FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Airbus bude vylepšovat stávající generace Jeden příspěvek | Celý strom
Airbus bude vylepšovat stávající generace   7. 2. 2010 / 23:56
Cirrus/Pindra
Při čtení nějakých těch novinek ze světa většího lítání jsem narazil na zprávu, u které sice nevím, jak je stará a aktuální, ale rozhodně je zajímavá:

http://ezinearticles.com/?Airbus-Avionics-Displays&id=2160807
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 00:02
Tragédie v JRD
cece, kdyz to ctu, tak koukam - doted jsem zil v tom, ze LCD-cka tam airbus montuje uz davno... ale cast tematu je o tom, ze "lcd se stavaji aktualni technologii", a ze misto CRT obrazovek tam budou montovat LCD-cka (a spousta dalsich "novosti")...na to, ze je to clanek stary rok, tak jsem .. prekvapen
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 08:08
Premek
No, musim uznat, ze jsem byl taky prekvapen, nicmene jestli se nepletu (coz se mi tu deje zbytecne casto) spis nez aktualni, pisou v tom clanku ze se LCD stavaji "zralou" technologii:

The LCD is now a mature technology which presents very good optical performances, even better than the CRTs in sunshine conditions, and a larger display area for the same outside equipment size.

A myslim, ze to vse vysvetluje - sam jsem kolikrat prekvapenej, s jakejma "obstaroznima" technologiema pracujem, jenze to clovek rychle pochopi, kdyz dojde na spolehlivost - proste o tom starym mas spoustu informaci a to novy at vyskousi "novej, mladej, ale to Vam povidam, to bude sekac ;o)))"
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 09:49
Luděk Ch.
LCD-čka mají narozdíl od CRT určité nevýhody, např. hodně velkou tepelnou závislost. Každý asi ví, co dělá LCD v mrazu. No a když letadlo stojí někde v zimě přes noc a je vymrzlé, tak by displeje pěknou chvíli skoro nic neukazovaly, než se celé letadlo vytopí. Nebo co v případě rozbití okna v kokpitu a vniku studeného vzduchu v hladině dovnitř, taky by displeje takřka přestaly fungovat, což není zrovna v pořádku. Takže se ani nedivím, že se LCD na přístroje v kokpitu nepoužívají. Ony už se tady používají, ale spíš v menších letadlech. Osobně bych ale LCD přeskočil a do letadel přešel rovnou na OLED. Ty nemají tu náchylnost na zimu a vůbec se jeví mnohem lepší, než LCD.
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 23:00
FSPilot   
No ty CRTčka jsou zase hodně náchylné na chlazení a např. když se v B737 chlazení nějak pokazilo, tak ty obrazovky přešly do nějakého "méně hřejivého modu", že začly ukazovat černobíle
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 10:37
step   
Ale dyť on je samozřejmě montuje.

CRT: http://www.airliners.net/photo/Thomas-Cook-Airlines/Airbus-A320-214/1593248/M/
LCD: http://www.airliners.net/photo/Air-France/Airbus-A318-111/0629660/M/
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 10:52
Premek
Muzu se zeptat, jak podle tech fotek poznas, jestli je uvnitr CRT nebo LCD? At se poucim... Vidim rozdil jedine v rameccich... A samozrejme poznamku pod fotkou neberu jako v potaz - autora neznam...
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 10:57
Pips   
No, podle těch rámečků se to zrovna pozná
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 11:09
Premek
Myslis? Ty jsi nevidel CRTcka ke konci jejich ery, ktery meli krasny pravy uhly na rameccich?
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 11:10
Premek
http://images.google.cz/images?hl=cs&source=hp&q=crt+monitor&lr=&um=1&ie=UTF-8&ei=B-NvS_nJC5f20wSjy5TXBA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCsQsAQwAw


;o)
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 11:19
Pips   
Ale jo, to jsem viděl, ale v pojetí airbusů je to prostě takhle
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 11:34
step   
Jestli k tomu přistupuješ takto, tak ti to asi nijak nedokážu, protože nejsem mechanik a nikdy jsem to nerozebíral .

Ale dám ti sem další dvě fotky - tentokrát vývoj u 747. Stejný případ.

CRT: http://www.airliners.net/photo/Mahan-Air/Boeing-747-422/1502033/L/
LCD: http://www.airliners.net/photo/China-Airlines-Cargo/Boeing-747-409F-SCD/1615397/L/
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 11:54
Premek
Ja vychazim z neceho jineho - nesoulad mezi datem na snimku Airbusu, kde mam mit LCD (2004) a stari clanky, ktery pokud dobre hledam, je z 30.3.2009. To mi tam nesedelo )
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 16:36
Jakov
Prostě a jednoduše, LCD jsou v Abusech už dýl a neřeš proč, prostě hranatej rámeček = LCD a kulatý rohy = CRT.
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 17:45
Premek
Cetl jsi ten clanek z prvniho pripevku? )
 

Airbus bude vylepšovat stávající generace   8. 2. 2010 / 22:08
kluk ušatá
Hele a nebude gro clanku spis v tech funkcich co to ma umet? ("Additional features will be introduced with the new cockpit displays : video recording of the displayed images, hard copy of the display, "windows" like capability : windowing, icons, scroll bars, pointing device, bitmap and 3D displays, ...")

a ta cast o LCD proti CRT bude spis o tom, ze CRTcka delali soubezne s LCD ale novy system bude uz jen s LCD?
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ