Dobre, tady to mas, ale nicmene omlouvam se za nepresnost terminologie - chapu anglicky vyznam, neznam spravny cesky vyraz:
Odvozovani stabily (MSFS) typicky rekne "Fajn, letime na Mach 0.8, takze pridame 5% na aerodynamickem odporu kvuli stlacitelnosti" v situaci, kdy teorie vrtulovych elementu (X-PLANE) rekne "Fajn, letime na Mach 0.8, ale kridla maji sipovitost 45 stupnu, letadlo je 5-ti stupnovem pravem bocnim skluzu, takze efektivni sklon na levem kridle je 40 stupnu, na pravem 50 stupnu; letadlo zataci 10 stupnu/minutu vpravo, tazke rychlejsi kridlo je na konci rychlejsi o 10 knotu, a vnitrni kridlo ma rychlost o 10 knotu nizsi a zmena kloneni je 30 stupnu za sekundu doprava coz zvysuje uhel nabehu z niceho ve stredu letadla na 2 stupne na levem konci kridla a snizuje 2 stupne na pravem konci kridla a letadlo meni uhel klopeni o 10 stupnu za sekundu nahoru coz pridava 1,5 stupne k uhlu nabehu na ocasu a odebira 0.1 stupnu uhlu nabehu na hlavnim kridle protoze je pred tezistem a zmeny v uhlu nabehu zpusobi zvyseni indukovaneho aerodynamickeho odporu na kridlo"
Dobrovolne se priznavam, ze nevim co je 'horizontal stab reduction' a taky se dobrovolne priznavam, ze se mi to nechtelo moc kontrolovat - nicmene uz pri samotnem prekladu z toho vyplyva, ze si kluci marketingovy trosku pomohly a napsali to co nejkomplikovaneji - viz udavani zrcadlovych udaju na obou koncich kridla )) |
|