| | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 20:53 | |
| | Dobrý večer pánové už delší dobu si lámu hlavu nad tím co dělám špatně že mi tenhle stroj nechce sednout na autoland příklad letím příletovku BODAL2S rwy24 LKPR po minutí RASIM klesám 4000FT po dosažení 4000FT zmáčknu APPR/LAND na PFD display se rozvítí APPRARM zachytí LOC do té doby vypadá vše OK drží sestupovou rovinu ale ale osu dráhy ne viz obrázek a svítí mi APPR ONLY dle manuálu by mělo svítit DUAL LAND
Na stránkách PMDG jsem našel toto: Autoland
Performing an autoland in the MD-11 is as simple as pressing the APPR/LAND button located on the FCP above the AUTOFLIGHT button. Provided you are tuned to an ILS frequency that contains both a localizer and glideslope, (which is done automatically by the FMS) the plane will execute an autoland unless you take over manually.
The type of autoland is determined when you descend below 1,500 ft AGL as follows:
If all your systems are opering normally you will see a green DUAL LAND annunciation on the PFD FMA indicating a full CAT III autoland.
If you have failures that are not critical for the autoland (for example, one of the two autopilots inoperative or one HYD system failed) a white SINGLE LAND will be annunciated and a CAT II autoland will apply.
If you have critical system failures, or excessive deviation from LOC or GS a white APPR ONLY will be annunciated and the autoland function will not be available. The aircrtaft will continue to track LOC and GS, but autopilot will disconnect at 100 ft AGL.
IMPORTANT In an autoland the AP remains engaged after touch down to keep the aircraft aligned to the runway. At the end of the rollout you should manually disengage the autopilot, otherwise you will not be able to taxi, since the AP will still try to keep you on runway track.
A s toho jsem úplný jelen usuzuji že mám kritické selhání systému. tady je screen
Ještě mně napadá jestli je ILS rwy24 CAT III a zda-li to může mít vliv? |
| |
|
| | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 21:00 | |
| | Hele, MD-11 neznám, ale u 737 bylo třeba mít zapnuté oba autopilot CMD. Nemáš tam víc čudlů na autopilota? |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 21:51 | |
| | Třeba se ti snaží jenom říct, že pořádný chlapi sedaj ručně ... |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 22:07 | |
| | md11 nema vic autopilotu jen jeden |
| |
|
| | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 22:09 | |
| | 24 je cat III b aspon myslim co je to za napis nad tim zeleny obdelnikem co ukazuje pristavaci konfiguraci? |
| |
|
| | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 22:14 | |
| | zkousel jsi to i jinde jinne letiste?a koukam ze mas nastavene 0ft alt na mcp asi to nema vliv ale je to divnea nastavil jsi v fmc ils24 priblizeni? |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 22:26 | |
| | MD11 ladí ILS samo ale pro kontrolu mrknu do FMC. Mám krabicovou verzi letím podle fligt tutorialu a už nevím jak dál sedám na ruku tak či tak ale prostě mě to štve že tomu nemůžu přijít na kloub. |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 15. 1. 2010 / 22:54 | |
| | ja vim ze ladi sama jde o to jake priblizeni jsi zvolil v fmc |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 00:11 | |
| | Ten záhadný problém s nedržením osy lokalizeru jsem měl taky, ale u PMDG 747. Letadlo normálně po ILS sestupovalo, rovnoběžně s dráhou, ale posunuté bokem, jakoby ten LOC paprsek byl kousek vedle dráhy. Na jakémkoliv letišti. Zaboha jsem na to nemohl přijít. Zkoušel jsem všechno možné, až mi úplně nepochopitelně pomohla oprava registru pomocí této utilitky: http://www.flight1software.com/files/FS_Registry_Repair.exe
Neříkám, že by ti to mohlo pomoci ale za vyzkoušení nic nedáš.
Potom jsem pokusama zjistil, že mi to takhle začlo vždycky blbnout po instalaci/aktualizaci .NET Frameworku 3.5 a ta oprava registru ten problém odstranila. |
| |
|
| | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 12:19 | |
| | Roberte.
Podle toho ,co vidím na obrázku ( zvětšil jsem si ho 400x ),nemáš stroj v přistávací konfiguraci.Škoda,že nemám čas ( zatím ) napsat krátký tutorial.Projdi si znovu manuál.Na panelu autopilota není vidět,že by si měl určenou rychlost atd.
Jinak MD11 má samozřejmě dva AP ( ty máš momentálně navolený AP2 ). Já jsem vždy raději po startu zvolil AP1,ale to by asi nemělo mít vliv.
Jinak autoland se zapíná až,když jseš usazen směrově v režimu LOC a výšková "bára" se ti začně pohybovat směrem odshora dolu. |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 13:28 | |
| | Gusto, takovej malej tutoriálek bych přivítal. MD11 jsem dostal od synovce pod stromeček a od tý doby s tím bojuju. Angličtina?????. Překladač? Co bych povídal. Ten to ani sám po sobě nepřečte. |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 13:52 | |
| | naprosto nema zadnej vliv na funkci jestli mas ap1 nebo ap2.ja teda nedokazu urcit co je napsano na obrazku ale je tam zelenej obdelnik a ten se ukaze jen kdyz jsi v pristavci konfiguraci ne? |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 14:10 | |
| | Letadlo je v přistávací konfiguraci |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 14:11 | |
| | Gustave ten tutorialek by byl fajn.
Posledních 14 dní procházím manuály a nezbyde než v tom pokračovat jinak díky všem za ochotu. Ještě k FMC na stránce NAV RADIO pod ILS/CRS mám stisknot LOC ONLY. |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 14:53 | |
| | ne loc only se pouziva jen kdyz nefunguje sestupovej paprsek |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 17. 1. 2010 / 14:43 | |
| | Roberte ještě mne napadlo,ale to asi bude blbost - máš správnou scenerku LKPR?Mohla by mít špatný AFCAD soubor.No vlastně tím to asi nebude,protože tam obě báry paprsku máš.
Tak chvilku vydrž.Já se teď kouknu,abych si to éro oživil v paměti a pak jsem pošlu několik snímků s popisem |
| |
|
| | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 14:52 | |
| | Zkus to jeste jednou presne podle tohodle postupu pro priblizeni.
1. Nastavit FMS
zkontroluj destinaci
star
rwy
nastav pristavaci kalpky
uprav Vapp kdyz je to nutne
vapp je vref + 5 nebo vref + uprava vetru komponentu vetrny komponent je polovina vetru kdyz je vetsi nez 20kt nebo plny vitr v narazech, podle toho co je vetsi (maximum 20kt)
2. windshld anti-ice
pouzivej windshld anti-ice kdyz klesas do vysoke vlchkosti zabrani to zamlzeni okna
3.glareshield
otoc knoflik ra/baro na ra nebo baro podle toho co chces pouzit a nastav vysku rozhodnuti nebo minimalni vysku klesani podle toho co je vhodne pro priblizeni ktere letis
4.brifing posadky teda tebe
pocasi, typ priblizeni
prevodni hladina,minimalni bezpecna vyska,priblizovaci vysky, vyska letiste
nastaveni fms a nav radia
procedura nezdareneho priblizeni
5.seat belts
6.vyskomer
pri pruletu prevodni hladinou nastav na spravne qnh
7.hydraulika
v pripade ze letis na manual hyd
zapni 1-3 a 2-3 RMP knofliky na on
8.venkovni svetla
pod hladinou 100
pristavci svetla LDG LT na EXT ON a svetlo na prednim podvozku NOSE LT na LAND
wing a runway turnoff knofliky zkonroluj ze LEFT ON a RIGHT ON sviti
zkontroluj HI-INT OFF svetlo nesviti
9.vysunout sloty
10.vysunout klapky
tady si dej pozor jesti jsi pri vzletu pouzil nastaveni klapek treba na 20 tak si zkonroluj ze jsi je vratil na 15 protoze kdyz podle speed tapu vysunes klapky kdyz se dostanes pod ukazatel 15 na speed tapu tak se ti vysunou treba na tech 20 a muze se stat ze se dostanes na overspeed.nebo kdyz chces pouzit klapky treba az 25 (treba z duvodu ze chces lepe drzet pozadovanou rychlost nebo chces mensi uhel) tak je vysouvej podle rychlosti na tohle nastaveni
11.podvozek dolu zaarmuj spoilery
12. nastav auto brake
na OF min med max podle toho co chces zkontroluj ze na EAD je info spravne
13.klapky 35 nebo 50
pred FAFem nastav klapky a rychlost Vref+5(rychlost pouze v pripade ze neletis na FSM rychlost)
pozor v pripade ze Vapp je mene nez 140kt a RH nebo DH je nastaveno na mene nez 50 stop hlasove oznameni MINIMUMS je potlaceno.proto jestlize je vhodne mi dh nebo rh mensi nez 50 stop nastav rychlost tak aby byla vyssi nez 140kt behem podrovnani
14.zkontroluj EAD
na pripadne varovani a ze tam sviti zeleny obdelnik
v 50 stopach plyny na idle po doteku aktivuj reverzy a zkontroluj vysunuti spoileru
pozor kdyz pustis reverzy MUSIS plne zastavit
pod 10 stopamy kdyz je letadlo plne podrovnane (rychlost klesani 2 az 4 stopy za sekundu) but udrzuj tuhle rychlost nebo jeste lepe zacni pomalu potlacovat nos tak 1 stupen pred dosednutim hlavnim podvozkem
vysunuti spoileru zpusobi zvednuti nosu musis proto stale udrzovat tlak na pilotni paku
pozor muze se stat ze v pripade kdyz kdyz motor 2 neni na idle muze se stat ze po dosednuti na hlavni podvozek se po vysunuti spoileru hned zasse zasunou proto to musis kontrolovat a znova je vysunout kdyz to bude nutne
zkontroluj ze fungujou auto brake nebo brzdi manualne
plne reverzy muze pouzit hned po dosednuti hlavnim podvozkem ale necekej s polozenim predniho podvozku aerodinamicke brzdeni neni efektivni a nedoporucuje se
reverzy nejlepe funguju pri vysokych rychlostech pod 80kt uz nemaji velky vliv takze i kdyz jsi dlouhej klidne je zavri kolem 80kt
snad to trochu pomohlo
|
| |
|
| | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 17:45 | |
| | Postupoval jsem podle toho a konečně se to zdařilo letěl jsem EGLL-EDDF sice přistál mírně na stranu nebylo to přímo v ose dráhy ale to je nejspíš tím že jsem nezadal do FMC sílu a směr větru v EDDF uvidíme jestli to bude fungovat i na LKPR když tak poreferuji zítra teď valím na pivo jinak díky moc. |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 17:50 | |
| | na eddf bacha tam je v airacu jina frq na ilsy nez je v simulatoru |
| |
|
| | | | | | ILSy na EDDF 16. 1. 2010 / 19:12 | |
| | Mozem potvrdit, ze je to tak aj v X-Plane...
Uz som si ich sam opravil v navaidoch a poslal som info aj chlapikovy, ktory robi pravidelny update navaidov do X-Plane |
| |
|
| | | | | | MD-11 autoland 17. 1. 2010 / 11:43 | |
| | Jj díky a vztahuje se to s těma frq i na Mega airport Frankfurt od AS
Jinak dnes jsem to znovu zkoušel EDDF-LKPR sedal jsem na ils RWY13 a opět zrada postupoval jsem dle toho check litu na PFD diaplay se objevilo jen APPR ONLY a ne DUAL LAND tak jsem to musel vzít do ruky asi 2-3nm před prahem dráhy. |
| |
|
| | | | | | | MD-11 autoland 17. 1. 2010 / 14:43 | |
| | ils 13 nefunguje v praze ne pokud vim proc si vzdy vyberes letiste kde je nejakej problem? |
| |
|
| | | | | | | | MD-11 autoland 17. 1. 2010 / 15:48 | |
| | Funguje,ale musíš mít správnou scenerku. |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 17. 1. 2010 / 16:00 | |
| | Tak tady je přistávací profil LKPR rwy 24 přes RASIM.Před zahájením příletové vyber ve FMC v sekci APPR klapky na 50,až se objeví ILS tak zapniAPRR/LAND chytne to LOC jak vidíš na levém displeji.Potom pochopí i G/S a vyhlásí Dual LAND a máš vyhráno.Samozřejmě,že si navolil autobreak třeba na max.Vpravo na displeji ti mají svítit pásy,nekouřit a autobreak,když ho navolíš. Víc nic.Zelený obdelníček je - vše OK. |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 17. 1. 2010 / 16:17 | |
| | Gustave díky vyzkouším a dám echo scenerku LKPR mám verzi LKPR_X_RC2 |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 17. 1. 2010 / 18:52 | |
| | | |
|
| | | MD-11 co ty klapky? 17. 1. 2010 / 16:07 | |
| | Roberte v této rychlosti už musíš mít klapky na 50 jinak by to mohlo začít hlásit havarijní stav.To je ovšem mimo vyřešení tvého problému - jenom že jsem si toho teď všimnul. |
| |
|
| | | | MD-11 co ty klapky? 17. 1. 2010 / 16:22 | |
| | Díky za upozornění já vybral v FMC klapky 35 a ponechal rychlost na FMC
|
| |
|
| | | | MD-11 co ty klapky? 17. 1. 2010 / 17:15 | |
| | Nemusíš, MD-11 standartně přistává na 35 ! |
| |
|
| | | | | MD-11 co ty klapky? 17. 1. 2010 / 19:00 | |
| | To mozna jo, ale pokud je to jak treba na 737, na autoland bys mel mit plny klapky. |
| |
|
| | | | | | MD-11 co ty klapky? 17. 1. 2010 / 19:23 | |
| | v tom případě, se omlouvám |
| |
|
| | | | | | | MD-11 co ty klapky? 20. 1. 2010 / 03:24 | |
| | Michale,nešlo o to na kolik přistává,ale šlo o to,že na ty klapky 35 už má malou rychlost.Normálně by měl mít při skoro prázdném éru a klapkách na 35 rychlost kolem 165. |
| |
|
| | | MD-11 autoland 18. 1. 2010 / 18:13 | |
| | Mam otazku, ako zrusit diskontinuitu? Klasickym sposobom ako u inych lietadiel mi to nejako nejde. |
| |
|
| | | | MD-11 autoland 18. 1. 2010 / 18:29 | |
| | | |
|
| | | | MD-11 autoland 18. 1. 2010 / 19:22 | |
| | v FMC zmačkni CLR a pak klik v levo vedle F-PLAN DISCONTINUITY a je to |
| |
|
| | | | | MD-11 autoland 18. 1. 2010 / 20:30 | |
| | Ahoj, neviem anglicky, takze sa to ero ucim ovladat systemom pokus - omyl. Z toho FMC som ostal uplne vyvaleny. Myslel som si ze cela trat sa zadava klasicky, bod - bod, alebo trat - bod. Po zadani odletoveho a priletoveho letista a SID/STAR, som zistil, ze sa mi tam automaticky doplnili body na trati. Tieto body boli rozhadzane, zdvojene a bola tam sama diskontinuita. Pritom som tam zadal LZKZ/LZIB - takze ziadna komplikovana trat. Nedaju sa tam zadavat tie body nejako rucne? A ked ano, kde konkretne ich treba zadat? |
| |
|
| | | | | | MD-11 autoland 18. 1. 2010 / 20:38 | |
| | No, zadava se sice klasicky, ale jinac nez u Bcek. Kdyz si udelas trat, budes mit ve FPLanu jenom letiste, treba LZKZ a LZIB
U LZKZ si jej rozkliknes, mas tam neco jako NEXT WAYPOINT. Do toho zadas DEDIS. Pak si rozkliknes DEDIS, a das si moznost AIRWAYS. Tam uz zadavas trat formatem trat-bod (tudiz A42 NIT) a popotvrzujes. SIDy a STARy se zadavaj obdobne, SID ze stranky LZKZ a STAR ze stranky bodu NIT. |
| |
|
| | | | | | | MD-11 autoland 18. 1. 2010 / 20:41 | |
| | Dik za info, zajtra to vyskusam. |
| |
|
| | | | | | | | MD-11 autoland 20. 1. 2010 / 03:29 | |
| | Peter a to všechno za předpokladu,že máš novější AIRAC.Když by si měl nějaký dosti starý,tak to některé body vůbec nebude znát. |
| |
|
| | | MD-11 asi reinstal. 20. 1. 2010 / 03:31 | |
| | Tak poslední,co mne napadlo,je reinstal addonu.Ovšem to za předpokladu,že to blbne i u dalšího letiště. Jestli né a blbne to jenom na rwy 24 v LKPR,tak to addonem nebude. |
| |
|
| | | | MD-11 asi reinstal. 20. 1. 2010 / 08:39 | |
| | Tak to dopadne stejně, jako já, kdysi. DUAL LAND nezafungoval na žádném letišti. V té době jsem si myslel, že má problém s x64, tak jsem na virtual dal Vista64 + FSX + Accelerate + Ivap + MD11.
Ne že by se při 5fps dalo na viruálu lítat, nicméně addon funguval bezvadně.
Tak jsem odinstaloval vše, co bylo od PMDG, promazal registry, ini a adresáře a po nové instalaci to fungovalo.
Pokud tedy máš komp dost výkonný na to, aby utáhl virtuál, můžeš si podobnou anabázi zkusit.
|
| |
|
| | | | MD-11 asi reinstal. 20. 1. 2010 / 17:38 | |
| | Tak pánové včera jsem se do toho vrhl kompletně reinstal FSX a PMDG MD11 a výsledek fuuunguje ještě mne čeká instalace IVAPu konečně do světa |
| |
|
| | | MD-11 autoland 20. 1. 2010 / 21:30 | |
| | Páni pripravuje niekto preklad alebo zrozumitelny manual? Len preto sa pýtam, aby som to nerobil zbytocne. Mam uz prelozenu asi tretinu tutorialu. |
| |
|
|