| | LOWI, RWY26 Initial Departure Procedure, otázka 21. 2. 2010 / 00:26 | |
| | AIP je jedna věc, Jeppík v univerzálním balení druhá, ale procedury dopravců a pro různé typy letadel jsou úplně něco jiného.
Jen pro orientaci, my máme například (i přesto, že 757 není žádné ořezávátko a lítáme tam hodně často):
Rwy 26 - DAY ONLY
• All SID - with Vis 7km, Ceiling 3000'
• Visual 'Valley' Departure with Vis 8km, Ceiling 9000'
Rwy 08 - DAY / NIGHT
• ADILO Departure with Vis 8km NSC below 9000'
• KPT Special Performance DEP with Vis 8km NSC below 9000'
• RTT Special Performance DEP - RVR 300m
The following departure is NOT approved:
• RWY 26 Special Performance RNAV (RNP 0.3) DEP
Pokud můžu mluvit za sebe, letět v noci vizuálně mezi kopci a spoléhat se jen na nějaké majáčky mi nahání husí kůži. V noci je málokdy (spíš nikdy) vidět kontura terénu a ani znalost ve dne moc nepomůže. Je to takové hop nebo trop a moc aerolinek se do toho nepouští. Naštěstí.
Párkrát jsem to takhle zažil v noci mezi kopci a proti kopcům ještě na malých letadlech (Deer Valley v Arizoně, AJS bude vědět a celkem mi to stačilo. Tma nahoře, tma dole a uprostřed bliká majáček. Zbytek si člověk musí tak nějak domyslet... |
| |
|