Nevím jak s defaultní scenérií, ale v kombinaci s UTX, kdy se ti přidají spousty ulic ve městech, to pro mě nemělo smysl. O kolik FPS si pomůžeš, těžko říct. Já jsem je automaticky vypnul, protože mi to nepřipadá jako věc, bez které bych nemohl žít Rozhodně raději používám vyšší nastavení např. autogenu, než aut na silnici.
Abych si ověřil o kolik to spadne, tak jsem si udělal test nad Prahou s defaultní Cessnou - let nad Nuselským mostem, výška 1500ft, rychlost 100kts:
bez trafficu: 60 FPS
15%: 45 FPS
30%: 40 FPS
50%: 39 FPS
100%: 37 FPS
Takže pád o třetinu Ale zase je celkem jedno, kolik procent traffiku nastavím. Na VFR se to dá, ale na IFR je to zbytečný luxus. A zjistil jsem, že traffic pravděpodobně využívá vícejádrový procesor. Tzn. že s 4-jádrem ten dopad může být o něco menší.
Tady je opět výcuc z několikrát zmíněného článku:
CARS BOATS AND SHIPS #6:
Cars are the primary perf killer. Ships and boats do present more for the system to deal with but most can run ships and boats between 15-25% without any problems. Cars on the other hand will create micro stutters in some areas depending on the hardware and addons like UTX must be used with caution due to how they can change car traffic behavior with their updates. Their UTX USA 1.2 update added cars to all side roads and in order to make that work they had to deal with a bug in FSX which removed the ability of FSX to take the footprint of cars off the system with the slider set to ZERO, therefore with UTX USA/CAN you must DISABLE ALL moving traffic in the UTX configuration tool to check or eliminate the source of micro stutters related to car traffic. If you find your sim smooth with it DISABLED in UTX then you need to evaluate CAR traffic use with your hardware.
Typically I suggest a MAX of 2-5 for slower systems (or OFF/ZERO), 5-8 for medium systems and 8-12 for very high end systems. This is a TEST AND SEE setting. I would not run it any higher than 12 until next gen clocked hardware is in your tower |
|