FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Navigraph TBV1T Jeden příspěvek | Celý strom
Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 10:12
leonell
Zdravím,

prosím můžete někdo, kdo máte poslední AIRAC 1001 z Navigraphu ověřit, zda TBV1T (RNAV STAR LKMT) je stále (chybně) definována pro RWY 04?
Je to dost důležité, prosím koukněte se někdo. Já jen vím, že to byl oblíbený problém starých verzí. Potřebuji tím argumentovat u JROLLON, aby zajistili možnost ruční změny dat a nerad bych argumentoval něčím, co už Navigraph opravil.

Díky.
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 10:42
ivansmil   
Promiň za menší jízlivost, ale jestli budou brát v potaz každý požadavek tohoto druhu, tak se můžem na CRJ těšit někdy kolem roku 2016 ...

Latest news:

http://forums.x-pilot.com/index.php?topic=543.0
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 10:57
leonell
Problém je v tom, že oni s Navigraphem připravuji DALŠÍ formát. Ty stávající, s kterými jsem měl čest, byly buď textové, kde to šlo změnit snadno, nebo Accessové, kde k tomu byla utilita. Jenže JRollon chce kompatibilitu na Macu i na Linuxu a tak mám obavy, že tam hodí nějaký binární soubor a žádné změny se nevedou.

Pouze je chci upozornit, že ta data nejsou tak bezchybná, jak to zvenku vypadá.
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 11:32
ivansmil   
Aha, dík za upřesnění, tohle už mi dává trochu smysl.

S problémy spjatými s kompatibilitou pro různé OS bych si ovšem zas takovou starost nedělal. Podle mě můžou udělat nějaký loader, který bude specifický pro každý OS, ale ta data sama o sobě by měla (logicky a jako nejjednoduší řešení) zůstat pouze textová (tzn. čitelná nezávisle na OS). Tak je to řešeno i pro defaultní navdata pro X-Plane (soubor Resources/default data/earth_nav.dat a earth_fix.dat) a jestli si vzpomínám dobře, tak i data z Navigraphu jsou nějaký texťáky. Možnost ručních oprav by tedy mohla zůstat.

Ale máš pravdu, za optání nic nedáš, ... a já vařim z vody
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 11:17
leonell
Jsem to jenom prolétl, teď nemám na to čas, ale z toho jsem zahlédl:
Pokud JROLLON dělá ARAIG letadlo s ARAIG FMS tak těžko může použít XPL data. I když přehlédnu jejich aktuálnost, tak pokud se nemýlím, tak tam prostě některé věci co reálné FMS používá, nejsou. Ale i kdyby tam všechny údaje byly - jak to chceš aktualizovat? Převodem z Navigraphu - to je bez jakýchkoliv pochyb zakázáno licencí Navigraphu, což se mně může a nemusí líbit, dokonce si to můžu dovolit porušit, ale v žádném případě to nemůže takto nabídnou JROLLON.

A třešinkou na dortu byl názor, že on chce CRJ200 ale nechce s tím létat s FMS. K tomu radši nemám komentář vůbec.
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 14:04
Gustav ( BHA576 )   
Nenapsal si to nejdůležitější - pro jaký stroj chceš ten AIRAC.
Já mám pro PMDG a WILCO.
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 14:08
Gustav ( BHA576 )   
PMDG:
STAR TBV1T FIX TBVNB FIX OPAVO FIX SOPAV FIX MT703 FIX BOHUM
RNW 04
STAR TBV1W FIX TBVNB FIX OPAVO FIX OTA
RNW 04

WILCO:
je v MDB a to mi nejde ničím co mám prohlížet
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 16:43
leonell
Z toho PMDG mi to úplně stačí
STAR TBV1T je veden na IAF BOHUM a je veden v AIP logicky pro RWY22.

Takže Navigraph to má IMHO blbě.

Teď by mně zajímalo jak je to v reálném letadle. snad jedině že by se Scandall nebo Míra podíval do reálného FMS

Každopádně díky.
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 17:42
Cesmina
podle Jeppesenu TBV1T TBV OPAVO SOPAV MT703 iaf BOHUM
TBV1W TBV OPAVO iaf OTA
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 17:43
Cesmina
TBV1T rwy 22 TBV1W rwy 04
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 17:57
kluk ušatá
Tudiz to maj blbe a leonell ma cim argumentovat u jrollona
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 18:22
leonell
Přesně tak. Smutné na tom je, že...

Mail 4.9.2007 na Navigraph:
please check RNAV STARs TBV1T and SOPAV1T for LKMT (Ostrava).
In AIP map are designed for RWY22 and in my Airbus are offered for
RWY04.


Asi tak.

PS: nemám nic proti Navigraphu, právě naopak. Jenom chci, abych měl možnost ty data měnit
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 18:26
Cesmina
nejmenší problém naťukat si těch pár bodů ručně podle mapy
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 18:27
tmx
Ale pozor, pánové, bavíte se tu o TERMINAL PROCEDURES a to nejsou airac data, to se k balíkům pro jednotlivé addony přidává navíc a nemají to všechny.
 

Navigraph TBV1T   12. 2. 2010 / 11:26
Gustav ( BHA576 )   
Vojto to přeci pánové vědí. Když tady na forum píšeme a diskutujeme o příletových a odletových procedurách a je přitom zmiňován AIRAC od Navigraph,tak je přeci samozřejmé,že se bavíme pouze o těch typech addonů,které mají jakou součást AIRACu i Terminal Procedures jinak bychom přeci nepsali,že ta Třebová je špatně atd.Takže máme na mysli,když mluvíme o AIRAC 1001 v souvislosti s Navigraph a příletovou samozřejmě ony tebou zmiňované Terminal Procedures.Problém je v tom,že " tým pánů ",kteří pro ně ty TP dělá je velmi často " hluchý " k našim připomínkám
 

Navigraph TBV1T   12. 2. 2010 / 09:44
FSPilot   
Já mám od wilca v .ND a to se dá otevřít v Excelu a celkem pěkně upravovat
 

Navigraph TBV1T   12. 2. 2010 / 11:49
kluk ušatá
No, nevim jak excel, ale mam dojem ze na to v zacatcich vydali utilitku. Nevim vsak, jestli i na AIRAC samotny, nebo jen na jeho TP cast.
 

Navigraph TBV1T   12. 2. 2010 / 13:12
leonell
Ano, konkrétně pro Feelthere addony je na to utilita.

Manuální změna navigační databáze
Fyzicky jsou navigační data uložena v MDB formátu a na stránce FeelThere je ke zdarma stažení aplikace „editor.zip“, která umožní z příkazové řádky export dat do XML a naopak import z XML.
Například:
ftnd.exe export LKMT
Vznikne soubor LKMT.XML obsahující veškerá navigační data pro letiště Ostrava Mošnov.

.. opravit a zase import.
 

Navigraph TBV1T   12. 2. 2010 / 13:23
Premek
Pripadne, pokud by mel nekdo k dispozici MS Access, melo by to jit zeditovat rovnou... tusim...
 

Navigraph TBV1T   12. 2. 2010 / 16:11
kluk ušatá
Hmm, ja mel pocit ze sem to editoval v naky utilite ktera se hrabala primo v NDcku. Ale je to uz dyl, tak treba se pletu.
 

Navigraph TBV1T   11. 2. 2010 / 20:13
leonell
Tak jsem mohl střelit od boku a zeptat se tam zrovna. Mohl jsem se dozvědět že jejich data vycházející z Navigraphu budou ve výsledku textové soubory s jinou extenzí a že se dají změnit libovolným textovým editorem.

A nemuseli jsme řešit ostravskou příletovku

Jinak mně nevadí klapat něco do FMS, naopak. Ale překlapávat to tam při každém letu do Ostravy by mně teda moc nebavilo.

Každopádně všem zúčastněným díky.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ