NG je muz, je tato veta spatne a bylo by tam mekke i, i kdyby majitelem bylo milion holek
2) majitele prisli o letadlo - opet - bylo by tam mekke i, a to bez ohledu na to, jestli by majitelek bylo milion (a nebyli tam zadni chlapi).
3) majitelky prisly o letadlo - to by bylo tvrde, coz neni tento pripad.
4) a samozrejme - devcata prisla o letadlo
takze... ty se drz ceho chces, ale prosim, cestinu vynech. |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:45 | |
| | Logicky vzato může těžko o letadlo přijít někdo, kdo není jeho majitelem. Takže NG nemá co psát, že jsme přišli(nebo y) o letadlo, protože on sám o něj nepřišel (pokud není podílníkem společnosti Time Air, o čemž silně pochybuju. |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:46 | |
| | Tvoje starosti chcu mít |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:49 | |
| | já jsem s tím navážením se do někoho kvůli íčkům nezačal... Ale protože miluju absurditu všeho druhu, nemohl jsem zůstat stranou |
| |
|
| | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:50 | |
| | ...a ještě dodám, že Tragéd je na tohle velice vděčný objekt - vždycky se krásně chytne |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:48 | |
| | 1) logika ale v tuto chvili nehraje tak uplne roli ... v te vete, tak jak je napsana, proste bude mekke i, bez ohledu na to, kdo ho vlastni. z toho uz se nevykecas
2) navic - NG je ridici letoveho provozu (pokud se nepletu). tudiz muze mluvit jako "my ridici"
3) a i kdyby tak nemluvil, muze mluvit jako ze my cesi jsme ztratili letadlo (bo melo ceskou registraci)
porad tam bude mekke i, bez ohledu na jeho vlastnickou strukturu |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:51 | |
| | Hey tobe uz z toho zacina normalne hrabat. Dej si pauzu, na chvili vypni pocitac a popremyslej co jsi sem napsal a ceho se vlakno primarne tyka...
To je neskutecny co tady zacinate resit. |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:53 | |
| | mas pravdu .. na drughou strabnu .. mozna lepsi resit cestinu, nez tu rozvijet to, co se zacalo rozvijet na konci - hromada vcelku nicim nepodlozenych spekulaci ... |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 22:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 23:07 | |
| | Nezlobte se na me panove, ale jsme tady na leteckym foru, spadlo ceske letadlo, s ceskou posadkou a vy tu resite pravopis. Me je jasny ze vam je to fuk, proc taky ne, ty lidi jste neznali, ale chce to si uvedomovat jiste hranice...
V N.G. prispevku neni podstatou resit nejaka i/y, ale obsah, kor kdyz to nebyla zprava laika z idnes, ale celkem odborna informace cloveka ktery to mel "pred ocima".
A.J. to tady na zacatku celkem vystihl, a myslim ze nebylo potreba to rozvadet dal
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=346551&lan=0 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 23:21 | |
| | Dík. Jsem rád, že se tady občas najde někdo takhle rozumnej. |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 08:29 | |
| | Jak víš, že je NG muž? |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 08:45 | |
| | bohudík je.. jinak by z něj totiž byla děsně vošklivá ženská.. |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 23:52 | |
| | "kluci a holky měly" je také správně |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 00:03 | |
| | Odkdy ?
Mě teda učili:
1) Kluci a holky měli
2) Holky měly s klukama
Ale verzi "kluci a holky měly" neznám, kde jsi to vzal ? |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 00:07 | |
| | Holky a kluci měli. - jediná varianta
Kluci a holky měli/y - obě varianty jsou správné.
|
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 01:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 08:29 | |
| | V Praze |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:28 | |
| | Pry je to za hranicema takze jsou u toho nemci. Ceska SARka sedi a ceka v Praze. |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:32 | |
| | Ajaj, snad to dopadne co nejlíp, letadlo vem čert, když se všichni zachrání. Hlásili nějaké potíže ? |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:15 | |
| | dobre to nedopadlo!!!! ano je to to letadlo co tu vsichni zminuji a nehlasily nic proste spadly |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:20 | |
| | Tak to je špatný |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 22:33 | |
| | To je hrozné... snad to dobře dopadne. |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:13 | |
| | Ale to je špatný.. bydlím kousek od místa havárie.. |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:13 | |
| | | |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:22 | |
| | Tak to nevím, je to tady dost kopcovitý a z baráku vidíme akorát na českou stranu dálnice D8. Hasiči ani nic jinýho tu zatím neprojelo tak nevím.. ale jestli spadla, tak bude někde v lesích a to je špatný.. |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:25 | |
| | Tak to je ovšem pěkně v prdeli... promiňte ten vyraz... |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:27 | |
| | Jestli to bylo u DEKOVa a v Německu, tak by to mohlo být někde západně Hřenska. |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:27 | |
| | No nepovídej čéče.. |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:29 | |
| | jak uz jsem psal. lezi pet kilometru severne od petrovic |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:31 | |
| | Už je našli ? Nějaký výsledky ?? Žíví/mrtví ?? |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:14 | |
| | je to hrůza, seděl jsem v ní asi pět minut, tkaže mě to vzalo o to vic.. nejaký bližší info? |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 14. 2. 2010 / 23:36 | |
| | já vím, že se to moc nehodí... ale tys to rozseknul kámo |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 00:06 | |
| | Podle dostupných informací přišla dnes česká letecká společnost Time Air, specializující se od roku 2003 na soukromé obchodní lety, o Cessnu 550 (OK-ACH). Letadlo na letu z Prahy do švédského Karlstadu se mělo zřítit okolo 21:30 poblíž našich severních hranic s Německem. |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 00:08 | |
| | Hm, evidentně to tady někdo čte ) |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 02:52 | |
| | kua ....a to na tom eroplanu nedavno skolili novou posadku v LKPD... |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 06:51 | |
| | Jaktože není nikde ještě nic napsané? Žádné zpávy nic... |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 06:53 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 06:55 | |
| | Ale u nás víš.. já německy neumim.. ale dík |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 06:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 07:04 | |
| | Jj, moc dík... tak počkáme, co tom napíšou naši... podle toho to vypadá... že nenašli piloty... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 07:11 | |
| | Tak to se načekáme... |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 07:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 08:07 | |
| | No, už to začíná. To snad radši nic, než článek takové "informační" hodnoty. Ale stejně mi příjde, že tahle smutná záležitost se poměrně dlouho vyhýbá mediálnímu zájmu. Asi pisálci čuměli na olympiádu. |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 08:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 08:45 | |
| | toto mi pripomína príbeh z USA keď pilotom zamrzol ventil na prívode vzduchu do kabíny a na palube mali kyslíkové fľaše, ktoré boli z polovice vyčerpané z predošlého letu. A navyše letela posádka, ktorá lietala na iných typoch a s tým daným typom /nepamätám ale tiež niečo podobné ako teraz/ mali asi 100h. Vo výške sa zadusili a lietadlo padloaž mu došlo palivo. Letelo na autopilota až do skonania. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 09:10 | |
| | Napada ma rovnaka pricina,zrejme zachrapali,bez kysliku,nie je to prvy pripad a nebude ani posledny./Grecko-zaspati piloti...a pod./ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:22 | |
| | Tak snad nejsme na novinkách v diskusi... Oni ještě ani vlastně nenašli skoro ani letadlo, ale my už tu víme, co se jim stalo. Jako by hypoxie bylo to jedine, co se jim mohlo stát... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:35 | |
| | Říkal snad někdo, že to víme? Vyšetřování se ještě ani nerozběhlo, toho jsem si vědom. Napsal jsem , že to tak vypadá, ne že to tak na 100% je. Z osmi kilometrů bych čekal, že aspoň ohlásí mayday, to je všechno. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:40 | |
| | ja nevim, mne se nezda, ze by usnuli behem deseti dvaceti sekund, podle mne to na hypoxii nevypada, ale nebudu se poustet do hadani... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:49 | |
| | oni se v nemecku ohlasily a hned na to vypadl odpovidac a hned na to primar nezda se mi ze by ze spanku vypnuly odpovidac a masina byla na zemi z fl260 do 4000ft za 20 sekund podle primaru vojenskejch. To vypada spis na velmi nahlou zavadu a ona mluvila celkem v pohode v hladine 200 zadne priznaky hypoxie na hlase nemela |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:52 | |
| | Tak tyhle informace jsem neměl. Dík za info. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:54 | |
| | Ke ztrátě vědomí může v té výšce dojít i do 15.sekund. Alespoň jak jsem vyčetl v nějakých materiálech pojednávající o hypoxii, dekompresích a podobně. Takže teoreticky, proč ne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 13:17 | |
| | ja nerikam ze ne.ale mě nesedi to ze by vyply odpovidac o to jde |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 13:42 | |
| | Sice mě tu asi někdo označí za idiota (jako už se výše stalo) ale kurva proč furt píšeš v ženském rodě ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 16:12 | |
| | 15 sekund je kolem fl400/430... |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 12:52 | |
| | Přesně, jak jsem si myslel.. Hluboko v lesích.. |
| |
|
| | | asi jsme prisli o letadlo 15. 2. 2010 / 08:59 | |
| | Rád bych se zeptal, jak může ještě teď nebýt jasné, kolik bylo na palubě lidí? (narážím na články o nehodě v českých médiích) Čekal bych, že na tento let bude podaný letový plán a řídící budou vědět, kolik duší je na palubě a v případě pátrání po letadle je to jeden ze základních údajů pátračkám. Jsou naši novináři opravdu tak tupí generátoři náhodných slov bez vlastní invence ve zprostředkování informací, nebo se to skutečně neví, kolik tam bylo lidí? |
| |
|
| | | | asi jsme prisli o letadlo 15. 2. 2010 / 09:06 | |
| | Čti dál, čti dál... podle všecho tam byli jen piloti... pasažéry měli prý nabrat až ve Švédsku... |
| |
|
| | | | | asi jsme prisli o letadlo 15. 2. 2010 / 09:13 | |
| | No, co jsem to tak četl celé, tak právě že našli dva piloty, ale že se neví, kolik lidí tam mělo být. To mi právě bylo hodně divný, že by tohle nemělo být jasné. Tady přece nemůže být nějaké "podle všeho" a "prý". |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 15. 2. 2010 / 10:10 | |
| | To ze to neví novináři ještě neznamená, ze to neví příslušné úřady... |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 15. 2. 2010 / 10:20 | |
| | V bizjetovém létání je docela dost možné, že se přesný POB neví, pokud to sama posádka nestačí oznámit... Je to čudné, ale je to tak |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 09:29 | |
| | Uz jsou znama i jmena... je to smutny... dost smutny... |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 09:45 | |
| | vic než smutny, je to v hajzlu prostě! |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 09:46 | |
| | je to blbé ale rád by som vedel kto sú tí piloti |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 09:48 | |
| | na planes.cz pod tou fotkou to pisou v diskusi ...nechci to psat |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 10:21 | |
| | ovsem tie mena patria tomu rallye tymu a nie pilotom ak som dobre porozumel. |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 10:32 | |
| | taky mne to zmatlo, ale klikni si na fotku co je v tom clanku na uvodni strane (je tam Cessna v Sionu) a tam pod ni v diskuzi jsou obe jmena... |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 10:51 | |
| | | |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 11:02 | |
| | Na švédské rallye žádná taková posádka nestartovala, pokud se nepletu. Let byl patrně pro posádku Prokop / Tománek. |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 09:49 | |
| | Prave sem si prohledl zaznam z radaru a je to hruzny pohled vam povim.Samozrejme jen buh vi co se tam nahore stalo.Velka pravdepodobnost je ze spali ale letadlo primo na hranicich podle radaru spadlo bud do vyvrtky nebo do spirali.Takze tezko rict co se tam vsechno stalo spatne.. |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo - video 15. 2. 2010 / 11:17 | |
| | | |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 15:04 | |
| | Koukal jsem na to taky, ale spánek mi neřijde až tak pravděpodobný. Předpokládám v této fázi let na autopilota, tudíž to bude spíš nějaká náhlá příčina (oheň, exploze a co já vim ještě) či jiná technická závada, ale jsou to jen a jen spekulace. Co se stalo se snad vyšetřit podaří.
Čest památce obětí, a soustrast pozustalým - nic více se říci nedá. |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 15:52 | |
| | Když už jsme u toho vyšetřování - mají tyto malé jety nějaký letový zapisovač? |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 16:06 | |
| | | |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 16:08 | |
| | I tyhle menší tryskáče musí být zapisovači vybaveny a to jak FDR tak CVR. |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 16:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 16:19 | |
| | Až se to zpracuje, bude možnost, že by se to dostalo na veřejnost? |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 16:24 | |
| | | |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 13:25 | |
| | | |
|
| | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 13:36 | |
| | Velmi som si prial aby iniciály pilota boli Ján S.
Nanešťastie zahynul slušný človek. Česť jeho pamiatke. |
| |
|
| | | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 13:39 | |
| | Tak tady to novinkama.cz nejen zavání. Nepleť sem politiku, je to nechutné. A pokud se nezmůžeš na nic víc, než opsaný příspěvek z diskuze na bleskovkách, nepiš radši nic. |
| |
|
| | | | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 13:44 | |
| | Akože - "rozkaz, šéfe".
Prečo musíš poučovať? Si nejaký mentor? |
| |
|
| | | | | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 13:47 | |
| | Jen (doufám) slušně vychovaný člověk. A dál bez komentáře. |
| |
|
| | | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 14:13 | |
| | Velmi som si prial aby iniciály pilota boli Ján S. ???????????
Jen se zeptam ten clovek ti konktretne nejak zasahl do zivota ze mu prejes smrt, nejaka osobni antisympatie ??
pac jestli ze neco takoveho vyblijes ses akorat idiot ...
|
| |
|
| | | | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 14:34 | |
| | Buď rád, že nežiješ na Slovensku.
Áno, ten politik dennodenne štve iné národy. Vzniká tu napätie. Vnucuje je mi "národnú hrdosť".
Ale toto fórum nie je o politike, spomenul som iba svoj názor.. |
| |
|
| | | | | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 14:42 | |
| | Takové názory si strč někam. Toto slušný člověk nevypustí z úst! |
| |
|
| | | | | | | Pilot Cessny bol Slovák 15. 2. 2010 / 15:34 | |
| | aha politik ....no kazdopadne takove veci se nepreji ani uhlavnimu nepriteli ...
pro dost lidi je nekdy vetsi trest zustat na zivu .... |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 14:34 | |
| | u jedný fotky na Planes bylo napsáno: posádka Bendová, Pytlík... Tak nevím. |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 14:48 | |
| | a N.G. se taky o pilotce zmiňoval v ženském rodu. Každopádně je to tragédie při které přišlo několik lidí o život ... |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 15:03 | |
| | myslim ze NG neni schopny gramaticky rozlisovat zensky a muzsky rod... |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 15:12 | |
| | Vzhledem k tomu, že to psal určitě na mobilu, z práce a ještě tak narychlo, nikde to nebylo dříve než tady, tak se na nějaký háček nebo čárku nehledí. Spíš by chtělo to chtělo mu poděkovat za informaci v takové rychlosti ! |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 15:18 | |
| | Negativ! nejdrive zaslouzi poradny pojeb za gramatickou chybku ....Logicke ne ! |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 15:13 | |
| | To vypada spis na velmi nahlou zavadu a ona mluvila celkem v pohode v hladine 200 zadne priznaky hypoxie na hlase nemela Vy ale máte problémy,umřou lidi a jediná starost některých jsou gramatické chyby ... |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 14:34 | |
| | | |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 15. 2. 2010 / 18:50 | |
| | | |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 28. 2. 2010 / 21:25 | |
| | Zítra má být zveřejněna tisková zpráva ÚZPLN.
Údajně to byla letecká nekázeň. Konkrétně měli zkoušet výkrut, který nevyšel...
((( |
| |
|
| | | | asi jsme prisli o letadlo 28. 2. 2010 / 21:39 | |
| | jestli se to prokáže jako pravda, tak pro to nemám dost silná slova :/ |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 1. 3. 2010 / 10:49 | |
| | Co to je za kravinu..?
Jak může něco vydávat ÚZPLN, když to spadlo na německém území a vyšetřujou to tedy němci? Kdo přišel s tim, že dělali výkrut..? |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 1. 3. 2010 / 11:15 | |
| | Ale jelikož se jednalo o české letadlo, tak nejspíš vyšetřovatelé mohli spolupracovat, případně mezi sebou sdílet informace. Takže UZPLN vydat něco klidně může, i když vyšetřovaní vede německý úřad, ale asi až v závislosti na jejich vyjádření. Viz vyšetřování jiných vážných nehod českých letadel v zahraničí (Gander, Tripolis, Damašek, kde také byli naši inspektoři) |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 1. 3. 2010 / 11:19 | |
| | ...je toho plná Ruzyně - mezi piloty velkých mašin se o tom povídá od konce minulého týdne. Někde jsem navíc četl, že letové zapisovače, byly nalezeny (nebyl jsem si jistý zda se do tak malého éra vůbec dávají).Jestli ano, tak už mají zainteresovaní dávno jasno.A ÚZPLN s němci při vyšetřování od začátku spolupracuje. |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisly o letadlo 1. 3. 2010 / 11:45 | |
| | Nicméně bych čekal, že ofiko prohlášení vzejde jako první od němců.. Předpokládám, že to vyšetřování vedou oni.. |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 1. 3. 2010 / 11:51 | |
| | | |
|
| | | | | | | asi jsme prisly o letadlo 1. 3. 2010 / 17:47 | |
| | ano, vedou oni, ale ve spolupraci s cechama.
Jinak dost informaci vycucali z CVR a nic moc teda, jeste to bude zajimavy... |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 1. 3. 2010 / 12:41 | |
| | A nevis kdy to bude? jsem se tam ted dival a jeste nic... |
| |
|
| | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 18:17 | |
| | | |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 18:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 18:59 | |
| | Nedávno jsem o tom taky něco zaslech a mmj. i to, že údajně kapitánka měla na tom typu jen pár desítek hodin a druhý pilot pár stovek, ale jako velitel nemoh být, protože neměl ATPL narozdíl od kapitánky.
To není nějaký min. počet hodin, který musí mít adept na kapitána nalétáno na daném typu? Resp. jak to vlastně je, když chce někdo kapitánovat? Musí mít ATPL, min. 1500h náletu a na daném typu musí mít nějaký počet hodin? |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 19:29 | |
| | Chápu, že se tahle letadla prostě nejsou pro toto stavěná, ale to je to tak zatěžující, že spadli ? Na MTOW nejspíše nebyli... :-/ |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 20:09 | |
| | Asi tak, že na to není stavěný, přecejen je to letadlo určené k vození lidí a ne na dělání pí*ovin.
Pořád tomu nemůžu uvěřit, že to je pravda. |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 18:56 | |
| | Jsem zvědavej, co napíšou Novinky.cz, až to tady někdo vyčmuchá.. |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 19:16 | |
| | 1) Soukromě si myslím, že kapitán musí prostě být vyzrálá osobnost - dorostence v kokpitu bez životních zkušeností a patřičné pokory prostě neberu.
2) Firma TIME AIR patrně právě dolétala - nedokážu si představit, že by s nimi ještě někdo chtěl letět....
3) Druhotně to velmi poškodí celý trh business aviation v ČR - kvůli dvěma idiotům!!!
4) Moc by mě zajímalo, kdo tu škodu zaplatí - pojišťovna to v tomto případě určitě nebude!
5) Je to neuvěřitelný průser, v životě by mě nenapadlo, že to někoho napadne a zlobte se na mě jak chcete, posádky mi fakt není líto!Jejich blízkých ano - naprosto zbytečná smrt........ |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 20:36 | |
| | Nehnevaj sa ale tak ako mi po tvojom prispevku zovrela krv, tak tak mi nezovrela este v zivote.
Koho si v tomto pripade nazval dorastenca? temer 33 rocneho chlapa ktory brusil oblohu od 15tich,reprezentanta SR v kategorii ADVANCE a UNLIMITED, absolventa VLA Kosice, FAA v USA, instruktora pre PPL, atd?
Napadol vas variant o poruceh PVD? nasledne na to zavalenie informaci pre AP? nasledne na to sled nevysvetlitelnych a nezlucitelnych manevrov s letom lietadla. Rozumiete lietadlam?
A este ti nakoniec nie je luto posadky? Nehnevaj sa ale tak sa zdravi clovek nevyjadruje, nech sa tam stalo co sa stalo obaja ludia mali svoje rodiny, priatelov, ktorim ostane v srdciach prazdno.............
Este zaverom by som sa vratil k prispevku o ATPL. Kamo to si asi nemyslel vazne s tym tvrdenim ze to nik z posadky nemal, ze?
|
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 20:45 | |
| | No ja nevim, ale mne by to ze nikdo nemel ATPL zas tak zvlastni neprislo, vzdyt Citation prece neni aerolinkovy provoz ne? Jinak ze by meli oba CPL to urcite musi bejt. |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 20:52 | |
| | no, sice to neni aerolinkovy provoz, ale je to obchodni letecka preprava. a tam ji "kapitan" mit musi. |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:19 | |
| | Jo, tak to se omlouvam, moje chyba |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 20:56 | |
| | koprik to sice prehnal (a dost), ale ty se taky zkus uklidnit. myslim, ze zrovna argumentace tim, co uz ma ten clovek za ruzny tituly a oceneni, neni ta spravna na tomto miste. milion ruznych oceneni z cloveka (bohuzel) nedela neomylneho boha, a i takovy clovek obcas vyvadi blbosti.
a k tomu konci - tady NIKDO (cili ani fspilot) netvrdil, ze ji nemel ani jeden z nich. spis se jen podivoval nad tim, ze tomu kapitanci nekdo s naletem par hodin na typu (i kdyz, kdo vi kde tyto info vystoural).
myslim,ze vyvozovat jakekoli nazory na zaklade teto par radkove tiskovky na nemeckym uzpln, je vcelku neferove, a bylo by vhodne pockat, az bude na ceskym uzpln podrobna zprava (kde budou i ty nalety)... jinak to jsou vse spekulace.
PS: jedna spekulace ze zdroje "internet" - pry to neni poprvy, co s tou cessnou za letu zkouseli vykruty... |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:07 | |
| | narazal som na dorastenca a na ten uryvok o posadke |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:42 | |
| | Chápu, že se na to díváš jinak, niméně na svém názoru nemám co měnit.Nepíšu to proto, abych vám působil další bolest a zármutek,ale proto, abyste byli schopni přes stromy vidět les.
1) Takže od konce - vyšetřování letecké nehody trvá normálně řadu týdnů až měsíců, pokud vůbec se nehodu podaří vyšetřit.Takže pokud akurátní němci 2 týdny po nehodě vydají takovouto předběžnou zprávu, není třeba o něčem pochybovat, jakkoliv to pro Vás je kruté.
2) Dopravní létání je především o zodpovědnosti, pokoře a respektování předpisů - které jsou psány krví pilotů....Dobrého dopravního pilota nedělají všechny vámi zmíněné kvalifikace - ty totiž neznamenají vůbec nic, pokud ten dotyčný v sobě nemá zmíněnou zodpovědnost a pokoru.Pár pilotů znám, takže vím o čem mluvím.Tudiž si myslím, že "osobnostně zralý pilot" by buď nápad střihnout si za bukem výkrut buď vůbec nedostal, nebo by si v duchu stihnul nafackovat a vzpamatoval by se.A pokud ne, tak by mu to měl rozmluvit ten druhý, což se nestalo.....už rozumíte těm dorostencům?
3) Jakkoliv se Vám to zdá teď nepatřičné, podařilo se jim kromě zármutku všem okolo zlikvidovat téměř novou mašinu (rok výroby 2005) a pravděpodobně zničili taky firmu TIME AIR! |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:18 | |
| | | |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 20:59 | |
| | .. a jeste jedna vec. nez se tu zacnes rozhonovat, tak si alespon precti tu nemeckou tiskovku. sami tam pisou, ze k zaveru, ze pred tim udelali vykrut, dosli na zaklade zaznamu z CVR, nikoli z letoveho zapisovace. tudiz myslim, ze timto pada varianta "zmatek na palube, a zkouseli se z toho nejak dostat". |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:11 | |
| | No pokud hje pravda co je na nemeckym serveru (kratka tiskova zprava) tak vysetrovatele k tomu zaveru dosli ze zaznamu z CVR a ne z FDR takze tam je asi jasne, jako to bylo... |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:13 | |
| | Podle nepotvrzených informací, které jsem se doslechl od lidí z branže to měl navrhnout jeden z pilotů a tenj druhý, tzn. kapitánka z pozice autority nebo ten pilot z pozice (údajně) zkušenějšího pilota takovou nehoráznou blbost nezatrhli a pokud to skutečně takhle bylo, tak je to si myslím... no raději nic, aby mě tragéd třeba nenazval opět všeodborníkem a že se mi to soudí od stolu jednoduše... |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:31 | |
| | Já chápu, že se člověk těžko smiřuje se ztrátou kamaráda.. Kor po letecké nehodě..
Ale to je to samý, jako když řidič kamionu s pětadvaceti letou praxí vjede na most s návěsem, kde celá souprava váží bratru 30t a přitom značka před mostem jasně nařizuje povolený vjezd jediného vozidla o max. hmotnosti 10t. Vtip byl v tom, že most byl do oblouku a na konci toho mostu byla v betonu tyč, která znemožňovala průjezd.. Takže se tam šprajcnul.. Nebyl schopnej vycouvat, ani se tam otočit. Most si sednul o 10cm a posunul se o cca 15 čísel.. V podstatě tak zbejvalo akorát most strhnout..
Taky budeš obhajovat řidiče, kdyby se tam nedejbože zabil (když by ten most spadnul s ním), že to byl starý mazák a měl najeto miliony kilometrů a tím pádem se o něm nedá říct, že byl vůl, když nerespektoval značku..?
Jestli je pravda, že dělali výkrut, tak byli oba padlí na hlavu.. protože i kdyby se nakrásně ukázalo, že to nebyla přímá příčina nehody, tak dělat výkrut za IFR je hrubé porušení kázně.
Bohužel se potrestali sami tím nejsmutnějším a nejtragičtějším možným způsobem.. |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:47 | |
| | Bohužel, pravidla v celé řadě lidských činností jsou psána krví. V letectví to platí dvojnásob. A co vyjde 99x, nemusí se podařit po 100. Bohužel v lidské přirozenosti je také psána tendence hnát někdy věci do krajností. A pokud tam nesedíme my, tak velice dobře víme, že nic takového do kokpitu nepatří, a jsme přesvědčeni o tom, že my bychom nic takového nepodnikli. Jenže to bychom nesměli být lidé.
Místo závěru mého příspěvku výňatek z kapitoly o lidských faktorech učebnice FAA. V tomto případě, pokud to skutečně byl úmyslný výkrut, to byla typická "Invulnerability". A jen bych chtěl dodat - jsem přesvědčen o tom, že se tam najde každý z nás, v této tabulce. Princip je v sobě tyto přirozené lidské tendence potlačit - ne vždy se to podaří.
The Five Hazardous Attitudes
Anti-Authority: “Don’t tell me.”This attitude is found in people who do not like anyone telling them what to do. In a sense, they are saying, “No one can tell me what to do.” They may be resentful of having someone tell them what to do, or may regard rules, regulations, and procedures as silly or unnecessary. However, it is always your prerogative to question authority if you feel it is in error.I
mpulsivity: “Do it quickly.” This is the attitude of people who frequently feel the need to do something, anything, immediately. They do not stop to think about what they are about to do; they do not select the best alternative, and they do the first thing that comes to mind.
Invulnerability: “It won’t happen to me.”Many people falsely believe that accidents happen to others, but never to them. They know accidents can happen, and they know that anyone can be affected. However, they never really feel or believe that they will be personally involved. Pilots who think this way are more likely to take chances and increase risk.
Macho: “I can do it.”Pilots who are always trying to prove that they are better than anyone else think, “I can do it—I'll show them.” Pilots with this type of attitude will try to prove themselves by taking risks in order to impress others. While this pattern is thought to be a male characteristic, women are equally susceptible.
Resignation: “What’s the use?”Pilots who think, “What’s the use?” do not see themselves as being able to make a great deal of difference in what happens to them. When things go well, the pilot is apt to think that it is good luck. When things go badly, the pilot may feel that someone is out to get me, or attribute it to bad luck. The pilot will leave the action to others, for better or worse. Sometimes, such pilots will even go along with unreasonable requests just to be a "nice guy." |
| |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 20:56 | |
| | Ocom rozpravas preboha,citis sa?
tak ako pise Sloto to nebol dorastenec ,ale pilot,kapitan,ktory lietal od 15.Osobne sme ho poznali,skvely clovek.
Chlapci je mi Vas luto,sami tu neviete odkedy moze byt pilot kapitan,kto v tom lietadle bol kapitan,vobec to nebola zena,ta bola ako First officer.Nemate ziadne inforamcie,iba blbe dohady a robite si tu zavery ze isli robit akrobaciu.Totalne sproste bludy tu pisete.Zopar z Vas banda chudakov ktory si stiahnu lietadlo do Flight simulatora a uz su z Vas piloti a hned viete co sa stalo.Pytam sa aj ja,vies co je lietadlo? |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:01 | |
| | Chapu, ze se snazis branit cloveka, ktereho jsi znal. Na tvem miste bych se asi choval stejne. Ale precti si prosim tu zpravu BFU - to s tou akrobacii neni spekulace "lidi od Flight Simulatoru", to je vysledek vysetrovani zalozeny na explicitnich dukazech... |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:16 | |
| | A jak víš, že ten dotyčný byl v roli kapitána? Já jsem slyšel přesný opak. A to, že ten dotyčný ani neměl licenci ATPL, takže kapitána ani dělat nemohl, byť měl údajně větší nálet na typu, než ta dáma. |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 00:54 | |
| | Martine, já ti rozumím, ztratil jsi známého, možná přítele, kterého jsi znal zcela přesně - a před nedávnem možná viděl, byl fajn, nezkazil žádnou srandu....a už nežije.
Ale dost z nás tady jsou skuteční piloti - někteří s menším, někteří s větším náletem... tak se nediv, že na to někteří mají velmi kritický názor.
Je hezké být mezinárodní mistr v kategorii "Advanced," ale dělat jakukoliv akrobacii v noci (! a schválně tady nepíšu jako jinde "akrobacii s s c-550", protže v zásadě jemně zalétnutý sudový výkrut by mělo zvládnout víceméně každé éro - minimaxem počínaje a spartanem konče) ale v noci - to je prostě poukázka na dubovej kabát !!!
Je (byl...) to prostě superhazard a zbytečná frajeřina - a to nedělají zralí muži. |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 09:34 | |
| | Omlouvám se, že se k tomu vracím, ale musím doplnit (abych byl spravedlivý) - že i zralí muži se občas letí vyblbnout (znám jich taky pár, když se v kokpitu drží beranů, člověk by to do nich ani neřekl). Ale tito zralí muži se jezdí (létají) vyblbnout do různých světových pustin, kde by v případě průseru ta jejich rána neudělala takový mezinárodní (obrazně řečeno) hluk. Jezdí tam soukromě a létají na letadlech, která se k vyblbnutí hodí (a ve světě lze půjčit ledascos...) - tam prostor na všelijaké lumpárny je.
Ale, bohužel, ne v práci, ne v pracovní době, ne nad civilizovaným krajem (Hřensko...!) |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 09:23 | |
| | No on byl FO a ta holka CPT. Měla ATPL on těsně před ATPL. To že se hecovali k výkrutu a následně jej provedli je bohužel na záznamu z CVR. |
| |
|
| | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 09:38 | |
| | dotaz pod čarou - ten záznam už je někde k nahlédnutí, nebo cituješ z těch německých zpráv? |
| |
|
| | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 09:51 | |
| | Během zimního školení minulý víkend nám byla tato část záznamu z CVR přečtená. Byl to docela šok pro všechny přítomné. |
| |
|
| | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 09:59 | |
| | To jo. Tak to mne asi čeká za týden... A šok - to taky jo, člověkem to otřese, i když už o tom slyší poněkolikáté.... Snad si aspoň někdo příští dá většího majzla... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 10:11 | |
| | No šok spíš byl z toho na jakou krávovinu přišli. A nejhorší je, že to asi nebyl ojedinělý kousek. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 10:53 | |
| | Mna by zaujimalo, co vseobecne nasledovalo po tom vykrute.
Teoreticky...padli do plochej vyvrtky, alebo nevydrzala konstrukcia lietadla ?
Lebo 8000m je snad dostatocna vyska na vybratie.
Nechcem spekulovat, len nahlas rozmyslam. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 19:30 | |
| | Dneska jsem se o tom s jedním člověkem bavil a měl takovou zajímavou úvahu:
Ta cessna letí kolem 600-700km/h v tu chvíli. V době, kdy to éro je na zádech, tak se celkem rychle může ocitnout čumákem dolů a ikdyby stáhli tah na minimum, tak při prudkém klesání, řekněme v extrému při střemhlavém letu by to éro mohlo jít možná až do nadzvuku a s tím se pak už moc dělat nedá. A ikdyby si tu rychlost udrželo, tak si spočítej, kolik vteřin ti bude trvat při rychlosti 600km/h doletět nějakých 6km... výjde ti cca 36s, což není vůbec moc. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 20:00 | |
| | Vzdyt N.G. uz psal ze to stihli za 20... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 20:04 | |
| | aha, tak to jsem nepostřeh |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 20:29 | |
| | ... jenže pozor, soudruzi.... měli výšku okolo nebo dokonce přes osm kilometrů a tam uz je třeba brát v potaz rychlost na tlusté ručicce a na tenké - já si to furt pletu podle toho "nového" názvosloví, ale snad to pochopíte. Takže ono v té výšce 700 na tenké je možná 400 na tlusté (nechce se mi to teď počítat) a to už není moc pro takový manévr.
Já taky nemám rád spekulace, taky jsem oba piloty osobně znal, ale na druhou stranu je třeba nazývat věci pravými jmény a tohle se zkrátka nedělá a je třeba si z toho vzít ponaučení. Ale dopustil bych se přece jen jedné spekulace a to té, že prvopočáteční příčina průseru byla naprosto totožná s poslední havárií Su-27 (tuším Radom?), tzn. špatně provedený vstup do výkrutu (Su-27 do zvratu, ale začátek manévru je totožný) - tam je totiž životně důležité natáhnout mašinku nad horizont a POTLAČENÍM ZASTAVIT, jinak se mašina dostane na velký úhel náběhu, který je dál nezvládnutelný. Sučko mělo pak malou výšku a cesnička naopak velkou - ale to už souvisí s rychlostí jak jsem naznačil výš. Z aerodynamického hlediska jsou tyto dvě katastrofy učebnicové příklady jak se to nemá dělat.
Takže to vůbec není primárně o tom, že při té rychlosti jak píšeš 600 -700 se mohli velmi rychle octnout čumákem dolů - skutečná rychlost pro manévrování byla nižší, šlo primárně o úhel náběhu a jsme opět u rovnovážného diagramu tahu, který jsem tu kdysi popisoval v souvislosti s druhým režimem letu. A jejich vertikální rychlost byla prý 30000 (slovem třicettisíc!!!!) feet za minutu... pokud se skutečně dopustrili té chyby, že mašinu při vstupu do výkrutu natáhli a nezastavili, na té výšce a rychlosti mohli být ve vrtáku natotata. A pak je třeba se podívat na polohu VOP vůči křídlu, představit si to při velkém úhlu náběhu a ještě při malé rychlosti a jsme doma...
A jen na závěr opět a znovu podotýkám, že jsem oba osobně znal, je mi to líto, hodně líto, ale tohle se fakt nedělá...
Peace, brothers! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 21:06 | |
| | To o té SU-27 máš z oficiálního zdroje? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 21:25 | |
| | Není to z oficiálního zdroje, zdroj je slovenský diplay pilot na MiG-29, kterého tu nechci z mnoha důvodů otevřeně jmenovat, ale jeho vysvětlení a následné promítnutí do všemocné aerodynamiky má logiku - a to neotřesitelnou...
A psal jsem, že se vyjímečně dopouštím spekulace, tzn. spekuluji částečně i o hlavní příčině zmiňované Su-27 byť jsem nečetl žádnou oficiální zprávu, ale vysvětlení toho pilota má opravdu logiku neotřesitelnou. Aerodynamika je v tomto všemocná, protože letadlo se řídí zákony aerodynamiky a jestliže se poruší, tak je to zlé. Ale to ty přece jako paraglidista velmi dobře víš, vy to máte složitejší ještě v tom, že používáte aerodynamiku tzv. přirozenou, tedy bez využití tahu motoru
peace, brothers! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 21:45 | |
| | Ptám se jen proto, že jsem se o tuhle kraksnu zajímal trochu víc než o ty ostatní a dopátral jsem se toho, že Běloruská strana nesouhlasí s uveřejněním výsledků vyšetřování. Tvůj přípěvek právě zní logicky a myslím, že by klidně mohl vysvětlovat proč Bělorusko mlží. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 21:18 | |
| | Tož vývrtka to asi nebyla, když to stihli na zem za 20s, ale jinak zajímavé poznatky. Ta vertikální rychlost byla spíš -30000ft/min ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 21:32 | |
| | "Ta vertikální rychlost byla spíš -30000ft/min ne? "
Záleží jak se definuje souřadnej systém. Definice je úplně libovolná |
| |
|
| | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 21:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 23:33 | |
| | Zase nás trochu ztrapnili : Německá strana proto ve své zprávě doporučuje českému Úřadu pro letectví, aby provedl kontroly u provozovatelů letadel a posílení kultury dodržování bezpečnosti leteckého provozu.
... když se neumí v dopravácích chovat, tak je to daň.
|
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 1. 3. 2010 / 23:36 | |
| | Tohle není žádné ztrapnění, je to standardní závěr vyšetřovací komise.. |
| |
|
| | | | | | | | asi jsme prisli o letadlo 2. 3. 2010 / 00:45 | |
| | Sorry za otevřenost, ale ztrapnili nás ti dva nešťastníci, co zkoušeli v noci (!) výkrut s citejšnou. Samozřejmě se dá čekat, že to Němec vychutná - ta formulace v němčině je velmi výmluvná... |
| |
|
| | | asi jsme prisly o letadlo 2. 3. 2010 / 17:04 | |
| | | |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 2. 3. 2010 / 17:24 | |
| | V češnině mi to příjde ještě děsivější a neuveřitelnější, než v té angličtině. |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 2. 3. 2010 / 17:34 | |
| | mmch ta ceska zprava potvrzuje, ze velitelem letadla byla ona slecna. |
| |
|
| | | | asi jsme prisly o letadlo 2. 3. 2010 / 19:17 | |
| | To psal určitě NG
"Na palubě byly dva členové posádky." |
| |
|
| | | | | asi jsme prisly o letadlo 2. 3. 2010 / 21:31 | |
| | "V čase letecké nehody byla noc a tma" Ještě že ta tma nebyla ve dne, to by byl teprv průšvih |
| |
|
|