| | | On-line a IFR clearence - kdo mi ji dá + aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 15:08 | |
| | Ahoj, chci se zeptat na dvě věci:
- když chci požádat o IFR clearence a není (jako že většinou není) xxxx_CLR, mám o clearence žádat nejbližší? Pokud ano, v jakém pořadí? Nejdříve GND, když není GND tak TWR, když není ani TWR tak APP a nakonec CTR? Nebo je to jinak? Nikde jsem to bohužel nenašel a potřebuju se ujistit.
- druhý dotaz - když přilétávám k letišti, kdy mám zjišťovat, zda se náhodou nepřipojil APP, TWR nebo GND? V neděli se mi stalo na LKPR, že při approachi mi servinfo nikoho neukazoval, když jsem přistál a sjel na TWY, kontaktoval mne GND. A při tom jsem zjistil, že byl už chvíli připojen i TWR. Byla to asi moje chyba, že jsem se nepřihlásil, ale nevěděl jsem, kdy se mám mrknout a zaktualizovat data v servinfu příp. mrknout do SqB na ATC directory. Přesto jsem hlásil approach i landing na unicom (textově samozřejmě) a TWR si mne nevzal. Monitorují ATC UNICOM?
Díky.
MT. |
| |
|
| | | Re: On-line a IFR clearence - kdo mi ji dá + aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 15:21 | |
| | Prvni cast dotazu ano, pozadej nejblizsi ATC (tj. v poradi DEL, GND,TWR,DEP,APP,CTR)
Druhy dotaz - ATC te vidi na radaru a kdyz se pripoji a je pripraven ridit, mel by te kontaktovat prvni on, aby ses mu hlasil, tj prijde ti od nej hlaseni do SB. Ty si kontrolu muzes delat max pres ServInfo nebo SB. UNICOM ATC nemonitoruji. |
| |
|
| | | Re: On-line a IFR clearence - kdo mi ji dá + aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 15:28 | |
| | Na VATSIMu xxx_CTR většinou je , spíše než TWR a APP.
Ano, je to tak jak píšeš, obě sítě používají systém , že se hlásíš nejbližší pozici nad tebou , t.j. v pořadí DEL,GND,TWR,APP a CTR. Prakticky tedy velice často povolení k IFR dává radar ( CTR ), což není podle reálu, ale je to praktické.
Na toto jsem odpovídal někdy minulý týden :
pokud letíš do řízeného prostoru z neřízeného, měl by ses ohlásit řídícímu x NM před vstupem do prostoru. Prakticky to však většinou je , že ATC si Tě osloví sám. ATC na VATSIMu umí oslovit pilota bez ohledu na t, kam je naladěn.
Pokud letíš v neřízeném prostoru a ATC se připojí, pak si Tě raději osloví sám a není potřeba toto monitorovat.
Platí pro VATSIM, na IVAOu očekávám o něco nepřehlednější režim |
| |
|
| | | | Re: Re: On-line a IFR clearence - kdo mi ji dá + aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 15:32 | |
| | pokud letíš do řízeného prostoru z neřízeného, měl by ses ohlásit řídícímu x NM před vstupem do prostoru. Prakticky to však většinou je , že ATC si Tě osloví sám. ATC na IVAO umí oslovit pilota bez ohledu na t, kam je naladěn.
Pokud letíš v neřízeném prostoru a ATC se připojí, pak si Tě raději osloví sám a není potřeba toto monitorovat.
Platí pro IVAO, na VATSIM očekávám o něco jak psal Pavel ) |
| |
|
| | | | Re: Re: On-line a IFR clearence - kdo mi ji dá + aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 15:40 | |
| | PavleS, díky. Myslel jsem _CLR jako clearence, ne CTR, spletl jsem si to s DEL (vím, že CLR neexistuje). Sorry, moje chyba.
K druhé části, vím, že jsi na to před nedávnem odpovídal, bylo to právě na můj dotaz. Já jsem měl ale problém, že během letu tam ATC nebyl a připojil se někdy běhe approche (byl to TWR). Bohužel jsem již neměl čas se koukat, jestli tam náhodou někdo je nebo není. A nepřevzal si mne. Převzal si mne až GND. Ale nevadí, teď už v tom mám celkem jasno a budu to dělat takto - x NM před hlášením APP se mrknu, zda je APP. A dále před náletem např. do ILSu se podívám, zda je TWR. Po odbočení z RWY se podívám, zda je GND. Vše samozřejmě pokud si mne nepřevezme před tím sám. Je to tak OK?
Díky.
MT. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: On-line a IFR clearence - kdo mi ji dá + aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 16:05 | |
| | Pokud se týče kontaktování ATC x NM předem, tak se týká hlavně vstupu do řízeného FIRu ( _CTR ).
Co se týče _APP, tak tam by si spíše pro tebe měl sahnout on sám a oslovit Tě, kdy potřebuje ( v reálu rovněž _APP přebírá klesající latadla dost brzo a ne až nad VLM..).
Na _TWR bych se vykašlal, protože pilot na finále se nemá ničím rozptylovat a už vůbec ne hledáním, zda se zrovna připojila TWR. M Měl by Tě oslovit TWR sám a dát ti povolení , apod..
(Na VATSIMu se spíše obsazuje odshora a tak situace, kdy je sám GND je vyjimečná. ) |
| |
|
| | | | | | aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 17:04 | |
| | No ja neviem ako monitorujete ATC Vy ale ja to stiham aj pocas pristatia, sak Servinfo vie nainstalovat Gauge do kazdeho era, a jednim kliknutim tlacitka na panely vidim ake ATC je v mojom okoli online. Subor ktorym nainstalujete gauge sa vola Sigi.exe a je v adresari, kde je aj servinfo.
Zelam vela online ATC
|
| |
|
| | | | | | | Re: aktualizace přihlášených ATC - kdy ji monitorovat? 7. 9. 2004 / 18:37 | |
| | Nevím jestli to budu stíhat, ale myslím, že bych mohl. Mám taky ServInfo, jen jsem ho do PMDG raději přidal ručně (neměl jsem k SIGI.EXE důvěru, aby to něco nerozhodilo). Funguje TUNE i pro přelaďování v TS (mám nainstalovanej RWTS, takže je to možná tím), je to zkrátka pohoda.
MT. |
| |
|
|