| | | Delco Carousel (INS) 15. 9. 2004 / 13:42 | |
| | Používá tu někdo tento navigační systém ve spojení s Altitude Concorde, nebo s ňákým jiným letadlem?.. hodnoty tam nějak nacpu, ale jak to pak funguje nemám potuchy.. |
| |
|
| | | Re: Delco Carousel (INS) 15. 9. 2004 / 18:38 | |
| | Concorde bohužel nevlastním ale používal jsem tenhle INS ve FS2002 na B707 B727.
Ve FS9 jsem ho pouze testnul na default B737.
Postupoval jsem podle přiloženého Quick Reference Guide a pokud se na stojánce S VYPNUTÝMI MOTORY do INS správně zadá zeměpisná poloha letadla, provede se sesouhlasení systému, zadají se zem. polohy otočných bodů atd. tak si po startu pomocí INS můžeme jednak kontrolovat svou polohu a popřípadě po zapnutí INS NAV modu začne INS zadávat potřebný kurz do AP a v případě připnutí modu HDG letadlo samo letí po zadané trati. |
| |
|
| | | | Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 07:30 | |
| | ..dík za krátké info, ale v manuálech se píše o třech INS, nevím který je první, druhý.. pak nevím, jestli se musí otočné body zadávat do všech INS.. jak poznám, že INS dává potřebný kurz do AP, a přepnutím módu HDG myslíš HDG HOLD? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 08:40 | |
| | Tahle INS, to je věc, která mě svojí realističností úplně dostala. Myslím, že každý, kdo má rád starý šroty, by si ji měl zkusit.
Především mě zaujalo to, že se "rozjíždí" od skutečné polohy, přesně tak, jako v reálu. A navíc každá inerce jinak. Ona totiž drtivá většina ostatních navigačních zařízení ve FS funguje až nepřirozeně přesně, především NDB.
Ovšem díky tomu je její ovládání "vyšší dívčí" a chce trochu fištróna. Nezbyde než tě odkázat ne pečlivé studování dokumentace, hlavně tutorialu.
Můžeš si podle libosti nainstalovat 1, 2 nebo 3 INS. Se třema zkušenosti nemám, ale dokáže si to, stejně jako v reálu, počítat průměrnou hodnotu ze všech tří. Ládovat stačí jednu, ale musíš u všech zmáčknout tlačítko REMOTE.
Autopilot si to řídí skrz mod HDG, a je jedno jak se na konkrétním typu letadla jmenuje. Ale pozor, u dřivějších verzí to fungovalo jenom tam, kde můžeš kursovým červíkem na HSI (resp EHSI nebo ND) točit pomocí vstupu z klávesnice (což nelze třeba u Captainsim 727). Nová INS v 1.2 by to snad měla mít vyřešený. Takže k AP to připneš tak, že dáš HDG a pak na INS NAV MODE selector zapneš spínač od té inerce, kterou chceš použít. Ale bacha, máš-li je rozjeté, tak přepnutí na jinou inerci způsobí, že se letadlo trošku uhne na trať počítanou od té jiné inerce.
Dál je duležité dělat update polohy. Moderní IRS, resp. FMS vezmeme-li to jako celek, si update dělají automaticky. U starých INS si musíš čas od času podle návodu vyhledat DME bokem od trati. Funguje to skvěle.
Jinak fajnšmekrům to opravdu doporučuju, FMS je totiž pro holky. A ke cti tvůrcům musim říct, že i to, jak vede po trati, jak dělá a někdy spíš nedělá nadběhy zatáček, odpovídá realitě víc, než lecjaký komerční FMS.
Jo a ještě jako dodatek - INS nikdy nebyl certifikovaný pro odlety a přílety, jen pro let po trati. Takže i teď, když pořád létá spousta 747-200, DC-10, které třeba ještě nebyly dovybavený FMS, musí jejich posádky DEP a ARR lítat "na klasiku"
A na závěr odkaz na stránky pro milovníky staré britské klasiky http://www.dmflightsim.co.uk/default.htm . Ve VC-10 už je panel se souborem panel.cfg upraveným pro INS, stačí si pouze separátně tu CIVA INS http://www.simufly.com/ins nainstalovat. Akorát bacha, autopiloty fungujou tak jak opravdu fungovat mají, takže žádný nudný a nereálný default |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 09:57 | |
| | ..manuály jsem přečetl snad 5 krát.. lítám s Concorde, a je mi jasné, že INS se maká jen pro let po trati.. ale pořád nechápu jednu věc.. let po trati.. říkáš - dáš HDG, myslíš tím tlačítko na panelu, nebo zadat hodnotu?.. nebo ji musím zadat pokaždé, když aero dosáhne otočný bod?.. a ještě jedna otázka, pokud zadám POS (počáteční pozice), ..pak WPT 1 stejnou jako POS, WPT2..3. atd, kdy mám přepnout tlačítko INS NAV MODE.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 10:35 | |
| | Přepínačem INS NAV MODE zvolíš, která INS bude předávat kurz do autopilota a na autopilotu zapneš HDG HOLD. INS automaticky přepíná při přeletu nad otočným bodem jednotlivé waypointy. V okénku FROM TO vidíš současný úsek trati. Př. FROM TO 34, letíš od WPT 3 k WPT 4. Je možné zadat pouze 10 otočných bodů, takže již prolétnuté WPT musíš přepsat novými. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 11:27 | |
| | ..Altitude Concorde má jeden CDU na thottle panel, a další 2 na padestal panel.. jak mám poznat, které CDU je INS1, 2, 3?
|
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 13:12 | |
| | Nevím jak je to v Altitude Concorde, já jsem si INS přidával k panelu VC10 sám a součástí celého balíku byl panel CDU, panel MSU, přepínače INS NAV MODE a kontrolka DME UPDATE. Přepínač INS NAV MODE volí, která jednotka řídí autopilota, takže by na tom panelu měl někde být. Pokud jsou všechny CDU naprogramovány stejně přes tlačítko REMOTE, tak by mělo být jedno, která CDU se použije. V případě že jsou nainstalovány tři INS, může autopilota řídit kterákoliv, nebo se v režimu Triple mixing bere průměr ze všech tří. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 13:21 | |
| | ..dík za rady.. přepínač INS NAV Mode je na jiném panelu, stejně tak jako 3 MSU, ... problém byl pravděpodobně v tom, že volba HDG neměla vliv na navigaci pomocí INS, Concorde má navíc přímo tlačítko INS na hlavním panelu, a to jsem si nevšiml))), tak to dnes zkusím.. ještě něco.. když tedy budu vědět, že se nacházím před WPT 3, tak musím na CDU přepnout že letím z 2-3, a pak teprve volit HDG? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 16:04 | |
| | CDU přepíná mezi waypointy automaticky. Zadáš WPT0 až WPT9, přičemž WPT0 je poloha letiště, a po startu zapneš HDG Hold na autopilotu, zvolíš příslušnou INS pomocí INS NAV Mode a dál to jede automaticky. Na změnu tě upozorňuje blikání kontrolky ALERT dvě minuty před dosažením otočného bodu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 16:07 | |
| | ..WPT0 je poloha letiště?, nebo aktuální poloha, stejná jako POS? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 19:58 | |
| | Polohu letiště zadáváš při inicializaci (align) jednotlivých INS, přepínač na CDU je v poloze POS a na MSU přepneš na ALIGN. Poloha letiště může být zároveň první waypoint, ale předat řízení autopilota INS můžeš kdykoliv. Počáteční úsek můžeš třeba letět podle VOR a pak teprve přepnout na INS, takže WPT0 nemusí být poloha letiště. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 16. 9. 2004 / 22:20 | |
| | No WPT0 je opravdu aktuální poloha. Bacha na to, když se chce lětět přímo nějaký WPT (třeba 4), je třeba pomocí WPT CHG dát 0-4. Dá-li se 3-4, nepoletí přímo ale napojí se na úsek 3-4. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Delco Carousel (INS) 17. 9. 2004 / 07:10 | |
| | ..chci poděkovat všem za rady, včera večer jsem to zdolal), funguje to perfektně, jen pro Ty, co lítaj náhodou s Altitude Concorde, nepoužívat pro aktivaci navigace HDG, ale INS(myslím tím tlačítko INS , druhé zleva od tlc HDG HOLD). Letět takto s Concordem je fakt boží zážitek. dík ještě jednou. |
| |
|
|