FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: pilot ultralehkých letadel - ULLA ? Jeden příspěvek | Celý strom
OT: pilot ultralehkých letadel - ULLA ?   18. 2. 2010 / 16:32
Aldaran
Ahoj,

asi to bude co člověk to názor, záleží hodně na tom, na co se cejtíš a kolik máš vyhrazených peněz a na čem pak chceš lítat. (záměrně nebudu řešit kvalitu ti čí oné školy či instruktorů, na to jsou nejlepší osobní reference)

Pakliže budeš chtít LOWEND variantu, začni s tím nejjednodušším eroplánem (např. Typhoon,) a to ze dvou důvodů:
1. díky jednoduchému ovládání řešíš jen přípust, knipl a ve velmi omezené míře směrovku (je to hodně autostabilní), hlídáš pořád 80, dokopce, porovině, skopce, nemusíš se rozptylovat podvozkem, klapkama, nastavením vrtule.... Všechen čas pak můžeš věnovat drilu základních návyků (snos větru, let po okruhu, navigace, komunikace, sledování prostoru...) Osnovu díky tomu odlítáš za mnohem méně času, protože je pilotování takovéhoto stroje výrazně jednodušší a nemusíš na jednotlivé úlohy platit za další hodiny a i v tomto případě budeš Ty ovládat letedlo, a né ono Tebe. (pakliže nejsi pilot od boha)

2. cena za hodinu takovéhoto stroje je menší než za nějaké serióznější éro.
Ve výsledku tedy papíry získáš výrazně levněji, méně hodin ve výcviku x levnější sazba za hodinu.

Má to své "ale". Jakmile budeš chtít přesedlat na nějaký brus, přeškolení bude trvat mnohem déle. Já jsem dělal právě na TYPHOON piloták, na něm a podobných (LK2) jsem nabrousil po té tak 30h a pak jsem šel na Lambádu. Přeškolení na Lmbádu mi trvalo víc než 10 hodin, všechno je mnohem citlivější, musíš hlídat motor, nastavení vrtule, klapky, brzdy, mnohem víc to odskakuje, při zemi to chce pořád letět.... ale díky tomu, že jsem již měl zažité výše uvedené věci z "hadráků" nebylo to zas takové drama. Je fakt, že to byl extrém, další přeškolení (Echo, Eurostár, Samba) už byly malina...


Z mého pohledu je takováto cesta výhodná právě proto, že se na člověka valí tak nějak postupně a není to tak stresující, po relativně krátké době si můžeš jít sám zalítat jen to pak chce hodně sebekázně a každému přeškolení věnovat dostatek času.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ