| | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 11:13 | |
| | Zdravím pánové, jelikož jsem vlastníkem CS767 tak se ho snažím co nejvíce využít. Akorát taková jedna věcička mě trápí a to jest nálet radiálu na VOR. Nastavím kurz i FRQ, vše se mi správně zobrazí, ale nedonutím autopilota aby na ten VOR pak začal točit nevíte někdo co s tím? V mmanuálu jsem nic nenašel |
| |
|
| | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 11:29 | |
| | Ahoj, 767 neumí jen pomocí A/P nalétnout radiál. Dá se na nalétnout ručně, dále s A/P v HDG módu nebo pomocí FMC. Poslední možnost v manuálu je, hledej INTC CRS. |
| |
|
| | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 11:31 | |
| | Aha díky za rychlou odpověď pohledám |
| |
|
| | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 11:53 | |
| | Jak uz bylo receno vyse, nejjednodussi z tech moznosti je letet v modu LNAV a polohu kontrolovat na OBS nastavenim kurzu finalniho priblizeni jak je publikovano. |
| |
|
| | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 12:34 | |
| | Nejjednodussi LNAV? Ale kdyz jdes pres HDG a mas zaarmovanej VOR LOC tak ti to na nej preskoci samo, ne? |
| |
|
| | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 12:36 | |
| | VOR LOC? To jsem v 767 nenašel |
| |
|
| | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 12:41 | |
| | Sorry, tak v 767 to mozna bude jen LOC |
| |
|
| | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 13:00 | |
| | Ten když sepnu tak ho to proletí a nic se nestane |
| |
|
| | | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 13:20 | |
| | Jak už bylo řečeno, 757 ani 767 neumí letět automaticky na VOR sledováním radiálu pozemního zařízení a je nutno letět ručně pomocí HDG SEL (které se v průběhu neustále mění) a sestupovat ve V/S. Umí to automaticky pouze v režimu LNAV pomocí FMC, ale to není let na VOR po radiálu, ale na jakýkoliv virtuální bod s geografickými součadnicemi v databázi FMC, který tam je i kdyby pozemní zařízení nic nevysílalo a let probíhá po trati z toho radiálu spočítaného. Pokud se takto používá pro přiblížení, je nutné splnit další náležitosti (přesnost polohy, certifikace, monitoring).
V LNAV pomocí FMC je pak možné letět direct k VORu (podle verze FMC a CDU je to v LEGS page vybráním a line select na první vlevo, nebo DIR/INTC a vložením na poslední vlevo), nebo letět v HDG SEL, vyrobit radiál k VORu (ale taky klidně ILS, NDBčku, nebo FIXu) pomocí přesunutím na L1 a následným zadáním kurzu do INTC CRS TO promptu na řádku 6R, případně podle verze FMC a CDU zadáním waypointu do políčka INTC LEG TO a zadáním čísla do následného INTC CRS. Podle verze FMC a CDU to pro ILS jde taky provést přímo v ARR/DEP page. Poté se navolí intercept heading v HDG SEL a zaarmuje LNAV, Po nalétnutí se LNAV aktivuje automaticky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 13:23 | |
| | Wow díky za vyčerpávající odpověď, večír vyzkouším. |
| |
|
| | | | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 15:03 | |
| | Ona to neumi ani skutecna? Hmm, tim se leccos z mych problemu vysvetluje |
| |
|
| | | | | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 15:16 | |
| | neumí.. například v USA se prý VOR/DME nebo NDB/DME přiblížení už ani pořádně netrénuje.. dokonce při jednom příletu Delty z Atlanty do Prahy bylo zrovna v používaní NDB/DME přiblížení na rwy24.. Už na oblasti ho ATC prý extra upozorňoval "připravte se na NDB/DME přiblížení" a moc se jim nechtělo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 19:12 | |
| | NDB/DME možná ne (i když paradoxně NDB/DME bylo první IFR přiblížení které jsem letěl a zrovna v USA , ale VOR je jinak severní amerika zaslíbená. Je pravda, že přiblížení nepřesná postupně vytlačuje GNSS na malých letištích (tím myslím opravdu ty "aeroklubová" ve smyslu USA) a na větších je ILS (alespoň z jednoho směru a na druhém používají obvykle LOC backcourse), ale jinak si člověk VORů a lítání na ně užije opravdu dosytosti. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 16:29 | |
| | To sis myslel jako ze to tam LD nedalo schvalne nebo co? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | VOR/DME 767 10. 2. 2010 / 18:37 | |
| | Ne, to zas ne, ale myslel sem si kde sem zas co nezmrvil ja |
| |
|
|