Jak už bylo řečeno, 757 ani 767 neumí letět automaticky na VOR sledováním radiálu pozemního zařízení a je nutno letět ručně pomocí HDG SEL (které se v průběhu neustále mění) a sestupovat ve V/S. Umí to automaticky pouze v režimu LNAV pomocí FMC, ale to není let na VOR po radiálu, ale na jakýkoliv virtuální bod s geografickými součadnicemi v databázi FMC, který tam je i kdyby pozemní zařízení nic nevysílalo a let probíhá po trati z toho radiálu spočítaného. Pokud se takto používá pro přiblížení, je nutné splnit další náležitosti (přesnost polohy, certifikace, monitoring).
V LNAV pomocí FMC je pak možné letět direct k VORu (podle verze FMC a CDU je to v LEGS page vybráním a line select na první vlevo, nebo DIR/INTC a vložením na poslední vlevo), nebo letět v HDG SEL, vyrobit radiál k VORu (ale taky klidně ILS, NDBčku, nebo FIXu) pomocí přesunutím na L1 a následným zadáním kurzu do INTC CRS TO promptu na řádku 6R, případně podle verze FMC a CDU zadáním waypointu do políčka INTC LEG TO a zadáním čísla do následného INTC CRS. Podle verze FMC a CDU to pro ILS jde taky provést přímo v ARR/DEP page. Poté se navolí intercept heading v HDG SEL a zaarmuje LNAV, Po nalétnutí se LNAV aktivuje automaticky. |
|