FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 1. 2025, svátek má Radmila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATR a GNSS navigace Jeden příspěvek | Celý strom
ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 22:55
Neo OK AAA
Dobrý večer,
dnes jsem si během hodiny češtiny pročítal návod na F1 ATR a překvapilo mě (respektive nepřekvapilo...věděl jsem, že ATR inerci nemá, ale...), že veškerá data pro jejich FMS jsou brána z družice.

Což ve mě zcela správně vyvolalo otázku, jak moc je to přesné (viz příspěvek jednoho z dopravních pilotů zde, kde popisoval kterak se to nepoužívá z důvodů "imperialisty" majíc prst na vypínači ) a malé přesnosti.


Je tedy játro omezeno ve smyslu "sníženého" ratingu RNAVu? nebo nějak jinak "poníženo"?

Díky
 

ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 22:58
Tragédie v JRD
Male presnosti? No, pokud si zrovna dobre pamatuju AJSovo prispevek, tak tu celkem jasne rekl, ze presne je to vic, nez dost...
 

ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 23:17
Neo OK AAA
zítra se pokusím najít ten článek....ale kdysi dávno jsem tu četl, že právě proto je nutné mimo GPS (pokud je) mít i jiný způsob zjištění polohy...teď nevím jestli se mi to jenom nezdálo...a ten systém tedy může být samostatný bez nějakých gyroskopů a podobných serepetiček?
 

ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 23:25
MiG-21MFN
je to systém pilot-mapa-stopky-kompas. se naprosto samostatný, nicméně není tolik spolehlivý, jako GPS
 

ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 23:26
FSPilot   
Z FL210 se to dělá celkem špatně, obzvlášť, když máš pod sebou 8/8 oblačnosti
 

ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 23:33
MiG-21MFN
proto stopky a kompas. za války to šlo, tak proč ne teď, že jo
 

ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 23:50
FSPilot   
To by nesměli lítat piloti strojníci
 

ATR a GNSS navigace   20. 1. 2010 / 23:28
FSPilot   
Zřejmě jsem to byl já, když jsem se mylně domníval, že GPS není certifikovaná jako primární navigační systém pro IFR lety
 

ATR a GNSS navigace   21. 1. 2010 / 11:53
A.J.Scandall   
No jasně, a tím druhým způsobem je DME-DME scanning... přesné je to jak šýcarské hodinky.

Inerce totiž přesnost zjištění polohy nijak nezvýší, její výhodou je hlavně nezávislost na vnějších zdrojích a zajištění kontinuity určování polohy s dostatečnou přesností v případech, kdy s GPS jsou problémy a DME-DME případně VOR-DME scanning není dostupný (odlehlé oblasti).

Třeba Ce-680 to má tak, že primárně bere polohu z GPS, sekundárně DME-DME, a jelikož nemá inerci, tak v případě ztráty obou signálů pokračuje v režimu DR, dead reckoning (výpočtová navgace)! Tam se jednoduše předpokládá, že parametry letu jako vítr v hladině apod. se nemění. Po nějakou dobu to prý funguje docela přesně (nikdy jsem ale nezkoušel).
 

ATR a GNSS navigace   21. 1. 2010 / 01:10
kutak
to je nesmysl, samotný GNSS ti nezajistí integritu v navigaci, určo i pracuje minimálně s VORama a DME
 

ATR a GNSS navigace   21. 1. 2010 / 13:17
Neo OK AAA
díky všem za objasnění
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ