FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XPL - dohlednost ? Jeden příspěvek | Celý strom
XPL - dohlednost ?   14. 2. 2010 / 22:25
Harry
Ahoj všem,

mám problém s XPL a dohledností, se kterým si nevím rady. Při startu je při dobrém počasí řekněme "standardní dohlednost". Po chvilce letu i přesto, že počasí se nezměnilo se dohlednost výrazně sníží. Udělám-li screenshot (ctrl+.), dohlednost se opět vrátí do normálu, ale zase jen na chvíli. XPL se i při max dohlednosti nijak neseká a běží plynule.

Nevíte někdo proč se dohlednost může snižovat a samozřejmě co s tím ?

Děkuju a hezký večer.
 

XPL - dohlednost ?   14. 2. 2010 / 22:35
Livien
Pohledej tady na fóru, už se to řešilo. Jen nechápu že se ti sníží dohlednost, ale ne počasí. Tak když se ti sníží dohlednost tzn. je mlha, ne? Každopádně počasí v xpl je proměnlivý, takže to může bejt změna počasí
 

XPL - dohlednost ?   14. 2. 2010 / 22:52
leonell
Ahoj,

Livien má nejspíš na mysli toto:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=337821&lan=0&style=2
Projdi si to, já si tohoto efektu ještě nevšiml.

Na tu změnu počasí, jak píše Livien, bych moc nevsázel. Pokud máš v počasí nastaveno CAVOK a vypnuté online stahování, tak se ti to podle mně samo nezmění a důvod k mlze není.

 

XPL - dohlednost ?   15. 2. 2010 / 09:01
Cesmina
Dej si do výstup zobrazení FPS , x-plane snižuje dohlednost, když nemůže vyrenderovat všechno co sis při konfiguraci navymýšlel
 

XPL - dohlednost ?   15. 2. 2010 / 09:05
Harry
JJ to jsem si myslel taky.
Snížíl jsem antialiasing na 2x pak na 0x. Bohužel bez efektu.

Navíc, jak jsem již popsal:

pokud udělám screenshot (ctrl+.), dohlednost se zase třeba na minutku/dvě vrátí do normálu. Vše je správně vyrenderované a obraz plynulý. Nic se neseká, nic nechybí.

Zkusím patch, o kterém se píše v odkazech výše ve fóru.
 

XPL - dohlednost ?   15. 2. 2010 / 09:18
leonell
A to FPS máš jaké?
 

XPL - dohlednost ?   15. 2. 2010 / 09:29
ivansmil   
To, že se nic neseká, ještě nemusí neznamenat, že nemáš FPS na limitní hodnotě, při které se začíná objevovat mlha.

Zkontroluj hodnotu FPS, kterou máš nastavenou v Settings/Rendering Options (default a minimum zároveň je tuším 19FPS). Pak si dej na výstup FPS (Settings/Data Input & Output) a průběžně sleduj, co se s ním děje.

V momentě, kdy se začíná objevovat mlha a ty máš FPS u té minimální hodnoty, tak je to tím a budeš muset kompu trochu ulevit (popř. snížit danou hodnotu). Pokud je FPS mnohem vyšší a mlhu tam máš i tak, tak je to něčím jiným...
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 08:40
Harry
Ahojky,
tak jste měli pravdu pánové. Je to díky hranici FPS, která ale vzniká uplně stjě při antiliasingu 4x a 0x. Obraz je při obou použitích stejně plynulý a fps kolem 19. Stáhnul jsem rozlišení a ejhle pomohlo to. Takže jsem zase začal laborovat s antialiasingem a v pohodě. Pak jsem nastavil opět vyšší rozlišení a snížil antialiasing a v pohodě. Moc tomu nerozumím, ale hlavně, že to jede
Děkuji.

Ale abych nenačítal nové vlákno, mám ještě otázku, se kterou si nevím rady. Je možné někde v XPL nastavit takovou drobnost, že když projedu lesem nebo domy ve městě, tak havaruji ?

Prozatím se autogen chová tak, jako by tam nebyl. Takže proletět lesem, těsně nad jehličím, nehledě na výšku stromů je sice machrovina, ale na realismu to moc nepřidá

Děkuji i za toto.

 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 09:04
leonell
Z nakonci uvedene citace a drivejsiho tipu od Artooa predpokladam, ze klicovy atribut u objektu, ktery znemozni proletnuti letadlem, je ATTR_HARD. Cili pokud objekt (dum, strom,...) ma tento atribut, tak se o nej rozflakas, pokud ho nema, tak skrz nej bez problemu proletis.

Jestli to jde nastavit nejak na defaultni objekty (treba lesy), to netusim, ale pokud pouzivas R2_LIBRARY tak by nemel byt problem doplnit do vsech pouzitych OBJ souboru dany atribut a pak to vyzkouset bez zmeny scenerie na existujicich (R2) lesich.

Netusim, co to udela s vykonem, ale obavam se, ze to rozhodne nic pozitivniho nebude.

Jinak tento atribut by podle zde obecne prijimaneho nazoru mel resit pristavani vrtulniku na strese napr nemocnic. To jen pro uplnost.

---
Starting in X-Plane 9, ATTR_hard_deck can be used instead of ATTR_hard. It sets a hard surface, but allows the user to fly under the surface.
---
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 09:19
artoo
Já jen dopřesním: ATTR_HARD je skutečně atribut, který byl navržen primárně pro možnost přistávání vrtulníkem na objektu. Pochopitelně zatěžuje real-time výpočet letového modelu a tím negativně ovlivňuje FPS, takže z principu je doporučováno s ním šetřit. Nebylo by moudré nastavovat zbytečně u všech knihovních prvků crash. U lesů generovaných polygony to tuším ani nejde právě z výše uvedenených důvodů...
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 09:35
leonell
Díky za dopřesnění.

Já si už nepamatuju - jak je to u FS9/FSX?
Jde proletět městem/lesem nebo ne?
Vzhledem k často dotazovanému problému crashboxů předpokládám, že to bude podobné?
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 09:50
Harry
Děkuji za vysvětlení.

Co se týká FS9, tak určitě městem ani lesem proletět nelze. FSX nevím, namísto FSX jsem přešel právě na XPL.
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 09:55
Vita Zenisek
Tam je zas opacny problem - crashboxy byvaji tam kde by je clovek necekal. Tuhle jsem to mastil v L-39 krasnych 50 m nad zemi a najednou.... To taky nepotesi
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 10:02
artoo
Já myslím, že tohle bude asi problém simulátorů v obecné rovině - prostě čím víc crashboxů, tím víc operací v reálném čase. Simulátor pak musí v každém framu kontrolovat všechny objekty ve scéně místo aby se soustředil na letový model.. Vim, že když jsem si s tim hrál ve FS9, tak mi to dělalo přesně to co popisuje Víťa - proletěl jsem okolo věže kostela a padesát metrů za ním najednou prásk... nakonec mě to tak nas..lo, že od té doby to nijak neřešim. Ostatně mám za to, že jsou v simu jiné větší problémy, které stojí za to řešit......
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 10:11
leonell
OK. Stejně se nesmí v reálu lítat tak nízko, aby to vadilo, snad jen okolo letišť a tam to řešitelné je.
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 10:13
Vita Zenisek
Popravdě jsem byl celou dobu napjatý jestli to sem napíšeš.
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 10:25
leonell
Jsem rád, že jsem Tě nezklamal
No, tak soukromě si řekneme, že to trochu problém je, třeba u záchranářských vrtulníků, které v podstatě mohou přistát kdekoliv, kde k tomu najde pilot odvahu.
Nicméně v reálu platí pravidla, kolik místa potřebuje.
Z mých poznámek:
---
Vrtulník vyžaduje vhodnou plochu na provedení přistání, jedná se o rovný (maximálně 8 stupňů sklon) nebo vyvýšený prostor minimálně dvojnásobku šířky a délky vrtulníku (včetně rotoru), typicky rozměr 20x20 metrů. Místo musí mít dostatečnou únosnost – nesmí zde být měkké podloží jako například bahno, do kterého by vrtulník zapadl. Nesmí se zde nacházet žádné volně pohyblivé předměty, auta, zvířata, lidé, dráty vysokého napětí. Je-li to možné, lze vyznačit místo přistání pěti předměty sestavenými ve vzdálenosti 5m od sebe do tvaru písmene T, které je nasměrováno proti větru. Předměty je třeba zatížit. V noci možno použít svítilny. Vrtulník přistává nalevo od svislé příčky T, tomu je možné přizpůsobit umístění. Nejbližší překážky vyšší než 15m (např stromy) musí být ve vzdálenosti 100m od vytyčeného místa přistání. Pokud je na místě suchý písek či prach, je vhodné jej polít vodou, aby se nezvířil. Ze stejných důvodů je je dobré prašný sníh před přistáním udupat.
---
Takže při dodržení těchto podmínek opět nemusíme crashzony řešit.

Asi tak.
L.

PS: za poznámky, kam lít do počítače vodu aby se v simulátoru nevířil prach, předem děkuji.
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 10:44
ivansmil   
Co se týče těch pohyblivých předmětů, u mě platí, že při přistání musí být moje drahá minimálně ve vdálenosti 10m od svislé příčky T, jinak mi zasahuje do řízení a hrozí katastrofa

Jinak Víťo, s tím albíkem v FSX, to je špionáž!!!
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 10:57
Vita Zenisek
Ale jen v rámci akce 'Poznej svého nepřítele' a výsledky byly použity pro dobro věci.
Shromážděné poznatky jsem předal Classic Jet Sims (Starfighter team), abych je vybičoval k větším výkonům až budou pracovat na verzi L-39 pro X-Plane.
V opdověď mi přišlo že asi nebude tak krásnej, ale zase bude umět dostoupat svoji maximální hladinu

No, pokud bude Albík v kvalitě Starfightera tak myslím že se máme na co těšit.
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 11:03
ivansmil   
Tak to je dobrá zpráva! Máš k tomu nějaké detaily? Tady toho zatím moc není :
http://classicjetsims.com/aircraft.html
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 11:15
Vita Zenisek
V podstatě jen jeden obrázek, kterej vypadá podbně jako ten tvuj. Zachycuje ale stroj v letu s nádhernými odlesky, které nepochybně oslní příznivce FSX.
Je to ale shot z nedotexturovaného modelu takže ho nebudu zveřejňovat.

V e-majlu psal že se pokusí namodelovat systémy aspoň tak jak to má udělaný Lotus a taky dynamika že by měla sedět. Kdy to ale bude to netuším.
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 11:18
Vita Zenisek
A když tak na to koukám, ten model je zbrusu novej a s tím co mají na stránkách nemá patrně nic společného.
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   16. 2. 2010 / 20:51
leonell
Jenom pro úplnost dodávám, že jsem to úspěšně ověřil (s umístěným objektem, ne s autogenem). Udělal jsem jednoduchý pylon Red Bull Race, bez ATTR_hard jím šlo prolétat bez problémů, s ATTR_hard (před TRIS v OBJ souboru) se ozvala rána (zasažení křídla), nebo při čelním nárazu definitivní konec letu.
Pylonů jsem měl asi dvacet a létalo to bez nějakých znatelných výkonnostních problémů.
Ovšem jinak jsem tu budapešťskou sestavu nezaletěl ani omylem

 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   17. 2. 2010 / 00:34
ivansmil   
S tou Red Bull Race by bylo dobrý, kdyby při kontaktu s pylonem nedošlo ke crashi (ve skutečnosti jsou stejně hadrový a snadno se trhaj), ale jen by se ti třeba odečetly body (třeba v rámci nějaké mise) a ten pylon by zmizel. Myslím, že to není problém až tak vzdálený od toho bombardování, o kterém jsi tady už psal...
 

XPL - dohlednost + Autogen crash ?   17. 2. 2010 / 08:54
leonell
Ahoj,
myslel jsem na to, ale ono to není tak jednoduché jak to vypadá. Především musíš detekovat kolizi, nevím o XPL API které by to dělalo, možná přímo OpenGL. Při zjednodušení by to šlo dělat jako že ten pylon je válec, ale stejně máš problém na straně letadla, které se může dotknout čímkoliv. A to letadlo letí často v náklonu, což je také třeba brát v úvahu.
Nějaký plugin už existuje ale je jen pro Windows a Linux a autor se nehlásí. Vím že umísťuje brány podle textového souboru ale nevím jestli detekuje kolize.
 

XPL - dohlednost ?   17. 2. 2010 / 10:10
Harry
Je pravda, že xpl není úplně určen pro arkádové létání těsně nad korunami stromů po zádech Takže je fakt, že crashboxy na stromy a ev. i budovy jsou vlastně pro lidi, kteří to s virtuálním létáním myslí vážně, zbytečné.

Nicméně abych nezačínal další vlákno, mám ještě dotaz týkající se "klouzání".

Možná se mi to zdá, ale mám takový pocit, že letouny hrozně dlouho brzdí, a to i na suché a dostatečně dlouhé dráze.

Vůbec nemluvím o to, když sednu například vrtulníkem do trávy. Pokud mám , byť i minimalní dopřednou rychlost, bez problémů sednu, ale vrtulník pak klouže po zemi jako po namydlené podložce. Není to jen tak kousek, klouže skutečně dlouho.

Nazývám to bug, protože ani autem bych po té trávě takhle dlouho nejel Je na to nějaký patch nebo nastavení ?

Děkuju za vaši pomoc
 

XPL - dobrždění na dráze   17. 2. 2010 / 10:40
leonell
Zkontroluj dvě věci - stav dráhy a směr větru.

Pokud je dráha ICY - přistát na takové dráze je na hranici zázraku, jediné co funguje je reverz, nicméně i odbočení s dobržděním na pojížděčku je problém. Myslím že v reálu by ani na ledě s tím takové problémy nebyly, protože tam to skutečně vypadá, že brzdy prostě vůbec nefungují. Pokud vím, většina letadel má antiskid a tak by aspoň trochu brzdily. A hlavně chladno a sníh neznamená ani náhodou, že na dráze je led. A pokud by tam led byl, tak bude letiště IMHO uzavřeno.
Já to dělám tak, že před přistáním kontroluji stav dráhy, pokud je ICE tak vypínám stahování počasí (jinak ti to v ten nejblbější okamžik může podhodit) a dráhu nastavuji ručně na tu střední hodnotu (SLUSH či tak nějak to je).
Až mně to naštve tak na to udělám nějaký "odklizovač ledu z dráhy.xpl".
Vůbec to počasí by stálo za revizi.

Vítr při přistání je jasný. A dělá hodně.

Pokud máš jistotu, že to dělá i na suché dráze a jen některá letadla, tak můžeš v PlaneMakeru zkusit zvednout odpor kol, Standard --> Landing Gear --> Gear Data, dole jsou hodnoty "gear friction co-efficient".
 

XPL - dobrždění na dráze   17. 2. 2010 / 11:27
Harry
Děkuji za odpověď.

Zkoušl jsem nastavit nejideálnější podmínky. Sucho, léto, bezvětří. Přistával jsem s Cessničkou a brzdila prakticky celou dráhu. Bohužel nevím teď délku dráhy, ale byla dostatečně dlouhá pro start 747.

A co se týká přistání "do trávy" vrtulníkem, mám tam podobný problém. Sednu v téměř nulové dopředné rychlosti a přesto se neohrabaně kloužu po rovince Kdybych měl odhadem úvést délku "kluzu", je to s ohledem na velikost stroje třebas 50m až 100m.
 

XPL - dobrždění na dráze   17. 2. 2010 / 11:36
leonell
S tou defaultní Cessnou 172? Já s ní moc nelítal ale tohle bych si pamatoval. Skutečně si ověř že v nastavení dráhy nezůstalo z nějakého pokusu ICE, nejsem si jist zda se to resetuje při manuálním nastavení počasí. Je to ve Weather sekci vpravo, tuším Runway Condition, jsou tam tři možnosti. Nesmíš to mít na ICY a radši ani na SLUSH. Ta správná je tuším DRY, zkrátka ta třetí Ta ledová dráha totiž nachlup odpovídá tvému popisu.
 

XPL - dobrždění na dráze   17. 2. 2010 / 14:53
Harry
OK ještě doma juknu, děkuju. Ale stejně to asi nevysvětluje pohyb a klouzání vrtulníku ?
 

XPL - dobrždění na dráze   17. 2. 2010 / 15:09
leonell
Nevím, koukni na to a dej vědět.
 

XPL - dobrždění na dráze   19. 2. 2010 / 13:36
Harry
Děkuju, měl jsi naprostou pravdu. Nastavením, které jsi popsal se vše vyřešilo. Jen je to taková kuriozitka. Protože Jsem na Hawaii měl namrzlou dráhu

Zrovna teď, když se tam důchodci z USA jezdí opalovat
 

XPL - dobrždění na dráze   18. 2. 2010 / 00:05
ivansmil   
Defaultní cessnička, která to neubrzdí na dráze pro 747... to jsou mi věci

IMHO je to na 100 % tím, co popisuje Leoš

Pro úplnost dodám, že ten výběr různých stavů dráhy (default je "clean & dry") se mění podle teploty. Když je vyšší než 0°C, je tam "dump" a "wet", jinak je tam "slushy" a "icy". Pro každý z uvedených "stavů" lze ještě vybrat "uniform" nebo "patchy".

Jinak taky platí, že se nejlépe brzdí na pevné dráze, trochu hůř na trávě a dost blbě mimo letiště. Ovšem defaultní cessnička s brzdama na plnej kotel a za bezvětří stojí na betonu "clean and wet" odhadem po 150m - 200m.

Pokud nevyhovuje defaultní nastavení, lze pro dráhy a pojížděčky upravit parametr "Roughness" ve WorldEditoru. Nikdy jsem s tím neexperimentoval, ale možná by to mohlo mít větší vliv, než si hrát přímo s brzdami daného letadla, tam jsem naopak moc velký účinek nezaznamenal.

Vypadá to, že se nastavení parametru "runway conditions" vztahuje i na plochy mimo letiště, a pak i ten vrtulník jede na "icy" jako na lyžích.
 

XPL - dobrždění na dráze   18. 2. 2010 / 10:18
leonell
Obávám se, že roughness bude mít všeobecný vliv. Čili možná pomůže na ledě ale pak zase bude nereálný na suchu.
Dle mého názoru by měli ICE nastavovat jenom tam, kde je opravdu ledová dráha (Arktida, Antarktida) a všude jinde mít v zimě za mokra "Slush".

Mimochodem, pokud by někdo věděl o Antarktidě nebo o někom kdo se o to snaží tak dejte vědět.
 

XPL - dobrždění na dráze   18. 2. 2010 / 11:40
ivansmil   
Ten stav dráhy se tam nastavuje automaticky spolu s aktualizací počasí? Tzn. když jsou srážky a je pod nulou, automaticky tam je ICE? Tu aktualizaci nepoužívám, proto se ptám.
 

XPL - dobrždění na dráze   18. 2. 2010 / 12:07
leonell
Při stahování počasí z internetu ano. Aspoň si nepamatuju že bych to tam někdy dal ručně, zato si zcela barvitě spoustu "icy" přistání.

 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ