Pokud máš FS2004, tak tam dostaneš akorát panel. Pokud máš FSX je tu možnost dostat tam i model VC. Další možností je stáhnout např. model POSKY s VC a ve VC vyměnit přístroje. Toto je ale velmi náročné a výsledek nejistý Proto popíšu pouze první dvě možnosti. I když pro majitele PMDG je ta druhá bezpředmětná, protože PMDG v FSX nefunguje. Tento postup by se ale jiným mohl hodit k výměně modelu třeba u Wilco 737 nebo Wilco Airbus, které jsou i pro FSX.
Základní postup pro všechny letadla je vždy přidat letadlo k panelu a ne panel k letadlu
a) FS2004
Takže máš složku třeba FS9/Aircraft/PMDG_738. Vytvoříš si zálohu modelu (./model) a configuráku (aircraft.cfg). Do složky model pak dáš model od POSKY (*.mdl) a adekvátně upravíš soubor model.cfg. V configuračním souboru aircraft.cfg pak musíš správně změnit hlavně sekce [contact_points] a [lights]. Ostatní už nejsou tak podstatné ([effects], [exits], ...). Postup úpravy aircraft.cfg je takový, že si vedle sebe otevřeš originální cfg (které jsi před tím zálohoval) a cfg z modelu POSKY. Takto porovnáš zmíněné sekce a upravíš tak originální cfg. Posledním krokem je úprava jednotlivých variant letadla sekce [flighsim.X]. Protože jsi vyměnil model, tak musíš vyměnit i textury, které by jinak na nový model nepasovaly. Postup je podobný jako při přidání nového repaintu.
b) FSX
Zde platí úplně stejný postup, ale je možnost přidat i VC z původního letadla. Aby toto bylo možné, tak je nutné aby model VC a exteriéru byl zvlášť a aby nový model byl vytvořen pomocí FSX SDK. Že jsou modely zvlášť je poznat ze složky model a souboru model.cfg kde jsou 2 položky - normal a interior. Zda je model vytvořen pomocí FSX SDK jde poznat tak, že si soubor mdl otevřete v Poznámkovém bloku a někde na začátku je text MDLXMDLH (modely pro FS9 tam mají MDL8MDLH). Pak už stačí pouze v souboru model.cfg přepsat řádek normal=původní_model.mdl za normal=nový_model.mdl.
Aby ve VC byly i textury je nutné zkombinovat originální textury s texturami pro nový model.
Ještě jednou ve zkratce pro Wilco A320 CFM, které tak mám upravené:
Změnit řádek normal=320cfm na model=A320_200_CFM_NoVC.mdl
[flighsim.X] zde vždy musí zůstat řádek sim=FeelThere_A320CFM (je to název souboru *.air)
[contact_points] zkopírovat z Project Airbus aircraft.cfg
[lights] zkopírovat z Project Airbus aircraft.cfg
[effects] zkopírovat z Project Airbus aircraft.cfg
Doufám, že je to pochopitelné
Pozn.: Pokud u modelu nemáš cfg, tak nejjednodušší je stáhnout si třeba na Avsimu nějaký model už s repaintem - tam to cfg většinou je. To platí hlavně u ProjectAirbus, kteří cfg u svých modelů na webu nemají.
PS: Trošku alternativní postup je místo úpravy původní složky s letadlem vytvořit její kopii. Tu přejmenovat a přidat ji znovu do složky Aircraft. V ní pak vymazat původní textury a upravit model a aircraft.cfg a přidat textury pro nový model. Nepřijdete tak o původní model a livreje, které na nový model nemáte. |
|