| | | přistání 13. 1. 2010 / 21:09 | |
| | | |
|
| | | přistání 13. 1. 2010 / 21:14 | |
| | no teda nevím, ale já to už četl snád před týdnem )) |
| |
|
| | | přistání 13. 1. 2010 / 22:18 | |
| | první se podivat na to, kdy byla zpráva zveřejněna na serveru |
| |
|
| | | | přistání 13. 1. 2010 / 22:26 | |
| | nebo to dál nekomentovat pokud mne to nezajímá,že? |
| |
|
| | | přistání 13. 1. 2010 / 22:32 | |
| | Je to sice "starý", nicméně to ukazuje, že přistání bez podvozku, či jeho části, není pro dopravní letadlo z hlediska bezpečnosti lidí uvnitř, téměř žádný problém. Dokázali to s Airbusem chlapci od United, se 737 od Piedmont i "sklerotičtí" piloti od KD-Avie, dokonce v roce 83 s Tu-134 i kapitán Květuš Malinovský od ČSA... |
| |
|
| | | | přistání 14. 1. 2010 / 00:11 | |
| | Tu-134 ještě neměla nějaký varovný systém, ohledně nesprávné konfigurace na přistání...? něco na způsob zvonek při otevírání klapek 20° bez podvozku? |
| |
|
| | | | | přistání 14. 1. 2010 / 07:54 | |
| | Měla. Jenomže pokud si správně pamatuju, tak k té dohodě došlo v Curychu, kde nemohli kvůli dodržování rychlosté použít postup, na který jsou ruská letadla projektovaná - tj. nejdřív ven kola, pak teprve klapky. A při vystrčení sebemenších klapek ještě před podvozkem řvala siréna. Tak hoši vypnuli sirénu úplně, aby mohli dát klapky před podvozkem a neohluchli, a pak ho zapomněli vysunout.
|
| |
|
| | | | | | přistání 14. 1. 2010 / 09:30 | |
| | To bylo asi něco jinýho, to nebylo v roce 83 a nebyla to 134ka, ale bylo to dřív se 124kou. Alespoň tak to znám já s tím Curychem. |
| |
|
| | | | | | | přistání 14. 1. 2010 / 10:54 | |
| | Jo, máš pravdu. Když o tom tak přemýšlím, tak to byla TU-124.
Nicméně stejný systém signalisace byl zachován až do TU-154, kdy se teprve objevila metodika "přiblížení na přistání s pozdním vysunutím podvozku a dovysunutím mechanisace.", a v souvislosti s tím byl i upraven systém sirény. |
| |
|
| | | | | | | | přistání 14. 1. 2010 / 18:05 | |
| | Ten případ, který zmiňuju, byla opravdu Tu-134, měla technickou závadu, nevysunula se jedna podvozková noha. Linka z Varšavy. Táta byl tehdy na služebce taky ve Varšavě a snad ten den se měl taky vracet, ale s LOTem. Pamatuju, jak v rádiu říkali, že bylo nouzové přistání linky z WAW a máma zbledla. Ale táta v tom nebyl.
Co je ale zajímavé, před asi čtyřmi lety jsem letěl s ATR z Kolína (nad Rýnem, nikoliv nad Labem) do Prahy, a rampák se mě ptal, zda vezmu na jumpseat bývalou zaměstnankyni ČSA, na kterou už nezbylo místo v kabině. Samosebou jsem souhlasil, a přišla taková elegantní dáma v letech. Rozpovídala se, že je bývalou letuškou, která se pak provdala do zahraničí, a pak z ní vypadlo, že na oné lince WAW-PRG, kde se to stalo, letěla jako vedoucí kabiny. Říkala, že letadlo bylo plné dětí, že příprava na nouzovou situaci byla pro ní díky tomu nejstrašnějším zážitkem, šla do toho s tím, že to nepřežijou. Posadili to tehdy na dráhu 22, a jediné, co se stalo, bylo samočinné vyhašení motoru, neb v koncových obloucích křídla byly čidla. |
| |
|
| | | | | | | | | přistání 14. 1. 2010 / 19:13 | |
| | Ta 134 dostala nové křídlo. Byla tam ubroušena vztlaková klapka a snad křídlo po 3 žebra. Po přistání prý letadlo zvedli a noha se vysunula,... |
| |
|
| | | | | | přistání 15. 1. 2010 / 23:39 | |
| | Aneb oblíbená poslední slova..."vytáhni tam ten circuit breaker od GPWS, už mě z toho terrain terrain bolí hlava" |
| |
|
| | | přistání 14. 1. 2010 / 10:46 | |
| | | |
|
| | | | přistání 14. 1. 2010 / 19:14 | |
| | Pěkné, ať žije bezpečnost práce |
| |
|
|