| | | X-plane Fi-156 Storch 8. 1. 2010 / 22:54 | |
| | | |
|
| | | X-plane Fi-156 Storch 8. 1. 2010 / 23:12 | |
| | Doufám, že to zas nebude plachtit pres pulku Evropy. Vsak on nam to Leos zkritizuje ... |
| |
|
| | | | X-plane Fi-156 Storch 8. 1. 2010 / 23:14 | |
| | Ešte, že ho máme |
| |
|
| | | | | X-plane Fi-156 Storch 8. 1. 2010 / 23:29 | |
| | Nemusíte se obávat, tohle letadlo mně nějak moc nebere, takže se namáhat nebudu
To ať zkritizuje někdo jiný. |
| |
|
| | | | | | X-plane Fi-156 Storch 8. 1. 2010 / 23:37 | |
| | To se docela divím, když se ti líbí Cub ...
|
| |
|
| | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 8. 1. 2010 / 23:57 | |
| | Ale koukám, že kolega Bumper ho zrovna prohání ... |
| |
|
| | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 00:08 | |
| | Právě proto, že už mám v této kategorii SuperCub. |
| |
|
| | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 00:23 | |
| | Nicméně pro zájemce stojí za zmínku operace s osvobozením Benita Mussoliniho, kterého věznili spojenci (resp "otočená" italská armáda) v hotelu na hoře Gran Sasso ( http://en.wikipedia.org/wiki/Gran_Sasso_d%27Italia ). Velitel výsadkové SS jednotky Otto Skorzeny přistál 12.září 1943 v oblasti s kluzáky, obsadil hotel se svými výsadkáři, osvobodil Mussoliniho a čekal právě na Storch aby jej odvezl (jen je dva, co bylo dál s vojáky netuším). Letiště oproti plánu nemohli použít a tak musel pilot přistát na vrcholu hory a s přetíženým letadlem (on plus 2 pasažéři) na ploše jen 250ft dlouhé vzlétnout. Způsob vzletu byl zajímavý - dvanáct výsadkářů drželo prý vší silou letadlo aby získalo na místě plný výkon. Povedlo se a Skorzenymu to přineslo slávu, Rytířský kříž a povýšení (pilot Gerlach dostal nějaké vyznamenání taky). Mussoliniho odvezli na letiště Pratica di Mare v Římě (odtamtud už letěl "velkým" letadlem).
Jinak kdo si pamatujete film "Bitva v Ardénách", jak tam Němci řídí dopravu v amerických uniformách, tak to byla taky v reálu Skorzenyho práce.
Méně slavnou část si odbyl na konci války na Slovensku, kde jeho SS povraždili spoustu lidí. Po válce ho chytli Američani, jenže už bylo po Vítězném Únoru a tak se vydání nekonalo... |
| |
|
| | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 13:29 | |
| | Jo, mam ale nějak dojem, že byl souzenej, během procesů v Dachau, který byly čistě v americký režii, kde byl obviněnej z válečnejch zločinů, ale kupodivu to ho osvobodili, nevim jestli kvůli nedostatku důkazů ... podrobnosti ovšem neznám ... |
| |
|
| | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 13:37 | |
| | Bol súdený hlavne pre používanie spojeneckých uniforiem a špionáž. Rozskudku sa však nedočkal,27. júla 1948 utiekol do Španielska, kde pracoval ako inžinier. |
| |
|
| | | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 13:52 | |
| | Jo, máš pravdu, teď na to koukám. Nicméně řada pramenů uvádí, že byl souzen jako "válečný zločinec". Nevim samozřejmě, co se dneska všechno bere jako válečný zločin, a taky ten termín díky médiím většinou asociuje africký diktátory a balkánský řežníky, a já nejsem samozřejmě pravník, ale možná, že každej člověk, kterej poruší existující mezinárodní úmluvy může bejt označenej za válečnýho zločince. To už se ovšem dostáváme do intelektuálních jemností druhého řádu ... |
| |
|
| | | | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 14:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 14:05 | |
| | Po americky viem, jak by řekl major Terazky ... Tak ja se na to pak mrknu ...
No jasny, ze konvence vedeni války se porušujou na obou stranách, konrétně to s tím převlíkním uniforem v tomhle případě snad byl jeden důvod, proč je osvobodili, že by hrozilo, že se provalí, že Amíci to dělali taky ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 14:07 | |
| | A nakonec, jak víme ze Švejka, převlíkání uniforem nemusí být vždy motivováno touhou vyzvídat ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 14:29 | |
| | No jo, tak tady v pahýlu na český wikipedii se to píše stručně, ale výstižně:
"Válečné zločiny jsou provinění proti válečnému právu postižitelná podle mezinárodního (trestního) práva. Prakticky každé provinění proti válečnému právu v mezinárodním konfliktu je válečným zločinem, naproti tomu v případě vnitrostátního konfliktu (např. občanská válka) definici válečného zločinu naplňovat nemusí. Hlavními typy válečných zločinů jsou přečiny proti válečnému a mezinárodnímu právu ohledně zacházení se zajatci a porobenými civilisty (mučení, genocida…), způsobu vedení bojů (např. použití zakázaných zbraní, jako jsou nášlapné miny) a zločiny proti míru (např. příprava útočné války)." |
| |
|
| | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 10. 1. 2010 / 14:38 | |
| | no to by me zajimalo, jak 12 lidi drzi Storcha... A taky proc to nepodrzel na brzdach..hm |
| |
|
| | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch - operácia Gran Sasso 10. 1. 2010 / 14:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch - operácia Gran Sasso 10. 1. 2010 / 20:25 | |
| | Ten Storch (jako typ) měl ještě další hitovky: Převoz nějakého papaláše (Ritter von Greim) na konci dubna 1945 do Berlína, kam letěl podle zkušenosti nízko, často ulicema, pilotovala ho oddaná nacistka a velká pilotka Hanna Reitsch. Přistáli na provizorním place kousek od Hitlerova bunkru. Jeden sovětský pěšák toho generála trefil ze samopalu, při "přiblížení" na přistání. V bunkru Hitler generálovi slavnostně předal vedení Luftwaffe. Podařilo se jim i odlítnout.
Nebo Rommel létal se Štorchem na inspekce Afrika Korpsu. S oblibou se prý motal přímo na frontě a obhlížel "pozice".
Zajímavý údaj byl z testů obrany letadla. Jeden by řekl, že takové letadýlko nemá šanci, oni vyšpekulovali, že když zpomalí a manévruje, tak stíhačka s ním má velké problémy ho sundat a rozhodně storchík není bez šance.
|
| |
|
| | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 00:01 | |
| | Len skoda, ze pan Paolo uz neupdatuje na novsie verzie X-Plane. |
| |
|
| | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 11:36 | |
| | A co ti nefunguje? Mě ty starší(9.2) na 9.41 jedou bez problémů. |
| |
|
| | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 12:32 | |
| | No ja som to pisal ako z principu... ked vidim ze ero je pre xplane 9.20 a ja mam 9.41, tak ma to proste odradi si to stiahnut.
Ale mam Spartana, s ktorym som nejaku dobu lietal a teraz to ma nejak divne maly vykon. |
| |
|
| | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 12:36 | |
| | Já na to teda nějak výrazně nekoukám. Ono to nějak výrazněji vadí? |
| |
|
| | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 12:52 | |
| | Některé modely, fungující pod 9.22 bez problému, mívají nějaké (leckdy dobře skryté) problémy ve vyšších verzích. U některých modelů třeba začne přeskakovat kompas přes sever (kupodivu ne u všech). Vždycky je lepší když máš tu verzi, pro kterou byl určen.
Koukal jsem na Storch. Dobrý, nechci být zase za rýpala, ale nefunguje mi ukazatel paliva. Jinak ráno vydal novou verzi, opravuje některé chyby. Ještě tam je muška s opačným vychýlením směrovky v externím pohledu, ale to nemá na funkci vliv
|
| |
|
| | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 13:24 | |
| | Ok, diky, pohlidam si to ... |
| |
|
| | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 12:46 | |
| | Já Spartana (téměř výhradně) lítam a nepřijde mi to. Hlavně když funguje elektrika což se mi stalo u Globemastra III, že s novou verzí xpl nic nefunguje. |
| |
|
| | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 12:49 | |
| | Je to ako loterie, jedno moze fungovat a druhe ne... pokial ma to ero vyslovene nelaka a je robene pre starsiu verziu, tak ho proste nechcem
|
| |
|
| | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 13:24 | |
| | Ale tak obcas vydavaji vyvojari i updaty, ne? Jak jsem koukal ... |
| |
|
| | | | | | | | | X-plane Fi-156 Storch 9. 1. 2010 / 13:40 | |
| | Někteří.
Pokud se týká třeba komerčních "Shade Tree Micro Aviation" tak Ti to řeší tak, že mají nějaké letadlo, třeba DHC2 a čas od času vydají aktualizaci na novou verzi, třeba 9.31. Taková verze má vlastnosti původního letadla (vypadá stejně, funkce mívá stejné, ale je garantována funkce pod tou novou verzí a občas něco malého přidají, tady třeba vnitřní osvětlení). Takový model se pak distribuuje jako (vymýšlím si, nechce se mi to hledat): dhc2-920-931 a říká to "model verze 920 kompatibilní s 931".
Tím se odliší od třeba Huskyho co je 9.31 a využívá všech možností verze 9.31 a je tedy kvalitativně výše.
Updaty posílají zadarmo (aspoň STMA).
|
| |
|
|