FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-plane - free modely a jejich realnost ? Jeden příspěvek | Celý strom
X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 13:37
Harry
Ahoj,

již jsem tu naznačoval, že na popud některých diskutujících zde na fóru jsem začal trošku přicházet na chuť x-plane. Četl jsem články o tom, že x-plane by měl simulovat nějakou fyziku letadel. Nechci zde rozebírat, do jaké míry je to možné a není. Ale má otázka je spíše na ty, kdo x-plane již létají.

Je nějakým způsobem zachována nebo dodržována "fyzika" a vůbec co nejvěrnější realita u free modelů do x-plane ? ev. i do placených ? A kdyby někdo věděl, jakým způsobem, taky by ta informace nebyla od věci.

Abych to zjednodušil. Když příjde vývojář, vytvoří model do x-plane, jakým způsobem je zajištěno, že ten model bude skutečně co nejvěrněji simulovat reálný model.

V podstatě by ta otázka byla platná i u FS, ale tam mě to nějak nenapadlo, protože se o fyzice modelů nikdy nemluvilo

Děkuju všem za konstruktivní reakce a odpovědi
Lukáš

 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 15:19
Luděk Ch.
"Abych to zjednodušil. Když příjde vývojář, vytvoří model do x-plane, jakým způsobem je zajištěno, že ten model bude skutečně co nejvěrněji simulovat reálný model."


Není to zajištěno vůbec nijak a ani to nijak zajistit nejde Vždycky to záleží jen na tom, jakou práci si s tím modelem vývojář dá a platí to pro X-plane stejně jako pro FS.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 15:25
Livien
s tim bych tak úplně nesouhlasil, když děláš model přes Plane Maker, tak se ti automaticky vypočítává i fyzika (podkle profilu krádla dýlky atd.) takže když to uděláš lajdáky, tak ti spadne Je jasný, že se to dá udělat "špatně" a lítá to, ale zase tak moc špatně to bejt nemůže.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 15:45
Luděk Ch.
Ale může Vzhledem k tomu, že se dost těžko namodeluje dokonale věrně profil křídla a taky x-plane nedokáže dokonale věrně modelova chování dle profilu a tvarů křídla, tak když se to všechno sečte, žádná záruka věrných letových vlastností tam není, stejně jako ve FS. Ale je fakt, že v x-plane narozdíl od FS nepůjde vymodelovat autobus s letovými vlastnostmi F16
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 15:55
xWing   
ALe slo by to...
v Plane Makeri musis vymodelovat F16 a potom v Blenderi alebo AC3D vymodelujes Autobus a navleknes ho na tu F16
Kedze x-plane lieta podla interneho modelu (Plane Maker) a ne podla externeho modelu, bude ten autobus lietat ako F16
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:06
Vita Zenisek
Profil kridla se v X-Plane nemodeluje, dodava se mu polara. Problem je tu polaru vytvorit tak aby to pekne litalo.

Jinak je samozřejmě možné do X-Plane namodelovat letadlo který lítá úplně blbě, dokonce i ty létající autobusy, lokomotivy a jiné ohavnosti lze namodelovat a přisoudit jim libovolné letové vlastnosti, přesně podle postupu jaký popsal Peťo.

Jiná věc je, že když to člověk udělá +/- dobře rozměrově v Plane Makeru a má rozumný profil, dobře umístěné těžiště, podvozek, dobře zadanou hmotnost a výkon motoru tak to i rozumně lítá.

Pro mě je rozhodně jednodušší postavit celkem slušně létající stroj do X-Plane než do FS. Tam téměř každý zásah co jsem kdy provedl do letového modelu končil katastrofou...

Víťa

 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:09
Livien
Víťo když tu jsi, jak se má Z-50M? Nějakej postup? Já jsem si jen tak spíš ze srandy udělal Z-142, ale je plná much a let na zádech taky nedává
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:21
Vita Zenisek
Postupuju kupředu, zpátky ni krok
Celkem pěkně to lítá, méně pěkně to padá, šteluju poláry

Krome toho modeluju trup v Blenderu. Ale protoze to neumim tak to bude trvat jeste dlouho.

http://www.facebook.com/album.php?aid=2044114&id=1522902171&l=7b649234fe

 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:38
Livien
No to byla taky moje taktika, udělat model v blenderu, ale po fiasku s Mi-2 si tolik nevěřim Ten tvůj model vypadá suprově, tak jen tak dál držim palce
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:46
ivansmil   
Ahoj. Můžu se zeptat, proč si zanechal toho Mi-2? Jaký fiasko?
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:54
Livien
1) nějak mi nejde otexturovat v AC3D, aby nebyla zrcadlově
2) jsou tam viditelný obrysy profilů
3) nedaří se mi "naklikat" v PM model, kterej by byl schopnej kontolovanýho letu
8801 B / 600 x 368 / mi-2progres4.jpg
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:59
ivansmil   
To je přímo z PM nebo je to dělaný v AC3D?
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 18:07
Livien
tohle je AC3D kdyby tohle někdo udělal v PM, tak by byl borec
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 18:16
ivansmil   
Mrkni na toto, komplet v PM (až na pár antén).

http://forums.x-plane.org/index.php?automodule=downloads&showfile=9643

Třeba by se z toho dalo něco obšlehnout .
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 18:46
Livien
Obšelhnout už mě taky napadlo, ale každej vrtulník je jinej, já až zase budu mít čas, tak se k ní třeba vrátim a udělam jí aspoň dobrej letovej model. Pokud máš zájem přiložit ruku k dílu budu rád třeba objevíš, kde dělam chybu.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 23:52
Vita Zenisek
No moje taktika byla udělat nejdřív něco lítacího v PM a pak podle výsledku se začít týrat v Blenderu.
Blender nelze než doporučit. AC3D sice vypadá na první pohled lákavě, ale taky toho umí výrazně míň.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:06
Livien
Tak jasně je to simulátor (a hlavě hra) Ale co se profilů týče, tak ty mi příjdou dobře promakaný (když už je na to i samostatnej program), ale jak toho umí X-Plane využít nevim.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 16:56
ivansmil   
Pro informace přímo ze zdroje viz http://wiki.x-plane.com/Appendix_A:_How_X-Plane_Works
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   5. 1. 2010 / 17:12
ivansmil   
Srovnání modelu ve FS a X-Plane, cituji :

"Stability derivatives (MSFS) will typically say, "Okay, we are flying at Mach 0.8, so we add 5% to our drag due to compressibility,” in a situation where blade element theory (X-PLANE) will say, "Okay, we are flying at Mach 0.8, but the wings are swept at 45 degrees, and the plane is in a 5 degree right side-slip, so the effective sweep on the left wing is only 40 degrees, but the effective sweep on the right wing is 50 degrees, and the plane is rotating at 10 degrees per second to the right, so the advancing wing has an extra 10 knots of speed at the wingtip due to this rotation, but the retreating wingtip has 10 knots less speed due to this rotation, and the roll rate is 30 degrees per second to the right, which increases the angle of attack from nothing at the center of the plane to 2 degrees at the right wingtip and negative 2 degrees at the left wingtip, and the plane is pitching up at 10 degrees per second, which adds 1.5 degrees of angle of attack to the tail and takes away 0.1 degrees angle of attack on the main wing because it is in front of the center of gravity, and the changes in angle of attack cause increase in induced drag on the horizontal stab reduction in induced drag on the forward wing.”

... 9;-P

A asi nejdůležitější věc :

"Microsoft Flight Simulator cannot predict how an airplane will fly for the user. Whoever designed the airplane has to tell the simulator how the airplane should fly, and the simulator then spits that information back to the user—nobody actually learns anything. With blade element theory, though, used in X-Plane, a user can enter the shape of an airplane and then fly that plane in the simulator. X-Plane will figure out how a plane of that shape and weight and power should fly"
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 07:50
Premek
Tak ten prvni odstavec je maso, pro me prvni vazny impuls uvazovat o XPL ))
Podle tohoto je FS v podstate jen arkada ;o))
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 09:12
Warp10
S hezkym kukucem ... takova zmalovana blondyna, co nema nic v hlave ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 15:32
Harry
popravde me x-plane hodne pozitivne prekvapil.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 15:47
Warp10
Jasně, je jako ošklivá žena do které se člověk nakonec zamiluje ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 09:14
Warp10
No tak to je fakt maso ... Dobrej marketing ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 10:22
xWing   
Mohol by som poprosit o nejaky skrateny vyklad v cestine ? Ja tomu nejako moc nerozumim
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 10:39
Warp10
Zkus to hodit do google translatoru, to by me zajimalo, co by z tohohle vylezlo ...
Ted na to nemam cas, ale pak ti do kdyztak prelozim ... jestli me nekdo nepredbehne ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 13:10
xWing   
Cez ten google translator som to dal, ale to je ako finska madarstina v japonskym prizvuku
Ja si pockam...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 13:13
Pan Letadlo   
Ve zkratce: "MSFS je na prd, xplane je 100x lepší" Stačí tak?
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 13:54
xWing   
To som nejako pochopil, len ma zaujimaju tie argumenty, ktorym nerozumiem
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 13:56
Pan Letadlo   
No tak si budeš muset počkat na překlad, mě se to teď nechce překládat Píše se tam o chování letadla v XPL vs. FS.... že v XPL je to prostě nějak promakanější
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 15:21
Premek
Dobre, tady to mas, ale nicmene omlouvam se za nepresnost terminologie - chapu anglicky vyznam, neznam spravny cesky vyraz:

Odvozovani stabily (MSFS) typicky rekne "Fajn, letime na Mach 0.8, takze pridame 5% na aerodynamickem odporu kvuli stlacitelnosti" v situaci, kdy teorie vrtulovych elementu (X-PLANE) rekne "Fajn, letime na Mach 0.8, ale kridla maji sipovitost 45 stupnu, letadlo je 5-ti stupnovem pravem bocnim skluzu, takze efektivni sklon na levem kridle je 40 stupnu, na pravem 50 stupnu; letadlo zataci 10 stupnu/minutu vpravo, tazke rychlejsi kridlo je na konci rychlejsi o 10 knotu, a vnitrni kridlo ma rychlost o 10 knotu nizsi a zmena kloneni je 30 stupnu za sekundu doprava coz zvysuje uhel nabehu z niceho ve stredu letadla na 2 stupne na levem konci kridla a snizuje 2 stupne na pravem konci kridla a letadlo meni uhel klopeni o 10 stupnu za sekundu nahoru coz pridava 1,5 stupne k uhlu nabehu na ocasu a odebira 0.1 stupnu uhlu nabehu na hlavnim kridle protoze je pred tezistem a zmeny v uhlu nabehu zpusobi zvyseni indukovaneho aerodynamickeho odporu na kridlo"


Dobrovolne se priznavam, ze nevim co je 'horizontal stab reduction' a taky se dobrovolne priznavam, ze se mi to nechtelo moc kontrolovat - nicmene uz pri samotnem prekladu z toho vyplyva, ze si kluci marketingovy trosku pomohly a napsali to co nejkomplikovaneji - viz udavani zrcadlovych udaju na obou koncich kridla ))
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 15:26
Premek
Jinak, tady jsou zajimave odkazy:

http://en.wikipedia.org/wiki/Blade_element_theory
http://dml.cz/bitstream/handle/10338.dmlcz/121483/CasPestMatFys_062-1933-1_5.pdf
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 09:57
Marky Parky   
Otázka je pouze, na kolik mají tyhle marketingové řeči význam a praktické použití, zvlášť v souvislosti s nedávnou debatou o BE58 a režimech motorů.

I sebelepší model je pořád jenom model a aby se choval realisticky, tak bude potřeba jeho chování porovnat se skutečností. Je rozhodně správná cesta, že XPlane počítá chování vzduchu kolem letadla skutečným modelem namísto nějakých zjednodušených vzorců. Ale vydávat to za "jen zadáte parametry letadla a ono bude létat tak jako skutečné" mi přijde trochu zcestné - kdyby tohle hoši od XPlane uměli, tak se neživí prodáváním simulátorů, ale konstruováním letadel, resp. dodáváním SW pro konstruktéry.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:03
Warp10
Tak za kvalitu jednotlivých letadel nemůže X-plane ani jeho letový model, ale pouze jejich tvůrci ...
Samozřejmě, že každej si vychvaluje a říká, že jeho výtvor je nejlepší a že žádnej simulátor se nevyrovná realitě, ale to že XPl je blíže realitě než FS na tom se asi všichni shodnou.
Já to nemám s čím porovnat, protože žádný z letadel, který sem v reálu lítal v XPL nemám, ale když to beru obecně, tak v XPL to letadlo je prostě víc cejtit v ruce, celý je to takový živější ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:25
Vita Zenisek
Když do toho taháš tu strašnou debatu o Baronu, nedá mi to abych se nechopil příležitosti k další agitaci

Ta debata byla o 2200 ot. vs 2140 ot. vyuzitelnych pri motorovce. V X-Plane se da využít těch 2140, coz odpovida na 97% skutecnosti. Takže představa že klikneš letadlo a ono lítá na 97% jako skutečné není špatná ne?

No a moje osobní zkušenost s pajdou byla taková, že jsem jí kliknul a ještě bez motoru hodil z výšky do virtuální vzdušniny. Skončil jsem v ploché vývrtce která nešla vybrat.

Ok. Posunul jsem polohu těžiště tam kde by mělo být a hodil znova. A padla mi čelist, protože citlivost křidýlek a výškovy a reakce stroje na řízení byly velmi blízko skutečnosti. Pravda, pádovka byla o 20 km/h jinde, ale l9talo to úžasně. Poté co jsem to opatřil motorem a zjistil že je možné uspokojivě pořešit i simulaci vrtule V-503 pomoc9 pluginu, mě to donutilo vzít to vážně, upravovat profily abych dostal pádovku kam potřebuju a učit se modelovat v Blenderu. A to je u lenocha jako jsem já co říct.

Víťa
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:26
leonell
Máš asi spíš na mysli Ju-52 a jeho doklouzání přes půl republiky.
To je krásný příklad, že dobrý model jde udělat ve FS (Carenado) a špatný model v XPL.

U BE58 to pojíždění při motorové zkoušce je věc trochu jiná a dělá to i u spousty FS modelů. Tam jde o to, že když ty brzdy "našponujou" tak ti to letadlo udrží. Jenže při přistání to pak brzdí nereálně moc. Co jsem se dočetl na reálném fóru reálných pilotů tak když už to občas někdo dělá (ten test stavění listů při vysokých otáčkách) tak jednou denně a na nižších otáčkách - a když není chladno ). Od té doby zase spím dobře

 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:28
Warp10
)
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:31
Warp10
No když jsem u toho, tak mi přijde, že v XPL je nějak malé tření u povrchů (což s tim pravděpodobně souvisí). Třeba Cessnu 172 když na betonu trochu nakrmíš, pak stáhneš plyn na volnoběh, tak ti přejede půlku letiště. Nikdy sem na betonu nepojížděl, vždycky jenom na trávě, ale tohle mi přijde nereálný ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:49
leonell
Je to možný, tuším o tom šla nějaká diskuze na XPL fóru.
Trošku to možná souvisí s tím 2145 otáčkama u Víti. Ja bych při těch otáčkách už byl na druhé straně "hřiště". Je možné že to testuje na "terénu", ne na pojezdovce. Tam je velký rozdíl. Zatímco u pojezdovky či na dráze stačí mít plyn skoro na IDLE tak v terénu, když pojíždíš (čti poskakuješ) ho musíš mít víc, hlavně na rozjetí. Aspoň u mně.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 13:22
Vita Zenisek
Testoval jsem vždy na dráze. Buď na trávě anebo na asfaltu, vždy se stejným výsledkem.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:42
ivansmil   
Ještě že dělají, to co dělají

Je třeba nejdřív hodnotit X-Plane jako platformu, a teprve potom posuzovat jednotlivé modely podle toho, jak využívají nabízený potenciál. Některé to dělají líp (ale třeba se jim zase neotvíraj dveře , některý jsou vyšperkovaný vizuálně, ale letový model je odfláknutý. A někde má X-Plane jako plateforma stále ještě rezervy, protože vždycky bude co zlepšovat (například celý update 9.3 > 9.4 byl věnován hlavně vylepšování motorizace a elektroinstalací).

A s tím zadáváním parameterů to važně (v rámci možností) funguje. Na netu je spousta univerzitních projektů, kde si studenti pomocí X-Plane testují svoje konstrukce. Ve FS to nedělá nikdo! Je ovšem jasný, že desktopová simulace a profi softy pro konstruktéry jsou dvě různý ligy...

Každopádně, jak říkáš, model bude vždycky jen model

 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 11:53
JM   
Tak minimálně je rozdíl XPL vs. MSFS v tom, že když jako vývojář se snažím nějaký letový model naklikat, tak v XPL zadávám plno parametrů, které jdou vykoukat z reálu, zadávám je v editoru, kde je všechno v rámci možností popsané a začínám od nuly. V MSFS žádný editor není, dokumentace taky nic moc, hodnoty co si pamatuju byly spíš nějaké koeficienty vycucané z prstu a defakto vždy jde jen o úpravu existujícího letového modelu podobného éra, které se těma konstantama snažím dostat tam, aby se to aspoň trošku blížilo reálu. Z XPL je zatím zkušenost, že pokud zadám víceméně tupě reálné hodnoty opsané z příruček, monografií atd. do Plane Makeru, tak vznikne něco co letí, a +/- odpovídá realitě a když né uplně realitě, tak aspoň nějaké představě simptáka jak by letadlo takové kategorie létat mohlo. Taky je fajn že když člověk v zadávání udělá botu, tak to většinou opravdu neletí
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   17. 1. 2010 / 12:47
ivansmil   
8. 1. / 09:57 Marky Parky napsal : "Ale vydávat to za "jen zadáte parametry letadla a ono bude létat tak jako skutečné" mi přijde trochu zcestné - kdyby tohle hoši od XPlane uměli, tak se neživí prodáváním simulátorů, ale konstruováním letadel, resp. dodáváním SW pro konstruktéry."

... tak už je to tady

http://x-plane.com/x1/x1.html
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   17. 1. 2010 / 13:07
Warp10
No neměl sem čas to studovat podrobně, ale vypadá to, že to ten neřád myslí vážně ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   17. 1. 2010 / 13:53
ivansmil   
Šílený nápady a ambice mu rozhodně nechybí

Jak jsem to tak pročítal, tak role X-Plane jako simulátoru by se měla "omezit" pouze na design základních modelů, podle kterých se rozhodne, do čeho bude opravdu investovat. Dále by mu měl samozřejmě posloužit jako engin pro simulátor na testování, public relations a výcvik. SW pro avioniku by měl vycházet ze simulátoru.

Vývoj a konstrukce prototypu by měly být zajištěny nějakou externí společností (... tady jsem si trochu oddechl , zalétat by to měl Austin sám...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   17. 1. 2010 / 15:11
Warp10
Kdo ví, možná se o tom jednou bude psát v učebnicích pro letecký inženýry ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   6. 1. 2010 / 14:13
Warp10
))
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   7. 1. 2010 / 17:31
Harry
Tak teda nevim nevim ...

Po cteni prispevku jsem mel dojem, ze v xplane budou letajici lokomotivy blbost
Je sice pravda, ze tohle neni lokomotiva, ale moc se mi nechce verit tomu, ze by to alespon trosku simulovalo nebo odrazelo realitu.

Zdroj: http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=38142
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   7. 1. 2010 / 17:34
Warp10
No jo, Jan Tleskač by puknul závistí ...
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   7. 1. 2010 / 17:39
Harry
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   7. 1. 2010 / 21:47
ivansmil   
Super nápad na PM projekt!!! Teď ještě najít toho ježka v kleci s kompletní dokumentací
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   7. 1. 2010 / 21:33
ivansmil   
A co se ti na létající motorce nelíbí? Tos neviděl Fantomase a jeho létající citroën DS? Má to křídla? Má, ... tak to může letět! Navíc ta motorka je od Dana Klaueho, který je autorem těch skvělých tutoriálů. Stejně tak ten racek (lítá pěkně a můžeš mu i vysunovat a zasunovat pařáty!

Ale teď vážně : je třeba rozlišovat dvě věci, model z PlaneMakeru a 3D objekt. Ty jednoduše vypadající letadla pro XP jsou pouze model z PM, ty hezčí a detailnější jsou vždycky zákonitě model z PM + 3D objekt. Lítá to výhradně podle modelu z PM. Dá se nastavit, aby nebyl tvůj model z PM v simulátoru vidět, a když na něj nalepíš třeba 3D model parníku, budeš vidět v simu létající parník (za předpokladu, že tvůj podkladový model z PM lítá).

Jiná věc je, že i PM má co se týče fyziky svoje limity, dané převážně tím, že u softu tohoto druhu musí věrnost simulace přece jen ustoupit hratelnosti (otázka FPS na běžně dostupném kompu).

Například každá část (body), z které svůj stroj stavíš (kromě křídel, ta jsou řešena složitěji), má odpor, který se počítá na základě tebou zadaného koeficientu a z obsahu jeho strany vystavené proudu vzduchu. Až sem je to fajn! Co už ale řešeno není, je to, že celkový odpor letadla se počítá jako prostý součet všech jeho částí a nebere se v úvahu, že určitá část může zakrývat jinou a snižovat tak vliv jejího odporu. Většinou to funguje, protože letadla bývají v hrubých obrysech aerodynamicky čistá. Když ale uděláš ze srandy před letadlem plochou desku, se kterou by se to ve skutečnosti skoro ani nerozjelo, odpor tý desky se pouze přidá k odporu ostatních částí a letadlo může eventuálně i vzlétnout (letí sice blbě a ten odpor navíc je znát, ale letí to).

V manuálu k PM se doporučuje postavit pouze tu bramboru, pokud možno aerodynamicky čistou, a zbytek (antény, různé výčnělky a vypoukliny) dodat jako 3D objekt, aby to nemělo nějaký parazitní vliv na aerodynamiku.

... jinak co se týče úchylností pro X-Plane, tak už jsem viděl i papírovou vlaštovku, létající slipy a různé sci-fi VTOL zařízení... stačí pohledat na x-plane.org

X-Plane rulez!!
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 00:43
Harry
Děkuju za vyčerpávající příspěvek.

Jako závěr této diskuse bych to teda shrnul asi tak, že v xplane, je-li model tvořen nadšencem, který to s virtuálním letáním myslí aslespoň trochu vážně, pak věrnost simulace je tedy asi lepší než FS. Je jasný, že výpočetní výkon jakéhhokoli člověkem postaveného stroje je jenom naprosto nepatrný zlomek výpočetního výkonu přirody a "člověčího" mozku. (I když je pravda, že znám i lidi s niším výpočetním výkonem mozku než byla stará dobrá 386 DX 2)

Pokud tomu tak je, jedná se skutečně o argument těžkého kalibru a asi poslední věc, kteoru jsem chtěl vědět než xpl koupím
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 07:44
xWing   
ono na zaver, kym si kupis x-plane, je najlepsie skusit demoveziu. Tak najlepsie skusis vypocetny vykon svojho PC.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 08:58
Harry
Jj, dekuju. Demo jsem samozrejme zkousel a facha pekne. Me spis slo ted o tu podporu. Protoze koupit xpl a nevedet nic o add-onech se mi nechtelo.
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:07
ivansmil   
Hezky jsi to shrnul

Jinak pro případ, žes tam ještě nebyl, doporučuju
http://x-plane.com/pg_support.html, je tam i sekce speciálně pro lidi, kteří přecházejí od FS.

A s X-Plane je to jako s tím vínem Buška z Velhartic : křiví ústa, láme vaz, ale přitiskneš svůj k němu pysk a neodtrhneš více!
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 13:04
ivansmil   
Když už jsme u těch blbostí...

http://forums.x-plane.org/index.php?automodule=downloads&showfile=9667

Dám si trénink, pak si to půjdu koupit a nápíšu vám jako dopadlo srovnání letových vlastností v X-Plane a v reálu
 

X-plane - free modely a jejich realnost ?   8. 1. 2010 / 10:07
Koudelka
ono to prvne chce aspon par dat z realu a ty jentak nekdo asi nema.A hlavne softik ktery by to pak preved.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ