Jedná se v podstatě o klasické procedurální řízení.. Tedy řízení bez radaru. Piloti jsou povinni hlásit svoji polohu buď při přeletu každého desátého poledníku, nebo po 45-ti minutách letu, podle toho, co nastane dřív.
Tzv. "position report" vypadá následovně..:
P: "Shanwick Radio, OKABC, position report."
A: "OKABC, Shanwick Radio, pass your message."
P: "Shanwick, OKABC, passing 53N20W, FL360, Mach .80, estimate 54N30W at time XX (doplň čas podle FMC), 55N40W next."
A: "OKABC, Shanwick, passing 53N20W, FL360, Mach .80, estimating 54N30W at time XX, 55N40W next."
P: "Readback correct, OKABC."
A: "Shanwick."
Změny hladin během letu v NATu se většinou nepovolují, takže se doporučuje vletět do NATu v nejvyšší možné FL a tu potom držet až do výstupu z NATu.
Před vstupem do NATu je potřeba si na Oceanic frekvenci zažádat o povolení ke vstupu do NATu cca 30-45minut před vstupem do NATu.
To je asi tak všechno, co mě teď zhlavy napadlo.. |
|