FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 2. 12. 2024, svátek má Blanka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
přistání Jeden příspěvek | Celý strom
přistání   13. 1. 2010 / 21:09
jjurach
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/188963-airbus-dokazal-pristat-bez-vysunute-casti-podvozku.html
 

přistání   13. 1. 2010 / 21:14
Solovjev
no teda nevím, ale já to už četl snád před týdnem ))
 

přistání   13. 1. 2010 / 22:18
PILOT253   
první se podivat na to, kdy byla zpráva zveřejněna na serveru
 

přistání   13. 1. 2010 / 22:26
jjurach
nebo to dál nekomentovat pokud mne to nezajímá,že?
 

přistání   13. 1. 2010 / 22:32
A.J.Scandall   
Je to sice "starý", nicméně to ukazuje, že přistání bez podvozku, či jeho části, není pro dopravní letadlo z hlediska bezpečnosti lidí uvnitř, téměř žádný problém. Dokázali to s Airbusem chlapci od United, se 737 od Piedmont i "sklerotičtí" piloti od KD-Avie, dokonce v roce 83 s Tu-134 i kapitán Květuš Malinovský od ČSA...
 

přistání   14. 1. 2010 / 00:11
Cirrus/Pindra
Tu-134 ještě neměla nějaký varovný systém, ohledně nesprávné konfigurace na přistání...? něco na způsob zvonek při otevírání klapek 20° bez podvozku?
 

přistání   14. 1. 2010 / 07:54
SONP   
Měla. Jenomže pokud si správně pamatuju, tak k té dohodě došlo v Curychu, kde nemohli kvůli dodržování rychlosté použít postup, na který jsou ruská letadla projektovaná - tj. nejdřív ven kola, pak teprve klapky. A při vystrčení sebemenších klapek ještě před podvozkem řvala siréna. Tak hoši vypnuli sirénu úplně, aby mohli dát klapky před podvozkem a neohluchli, a pak ho zapomněli vysunout.
 

přistání   14. 1. 2010 / 09:30
Pips   
To bylo asi něco jinýho, to nebylo v roce 83 a nebyla to 134ka, ale bylo to dřív se 124kou. Alespoň tak to znám já s tím Curychem.
 

přistání   14. 1. 2010 / 10:54
SONP   
Jo, máš pravdu. Když o tom tak přemýšlím, tak to byla TU-124.

Nicméně stejný systém signalisace byl zachován až do TU-154, kdy se teprve objevila metodika "přiblížení na přistání s pozdním vysunutím podvozku a dovysunutím mechanisace.", a v souvislosti s tím byl i upraven systém sirény.
 

přistání   14. 1. 2010 / 18:05
A.J.Scandall   
Ten případ, který zmiňuju, byla opravdu Tu-134, měla technickou závadu, nevysunula se jedna podvozková noha. Linka z Varšavy. Táta byl tehdy na služebce taky ve Varšavě a snad ten den se měl taky vracet, ale s LOTem. Pamatuju, jak v rádiu říkali, že bylo nouzové přistání linky z WAW a máma zbledla. Ale táta v tom nebyl.

Co je ale zajímavé, před asi čtyřmi lety jsem letěl s ATR z Kolína (nad Rýnem, nikoliv nad Labem) do Prahy, a rampák se mě ptal, zda vezmu na jumpseat bývalou zaměstnankyni ČSA, na kterou už nezbylo místo v kabině. Samosebou jsem souhlasil, a přišla taková elegantní dáma v letech. Rozpovídala se, že je bývalou letuškou, která se pak provdala do zahraničí, a pak z ní vypadlo, že na oné lince WAW-PRG, kde se to stalo, letěla jako vedoucí kabiny. Říkala, že letadlo bylo plné dětí, že příprava na nouzovou situaci byla pro ní díky tomu nejstrašnějším zážitkem, šla do toho s tím, že to nepřežijou. Posadili to tehdy na dráhu 22, a jediné, co se stalo, bylo samočinné vyhašení motoru, neb v koncových obloucích křídla byly čidla.
 2x  

přistání   14. 1. 2010 / 19:13
Kachna   
Ta 134 dostala nové křídlo. Byla tam ubroušena vztlaková klapka a snad křídlo po 3 žebra. Po přistání prý letadlo zvedli a noha se vysunula,...
 

přistání   15. 1. 2010 / 23:39
Rychlokvaška
Aneb oblíbená poslední slova..."vytáhni tam ten circuit breaker od GPWS, už mě z toho terrain terrain bolí hlava"
 

přistání   14. 1. 2010 / 10:46
RabbiT_CZ
Pěkný pohled na podvozek na airliner.net:
http://www.airliners.net/photo/United-Airlines/Airbus-A319-131/1638252/L/
 

přistání   14. 1. 2010 / 19:14
Kachna   
Pěkné, ať žije bezpečnost práce
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ