FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATC - Air China 981 Jeden příspěvek | Celý strom
ATC - Air China 981   2. 2. 2010 / 19:02
DPokluda
ATC v JFK - Air China 981: http://www.youtube.com/watch?v=iWDEIvjwaFU

David.
 

ATC - Air China 981   2. 2. 2010 / 19:32
xWing   
To zasa bude strom
 

ATC - Air China 981   2. 2. 2010 / 19:38
mano
skoro ako nas slavny dominik
 

ATC - Air China 981   2. 2. 2010 / 21:27
Marek07
Tak čo, aspoň to nemá také béžné rutinné, mal trocha spestrenie Ale obdivujem ATCčkara, že to nezvzdal.
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 08:38
Premek
No, je jasny, ze kdyz kucii cinsky nekam leti - ALE, panove, setkal jsem se tolikrat s absolutne kretenskym pristupem nativnich anglickych mluvcich, ze je mi toho cinana trochu lito. Navic, nam se to smeje mluvime taky indoevropskym jazykem, jenze oni maji absolutne jiny jazyk, jinou filozofii. Mel jsem to stesti nahlidnout trosku pod poklicku japonstine - a od te dobvy se absolutne nesmeju zadnymu asiatovi ohledne anglictiny. Navic, ten ridici MOZNA umel jen anglicky, ten cinan se dokazal domluvit minimalne ve dvou jazycich... )

 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 09:13
Venousek
To je obecně velmi rozšířený omyl, že američani mluví jen anglicky, drtivá většina těch z velkých měst mluví obstojně i španělsky.
A angličtina tohoto pána zní nádherně...
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 09:25
Premek
No, nevim, netvrdim, ze jsem tech americanu poznal moc, ale dvacet jich znam velmi dobre - dalo by se rict osobne ) A spanelsky jen jeden, druhy se snazi nemecky... )

Ale ano, tento ridici mluvi dost srozumitelne )
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 11:03
A.J.Scandall   
Tenhle přepis komunikace se často dává jako příklad neznalosti angličtiny, o angličtinu tam ale vlastně vůbec nejde. Ten hoch v Jumbu vůbec nebyl schopnej pochytit zcela jednoduchou instrukci. To ukazuje na problém v něčem jiném. Stejně tak když řídícímu ujely nervy (a že ujely...), a ptá se ho HAVE-YOU-BEEN-CLAERED-TO-THE-RAMP, tak alespoň průměrně zdatný jedinec, alespoň průměrně připravený na létání do USA (kde je to s pohybem na apronech a odpovědností řídících trochu jinak než třeba v Evropě), musí pochopit, o čem tak zhruba může být řeč. Chlapec byl tak mimo, že si myslím, že by měl problém i kdyby mluvil anglicky na vyšší úrovni
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 11:14
kuma   
Jednou jsme tady o tom dost podrobně diskutovali - zrovna o tomhle výpadku angličtiny zu ťonga a výpadku nervů a profesionality u dispečera - ten strom byl docela nadupán názory - a já ho nějak nemůžu najít.... Nemáte někdo na to odkaz - aby se tu teď nemuselo diskutovat všechno zase od začátku? Dík!
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 11:19
Tragédie v JRD
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=185601&lan=0 - ale žádna velká diskuse

velká diskuse o air china tu byla, ale netýkala se ani tak anglictiny, ale týkalo se to jejich bezpečnosti .. v souvislosti s nějakou nehodou .

a pak je zminka o air china 981 i tu http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=189414&lan=0&style=2
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 11:23
Teflon_490   
A pak se mi jeste moc libi tenhle prispevek: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=291779
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 11:25
kuma   
No to je vono, dík za nalezení!
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 12:15
Teflon_490   
Vidis, to mne ani nenapadlo
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 11:24
kuma   
Nojo, to jsem našel taky, ale nechtěl jsem na to dávat odkaz, protože ta diskuse co myslím, je v jínm stromě... Možná jí někdo smáznul, bylo to v době, kdy se smazané příspěvkyneregistrovaly. Možná to bylo v souvislosti s jinými záznamy radiokorespondence nebo v diskusi o kompetentnosti řídících. Zkusím pohledat večer doma.
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 11:25
kuma   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=344714&lan=0
to je vono, dík!
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 14:20
Balooo   
No mně spíš přišlo že na (severo)východě mluví jenom americky, na (jiho)západě zase jenom španělsky. Anebo jak mi říkal jeden intelektuálně vyspělý kolega:
- "Já mluvím čtyřmi jazyky: americkou angličtinou, anglickou angličtinou, australskou angličtinou a novozélandskou angličtinou."

- "A máš pas, abys mohl cestovat po světě?"

- "Nemám, k čemu by mi pro cestování po US byl???"
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 14:24
turbík
z JFK me fakt bavi tohle videjko :
http://www.youtube.com/watch?v=GUWyR9rTI9E

))
Fakt tezkej den ))))
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 14:31
pseudoMates
To je staaaarýýý...
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 14:32
turbík
Nekdo tvrdil opak ? ))Ta Air china je taky stara
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 14:35
pseudoMates
to jistě..
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 14:36
pseudoMates
btw.. nemůžu se zbavit pocitu, že ten maník na groundu si zahrál i ve filmu o NYC ATCo..
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 15:13
Teflon_490   
Jj, to je perfektni "Those 2 Jet Blus...can you get by Iberia or not yet"
 

ATC - JFK komunikace   3. 2. 2010 / 16:20
kuma   
Celá tahle série je docela poslouchavá -a poučná... (myslím...)

http://www.youtube.com/watch?v=ul7Yg5PmUZA&NR=1
 

ATC - JFK komunikace   3. 2. 2010 / 16:26
turbík
http://www.youtube.com/watch?v=E7mtZIBY0U4&NR=1

)))))
 

ATC - JFK komunikace   3. 2. 2010 / 23:18
FSPilot   
Když už jste s tím začli... tak tomuhle se teprv říká chladný přístup k věci (viz poslední věta pilota) http://www.youtube.com/watch?v=EsJT-hvicbc&feature=related
 1x  

ATC - JFK komunikace   3. 2. 2010 / 16:32
kuma   
Poučná třeba tady:
http://www.youtube.com/watch?v=5BvgSS6kBdU&feature=related
fakt zajíímavé, jak to chodí u profíků - a když je dispečerkou typická "colníčka"
 

ATC - JFK komunikace   4. 2. 2010 / 00:15
Lejzy
ou, to bylo o fous
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 14:49
BHA335
Mam dotázek k tomuto videu. Moje angličtina trochu více pokulhává, ale pochopil jsem dobře, že letadlo dostalo povolení ke vzletu z 5R i když na té dráze bylo zabloudivší jiné letadlo?
Měl jsem za to, že pozemní kontrola GND má možnost sledovat také na radaru kde se jak pojíždí, ale po shlédnutí několika ukázek z YouTube mam pocit, že si ATC dělá čárky někde na papír podle toho jak mu reportujou pojezdy piloti.
Celé toto v četně šťastného dojetdu na rampu je i s animací na :
http://www.youtube.com/watch?v=cofPH1y9vuw&NR=1
Také třeba tento zmatek mě utvrzuje, že ATC na GND nic nevidí: http://www.youtube.com/watch?v=eyO-bWGxWBU
Může mi někdo osvětlit jak to na GND funguje? Dík
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 14:54
Lejzy
Taky budu rád za popis z reálu. V tom záznamu ta řídící myslím říká, že v té mlze z věže nic nevidí.
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 15:40
Tragédie v JRD
No .. oni na to odpovi i fundovanejsi ale .. v podstate bych rekl to, ze presne tohle (on to neni jediny pripad, jiny - ale v podstate stejny - je zfilmovan v ramci vysetrovani leteckych nehod - kdesi v italii, k tomu pridej "klasiku" - kanarske ostrovy a panam a klm - tusim) je duvod, proc se na letiste davaji pojezdove radary - pak uz ridici vidi, kde ktere ero je i v mlze. kdyz ale neni pojezdovy radar, tak groundik to ma jen na "oko" z vezky, s tim ze pro pripady, kdy neni z veze videt kvuliva mlze apod., ma dane letiste postupy pro pripad low-visibility operaci - kdy je pojizdeni omezeno na nekolik konkretnich pojizdecek tak, aby se podobne incidenty v maximalni mozne mire eliminovaly.

v pripade nekterych letist jsou i prislusne mapky s vyznacenim, kterou pojizidecku je mozne pouzit, publikovany v jeppech.
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 15:53
BHA335
Ok - pokud tedy je pojezdový radar - Vidí ATC jen body kde se jaké letadlo pohybuje nebo má u něj i ident. co je to za let? Předpokládam, že SQ není na pojížděčkách aktivní. Nebo je to funguje jinak?
A co se týče toho mého druhého streamu na JFK - tam snad pojížděvcí radar je. Nebo ne? A chaos tam má taky.
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 16:27
Marky Parky   
Záleží na technologii. Při primární pojezdáku vidí jen body. Ale třeba u multilateračních systému jako je pražské ASMG/C vidí i squirty, které letadlo vysílá na zemi v módu Auto (proto je jeho zapnutí požadováné AIPem u letadlech, co s ním jsou vybaveny) a pak řídící vidí i volačky, buďto z módu S nebo z korelace módu C.
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 16:27
Marky Parky   
ASGMC? Skara, zkratky z hlavy mi nejdou
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 17:51
Lowmick   
Takze kdyz na zemi zapnu Smode do GND, tak to sice vysila i vysku, ale tu si schrousta filtr ATC namisto toho aby se pouzilo Acko a videli me vsude?
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 17:53
Marky Parky   
Technicky to přesně nevim, nicméně zapínat jen Ačko je ta nejhorší možná varianta, protože to se odfiltrovat nedá.
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 17:55
Lowmick   
Jo to Acko je mi jasny. Ja se jen vzdycky u S modu GND zdesim ze mi zacina vysilat vysku, tak jen tise doufam to opravdu funguje jenom pro pohyb na zemi a nesvitim jim treba na APP.
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   5. 2. 2010 / 21:32
pseudoMates
žiju v tom, že je to ASMGCS..
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   5. 2. 2010 / 21:46
Flora   
Jo, je to tak a rovnou udělám chytrýho.. Advanced Surface Movement Guidance & Control System
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 16:28
Pan Letadlo   
Tady je trochu přehlednější animace tohoto incidentu: http://www.youtube.com/watch?v=qUDFY5qlTSA
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 16:56
BHA335
jj - vlastě jsem reagoval na tuto animaci - přihodil jsem tam jen odkaz kompletní se šťastným koncem dojezdu na rampu
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 16:58
FSPilot   
Další věc je, jak se řídí v USA a jak v Evropě Obecně by se možná dalo říct, že v USA je to mnohem větší kovbojka, než tady
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 17:48
kuma   
Myslím, že je tam víc drobností, které, kdyby byly podchyceny, by této situaci zabránily - ale možná se mýlím...
Takže:

1) letadlo někde muselo přejet tlustou příčku s červenejma cedukema - tedy vstup na dráhu. Tam bylo jasně napsaný, že to je "23 Lima" - a přitom jako pojížděčka je v plánku "23 Romeo". Toho si mohla/měla všimnout posádka (když v mlze nezakapírovai, že pojížděj úplně špatnym kursem, ale to se asi uhlídat nedá).

2) přestože (pokud dobře poslouchám) posádka hlásila "23 Left", dispečerka opakovaně říkala jen "23" - i jí by mělo kopnout, že na "23L" nemá nikdo co dělat. Byla tam doma a měla by takové detaily vnímat (si aspoň myslím).

3) za bezprecedentní samozřejmě považuji tu paličatost dispečerky, že někde v mlze bloudí letadlo - a já ho sice nevidím, ale jasně mu řeknu, že vím líp, kde vlastně je - a pošlu éro na start... Nejsem dispečer a už vůbec ne inspektor ŘLP - ale tohle, myslím, byl úlet na přezkoumání psychotestů...
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 18:40
FSPilot   
1) zapomínáš, že to bylo v USA (pokud se nepletu)

2) nechceš změnit zaměstnání na inspektora ÚZPLN? [joke]

Jinak zcela souhlasím. Ta ženská z věže by zasloužila nakopat...
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 18:46
FSPilot   
http://www.youtube.com/watch?v=SxRedCK_lWw&feature=related
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   4. 2. 2010 / 19:47
kuma   
Inspektora říkáš? Hmmmm.... Teď ale nemůžu, zkouším jezit po letišti s hasičákem!!

Už ses na to kouknul, nebo to tu definitivně apadlo v ostatních hámotinách?
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=345056&lan=0
 

ATC - United 1448 - Dotaz jak to všeobecně funguje na GND?   5. 2. 2010 / 22:24
FSPilot   
Hehehe Zapadlo To tak ještě hodit do MTL a máme fajnový nouzový service na LKMT Skočím si ho nafotit, jestli mě tam pustí a jak bude chuť a čas, tak možná...
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 15:12
kosata
"Have you been cleared into the ramp?"
"OK, cleared to the ramp."
"NO, THAT WAS A QUESTION !!!"


Jinak se mi líbí ještě tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=-3yPm_guBFM
 

ATC - Air China 981   3. 2. 2010 / 22:38
Jet Willy
Nejakej KevinLee251 v diskuzi vysvetluje situaci trochu jinak: ze pry nemluvil pilot, ale clen posadky, kteremu to pilot na jeho zadost dovolil (?). Clen posadky mel byt vyhozen a pilot pry prisel o mesicni mzdu.

BTW Jeho anglictina je taky super. Nejak se mi tomu ale nechce verit.

KevinLee251:
Let me tell you the true.The person,who talked with the GND is not the pilot of CCA981,he is a staff of Airchina.He ask to communicate with the JFK GND,and pilot agree that(no oen know why),the staff realy Speak shitly at English,but he still hold the communicate.

case by this,this staff lost his job and pilot lost one month's salary.

If every pilot just like this in airchina,how could they stay at the most safety airline position still today?
 

ATC - Air China 981   4. 2. 2010 / 11:47
Marky Parky   
Samozřejmě nevím, nakolik má Kevin pravdu, nicméně skutečnost je taková, že kvalita angličtiny toho číňana nijak nevybočuje z průměru kvality angličtiny pilotů z dost zemí navýchod od Uralu.
 

ATC - Air China 981   4. 2. 2010 / 15:01
Rozšafín Ctibum   
No promiň, nějak jsem si nenastudoval přesné znění licencí )
 

ATC - Air China 981   4. 2. 2010 / 11:51
A.J.Scandall   
Nezdá se mi to. Kdybych někomu umožnil komunikovat (což tedy nevím, proč bych dělal, zvláště na JFK), a viděl, že se v tom patlá, tak první, co udělám je, že mu to vezmu. Mě to přijde jako prostá výmluva...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ