| | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 10:22 | |
| | Přátelé,
podle všeho, pokud se nestane nic neočekávaného, tak 17.1.2010 od 17Z budu mít praktický výcvik na pozici Shanwick Radio, nebo-li Oceanic stanovišti.
Kdo máte čas a chuť jste zvání nad Atlantik. Pokusím se Vás nesrazit..
Mates |
| |
|
| | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 10:57 | |
| | Tak to bude sranda uz ted si vymyslim nejakej hezkej planek. |
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:04 | |
| | Na vymýšlení konkrétní NAT je ještě brzo, ne ? |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:05 | |
| | zadnej nat dame vlastni trat ne |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:09 | |
| | treba tak, ale to by me poslal nekam |
| |
|
| | | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:13 | |
| | KJFK ?
Však Mates sliboval, že se nás pokusí nesrazit, když mu budeme poctivě nalétavat podle aktuálního NATu, tak se mu to nemůže podařit >> musíme mu to nějak ztížit... |
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:54 | |
| | No.. řeknu to asi takhle.. Když ten trénink neudělám, tak tam nebudu moct řídit..
Čili.. naschvály mi můžeš dělat, až budu mít licenci.. Do tý doby bych radši, kdyby sis rovnal ego někde jinde.. |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:07 | |
| | a to je pravda oceanic ridici potrebujem hlavne ja teda takze budu hodnej a desne poctivej pilot |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:08 | |
| | Ale ja bych radsi, aby byli spis v Cesku |
| |
|
| | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:19 | |
| | Když tak to trochu rozveď.
Kdo by toho mohl využít, kdo by tam raději neměl lézt. Spousta lidí tady lítá běžně na IVAO ale NAT nezná, nebo neumí používat. |
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:37 | |
| | to bude JEHO vycvik ne pro piloty |
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:01 | |
| | Jedná se v podstatě o klasické procedurální řízení.. Tedy řízení bez radaru. Piloti jsou povinni hlásit svoji polohu buď při přeletu každého desátého poledníku, nebo po 45-ti minutách letu, podle toho, co nastane dřív.
Tzv. "position report" vypadá následovně..:
P: "Shanwick Radio, OKABC, position report."
A: "OKABC, Shanwick Radio, pass your message."
P: "Shanwick, OKABC, passing 53N20W, FL360, Mach .80, estimate 54N30W at time XX (doplň čas podle FMC), 55N40W next."
A: "OKABC, Shanwick, passing 53N20W, FL360, Mach .80, estimating 54N30W at time XX, 55N40W next."
P: "Readback correct, OKABC."
A: "Shanwick."
Změny hladin během letu v NATu se většinou nepovolují, takže se doporučuje vletět do NATu v nejvyšší možné FL a tu potom držet až do výstupu z NATu.
Před vstupem do NATu je potřeba si na Oceanic frekvenci zažádat o povolení ke vstupu do NATu cca 30-45minut před vstupem do NATu.
To je asi tak všechno, co mě teď zhlavy napadlo.. |
| |
|
| | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:36 | |
| | No super, tak to si dam KIAD-EHAM s BBJ
|
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:04 | |
| | BBJ..? to jako "bezva blow job".. |
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:52 | |
| | To zní dobře, který model používáš? Nechce se mi kvůli doletu školit na jiný éro ) |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:11 | |
| | Používám PMDG 737NG ve speciální úpravě pro BBJ/BBJ2.
Modifikaci modelu, která přidá objem nádrží a mírně upraví další vlastnosti, lze nalézt na avsimu - hledej "PMDG BBJ". |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 17:49 | |
| | Super, díky. To je přesně to, co potřebuji |
| |
|
| | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:44 | |
| | Jak to tak čtu, že jsem radši nedržel hubu.. |
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:52 | |
| | A já se dostavím s TU-154 B2 a inerční navigací (jestli se ji do té doby naučím ) |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:55 | |
| | Když budeš reportovat každej desátej poledník, tak leť třeba s CIVOu.. |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:56 | |
| | A můžu reportovat ty poledníky s čivavou? |
| |
|
| | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:01 | |
| | haf haf.. |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:25 | |
| | A CIVA je podle tebe co, kdyz ne inercni navigace? |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:37 | |
| | V tomto případě opravdu doporučím CIVAvu, protože umí DME update a má implementované chyby inerce. I21 co si pamatuju, je 100% přesná, takže to je jenom o klikání bez toho krásného napětí, kdy se po pár hodinách dostáváš do dosahu prvního majáku a počítáš, kde ses to vlastně ocitl Stejné platí i pro dopplera, v Il-62 jsem měl v Kanadě drift asi 40NM do strany. |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 14:25 | |
| | A co Omega neboli "OMÉHA"? Tu ještě nikdo pro FS nevyrobil? |
| |
|
| | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 20:34 | |
| | Omegu simuluje F1 MD80. Bohužel ale bez chyb, takže je z toho jen taková blbější GPSka. |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:44 | |
| | A tady přesně je ten hlavní rozdíl mezi průměrným simptákem a průměrným pilotem.
Průměrný pilot si přeje, aby nemusel s ATC řešit žádnou emergency, aby mu nic nehořelo, aby inerce byla 100% přesná a nebylo tam to "krásné napětí" |
| |
|
| | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:47 | |
| | Pravda, ovšem tento rozdíl se rázem smazává, jakmile se tady pan "krásné napětí" sedne do oné létající spermie jménem Zefýr. To se rázem stává z (nad)průměrného simptáka (nad?) průměrný pilot. Čili obojí je kompatibilní a může žíti v jednom tělě. |
| |
|
| | | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:51 | |
| | Vlastně je to taková malá schizofrenie!
Létající spermie jménem Zefýr, tos mě pobavil |
| |
|
| | | | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 8. 1. 2010 / 14:21 | |
| | To není schizofrenie, to jsou dva světy, oddělené tlustou černou čarou
A nad-průměný pilot s expertními znalostmi virtuálně syntetické navigace se projevil, když mu u Slaného zamrzla gpska, to TMA brečelo až hanba. A zakufrovat ve druhé zatáčce v Žamberku, to byl taky mistrovský výkon! |
| |
|
| | | | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 18. 1. 2010 / 10:35 | |
| | Zefýr - špatně.
Létající spermie je přece ULL Storch !!!
(vždyt se na ně jen podívejte!)
|
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:05 | |
| | Dobře ti tak! Docela se divím, kolik lidu je "schopno" letět NAT Já jsem jen přičuchnul k problematice NAT a abych se tam odvážil, tak bych musel ještě hooodně študovat |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 17:43 | |
| | já se tam taky bojim co kdyby se něco posralo... |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:49 | |
| | Tak dramaticky bych to neviděl. Je to čistě procedurální zaležitost. Naučit se postupy a mít dopředu promyšlené řešení nestandardních situací. Žádného světoborného letce to nevyžaduje.
|
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 20:01 | |
| | Z vlastnej skusenosti môžem potvrdiť,že sa nieje čoho báť.Postupy som mal pre istotu vytlačené,a po prvom kontakte s oceanic napätie spadlo a išlo to v pohode. |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 20:07 | |
| | Jo, jde o ty postupy mno Je to trošku jiná sranda, než nějaké poleování po evropě Spíš bych měl problém s vypočítáním bodu posledního návratu Resp. nevěděl bych jak na to |
| |
|
| | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 16. 1. 2010 / 12:09 | |
| | Vážení, jen připomínám zítřejší trénink na Oceanicu, který začíná v 1700Z.
Obsazen bude jak Shanwick Radio (tam bude sedět druhý zkoušený), tak Gander (tam budu já).
Kdo máte chuť a čas, jste zváni. |
| |
|
| | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 18:46 | |
| | Tolik lidí psalo, že poletí a nakonec letí jen Rič..? Hmm.. |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 20:34 | |
| | Tak.. Byť byl provoz bídnej, licenci na Oceanic jsem dostal.
Díky Ričovi za provoz. |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 20:36 | |
| | Gratuluju! Doufam, ze te tam bude clovek i nekdy videt |
| |
|
| | | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 20:39 | |
| | Díky..
Když bude co řídit, tak je to i pravděpodobný.. |
| |
|
| | | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 22:05 | |
| | Gratuluju!
Tak to máme o další důvod víc k lítání přes louži
P.S. Doufal jsem, že u tebe pobudu na frekvenci delší dobu, ale počítal jsem s delším pojížděním na EGLL i s větším protivětrem. Nakonec jsem pojížděl necelých 6 min, protože mě bůvíproč EGLL_CTR urychlil a ještě mi dal direct na vstupní bod do NATu.
A protivítr byl jen nepatrný, takže jsem byl rychlejší bezmála o hodinu. |
| |
|
| | | | | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 18. 1. 2010 / 07:12 | |
| | sorry ja zapomel skoda a mel jsem volno tak skoda ze jsem nemohl ale aspon mas tu licenci ja bych asi nevydrzel a udelal nejakou kravinu |
| |
|
|