| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 10:22 | |
| ![](img/nic.gif) | Přátelé,
podle všeho, pokud se nestane nic neočekávaného, tak 17.1.2010 od 17Z budu mít praktický výcvik na pozici Shanwick Radio, nebo-li Oceanic stanovišti.
Kdo máte čas a chuť jste zvání nad Atlantik. Pokusím se Vás nesrazit..![](images/smile/01.gif)
Mates |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 10:57 | |
| ![](img/nic.gif) | Tak to bude sranda uz ted si vymyslim nejakej hezkej planek. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:04 | |
| ![](img/nic.gif) | Na vymýšlení konkrétní NAT je ještě brzo, ne ? ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:05 | |
| ![](img/nic.gif) | zadnej nat dame vlastni trat ne |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:08 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:09 | |
| ![](img/nic.gif) | treba tak, ale to by me poslal nekam![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:13 | |
| ![](img/nic.gif) | KJFK ? ![](images/smile/01.gif)
Však Mates sliboval, že se nás pokusí nesrazit, když mu budeme poctivě nalétavat podle aktuálního NATu, tak se mu to nemůže podařit >> musíme mu to nějak ztížit... ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:54 | |
| ![](img/nic.gif) | No.. řeknu to asi takhle.. Když ten trénink neudělám, tak tam nebudu moct řídit..![](images/smile/01.gif)
Čili.. naschvály mi můžeš dělat, až budu mít licenci.. Do tý doby bych radši, kdyby sis rovnal ego někde jinde..![](images/smile/04.gif) ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:07 | |
| ![](img/nic.gif) | a to je pravda oceanic ridici potrebujem hlavne ja teda takze budu hodnej a desne poctivej pilot |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:08 | |
| ![](img/nic.gif) | Ale ja bych radsi, aby byli spis v Cesku ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:19 | |
| ![](img/nic.gif) | Když tak to trochu rozveď.
Kdo by toho mohl využít, kdo by tam raději neměl lézt. Spousta lidí tady lítá běžně na IVAO ale NAT nezná, nebo neumí používat. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:37 | |
| ![](img/nic.gif) | to bude JEHO vycvik ne pro piloty |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:01 | |
| ![](img/nic.gif) | Jedná se v podstatě o klasické procedurální řízení.. Tedy řízení bez radaru. Piloti jsou povinni hlásit svoji polohu buď při přeletu každého desátého poledníku, nebo po 45-ti minutách letu, podle toho, co nastane dřív.
Tzv. "position report" vypadá následovně..:
P: "Shanwick Radio, OKABC, position report."
A: "OKABC, Shanwick Radio, pass your message."
P: "Shanwick, OKABC, passing 53N20W, FL360, Mach .80, estimate 54N30W at time XX (doplň čas podle FMC), 55N40W next."
A: "OKABC, Shanwick, passing 53N20W, FL360, Mach .80, estimating 54N30W at time XX, 55N40W next."
P: "Readback correct, OKABC."
A: "Shanwick."
Změny hladin během letu v NATu se většinou nepovolují, takže se doporučuje vletět do NATu v nejvyšší možné FL a tu potom držet až do výstupu z NATu.
Před vstupem do NATu je potřeba si na Oceanic frekvenci zažádat o povolení ke vstupu do NATu cca 30-45minut před vstupem do NATu.
To je asi tak všechno, co mě teď zhlavy napadlo.. |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:36 | |
| ![](img/nic.gif) | No super, tak to si dam KIAD-EHAM s BBJ ![](images/smile/06.gif)
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:04 | |
| ![](img/nic.gif) | BBJ..? to jako "bezva blow job"..![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:52 | |
| ![](img/nic.gif) | To zní dobře, který model používáš? Nechce se mi kvůli doletu školit na jiný éro ) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:11 | |
| ![](img/nic.gif) | Používám PMDG 737NG ve speciální úpravě pro BBJ/BBJ2.
Modifikaci modelu, která přidá objem nádrží a mírně upraví další vlastnosti, lze nalézt na avsimu - hledej "PMDG BBJ". |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 17:49 | |
| ![](img/nic.gif) | Super, díky. To je přesně to, co potřebuji ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:44 | |
| ![](img/nic.gif) | Jak to tak čtu, že jsem radši nedržel hubu..![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:52 | |
| ![](img/nic.gif) | A já se dostavím s TU-154 B2 a inerční navigací (jestli se ji do té doby naučím ) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:55 | |
| ![](img/nic.gif) | Když budeš reportovat každej desátej poledník, tak leť třeba s CIVOu..![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 11:56 | |
| ![](img/nic.gif) | A můžu reportovat ty poledníky s čivavou? ![](images/smile/08.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:01 | |
| ![](img/nic.gif) | haf haf..![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 12:25 | |
| ![](img/nic.gif) | A CIVA je podle tebe co, kdyz ne inercni navigace? ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:37 | |
| ![](img/nic.gif) | V tomto případě opravdu doporučím CIVAvu, protože umí DME update a má implementované chyby inerce. I21 co si pamatuju, je 100% přesná, takže to je jenom o klikání bez toho krásného napětí, kdy se po pár hodinách dostáváš do dosahu prvního majáku a počítáš, kde ses to vlastně ocitl Stejné platí i pro dopplera, v Il-62 jsem měl v Kanadě drift asi 40NM do strany. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 14:25 | |
| ![](img/nic.gif) | A co Omega neboli "OMÉHA"? Tu ještě nikdo pro FS nevyrobil? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 20:34 | |
| ![](img/nic.gif) | Omegu simuluje F1 MD80. Bohužel ale bez chyb, takže je z toho jen taková blbější GPSka. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:44 | |
| ![](img/nic.gif) | A tady přesně je ten hlavní rozdíl mezi průměrným simptákem a průměrným pilotem.
Průměrný pilot si přeje, aby nemusel s ATC řešit žádnou emergency, aby mu nic nehořelo, aby inerce byla 100% přesná a nebylo tam to "krásné napětí" ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:47 | |
| ![](img/nic.gif) | Pravda, ovšem tento rozdíl se rázem smazává, jakmile se tady pan "krásné napětí" sedne do oné létající spermie jménem Zefýr. To se rázem stává z (nad)průměrného simptáka (nad?) průměrný pilot. Čili obojí je kompatibilní a může žíti v jednom tělě. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:51 | |
| ![](img/nic.gif) | Vlastně je to taková malá schizofrenie!
Létající spermie jménem Zefýr, tos mě pobavil ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 8. 1. 2010 / 14:21 | |
| ![](img/nic.gif) | To není schizofrenie, to jsou dva světy, oddělené tlustou černou čarou ![](images/smile/01.gif)
A nad-průměný pilot s expertními znalostmi virtuálně syntetické navigace se projevil, když mu u Slaného zamrzla gpska, to TMA brečelo až hanba. A zakufrovat ve druhé zatáčce v Žamberku, to byl taky mistrovský výkon! |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 18. 1. 2010 / 10:35 | |
| ![](img/nic.gif) | Zefýr - špatně.
Létající spermie je přece ULL Storch !!!
(vždyt se na ně jen podívejte!)
![](images/smile/04.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 13:05 | |
| ![](img/nic.gif) | Dobře ti tak! Docela se divím, kolik lidu je "schopno" letět NAT Já jsem jen přičuchnul k problematice NAT a abych se tam odvážil, tak bych musel ještě hooodně študovat ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 17:43 | |
| ![](img/nic.gif) | já se tam taky bojim co kdyby se něco posralo... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 18:49 | |
| ![](img/nic.gif) | Tak dramaticky bych to neviděl. Je to čistě procedurální zaležitost. Naučit se postupy a mít dopředu promyšlené řešení nestandardních situací. Žádného světoborného letce to nevyžaduje.
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 20:01 | |
| ![](img/nic.gif) | Z vlastnej skusenosti môžem potvrdiť,že sa nieje čoho báť.Postupy som mal pre istotu vytlačené,a po prvom kontakte s oceanic napätie spadlo a išlo to v pohode. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 7. 1. 2010 / 20:07 | |
| ![](img/nic.gif) | Jo, jde o ty postupy mno Je to trošku jiná sranda, než nějaké poleování po evropě Spíš bych měl problém s vypočítáním bodu posledního návratu Resp. nevěděl bych jak na to ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 16. 1. 2010 / 12:09 | |
| ![](img/nic.gif) | Vážení, jen připomínám zítřejší trénink na Oceanicu, který začíná v 1700Z.
Obsazen bude jak Shanwick Radio (tam bude sedět druhý zkoušený), tak Gander (tam budu já).
Kdo máte chuť a čas, jste zváni. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 18:46 | |
| ![](img/nic.gif) | Tolik lidí psalo, že poletí a nakonec letí jen Rič..? Hmm.. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 20:34 | |
| ![](img/nic.gif) | Tak.. Byť byl provoz bídnej, licenci na Oceanic jsem dostal.
Díky Ričovi za provoz. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 20:36 | |
| ![](img/nic.gif) | Gratuluju! Doufam, ze te tam bude clovek i nekdy videt ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 20:39 | |
| ![](img/nic.gif) | Díky..
Když bude co řídit, tak je to i pravděpodobný..![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 17. 1. 2010 / 22:05 | |
| ![](img/nic.gif) | Gratuluju!
Tak to máme o další důvod víc k lítání přes louži ![](images/smile/06.gif)
P.S. Doufal jsem, že u tebe pobudu na frekvenci delší dobu, ale počítal jsem s delším pojížděním na EGLL i s větším protivětrem. Nakonec jsem pojížděl necelých 6 min, protože mě bůvíproč EGLL_CTR urychlil a ještě mi dal direct na vstupní bod do NATu.
A protivítr byl jen nepatrný, takže jsem byl rychlejší bezmála o hodinu. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | IVAO - Praktický výcvik na Oceanic 18. 1. 2010 / 07:12 | |
| ![](img/nic.gif) | sorry ja zapomel skoda a mel jsem volno tak skoda ze jsem nemohl ale aspon mas tu licenci ja bych asi nevydrzel a udelal nejakou kravinu |
| |
|
|