FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
přistání tu-154m Jeden příspěvek | Celý strom
přistání tu-154m   5. 2. 2010 / 17:34
Solovjev
už dlouho mně štve jedna věc při přistání. Vždy po prvním kontaktu se zemí mi letadlo jakoby znova podskočí a dosedne. Nevím kde dělám chybu. Klapky mám na 28´ a rychlost při dosednutí 270km/h. Nicméně Fs passenger mi vždy za to vynadá a samozřejmě co vydělám musím vrazit do opravy podvozku.

2.)Fs passenger mi pořád nadáva za přetížení G.forces ale já vůbec nevím proč.
 

přistání tu-154m   5. 2. 2010 / 18:05
Python
Já teda nevím jak ostatní, ale já s Tupolevem přistávám s klapkama na max. tj na 45 stupňů a rychlost navolím podle tabulky a žádné problémy s přistáním nemám.
 

přistání tu-154m   5. 2. 2010 / 18:11
zLKNA
Podle manuálu má bejt pro přistání úhel klapek 45 st. Já tak taky přistávám a bez problémů. Škoda jen, že i to nejhezčí přistání "umlčí " posádku, takže při dalším startu např. nehlásí rychlosti, že je někde zima, atd.
 

přistání tu-154m   5. 2. 2010 / 18:15
Balooo   
Musíš přistávat jemně, případně na nižší rychlosti, než 270, ale záleží na hmotnosti. Dobrý je podrovnat a nechat alespoň trochu vytratit rychlost, než to budeš přitloukat k betonu. G forces je prostě o tom, že s tím praštíš. Na to je nejlepší pilotní školka na pt fóru, kde je i metodika.
 

přistání tu-154m   5. 2. 2010 / 18:39
SONP   
Přesně, na 28° to je rozhodně málo a 270 je většinou taky moc rychle. Mnohem lépe se přistává na plných klapkách, a pokud je nemáš důvod nevysunout (např. kvůli váze), je dobré sedat vždycky na nich. Stroj pěkně vytrácí rychlost a dosednutí je měkké.

Nastuduj detailně přiložený tutoriál a tabulky. Možno i zde:

http://tupolev.ic.cz/manualy/TU154M_letovy_manual.pdf
http://tupolev.ic.cz/manualy/Tu-154M_RLE_tables.xls
 1x  

přistání tu-154m   5. 2. 2010 / 20:12
Solovjev
děkuji všem. zkusím.
 

přistání tu-154m   5. 2. 2010 / 22:49
SONP   
Není zač, zkoušej, a doporučím ti jednu věc, pokud se chceš stát pokročilým "tůčkařem":

Zaleť si na TU-154 okruh (šířka tak 4 km), celý v ruce a snaž se to éro dostat do ruky. Zejména se nauč stroj trimovat a nastavovat správné režimy motorů. Lítej okruhy, dokud to nedostaneš do ruky. Lety odněkud někam na autopilota jsou stejně nuda a to necháme airbusákům.

Až budeš mít pocit, že ti to jde, pověs někam (nebo mi pošli mailem) zápis z "černé skříňky" (MSRP), který se ti tvoří při každém letu v adresáři "Flight Simulator 9\Gauges\Tu154m_cfg\MSRP\", pokud ji máš spuštěnou. Ale to by ti neprošel checklist, kdybys ji puštěnou neměl - položka MSRP, SOOS, radiovýškoměr".

Podle toho souboru ti pak můžeme napsat v čem děláš chybu.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 10:40
Solovjev
Jo to jsem zkoušel bohužel s tím vybavením co mám se to vůbec neblíží k realitě tudiž jsem se to létání obmezil na ruční vzlet, let na hladině na AP a přistání na ILS taky na AP.
Mám joystick logitech atack3 (je to kšunt) a dle mně pokuď člověk nemá berany stejně se to realitě nikdy nepřiblíží. Přes ten joy se mi zdá to ovládání šílené (mám ho nastaven přes PT utilitu dle návodu).
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 11:55
SONP   
Počkej, ale přistání snad děláš ručně, ne?
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 12:25
Solovjev
no AP nechám nalétnout ILS a ve vzdálenosti přibližně 1km vypínám AP a přistávam ručně. Vím že Tučko nemá autoland
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 13:29
SONP   
No dobrá, tak udělej okruh s autopilotem jak jsi zvyklý,a dej někam ten záznam z MSRP. Podívám se na ten tvůj problém s přistáním.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 14:48
Solovjev
No tak vzal jsem si k srdci vaše rady a výsledek je ten že jsem mněl hodnocení od FS Passenger 100% exceptional flight a kisslanding. Pochopil jsem kde jsem dělal problém. Špatně jsem podrovnával při dosednutí + velká rychlost a klapky jen na 28°. Teď už mně s..e jen jedna věc a to světla. Určitě mi s tím pomůžete. Na stojánku mám vše vyplé. Jakmile dám pushback rozsvicuji polohová světla, zábl.maják a pojížděcí světla. Na vzletu pak přistávací. V 10tis.feet přist.světla vypínám. Při klesání opět při 10tis.feet přist.světla zapínám až do doby kdy točím na taxi a tam rozsvicuji pojížděcí. i Tak mně FsPas pořád strháva body za světla.dík
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 14:58
SONP   
Tak bohužel se světly ti nepomůžu, FSPass nepoužívám.

Další věc je, že u TU-154 mají přistávací světla limit, protože jsou výsuvná (snad 400 km/h). Nevím, jak si to rozumí s FSPass, ale správně podle postupů na 154ku bys měl po vzletu přistávací světla vypnout a zasunout v 50 metrech a nechat svítit jen světla "SIGNALIZACE ZA LETU", která výsuvná nejsou.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 15:00
MiG-21MFN
no a stroby by se snad měly zapínat až na dráze
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 15:01
Zaremba   
Nevím jestli jsou FS PAX tak "vychytaní" ale u Tučka je vypínání světel ve FL 100 příliš pozdě a zapínání příliš brzy. Nemám u sebe teď checklist, ale je to chvíli po vzletu a snad po vysunutí podvozku.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 15:47
pseudoMates
FSpax je na tohle debil..
Záleží vždycky společnost od společnosti, ale v podstatě se dá říct, že.. (a nedávno to tu někdo i psal):
letadlo bez lidí na palubě, uzavřeno na stojánce - nesvítí nic
personál na palubě - svítí polohovky "nav lights"
před zahájením spouštění motorů - svítí "beacon" (je to signál pro lidi na zemi, že kromě ramp agenta a dalších určitých lidí se nesmí k letadlu nikdo přiblížit)
před pojížděním (resp. po obdržení povolení k pojíždění) - svítí pojížděcí světla "taxi lights" (můžou se do ostrých zatáček rozsvěcet i "turn off runway lights", aby bylo vidět i "za roh")
po obdržení povolení ke vstupu na dráhu (neplatí pro křižování dráhy) - svítí "strobe lights" (jsou zapnuta po celou dobu letu až do opuštění dráhy po přistání - existují výjimky jako např. hustá mlha při přistání - v takových podmínkách se strobe vypínají, aby nemátly posádku)
po obdržení povolení ke vzletu - svítí přistávací světla "landing lights" (jejich zhasnutí záleží typ od typu a společnost od společnosti)
během letu svítí pouze "nav lights", "strobe lights" a pokud je tma, tak i "logo lights"
(např. ale při křižování s jiným provozem ve vzduchu se zapínají "landing lights" - to samé platí i při TCAS RA - myslim teda)
přistávací světla se při klesání rozsvěcují podle postupů společnosti, ČSA to měly kdysi tak, že je rozsvěcovali až po obdržení povolení k přistání
po uvolnění dráhy se zhasínají "landing lights" a "strobe lights"
před zajetím na stojánku se zhasínají "taxi lights" a "turn off runway lights" (aby se neoslňovali lidi na zemi v okolí stojánky)
po vypnutí motorů se zhasínají "beacon lights"
ještě k taxi lights - pokud při pojíždění ATC nařídí letadlu zastavit před nějakou pojezdovkou a dát přednost jinému letadlu, tak se po zastavení zhasínají, aby posádka letadla, kterému má být dána přednost věděla, že "naše" letadlo pojíždět nebude
 2x  

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 16:17
kluk ušatá
No a beacony samozrejme taky sviti za letu
Jeste k tomu pristani, mnoho spolecnosti to dela tak, ze

a)jestli maj pevne pristavacky (treba inboardy na 737, v korenech kridel) tak se zapnou na FL100

b) jestli maj vysuvny (treba Tu-154) tak az na priblizeni

a pak po povoleni davaj bud nose landing light nebo taxi light.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 18:23
Solovjev
PS. když jsme to tady načli. Tučko mně nepřestáva překvapovat. Checklist se mi zastavil na oddílu TRIMY. Za boha nevím přijít na to proč a jak to vyřešit. Toto se mi stalo poprvé.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 19:23
kluk ušatá
Jsou v neutralu?
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 21:40
SONP   
Musí svítit všechny tři neutrální polohy.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 21:57
Tomáš G.
A můžu se zeptat kdy a jak se správně zapíná msrp. Já ho zapínám hned po nahození APU, a to tak že přepnu dvě páčky a MSRP začne svítit a za letu bliká. To je indikace že je to dobře nebo špatně, kontrolky jsou zelené tak asi dobře, ale přesto bych rád dostal radu od zkušenějších.
 

přistání tu-154m   6. 2. 2010 / 22:07
Solovjev
pokuď vím tak se zapínají všechny tři čudlíky. A pokuď blikají znamená to že je to OK a letový zapisovač je aktívni.
 

přistání tu-154m   7. 2. 2010 / 00:19
Balooo   
Ten vpravo pod ochranou krytkou se nemusí zapínat. V PT modelu to funguje jako "zhuštění" záznamu MSRP, kdy zapisuje s řádově vyšší frekvencí a log tak náležitě nabobtná.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ