| | | ATC - Air China 981 2. 2. 2010 / 19:02 | |
| | | |
|
| | | ATC - Air China 981 2. 2. 2010 / 19:32 | |
| | To zasa bude strom |
| |
|
| | | | ATC - Air China 981 2. 2. 2010 / 19:38 | |
| | skoro ako nas slavny dominik |
| |
|
| | | | | ATC - Air China 981 2. 2. 2010 / 21:27 | |
| | Tak čo, aspoň to nemá také béžné rutinné, mal trocha spestrenie Ale obdivujem ATCčkara, že to nezvzdal. |
| |
|
| | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 08:38 | |
| | No, je jasny, ze kdyz kucii cinsky nekam leti - ALE, panove, setkal jsem se tolikrat s absolutne kretenskym pristupem nativnich anglickych mluvcich, ze je mi toho cinana trochu lito. Navic, nam se to smeje mluvime taky indoevropskym jazykem, jenze oni maji absolutne jiny jazyk, jinou filozofii. Mel jsem to stesti nahlidnout trosku pod poklicku japonstine - a od te dobvy se absolutne nesmeju zadnymu asiatovi ohledne anglictiny. Navic, ten ridici MOZNA umel jen anglicky, ten cinan se dokazal domluvit minimalne ve dvou jazycich... )
|
| |
|
| | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 09:13 | |
| | To je obecně velmi rozšířený omyl, že američani mluví jen anglicky, drtivá většina těch z velkých měst mluví obstojně i španělsky.
A angličtina tohoto pána zní nádherně... |
| |
|
| | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 09:25 | |
| | No, nevim, netvrdim, ze jsem tech americanu poznal moc, ale dvacet jich znam velmi dobre - dalo by se rict osobne ) A spanelsky jen jeden, druhy se snazi nemecky... )
Ale ano, tento ridici mluvi dost srozumitelne )
|
| |
|
| | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 11:03 | |
| | Tenhle přepis komunikace se často dává jako příklad neznalosti angličtiny, o angličtinu tam ale vlastně vůbec nejde. Ten hoch v Jumbu vůbec nebyl schopnej pochytit zcela jednoduchou instrukci. To ukazuje na problém v něčem jiném. Stejně tak když řídícímu ujely nervy (a že ujely...), a ptá se ho HAVE-YOU-BEEN-CLAERED-TO-THE-RAMP, tak alespoň průměrně zdatný jedinec, alespoň průměrně připravený na létání do USA (kde je to s pohybem na apronech a odpovědností řídících trochu jinak než třeba v Evropě), musí pochopit, o čem tak zhruba může být řeč. Chlapec byl tak mimo, že si myslím, že by měl problém i kdyby mluvil anglicky na vyšší úrovni |
| |
|
| | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 11:14 | |
| | Jednou jsme tady o tom dost podrobně diskutovali - zrovna o tomhle výpadku angličtiny zu ťonga a výpadku nervů a profesionality u dispečera - ten strom byl docela nadupán názory - a já ho nějak nemůžu najít.... Nemáte někdo na to odkaz - aby se tu teď nemuselo diskutovat všechno zase od začátku? Dík! |
| |
|
| | | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 11:19 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 11:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 11:25 | |
| | No to je vono, dík za nalezení! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 12:15 | |
| | Vidis, to mne ani nenapadlo |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 11:24 | |
| | Nojo, to jsem našel taky, ale nechtěl jsem na to dávat odkaz, protože ta diskuse co myslím, je v jínm stromě... Možná jí někdo smáznul, bylo to v době, kdy se smazané příspěvkyneregistrovaly. Možná to bylo v souvislosti s jinými záznamy radiokorespondence nebo v diskusi o kompetentnosti řídících. Zkusím pohledat večer doma. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 11:25 | |
| | | |
|
| | | | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 14:20 | |
| | No mně spíš přišlo že na (severo)východě mluví jenom americky, na (jiho)západě zase jenom španělsky. Anebo jak mi říkal jeden intelektuálně vyspělý kolega:
- "Já mluvím čtyřmi jazyky: americkou angličtinou, anglickou angličtinou, australskou angličtinou a novozélandskou angličtinou."
- "A máš pas, abys mohl cestovat po světě?"
- "Nemám, k čemu by mi pro cestování po US byl???" |
| |
|
| | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 14:24 | |
| | | |
|
| | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 14:31 | |
| | | |
|
| | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 14:32 | |
| | Nekdo tvrdil opak ? ))Ta Air china je taky stara |
| |
|
| | | | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 14:35 | |
| | to jistě.. |
| |
|
| | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 14:36 | |
| | btw.. nemůžu se zbavit pocitu, že ten maník na groundu si zahrál i ve filmu o NYC ATCo.. |
| |
|
| | | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 15:13 | |
| | Jj, to je perfektni "Those 2 Jet Blus...can you get by Iberia or not yet" |
| |
|
| | | | ATC - JFK komunikace 3. 2. 2010 / 16:20 | |
| | | |
|
| | | | | ATC - JFK komunikace 3. 2. 2010 / 16:26 | |
| | | |
|
| | | | | | ATC - JFK komunikace 3. 2. 2010 / 23:18 | |
| | | |
|
| | | | | ATC - JFK komunikace 3. 2. 2010 / 16:32 | |
| | | |
|
| | | | | | ATC - JFK komunikace 4. 2. 2010 / 00:15 | |
| | | |
|
| | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 14:49 | |
| | Mam dotázek k tomuto videu. Moje angličtina trochu více pokulhává, ale pochopil jsem dobře, že letadlo dostalo povolení ke vzletu z 5R i když na té dráze bylo zabloudivší jiné letadlo?
Měl jsem za to, že pozemní kontrola GND má možnost sledovat také na radaru kde se jak pojíždí, ale po shlédnutí několika ukázek z YouTube mam pocit, že si ATC dělá čárky někde na papír podle toho jak mu reportujou pojezdy piloti.
Celé toto v četně šťastného dojetdu na rampu je i s animací na :
http://www.youtube.com/watch?v=cofPH1y9vuw&NR=1
Také třeba tento zmatek mě utvrzuje, že ATC na GND nic nevidí: http://www.youtube.com/watch?v=eyO-bWGxWBU
Může mi někdo osvětlit jak to na GND funguje? Dík
|
| |
|
| | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 14:54 | |
| | Taky budu rád za popis z reálu. V tom záznamu ta řídící myslím říká, že v té mlze z věže nic nevidí. |
| |
|
| | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 15:40 | |
| | No .. oni na to odpovi i fundovanejsi ale .. v podstate bych rekl to, ze presne tohle (on to neni jediny pripad, jiny - ale v podstate stejny - je zfilmovan v ramci vysetrovani leteckych nehod - kdesi v italii, k tomu pridej "klasiku" - kanarske ostrovy a panam a klm - tusim) je duvod, proc se na letiste davaji pojezdove radary - pak uz ridici vidi, kde ktere ero je i v mlze. kdyz ale neni pojezdovy radar, tak groundik to ma jen na "oko" z vezky, s tim ze pro pripady, kdy neni z veze videt kvuliva mlze apod., ma dane letiste postupy pro pripad low-visibility operaci - kdy je pojizdeni omezeno na nekolik konkretnich pojizdecek tak, aby se podobne incidenty v maximalni mozne mire eliminovaly.
v pripade nekterych letist jsou i prislusne mapky s vyznacenim, kterou pojizidecku je mozne pouzit, publikovany v jeppech. |
| |
|
| | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 15:53 | |
| | Ok - pokud tedy je pojezdový radar - Vidí ATC jen body kde se jaké letadlo pohybuje nebo má u něj i ident. co je to za let? Předpokládam, že SQ není na pojížděčkách aktivní. Nebo je to funguje jinak?
A co se týče toho mého druhého streamu na JFK - tam snad pojížděvcí radar je. Nebo ne? A chaos tam má taky. |
| |
|
| | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 16:27 | |
| | Záleží na technologii. Při primární pojezdáku vidí jen body. Ale třeba u multilateračních systému jako je pražské ASMG/C vidí i squirty, které letadlo vysílá na zemi v módu Auto (proto je jeho zapnutí požadováné AIPem u letadlech, co s ním jsou vybaveny) a pak řídící vidí i volačky, buďto z módu S nebo z korelace módu C. |
| |
|
| | | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 16:27 | |
| | ASGMC? Skara, zkratky z hlavy mi nejdou |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 17:51 | |
| | Takze kdyz na zemi zapnu Smode do GND, tak to sice vysila i vysku, ale tu si schrousta filtr ATC namisto toho aby se pouzilo Acko a videli me vsude? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 17:53 | |
| | Technicky to přesně nevim, nicméně zapínat jen Ačko je ta nejhorší možná varianta, protože to se odfiltrovat nedá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 17:55 | |
| | Jo to Acko je mi jasny. Ja se jen vzdycky u S modu GND zdesim ze mi zacina vysilat vysku, tak jen tise doufam to opravdu funguje jenom pro pohyb na zemi a nesvitim jim treba na APP. |
| |
|
| | | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 5. 2. 2010 / 21:32 | |
| | žiju v tom, že je to ASMGCS.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 5. 2. 2010 / 21:46 | |
| | Jo, je to tak a rovnou udělám chytrýho.. Advanced Surface Movement Guidance & Control System |
| |
|
| | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 16:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 16:56 | |
| | jj - vlastě jsem reagoval na tuto animaci - přihodil jsem tam jen odkaz kompletní se šťastným koncem dojezdu na rampu |
| |
|
| | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 16:58 | |
| | Další věc je, jak se řídí v USA a jak v Evropě Obecně by se možná dalo říct, že v USA je to mnohem větší kovbojka, než tady |
| |
|
| | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 17:48 | |
| | Myslím, že je tam víc drobností, které, kdyby byly podchyceny, by této situaci zabránily - ale možná se mýlím...
Takže:
1) letadlo někde muselo přejet tlustou příčku s červenejma cedukema - tedy vstup na dráhu. Tam bylo jasně napsaný, že to je "23 Lima" - a přitom jako pojížděčka je v plánku "23 Romeo". Toho si mohla/měla všimnout posádka (když v mlze nezakapírovai, že pojížděj úplně špatnym kursem, ale to se asi uhlídat nedá).
2) přestože (pokud dobře poslouchám) posádka hlásila "23 Left", dispečerka opakovaně říkala jen "23" - i jí by mělo kopnout, že na "23L" nemá nikdo co dělat. Byla tam doma a měla by takové detaily vnímat (si aspoň myslím).
3) za bezprecedentní samozřejmě považuji tu paličatost dispečerky, že někde v mlze bloudí letadlo - a já ho sice nevidím, ale jasně mu řeknu, že vím líp, kde vlastně je - a pošlu éro na start... Nejsem dispečer a už vůbec ne inspektor ŘLP - ale tohle, myslím, byl úlet na přezkoumání psychotestů... |
| |
|
| | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 18:40 | |
| | 1) zapomínáš, že to bylo v USA (pokud se nepletu)
2) nechceš změnit zaměstnání na inspektora ÚZPLN? [joke]
Jinak zcela souhlasím. Ta ženská z věže by zasloužila nakopat... |
| |
|
| | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 18:46 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 4. 2. 2010 / 19:47 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND? 5. 2. 2010 / 22:24 | |
| | Hehehe Zapadlo To tak ještě hodit do MTL a máme fajnový nouzový service na LKMT Skočím si ho nafotit, jestli mě tam pustí a jak bude chuť a čas, tak možná... |
| |
|
| | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 15:12 | |
| | | |
|
| | | ATC - Air China 981 3. 2. 2010 / 22:38 | |
| | Nejakej KevinLee251 v diskuzi vysvetluje situaci trochu jinak: ze pry nemluvil pilot, ale clen posadky, kteremu to pilot na jeho zadost dovolil (?). Clen posadky mel byt vyhozen a pilot pry prisel o mesicni mzdu.
BTW Jeho anglictina je taky super. Nejak se mi tomu ale nechce verit.
KevinLee251:
Let me tell you the true.The person,who talked with the GND is not the pilot of CCA981,he is a staff of Airchina.He ask to communicate with the JFK GND,and pilot agree that(no oen know why),the staff realy Speak shitly at English,but he still hold the communicate.
case by this,this staff lost his job and pilot lost one month's salary.
If every pilot just like this in airchina,how could they stay at the most safety airline position still today?
|
| |
|
| | | | ATC - Air China 981 4. 2. 2010 / 11:47 | |
| | Samozřejmě nevím, nakolik má Kevin pravdu, nicméně skutečnost je taková, že kvalita angličtiny toho číňana nijak nevybočuje z průměru kvality angličtiny pilotů z dost zemí navýchod od Uralu. |
| |
|
| | | | | ATC - Air China 981 4. 2. 2010 / 15:01 | |
| | No promiň, nějak jsem si nenastudoval přesné znění licencí ) |
| |
|
| | | | ATC - Air China 981 4. 2. 2010 / 11:51 | |
| | Nezdá se mi to. Kdybych někomu umožnil komunikovat (což tedy nevím, proč bych dělal, zvláště na JFK), a viděl, že se v tom patlá, tak první, co udělám je, že mu to vezmu. Mě to přijde jako prostá výmluva... |
| |
|
|