| | MD-11 autoland 16. 1. 2010 / 14:52 | |
| | Zkus to jeste jednou presne podle tohodle postupu pro priblizeni.
1. Nastavit FMS
zkontroluj destinaci
star
rwy
nastav pristavaci kalpky
uprav Vapp kdyz je to nutne
vapp je vref + 5 nebo vref + uprava vetru komponentu vetrny komponent je polovina vetru kdyz je vetsi nez 20kt nebo plny vitr v narazech, podle toho co je vetsi (maximum 20kt)
2. windshld anti-ice
pouzivej windshld anti-ice kdyz klesas do vysoke vlchkosti zabrani to zamlzeni okna
3.glareshield
otoc knoflik ra/baro na ra nebo baro podle toho co chces pouzit a nastav vysku rozhodnuti nebo minimalni vysku klesani podle toho co je vhodne pro priblizeni ktere letis
4.brifing posadky teda tebe
pocasi, typ priblizeni
prevodni hladina,minimalni bezpecna vyska,priblizovaci vysky, vyska letiste
nastaveni fms a nav radia
procedura nezdareneho priblizeni
5.seat belts
6.vyskomer
pri pruletu prevodni hladinou nastav na spravne qnh
7.hydraulika
v pripade ze letis na manual hyd
zapni 1-3 a 2-3 RMP knofliky na on
8.venkovni svetla
pod hladinou 100
pristavci svetla LDG LT na EXT ON a svetlo na prednim podvozku NOSE LT na LAND
wing a runway turnoff knofliky zkonroluj ze LEFT ON a RIGHT ON sviti
zkontroluj HI-INT OFF svetlo nesviti
9.vysunout sloty
10.vysunout klapky
tady si dej pozor jesti jsi pri vzletu pouzil nastaveni klapek treba na 20 tak si zkonroluj ze jsi je vratil na 15 protoze kdyz podle speed tapu vysunes klapky kdyz se dostanes pod ukazatel 15 na speed tapu tak se ti vysunou treba na tech 20 a muze se stat ze se dostanes na overspeed.nebo kdyz chces pouzit klapky treba az 25 (treba z duvodu ze chces lepe drzet pozadovanou rychlost nebo chces mensi uhel) tak je vysouvej podle rychlosti na tohle nastaveni
11.podvozek dolu zaarmuj spoilery
12. nastav auto brake
na OF min med max podle toho co chces zkontroluj ze na EAD je info spravne
13.klapky 35 nebo 50
pred FAFem nastav klapky a rychlost Vref+5(rychlost pouze v pripade ze neletis na FSM rychlost)
pozor v pripade ze Vapp je mene nez 140kt a RH nebo DH je nastaveno na mene nez 50 stop hlasove oznameni MINIMUMS je potlaceno.proto jestlize je vhodne mi dh nebo rh mensi nez 50 stop nastav rychlost tak aby byla vyssi nez 140kt behem podrovnani
14.zkontroluj EAD
na pripadne varovani a ze tam sviti zeleny obdelnik
v 50 stopach plyny na idle po doteku aktivuj reverzy a zkontroluj vysunuti spoileru
pozor kdyz pustis reverzy MUSIS plne zastavit
pod 10 stopamy kdyz je letadlo plne podrovnane (rychlost klesani 2 az 4 stopy za sekundu) but udrzuj tuhle rychlost nebo jeste lepe zacni pomalu potlacovat nos tak 1 stupen pred dosednutim hlavnim podvozkem
vysunuti spoileru zpusobi zvednuti nosu musis proto stale udrzovat tlak na pilotni paku
pozor muze se stat ze v pripade kdyz kdyz motor 2 neni na idle muze se stat ze po dosednuti na hlavni podvozek se po vysunuti spoileru hned zasse zasunou proto to musis kontrolovat a znova je vysunout kdyz to bude nutne
zkontroluj ze fungujou auto brake nebo brzdi manualne
plne reverzy muze pouzit hned po dosednuti hlavnim podvozkem ale necekej s polozenim predniho podvozku aerodinamicke brzdeni neni efektivni a nedoporucuje se
reverzy nejlepe funguju pri vysokych rychlostech pod 80kt uz nemaji velky vliv takze i kdyz jsi dlouhej klidne je zavri kolem 80kt
snad to trochu pomohlo
|
| |
|