Ty ses nezamýšlel, ale od stolu to soudil. Co se stát může, a co ne. Nezlob se na mě, ale kdybys kromě svých tradičních odsudků diskutoval, či projevil trochu víc nadhledu a znalostí, tak je vše v pořádku a můžem diskutovat na odborné téma. Ale ty tu od zeleného stolu šmahem vynášíš radikální postoje, přitom si ani nedáš do souvislostí možné varianty, co a jak se stalo (neb když sněží, asi odmrazoval, a kde asi, tj. jel z druhé strany dráhy, podívej se jak to tam vypadá, uvědomil si jak po dlouhém pojíždění na 737 Classic dojde k shiftu pozice, což opět zhoršuje možnost odhalení této chyby pomocí přístrojů apod.).
Ale dost mentorování, doporučím ti nějakou četbu:
Destination Disaster (Andrew Brookkes)
Air Crashes (Richard L.Collins)
Air Disaster (4 díly, Macartur Job)
Pořádně si ty rozbory přečti, zamysli nejenom nad bezprostřední příčinou (poplést si bílou světelnou řadu se zelenou či barvu centerlajny), ale i nad dalšími okolnostmi a tlaky, kterým je posádka denně vystavována (v tom ti pomůžou právě ty zkušenosti, které ti bohužel na vynášení soudů chybí).
Po nalétání 5500hodin ti můžu říct, že jsou chyby neodpustitelné (základní neznalosti a ignorace) a chyby pochopitelné. Kdybych tu měl uvést, kolik jsem udělal za svůj život bot, které jen díky štěstí či včasnému rozpoznání (mnou, copilotem, ATC, mechanikem apod.) neskončily malérem, tak bych psal asi dva dny. A tohle ti přizná každý zkušenější letec (a nejen ten), je-li sebereflexe schopen. Mám jít tedy vrátit na ÚCL průkaz? |
|