| | | Stranka FIX v FMC 737 6. 9. 2004 / 14:10 | |
| | Muze mi prosim nekdo odborne objasnit, co se do tyhle stranky zadava, resp. jaka je jeji prakticka vyuzitelnost ? Jakekoliv fixy, vcetne omezeni vysky, rychlosti lze prece zadat bez potizi pres stranku LEG... |
| |
|
| | | Re: Stranka FIX v FMC 737 6. 9. 2004 / 14:36 | |
| | viz manual:
FIX Key: The FIX page allows the crew to enter desired visual waypoints onto the Navigation display by defining them in relation to known points within the Navaid database. The fixes are no required to be a part of the active flight plan, and are displayed as green information on the display.
a to je ten rozdil oproti bodu, ktery zadas via LEGs .) umoznuje ti nastavit a vytvorit dva body, ktere se ti vizualne zvyrazni na MAP displeji aniz by tyto dva body musely byt soucasti trate... |
| |
|
| | | | Re: Re: Stranka FIX v FMC 737 6. 9. 2004 / 14:59 | |
| | jj, to jsem si Tomasi v manualu precetl, ale ta prakticka vyuzitelnost mi neni zcela jasna... Myslim tim, v jakych pripadech me pri IFRu zajima i bod ktery neni soucasti me letove trate a potrebuju ho mit zobrazen na ND... Nehlede na to, ze na ND si muzu standardne zvolit zobrazeni vsech FIXu stejne jako treba letist, bez nutnosti to bouchat do FMC... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Stranka FIX v FMC 737 6. 9. 2004 / 16:10 | |
| | No ty si tahle nadefinovany body muzes zahrnout do sve trate.
Prakricky se to da vyuzit treba takto: kdyby jsi mel holdovat 10NM od VOR NER na radiale 160, tak si tam proste vytvoris bod a pridas si ho do trate. Pak si na nem nadefinujes hold. Kdyby toto neslo, musel bys to letet rucne.
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Stranka FIX v FMC 737 6. 9. 2004 / 22:53 | |
| | Použití fixů je následovné:
1. Potřebuju zjistit okamžik, kdy budu na úrovni nějakého bodu. Třeba pro kontrolu paliva. Stánka FIX dělání bodů ABEAM umožňuje
2. Potřebuju si vytvořit do stránky LEGS nějaký bod. Samosebou to jde i přímo ve stánce LEGS, já ale radši používám fixy, je to názornější. Klasickým případem je když se musí letět ARC DME, tj. po kružnici kolem VORu. To FMS neumí udělat. Tak se zadá do fixu VOR, kolem kružnice o daném poloměru, a vždy po deseti stupních si udělám radiál. Když v té řádce kliknu na LSK, skočí mi do scratchpadu daný bod už v zápisu, kterému FMS rozumí, a ten stačí přehodit do LEGS. Takhle si udělám přibližný "arkus"
3. někdo si dá na přistání do fixu DME od ILS a kolem kružnici o poloměru jako je FAF, je tím na MAP modu na EFISu líp vidět poloha FAFu.
4. lze to využít i na vizuály. Udělám si kružnici se středem letiště a poloměru asi 4NM, pak je při přeletu kružnice éro asi na 3NM od prahu dráhy a tam to chce mít 1000ft, to je důležitý pro stabilizaci přiblížení
5. "bombardovací kružnice" na omezení rychlosti. Střed letištní VOR, poloměr třeba v Praze 28NM (max rychlost 250kts). Pak člověk má pamatovátko "tady brzdi"
6. pamatovátko při srovnávámí paliva. Příklad: rozdíl v nádržích je 400kg, spotřeba 2000kg/h, otevřem Crosfeed, vypnem pumpy tam, kde je míň paliva, 200 kg se srovná za 1/10hodiny, to je 6minut, 400kg za 12. Podívám se, u kterého bodu budem za 12 minut, dám si ho do FIXu a má to funkci jako uzel na kapesníku. Skvěle funguje, můžu doporučit.
7. pamatovátko bodu, kde se hlásit. Občas se stane, že dostanem povolení direct, nebo po trati, na nějaký bod, "and report". FIX pomůže
8. kdepak to bydlí ta moje kočka? Od Vlašimi radiál 124/D24 (čísla si vymejšlim), tak si to tam ťuknu a pak na to koukám z výšky (nemusí to být jenom přítelkyně, FIX poslouží stejně u babičky, chaty, hradu, severního/jižního pólu a podobnyých p..čovin)
Všech osm bodů, co jsem uvedl, jsou možnosti, k čemu je možné používt FIX. Není to povinné, je to na vůli toho kterého letce. Nikdo nepoužívá všech osm, málokdo však nepoužívá ani jeden.
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Stranka FIX v FMC 737 7. 9. 2004 / 07:50 | |
| | Super, diky moc, hlavne ten bod 8 je perfect |
| |
|
|