| | | přistání tu-154m 5. 2. 2010 / 17:34 | |
| | už dlouho mně štve jedna věc při přistání. Vždy po prvním kontaktu se zemí mi letadlo jakoby znova podskočí a dosedne. Nevím kde dělám chybu. Klapky mám na 28´ a rychlost při dosednutí 270km/h. Nicméně Fs passenger mi vždy za to vynadá a samozřejmě co vydělám musím vrazit do opravy podvozku.
2.)Fs passenger mi pořád nadáva za přetížení G.forces ale já vůbec nevím proč.
|
| |
|
| | | přistání tu-154m 5. 2. 2010 / 18:05 | |
| | Já teda nevím jak ostatní, ale já s Tupolevem přistávám s klapkama na max. tj na 45 stupňů a rychlost navolím podle tabulky a žádné problémy s přistáním nemám. |
| |
|
| | | přistání tu-154m 5. 2. 2010 / 18:11 | |
| | Podle manuálu má bejt pro přistání úhel klapek 45 st. Já tak taky přistávám a bez problémů. Škoda jen, že i to nejhezčí přistání "umlčí " posádku, takže při dalším startu např. nehlásí rychlosti, že je někde zima, atd. |
| |
|
| | | přistání tu-154m 5. 2. 2010 / 18:15 | |
| | Musíš přistávat jemně, případně na nižší rychlosti, než 270, ale záleží na hmotnosti. Dobrý je podrovnat a nechat alespoň trochu vytratit rychlost, než to budeš přitloukat k betonu. G forces je prostě o tom, že s tím praštíš. Na to je nejlepší pilotní školka na pt fóru, kde je i metodika. |
| |
|
| | | | přistání tu-154m 5. 2. 2010 / 18:39 | |
| | | |
|
| | | | přistání tu-154m 5. 2. 2010 / 20:12 | |
| | | |
|
| | | | | přistání tu-154m 5. 2. 2010 / 22:49 | |
| | Není zač, zkoušej, a doporučím ti jednu věc, pokud se chceš stát pokročilým "tůčkařem":
Zaleť si na TU-154 okruh (šířka tak 4 km), celý v ruce a snaž se to éro dostat do ruky. Zejména se nauč stroj trimovat a nastavovat správné režimy motorů. Lítej okruhy, dokud to nedostaneš do ruky. Lety odněkud někam na autopilota jsou stejně nuda a to necháme airbusákům.
Až budeš mít pocit, že ti to jde, pověs někam (nebo mi pošli mailem) zápis z "černé skříňky" (MSRP), který se ti tvoří při každém letu v adresáři "Flight Simulator 9\Gauges\Tu154m_cfg\MSRP\", pokud ji máš spuštěnou. Ale to by ti neprošel checklist, kdybys ji puštěnou neměl - položka MSRP, SOOS, radiovýškoměr".
Podle toho souboru ti pak můžeme napsat v čem děláš chybu. |
| |
|
| | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 10:40 | |
| | Jo to jsem zkoušel bohužel s tím vybavením co mám se to vůbec neblíží k realitě tudiž jsem se to létání obmezil na ruční vzlet, let na hladině na AP a přistání na ILS taky na AP.
Mám joystick logitech atack3 (je to kšunt) a dle mně pokuď člověk nemá berany stejně se to realitě nikdy nepřiblíží. Přes ten joy se mi zdá to ovládání šílené (mám ho nastaven přes PT utilitu dle návodu). |
| |
|
| | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 11:55 | |
| | Počkej, ale přistání snad děláš ručně, ne? |
| |
|
| | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 12:25 | |
| | no AP nechám nalétnout ILS a ve vzdálenosti přibližně 1km vypínám AP a přistávam ručně. Vím že Tučko nemá autoland |
| |
|
| | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 13:29 | |
| | No dobrá, tak udělej okruh s autopilotem jak jsi zvyklý,a dej někam ten záznam z MSRP. Podívám se na ten tvůj problém s přistáním. |
| |
|
| | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 14:48 | |
| | No tak vzal jsem si k srdci vaše rady a výsledek je ten že jsem mněl hodnocení od FS Passenger 100% exceptional flight a kisslanding. Pochopil jsem kde jsem dělal problém. Špatně jsem podrovnával při dosednutí + velká rychlost a klapky jen na 28°. Teď už mně s..e jen jedna věc a to světla. Určitě mi s tím pomůžete. Na stojánku mám vše vyplé. Jakmile dám pushback rozsvicuji polohová světla, zábl.maják a pojížděcí světla. Na vzletu pak přistávací. V 10tis.feet přist.světla vypínám. Při klesání opět při 10tis.feet přist.světla zapínám až do doby kdy točím na taxi a tam rozsvicuji pojížděcí. i Tak mně FsPas pořád strháva body za světla.dík |
| |
|
| | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 14:58 | |
| | Tak bohužel se světly ti nepomůžu, FSPass nepoužívám.
Další věc je, že u TU-154 mají přistávací světla limit, protože jsou výsuvná (snad 400 km/h). Nevím, jak si to rozumí s FSPass, ale správně podle postupů na 154ku bys měl po vzletu přistávací světla vypnout a zasunout v 50 metrech a nechat svítit jen světla "SIGNALIZACE ZA LETU", která výsuvná nejsou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 15:00 | |
| | no a stroby by se snad měly zapínat až na dráze |
| |
|
| | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 15:01 | |
| | Nevím jestli jsou FS PAX tak "vychytaní" ale u Tučka je vypínání světel ve FL 100 příliš pozdě a zapínání příliš brzy. Nemám u sebe teď checklist, ale je to chvíli po vzletu a snad po vysunutí podvozku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 15:47 | |
| | FSpax je na tohle debil..
Záleží vždycky společnost od společnosti, ale v podstatě se dá říct, že.. (a nedávno to tu někdo i psal):
letadlo bez lidí na palubě, uzavřeno na stojánce - nesvítí nic
personál na palubě - svítí polohovky "nav lights"
před zahájením spouštění motorů - svítí "beacon" (je to signál pro lidi na zemi, že kromě ramp agenta a dalších určitých lidí se nesmí k letadlu nikdo přiblížit)
před pojížděním (resp. po obdržení povolení k pojíždění) - svítí pojížděcí světla "taxi lights" (můžou se do ostrých zatáček rozsvěcet i "turn off runway lights", aby bylo vidět i "za roh")
po obdržení povolení ke vstupu na dráhu (neplatí pro křižování dráhy) - svítí "strobe lights" (jsou zapnuta po celou dobu letu až do opuštění dráhy po přistání - existují výjimky jako např. hustá mlha při přistání - v takových podmínkách se strobe vypínají, aby nemátly posádku)
po obdržení povolení ke vzletu - svítí přistávací světla "landing lights" (jejich zhasnutí záleží typ od typu a společnost od společnosti)
během letu svítí pouze "nav lights", "strobe lights" a pokud je tma, tak i "logo lights"
(např. ale při křižování s jiným provozem ve vzduchu se zapínají "landing lights" - to samé platí i při TCAS RA - myslim teda)
přistávací světla se při klesání rozsvěcují podle postupů společnosti, ČSA to měly kdysi tak, že je rozsvěcovali až po obdržení povolení k přistání
po uvolnění dráhy se zhasínají "landing lights" a "strobe lights"
před zajetím na stojánku se zhasínají "taxi lights" a "turn off runway lights" (aby se neoslňovali lidi na zemi v okolí stojánky)
po vypnutí motorů se zhasínají "beacon lights"
ještě k taxi lights - pokud při pojíždění ATC nařídí letadlu zastavit před nějakou pojezdovkou a dát přednost jinému letadlu, tak se po zastavení zhasínají, aby posádka letadla, kterému má být dána přednost věděla, že "naše" letadlo pojíždět nebude |
| |
|
| | | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 16:17 | |
| | No a beacony samozrejme taky sviti za letu
Jeste k tomu pristani, mnoho spolecnosti to dela tak, ze
a)jestli maj pevne pristavacky (treba inboardy na 737, v korenech kridel) tak se zapnou na FL100
b) jestli maj vysuvny (treba Tu-154) tak az na priblizeni
a pak po povoleni davaj bud nose landing light nebo taxi light. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 18:23 | |
| | PS. když jsme to tady načli. Tučko mně nepřestáva překvapovat. Checklist se mi zastavil na oddílu TRIMY. Za boha nevím přijít na to proč a jak to vyřešit. Toto se mi stalo poprvé. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 19:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 21:40 | |
| | Musí svítit všechny tři neutrální polohy. |
| |
|
| | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 21:57 | |
| | A můžu se zeptat kdy a jak se správně zapíná msrp. Já ho zapínám hned po nahození APU, a to tak že přepnu dvě páčky a MSRP začne svítit a za letu bliká. To je indikace že je to dobře nebo špatně, kontrolky jsou zelené tak asi dobře, ale přesto bych rád dostal radu od zkušenějších. |
| |
|
| | | | | | | přistání tu-154m 6. 2. 2010 / 22:07 | |
| | pokuď vím tak se zapínají všechny tři čudlíky. A pokuď blikají znamená to že je to OK a letový zapisovač je aktívni. |
| |
|
| | | | | | | | přistání tu-154m 7. 2. 2010 / 00:19 | |
| | Ten vpravo pod ochranou krytkou se nemusí zapínat. V PT modelu to funguje jako "zhuštění" záznamu MSRP, kdy zapisuje s řádově vyšší frekvencí a log tak náležitě nabobtná. |
| |
|
|