| | | | | Zaujimalo by ma, za akych podmienok sa moze dostat lietadlo pri lete do sklzu, popripade ci vyuziva niekedy pilot umelo vytvoreny sklz pri manevrovani? |
| |
|
| | | | | U Plachtařiny se tento manévr využívá hodně často. Zvlášť, když potřebuješ vytratit výšku a nepřeměňovat jí na rychlost. Při normálním letu se letadlo samo dostane spíš do skluzové zatáčky, než do skluzu. Skluz jako takový je vždy "uměle vyvolaný" a to zkřížením kormidel (vyšlápnutím směrovky a kontra křidélka) |
| |
|
| | | | | My v reále využívam sklz keď si na pristátie buď príliš rýchli alebo príliš vysoký. |
| |
|
| | | | | Za letu treba kdyz nemas spravne vytrimovano, nebo mas nastaveny takovy rezim motoru, ktery ti vlivem gyroskopickyho momentu krouti s letadlem a ty to neresis.
Schvalne se to pouzije treba pri pristani, zvetsis tim odpor - zhorsis opadani. |
| |
|
| | | | | Kdyz potrebuje rychle vytratit vysku - treba proto, ze jsi spatne odhadl vzdalenost k letisti a potrebujes sklesat mnohem rychleji ... |
| |
|
| | | | | | Pouziva sa sklz na vytratenie vysky realne aj pri dopravakoch? |
| |
|
| | | | | | | Když není zbyti, jako třeba v případe gimli glideru... Ale jinak bych řekl ze ne |
| |
|
| | | | | | | | Zrovna u toho dopravaku by se pri vetsich silach ve skluzu mohla tak trochu odloupnout trebas smerovka |
| |
|
| | | | | | | | | No a pak je tam asi taky mirny problem se sipovitosti kridla a stinem ci uplavem ktery vytvori trup pro zavetrne krilo. Muze to asi pak udelat osklivy... nepeknou vec
|
| |
|
| | | | | | | | | | Docela pekne to dokaze demonstrovat i X-Plane treba u Phantoma. (pravda, neni to zrovna dopravak...) |
| |
|
| | | | | | | | | | | U toho to ještě může mít další efekt - chcípne závětrnej motor. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Což u toho čurbesu, kdy dopravák vrtá a má odloupnutou směrovku a za chvíli se stejně všichni zabijou... už tolik nevadí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Já myslel u toho Fantóma. Tak nějak mi někdy někde mezi osmou a stopadesátoučtvrtou vodkou uvízlo ve zbytcích mozkových buněk, jak s. Back-to-The-Future Tonde vyprávěl, že musel být opatrnej na kuličku u třiadvacítky, když má ty nasávací na straně trupu. |
| |
|
| | | | | do sklzu sa dostanes vtedy ked napriklad: letis zatacku doprava a davas pri nej priliz malo smeroveho kormidla doprava - vtedy robis sklzovu zatacku , co znamena ze nos smeruje von zo zatacky a chvost akoby do nej padal . sklz sa da robitaj v rovnom lete ked schvalne v rovnom lete vyslapnes smerove kormidlo (napr. doprava ) - ale to sa uz nazyva nie sklzova ale vyklzova zatacka.
Pouzitie sklzu je hlavne ak chce lietadlo zvacsit svoj odpor - najma pred pristatim - vtedy pilot schvalne vyslapne nohu (napr dolava) a pritom dava opacne kridielka (doprava) - aby stroj udrzal v priamociarom lete - trup sa vychyli z osy letu cim sa zhorsi jeho obtekanie - tym padom zvysi odpor - vid video
http://www.youtube.com/watch?v=xFrPtWEWgrw |
| |
|
| | | | | | a este jedno http://www.youtube.com/watch?v=HvMaDFZx91s
(inak ten predtym ako z ucebnice nebol ucebnica totiz hovori ze ziak plachtar musi sklz ukoncit najnizsie 50 m nad terenom , a pilot plachtar minimalne 25 )- ale zas ta ucebnica toho navravi |
| |
|
| | | | | | To je pěkný - ja si myslel, že při skluzu to mírně zvýší klesání a ne, že to začne plachtit jako cihla. |
| |
|
| | | | | Nebo si vem ve FS9 Spirit of st. luis (nebo jak s to píše) a nech to chvilku letět samotné Tohle letadlo se snad jinak jak skluzem nepohybuje. |
| |
|
|