Martine,
nejsem si jist, že máš pravdu. Na desce mám AGP Lock zapnut a tímpádem se se zvyšováním frekvence FSB nemění takt na AGP. Ta jede stále na svých 66MHz. Vyzkoušel jsem i ostatní nastavení AGP (133MZh a Auto - pokud si teď dobře pamatuji ta nastavení), ale "problem persists"
Vzhledem k tomu, že násobitel na procesoru je 16× a základní frekvence je 3,2GHz na FSB 200MHz (800MHz QDR), tak zvýšení na 225MHz (900MHz QDR, 3,6GHz) je zvýšení o pouhých 12,5%, což si nemyslím, že by grafická karta (viz můj profil) frekvenčně nestíhala. Na 256-bitové interní sběrnici při výkonnosti GPU - v pohodě. Vyzkoušeno na jiných aplikacích. Viděl jsem ji běhat i na vodou chlazeném P4 3,6@4,0GHz zcela bez problémů (teda ne v FS9) v různých aplikacích.
Na druhou stranu ale na těchto úvahách může něco být, protože se výskyt těchto rušivých jevů zvyšuje možná se čtvercem zvýšení frekvence FSB. Otázka je, zda je to záležitost procesoru, sběrnice, pamětí (PC4000 - 500MHz - dostatečná rezerva), grafické karty nebo operačního systému/ovladačů.
Dělá to jak na DX9b tak i na DX9c. A markantní je to tedy především na hrách založených na DX9 (FS9, FarCry). Když pouštím např. demo Collin Mc Ray 2005 nebo dema od ATI, tak je vše v naprostém pořádku, ať taktuju na maximum nebo jedu na default.
Karel
P.S. ještě mě napadlo, že mám zapnuté FastWrite a AGP 8×, zkusím to vypnout a nastavit AGP 4× !!!! Vzhůru (zpět?) k vyšší kompatibilitě! |
|