| | | Plánování paliva pro MD-11 4. 2. 2010 / 20:14 | |
| | Zdravím,
jakým způsobem prosím vás plánujete palivo pro lety s MD - 11?
Děkuji |
| |
|
| | | Plánování paliva pro MD-11 4. 2. 2010 / 21:41 | |
| | 3 motory a každý v hladině žere 3 tuny, takže 9 tun na hodinu letu. Podle FPL počítám hodinu navíc + 25 tun rezerva. Zatím nebyl problém |
| |
|
| | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 06:55 | |
| | Dělám to přesně takhle a taky zatím žádný problém... |
| |
|
| | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 11:41 | |
| | verim ze nemate problem ale s realitou to ma prd spolecneho |
| |
|
| | | | Plánování paliva pro MD-11 + dump 5. 2. 2010 / 09:30 | |
| | To je dobrý, to vyzkouším. Já první tankování vezmu odhadem a po naprogramování FMC zjistím zbývající hmotnost v destinaci a podle toho přidám nebo uberu.
Nejsem troškař a tak mi napoprvé FMC většinou zařve, že letadlo bude příliš tězké na přistání
S tim souvisí problém s dumpem. Když chytnu vítr, tak někdy misím upouštět palivo. Problém je, že po cca 2 minutách mi to nahlásí nějaký problém s dump čerpadly, a mám utrum. Nevíte, co s tím? |
| |
|
| | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 11:41 | |
| | 25 tun rezerva jo |
| |
|
| | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 14:18 | |
| | Co se ti nezdá? Pro 747 se bere 15 nebo kolik, ale máš tam přesné tabulky spotřeby v hladinách, což u MD11 autoři nějak zapomněli dodat. Takže je to dostatečná rezerva na 8-mi hodinový protivítr, holding, G/A a ještě divert. Jak to děláš ty? |
| |
|
| | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 18:50 | |
| | No... Pokud žere při letu v hladině cca 9 tun za hodinu, hodinu přidat a 25 tun navíc, to je rezerva na 4 hodiny letu. Samozřejmě, že pokud podle stavu počasí vím, že budu mít 8 hodin protivítr 100 uzlů, je třeba počítat se spotřebou o nějakých 20 % vyšší, ale to je nereálný extrém a většinou tak nepříznivé podmínky mít nebudu, a i kdyby, ani tak to nikdy nedá nutnost rezervy 35 tun. Vždyť to je asi 30 % kapacity nádrží. To by bylo jak s A320/B737 sedat s rezervou 7 tun. |
| |
|
| | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 19:03 | |
| | Nerejpej... |
| |
|
| | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 19:18 | |
| | Vedení na vás! S takhle těžkými letadly lítat!! |
| |
|
| | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 19:39 | |
| | No jo, nemusíme platit údržbu... |
| |
|
| | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 19:59 | |
| | No jo, ale na IVAO se to stává lehce, že je protivítr i víc než 100kts a klidně celou dobu. Většinou se zrůdně prodlouží let z východu na západ, i o 2 hodiny. Proto taky lítám dálkovky výhradně na východ Někdo mi říkal skvělou poučku: "Žádný pilot se ještě nezabil, protože měl moc paliva, ale spousta se zabila proto že ho měla málo." |
| |
|
| | | | | | Plánování paliva pro MD-11 7. 2. 2010 / 18:35 | |
| | oni jasne rekli na foru pmdg ze na tabulky nemaji licenci a majitel je nechce zverejnit proto je tam nemaji |
| |
|
| | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 8. 2. 2010 / 01:49 | |
| | To je dobry...oni delaji do detailu nejaky ero tak, ze se na tom muze pomalu litat vycvik, a vyrobce si pro sebe necha blby tabulky, misto toho, aby byli radi, ze nekdo to ero v takovy kvalite udelal. |
| |
|
| | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 8. 2. 2010 / 06:47 | |
| | To mi přijde dost divný, vzhledem k tomu, že mají licenci přímo od Boeinga... |
| |
|
| | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 14:27 | |
| | Tak jsem to checknul podle http://fuel.aerotexas.com/ jak jsem včera letěl LKPR-VABB a měl jsem tou mojí metodou naplánováno zbytečných 10 tun. To je podle mně dobré skóre |
| |
|
| | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 09:38 | |
| | A to je ta vychvalovaná MD-11 od PMDG? To nemá ani load manager s plánovačem paliva? |
| |
|
| | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 10:25 | |
| | LM samozřejmě má, nemá fuel planner. Stejně jako drtivá většina ostatních komerčních addonů. |
| |
|
| | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 10:50 | |
| | Ještě, že jsem si to nekoupil, byl bych zklamanej flythemaddog nasadil laťku velmi vysoko |
| |
|
| | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 14:46 | |
| | Dlouhou dobu kralovali PMDG 747 a Level-D 767, kteří taky fuel plannery neměli. A promiň, odepsat jeden z nejlepších addonů jen proto, že nemají fuel planner, to je fakt holomajzna... |
| |
|
| | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 15:02 | |
| | Já ho neodepisuju Já si ho jenom nepořídím. Já mám jeden z nejlepších a na horším by mě asi ty jeho nedostatky dráždily Těžko bych si asi zvykal. Jinak je mi jedno na čem kdo lítá, jenom mě zaskočilo, že tyhle pro mě "základní" věci u draze placených addonů nejsou. Nebo, že k tomu třeba nejsou ani fandovské alternativní plánovače a tak. |
| |
|
| | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 15:49 | |
| | Ano, překvapuje mě, že ještě nikdo neudělal "fandovský" plánovač... Ale to letadlo miluju hlavněkvůli kvalitě simulace, optimalizaci (fps jako default), a ten tvar, to je lahoda. |
| |
|
| | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 16:34 | |
| | Ono to bude asi tou jeho "rozsirenosti"... Takovou 763 ma kde kdo, 744 sic o neco min, ale furt je vsude mozne, zatimco MD-11 meli v rozumne minulosti mozna 2, 3 normalni AL (ne cargo), takze je asi tezsi se k realnim udajum rozumne dopracovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 16:54 | |
| | v současné době ještě stále využívá MD11: KLM, Finnair (který minulý rok sice oznámil, že 1.2.2010 bude jejich poslední let u AY, ovšem v lednu je naplánoval až do 22.2.2010 na lety do Dillí) a Sonair, který s nima lítá z Houstonu.
v minulosti byli operátoři: Aer Lingus, Air Asia, Air Nambia, Alitalia, American Airlines, Avianca, Catran, China Airlines, China Eastern, Cielos del Peru, Citybird, Crossair, Delta, El Al, Garuda Indonesia, Gemini Aircargo, Ghana Airways, JAL, Korean Air, LTU, Malaysia, MASkargo, Mandarin Airlines, Monarch, Philippine Airlines, Sabena, STAF Airlines, Star Airlines, Swissair, Swiss asia, Swiss, TAM, Thai, USAfrica Airways, VASP, Varig Brasil a Varig LOG....
Takže si nemyslím, že by byl nedostatek "normálních" aerolinek. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 21:16 | |
| | No, v minulosti. Ja rikam v rozumne minulosti, tim myslim tak nejak rok, maximalne 2... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 21:27 | |
| | a proč to dřív nebyla rozumná minulost ? To nějak nechápu... MD11 nejsou vůbec starý letadla... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 22:22 | |
| | Myslim jako rozumna pro "extrahovani" dotycnych dat do fuel planneru. Chtel bych (moc mi to nejde ) tim rici to, ze neni tolik, rekneme, prilezitosti aby se nekdo FS pozitivni a zaroven tvorivy, dostal k Planning Manualu, nebo treba k pocitaci s programem u nektere AL, ktery by to spocital. Tudiz je mensi pravdepodobnost, ze se do toho nekdo pusti. Kdyz k tomu pripocteme jeste i mensi popularitu u "naroda simleteckeho" oproti treba 737, 767, 747, je nasnade, ze to bude s dostupnosti planneru horsi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 22:24 | |
| | Já nevim, co tu všichni plaší s fuelplannerem prostě letim od oka, nabušim data a vitr do FMSky a jeste nikdy se mi nestalo, ze by mi to spocitalo ve vetsi odchylce než +- 1t paliva |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Plánování paliva pro MD-11 6. 2. 2010 / 10:29 | |
| | Jistě že existuje fuel planner pro PMDG MD11, je v premium verzi vroute, takže ne že by o nikdo neudělal. |
| |
|
| | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 11:42 | |
| | da se to naprosto jednoduse a presne naplanovat v fmc |
| |
|
| | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 12:15 | |
| | Ano, ale plánovaní paliva rozhodně nezačíná u FMSky jsem asi zmlsaný MD-82 kde je krásný plánovač, trasy, paliva nákladu, všechny váhy, rozložení a tak. A tak to má být |
| |
|
| | | | | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 13:08 | |
| | no mas load planner na md11 kde mas vsechny informace a pak vyplnis fmc zadas vitr a trat a neni problem |
| |
|
| | | Plánování paliva pro MD-11 5. 2. 2010 / 10:25 | |
| | | |
|
|