| | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 17:27 | |
| | | |
|
| | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 17:47 | |
| | No, pro travel servis je to dobrá zpráva |
| |
|
| | | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 18:14 | |
| | i pro jiné charterovky, jen se podívej, kolik sem lítalo tureckých a i egyptských aerolinek v létě a na podzim |
| |
|
| | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 17:56 | |
| | dementi ! (myslim to csa ) xD |
| |
|
| | | | ČSA se zbavují charterů 24. 1. 2010 / 09:57 | |
| | souhlasim s tebou FsRadek |
| |
|
| | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 18:12 | |
| | s tím souvisí postupně vyřazování Bulíků z flotily... ale kam s A321 ? Na pravidelky moc velké ?!... Oni asi vědí, co dělají |
| |
|
| | | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 18:56 | |
| | Jo , vědí, cíleně to vedou k bankrotu |
| |
|
| | | | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 19:14 | |
| | Mě to taky tak přijde ... pomalinku rozprodat to co máme a nakonec se stáhnout úplně ... uvidíme jak to dopadne ... |
| |
|
| | | | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 19:26 | |
| | CO my vime... treba meli chartery v minusu ... tak ma logiku, ze se na to vybodnou... To mas jako s dalkovkama ... taky vsiczuhni nadavali, ze to vedou k bankrotu, ale malokdo byl schopen pochopit, ze pokud jsem v minusu i pokud mam plny parnik, tak nema smysl to pres tu louzi honit, kor (bez urazky) starejma pleckama, ktery se nekolikrat do roka nebyly schopny pres tu louzi dostat a aerolinku to stalo dalsi miliony na zajisteni nahradni dopravy/ubytovani, nahrady skod apod. |
| |
|
| | | | | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 19:31 | |
| | Ale pokud už nejsou schopný ani vydělávat na charterech, tak to už je hodně zlé... |
| |
|
| | | | | | ČSA se zbavují charterů 22. 1. 2010 / 20:11 | |
| | Chapu, že můžou být s chartery v mínusu, jen jsem si vždy myslel, že na charterech je nejednodušší vydělat ... pro většinu aerolinek je letní "charterová" sezóna jednou z nejziskovějších ... |
| |
|
| | | | | | | ČSA se zbavují charterů 23. 1. 2010 / 23:04 | |
| | a pro některé třeba jedinou ziskovou... |
| |
|
| | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 24. 1. 2010 / 10:01 | |
| | ČSA musí vydržet do konce světa!!!!!musí musí prostě musí i s těma malýma verglama xD ale mohli by mít nějaké větší letadlo |
| |
|
| | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 24. 1. 2010 / 10:03 | |
| | á pán je odborník |
| |
|
| | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 24. 1. 2010 / 10:17 | |
| | | |
|
| | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 09:36 | |
| | Ach jo….može mi toto niekto vysvetlit ? :
Jak je možné - jedna firma (ČSA) neni schopná chartery prevádzkovať s adekvátnym ziskom a druhá (TVS) sa do toho pustí - pritom obidve firmy sú na rovnakom trhu.tj. vstupné podmienky majú úplne identické.
http://www.novinky.cz/ekonomika/190567-chartery-csa-ma-prevzit-travel-service.html
Zrejme vo vedení ČSA sedio naozaj mimoriadni „ experti a znalci “ ked mimochodom
p o t r e b u j ú urobiť r o č n ý experiment na to by pochopili, že placení za nápoje se pro cestující ukážou jako dost nešťastná. resp. že „úspora nákladů nebyla zas tak velká, ale lidem tento detail dost vadil."
|
| |
|
| | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 10:41 | |
| | na to existuje jedna mozna (a imho pravdepodobna) odpoved - aby byla konkurenceschopna, musi nasadit konkurencni ceny - cili na stejne urovni, jako travel a ostatni firmy.
pokud je to ale (treba) prezamestnany moloch s vysokymi naklady (coz se da ocekavat - vysoke platy pilotu, techniku, a dalsich ...) - nebo s prilis vysokymi naklady nekde jinde, tak to proste nestaci a muze na tomto byt klidne v minusu.
pak je ale otazkou, proc se do toho pousteli.
je to jen spekulace, financni srovnani srovnatelnych pozic v (napr.) csa a v tvs by napovedelo...
jeee, ale ze zacnes delat cirkus kvuli placenymu piti - rozhodne mi teda nevadilo koupit si plechovku koly za 35 kacek ... |
| |
|
| | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 10:50 | |
| | tak to mě by teda vadilo když už jim dám nekřesťanský prachy za letenku, tak bych se rád aspoň napil. a za třetinku koli dát 35 kaček je celkem dost, i na pražský poměry ikdyž je fakt, že se zaměstnaneckejma letenkama by mi to taky nevadilo |
| |
|
| | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:02 | |
| | to s tim nesouvisi - nemel jsem problem dat kilo za kousek pizzy ve skyeurope, takze 35kacek za kolu me taky nezabije. a clovek se aspon pohodlne zbavi hromady e nglickejch drobnejch, a jeste mu slicna slecna letuska vrati v ceskych korunach. levnejsi smenarna , nez banka |
| |
|
| | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:05 | |
| | mě to normálně taky nevadí, jenže.. jak to říct kdyby to bylo v eurech, tak to zvládnu, ale když se ta suma řekne v českejch korunách, tak mě to vyděsí |
| |
|
| | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:12 | |
| | hele, ja to platil v librach. a cena za kolu 1 libra a nejaky drobny opravdu nevypada tragicky kor pote, co jedna runda v baru obnasejici 4x staropranem, 4x jack daniels, 2x hranolky stala asi 37 briskokreditu .) pravda - byl to kulturni zazitek - neb slecna servirka byla velice pekna anglicanka, ktere (a nejen ji) nekdo zapomel rict, ze to, ze staropramen peni, je v poradku, a neznamena to poruchu ve vycepnim zarizeni. Dušinoj by mohl vypravet |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:16 | |
| | Neni "pěkná angličanka" oxymoron? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:18 | |
| | Pěkná angličanka je buď importní zboží, nebo taková ostrovní forma malého zázraku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 12:15 | |
| | Jo. to byl asi druhy dotaz - jestli je importovana, nebo originalni |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 12:14 | |
| | je. tohle byla vyjimka potvrzujici pravidlo |
| |
|
| | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 10:52 | |
| | Opatrně s těma přeplacenejma technikama. Jinak souhlas. Nejdražší jsou lidi. Jestli má taková firmička (myšleno objemem obchodu) 3000 zaměstnanců, nebude jí vydělávat nic. A platy managementu budou zásadní položkou v tom prodělávání. Filozofie prodat vše co nevydělává může být někdy dobrá, ale v okamžiku, kdy je prodáno vše, tak pak asi ne. To je lepší celej ten podnik zlikvidovat a sedět doma - utratíme míň. |
| |
|
| | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:09 | |
| | to byl jen priklad. verim, ze napr. kachna to nebude brat osobne
a zrovna platy managementu v tom budou tou nejmensi polozkou. neb naklady letecke spolecnosti na provoz (jakekoli, obecne) jsou tak megaobrovske, ze par manazirku s velkou vejplatou se v tom naprosto spolehlive strati.
priznam se, nechapu jedince, co jako prvni a zasadni pricinu pulky problemu ruznych firem vidi v manazerskych platech. |
| |
|
| | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:20 | |
| | Netvrdím, že manažerské platy jsou zásadní, ale jsou významnou položkou. Tvrdím, že pro každou firmu jsou zásadní mzdové náklady. A jiné mzdové náklady má člověk s 20.000,-/měs. a zásadně jiné člověk s 50.000,- o vyšších platech ani nemluvě. Manažeři v ČSA taky nejsou 3, ve firmě, která má 3000 zaměstnanců na 50 letadel je různých manažerů mnohem víc. Věř mi, že to jsou zásadní položky, i když si spousta lidí myslí, že nikoli. Proč je asi v krizi první, co se udělá propouštění? Tedy v normální firmě. Což ČSA rozhodně není.
Ano jistě, ostatní náklady jsou taky velký, letadla drahá, leasing drahý, palivo drahý. Ale letadla se dají půjčit někomu jinýmu, palivo se nemusí natankovat, když se neletí, ale lidi musíš platit pořád. Ať už kšefty jsou nebo ne.
Pár manažírků s velkou vejplatou by se v tom jistě ztratilo, ale ono jich není pár. Nepodstatný je i morální pohled na věc. Ale uznávám, to tíží jen někoho. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 10:19 | |
| | kamaráde platy manažerů v čsa jsou naprosto, ale naprosto zanedbatelnou položkou. i kdyby to bylo 5 mega měsíčně. když jsme tak včera s kamaráde počítali, kolik stojí provoz nebo revize jednoho letadla, tak člověk nechápe, že letenka za několik tisíc tohle muže zaplatit |
| |
|
| | | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 12:02 | |
| | letenka za nekolik tisic to nezaplati. clovek s nejakou superhyper letenkou za 3000 zpatecni je jen takovy... naklad, cestujici prakticky na urovni nakladu (spis pod ni). ti, co aerolinku zivi, jsou ti, kteri kupuji full-fare letenky (at uz Y ckovy, nebo C ckovy), a to neni (ani na kratke vzdalenosti) par tisic... |
| |
|
| | | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 14:24 | |
| | To mas tak. Kdyz si vemes jak je CSA velky, tak ty manageri co se tak nazyvaji, budou mit minimalne 200 000kc mesicne. a i vic. Tohle ma sekretarka reditele na hiltonu. Jinak prave ze to je problem. Jako kdyz uz to jsou manageri, tak by mi vubec nevadilo aby brali prachy, ale jenom pokud si to zaslouzeji. Proste pokud si na sebe vydelaji a spolecnost bude zaznamenavat bud stagnaci, nebo vzestup, tak at si to klidne berou. Ale nemuzu chtit, kdyz si nevydelam nejaky prachy. Treba Fejk si ty prachy na rozdil od Tvrdika a Lasaka zaslouzi. Ta zoo opravdu k necemu vypada a solidne se rozrostla. Ale to je proste zakon svinstva v prirode. |
| |
|
| | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 17:01 | |
| | "platy managementu v tom budou tou nejmensi polozkou"
Cha cha ) Pokud bychom sečetli celkové mzdové a mimomzdové náklady na cca. top-50 management, možná bychom se divili, jako jsem se zatím divil v každé firmě, kde jsem se k podobným číslům dostal. |
| |
|
| | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 10:57 | |
| | Tak POZOR POZOR -to si mi špatne rozumel ,ja určite nemam problem dat za colu alebo pivo v lietadle 2 či 3 EUR,
nepisal som či že by to vadilo M N E osobne, ale, že mohli očakávať že to bude vadiť dosť ludom
Neni každý taký velkorysý ako ty alebo ja |
| |
|
| | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 29. 1. 2010 / 11:12 | |
| | No jo, porad jsme narod pastikaru |
| |
|
| | | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 13:51 | |
| | No, ja ti nevim. Stovku za pizzu bych u Skyu dal taky. Ostatne nejakych 5-10 eur sem na palubach Wizzu nechal na kazdem letu (krom jednoho, ale ten sem cely prospal). Za tech 3000/zpatecka bych je nechal i u CSA. Problem je ale v tom, ze u CSA zaplatim o dost vic nez o tech 10 eur. Tudiz bych se rad alespon napil za levno. To uz bych si radeji za tech 35 koupil kolu v automatu na letisti a mam aspon pul litra. |
| |
|
| | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 09:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 10:10 | |
| | tak to už fakt ostáva rozum stáť
|
| |
|
| | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 16:33 | |
| | No prodělávat na charterech je opravdu umění, proto mně trošku zarážely místní debaty, že by je měla ČSA ztrátové...i když v téhle firmě lze bohužel všechno možné. Třeba nás čeká nějaké velké překvapení, nebo je to kartel dohoda s TVS (stále aktuální otázka koupě v budoucnu), ale obecně si nedokážu představit žádný rozumný důvod, proč se charterů zbavovat. Kde jinde má člověk zaručenou obsazenost letů blízkou 100% (utopie na pravidelkách), kde jinde se ztratí zvýšení ceny, než když je rozpuštěná do dovolené, kde jinde najde aerolinka vytížení letadel v časech, kdy nikdo na pravidelkách lítat nebude (hlubokonoční slot 3 departures). |
| |
|
| | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 16:43 | |
| | prave proto, ze u csa je mozne vsechno, by me ani ztratovost charteru v tyhle kumpanii neprekvapila...
|
| |
|
| | | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 16:49 | |
| | Nokonec to skonci tak ze CSA budou provozovat jedinou linku ...
PRAHA- BRNO -PRaha Busem |
| |
|
| | | | | | | | ČSA se zbavují charterů 4. 2. 2010 / 17:20 | |
| | Mám takový soukromý pocit, že to je "něco za něco", jen jaksi součást daleko většho dealu, jehož detaily se nikdy nikdo nedozví.
Můj soukromý škandální názor je:
-TVS chce chartery.
-ČSA se potřebuje zbavit co nejméně bolestně letadel a lidí
-ČSA potřebuje peníze
-stát nechce, aby na něj byla podaná žaloba kvůli "spojení" s Letištěm Praha (což je sice účelný, leč nekalý způsob, jak obejít restrikce EU ohledně státní pomoci firmám, o tom není třeba přliš mudrlantovat)
Ingredience dáme do hrnce, zamícháme, podusíme, a hle, výsledkem je chutný, vydatný německý "ajntopf", a v něm budou plavat Airbusy, čtyřstovky, pětistovky, osmistovky a přikusovat se k tomu budou smlouvy s cestovkama.
Tudíž si nemyslím, že by skutečná výkonnost oddělení charterové dopravy ČSA v tomhle hrála nějakou roli.
A já trumpeta si myslel, že už si čtyřstovky nikdy nezalítám. A zdá se, že naděje žije
|
| |
|
| | | ČSA se zbavují nejen charterů 2. 3. 2010 / 15:43 | |
| | Tak ČSA se zbavují i slotů na JFK a LHR ... co začnou prodávat příště? Ne nutně potřebné šroubky z motorů? |
| |
|
| | | | ČSA se zbavují nejen charterů 2. 3. 2010 / 16:16 | |
| | sloty z airbusů, stejně to lítá samo. |
| |
|
|