| | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 19:25 | |
| | | |
|
| | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 19:29 | |
| | No .. vysvetluj novinarum, ze to rozbity ero je 767 a misto nej poleti dve 737 .) |
| |
|
| | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 19:37 | |
| | No ale každopádně je rozdíl v letu do Varadera s 767 a 737 .. chudaci lidi se mužou tešit na ty přískoky a poněkud delší a méně pohodlný let... |
| |
|
| | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:19 | |
| | ...no to vychadza cca na 12 hodinovy let v 737. Kastani s vyskou nad 165 - 170 cm si to mozu asi aj hodit. Aj ked je to stale lepsie nez linka Bratislava - Londyn s Karosou.. |
| |
|
| | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:19 | |
| | tak jeden priskok na vic ... zadna traga. no, ale tech 14 hodin v 737 ... to nebude nic moc prijemneho |
| |
|
| | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 10:51 | |
| | no tragede mam osobní zkusenost v te 737 z thajska ... strasna cesta. Treba uz jen v tom ze 767 ma 2 ulicky a 737 jen jednu takze neni poradne misto se projit ... a taky to mezipristání to natahne ... no more s 737 dal nez 4 hodiny |
| |
|
| | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 13:11 | |
| | Když jim nestačí jet sedmnáctkou do Podolí, ať si třeba chcípnou v sedmtřisedmě do Varadera. |
| |
|
| | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 13:44 | |
| | Každej není otužilec jak ty ... ja mam rad třeba teplou vodičku |
| |
|
| | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 14:23 | |
| | Do Podolí bych asi taky nevlez. |
| |
|
| | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 15:49 | |
| | Do Podolí jede ještě i 3 a 21... |
| |
|
| | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:49 | |
| | apropo - ted jsem se podival na roztece a velikosti .... a ono 767 a 738 jsou na tom uplne stejne. takze pro kastana v tom zadny zasadni rozdil nebude
(porovnal jsem 738 ryanairu a 767 thomase cooka a oba dva maji stejne vzdalenosti mezi sedackami i sirku sedacek) |
| |
|
| | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:51 | |
| | To je možný.. Ale..
Cestovní rychlosti jsou přece jen trochu jinde.. B737 něco kolem M.75.. B767 o minimálně 4 desetiny Macha víc.. nehledě na fakt, že aspoň doufám, by 767 měla na kubu doletět nonstop.. čímž ušetříš dalších několik desítek minut..
A v neposlední řadě jsou to větší schránky nad hlavami cestijících.. čili se jich tam nahoru do típí vejde víc.. |
| |
|
| | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:53 | |
| | B737NG lítá cestovní rychlostí M.78-.80 |
| |
|
| | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:58 | |
| | Těch osumnula ti nevěřim.. a moc nevěřim ani těch 78.. to že to tak lítáme na simu ještě neznamená, že to tak lítá TVS ve skutečnosti..
Spíš mi napiš cost index co TVS posádky buší do FMC.. |
| |
|
| | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 21:04 | |
| | Nebude se ještě lišit, jestli letí poloprázdný někde do Itálie nebo plně naložený až někam do Ameriky na první mezipřistání? Že i kdyby přes 0.78 byl schopný letět, tak na téhle trase tak rychle nepoletí určitě.... Nebo to s tím nesouvisí? |
| |
|
| | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 21:08 | |
| | Proto jsem se ptal na ten Cost index.. Čím menší číslo to je, tím letadlo poletí pomalejš.. a je jedno (aspoň v tom žiju), jak moc je naložený..
Resp., myslím si, že CI se odvíjí od mnoha faktorů.. a jedním z nich bude i velikost zatížení.. takže ve svý podstatě na zatížení závisí.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 22:03 | |
| | Bych rek ze na tak dlouhy lety tam radeji hodi LRC... coz je ekvivalen CI=0. |
| |
|
| | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 22:26 | |
| | http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_2_07/AERO_Q207_article5.pdf
Tohle tady bylo, jak vzniká Cost index a s tím tenhle zajímavý článek
Jinak co jsem se bavil s kapčou A310/319/320/321, tak říkal, že odpozoroval zvláštní jev a to takový, že když měli malý cost index, tak FMC nějak záhadně počítal sestup, že prakticky celý sestup by letěli na plynech, což spálí mnohem víc paliva, než když by klesali na volnoběh |
| |
|
| | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 03:11 | |
| | Hele, a co to bylo za kapču s certifikací na 310 a pak tu sadu kočiček??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 10:54 | |
| | To byl I. Pořický st. .. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 11:14 | |
| | Nechci ho jmenovat. Učil nás plánování a provedení letu a 7 let lítal u ČSA přes velkou louži s A310 a ted lítá všechny jejich ostatní Ačka. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 13:32 | |
| | To bude nějaké specifikum FMS u Airbusů. U Boeingů ti s klesajícím CI klesá rychlost na sestupu, letíš to pak spíš jak VSO-10 na dokluzu, ale vždycky na volnoběh. Jednu věc jsem ale vypozoroval (což nechci dávat do souvislosti s jmenovaným kantorem, opakuji, Airbusy neznám), a to že hodně lidí ve finále VNAVu vůbec nerozumí. Hlavně různí znalci FMSu, kteří si před zahájením sestupu nadatlují do stroje spoustu různých svých "tvrdých" omezení, jako třeba "na RASIMu si dám 5000ft/220kts, kdyby nás zkracovali", výsledkem ale je, že VNAV přestane počítat ekonomický sestup na volnoběh, ale začne pospojovávat tyto omezení přímo, tj. třeba jednostupňovým sestupem, což už plyn vyžaduje. To se pak člověk musí smát nadávkám typu "co to ten blbec (rozuměj VNAV) zase dělá?" . Osobně jsem si svoji mentální nedostatečnost ve znalosti fungování tohoto samočinného počítacího aparátu uvědomil, tak mu do jeho práce téměř nezasahuju a funguje to kupodivu k mé naprosté spokojenosti.
K CI jeden zajímavý dodatek. Létal jsem kdysi u firmy, která neuměla spočítat fixní náklady na letovou hodinu, takže CI se měnil jen podle cen paliva, až začaly vycházet hausnumera. Pak jsem lítal u firmy, která měla prostě fixní CI - a kupodivu vydělávala. Když ale přišla zlá doba, i tato firma začala CI snižovat (fixní náklady naopak znala), jenže pak se pár chytrých hlav dalo dohromady (to nemyslím ironicky, ale v plné úctě, protože na to by stick-and-rudder tupec jako já nikdy nepřišel) a zjistilo, že když se příliš sníží CI, letadla budou létat pomaleji, budou se protahovat blokové časy (byť jen o 5-10 minut na let, viz můj jiný příspěvek v tomto stromě), způsobí to u celé firmy za rok potřebu jedné, ale třeba i více posádek navíc. A teď si k tomu připočtěmě zvýšené mzdové náklady a je otázka, zda se snižování CI až k nule vůbec vyplatí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 10:06 | |
| | CI má TVS teď 20, donedávna 40 (na pětistovkách 30).
Nicméně asi jsi nechtěl říct, že 767 je rychlejší o 4 desetiny, ale setiny Macha?
A čtyři setiny Macha, ať si říká kdo chce co chce, zase tak světoborné nejsou. Jednou jsme letěli se Sovereignem z Ženevy do Moskvy, cca 3h, a dvě minuty po nás na stejnou trať startoval Learjet. Někde u Varšavy nás vzali a na Vnukovu sedli asi tři minuty před námi, takže celkem na stejné trati udělali asi 5minut. Po přistání stáli na vedlejší stojánce, tak jsem s nimi hodil řeč. Oni letěli FL410 M 0.79, my FL430 a M 0.73-0.75. Rozdíl tedy pět setin Macha. Vítr jsme vyhodnotili jako skoro stejný. Řekněme, že stoupání a klesání jsme měli na stejných rychlostech, takže jsme se doháněli dvě hodiny v hladině. Takže při desetihodinovém letu by nás vzal o 20-25minut.
To mi ve srovnáním s tím, že člověk často projebe 20minut na zemi čekáním na pushback, na vyčkávacím apod., přijde jako zanedbatelné.
Takže pokud se nebavíme o VC-10, Citationu X, Global Expressech, Tu-154 či podobných, jež létají nad 0.85 Macha, je rozdíl v době letu pro cesťáka fakt zanedbatelný. Něco jiného to je pro piloty, když se s rychlostí 0.78 "tlačí" za někoho s 0.75, to má pak každý pocit, že má většího pindíka.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 10:53 | |
| | Jj, setiny jsem chtěl říct.. Díky za opravu..
K těm rychlostem.. Souhlasim s tim, že ve stejný hladině jsou 4 setiny nic moc rozdíl..
Ale přece jen.. FL430 a FL410 co se týče větru není tak výrazná, jako v hladiny nižší (např. FL330-380), aspoň myslim.. A klidně se může stát, že B767 o dvě hladiny výš, než B737, může ve výsledku letět i o 40uzlů rychlejš.. To už na deseti-, jedenáctihodinovém letu hodí slušnej rozdíl.. Když bychom brali v potaz, že ta 737 by to zalítla v kuse..
K tomu když připočteme ještě to nutný mezipřistání pro 737 (a jen Bůh ví,jestil bude fakt jen jedno, bo nad Atlantikem směrem na západ do zad moc často nefouká, spíš naopak), tak ta úspora času je tam dost výrazná.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 13:12 | |
| | No vpodstatě to samé jsem chtěl říct, mezi 737 a 767 je na dálkovém letu úspora času dána především vynecháním mezipřistání, ne o pár setin Machu vyšší rychlostí. Mezi hladinami v rychlosti větru bývá rozdíl zejména při letu v nebo u jetstreamu, a to záleží, kde je jeho osa, může být výhodnější letět níž nebo i výš.
Jinak taková zajímavost, kterou mám přímo z úst našich nejvyšších - cestovky léta řvaly, že chtějí letadlo, co doletí Karibik či Asii non-stop, a když se jim to spočítalo a předložilo, tak zjistili, že cena za sedadlo proti 737 citelně vzroste, začaly se ošívat a cukat. I to může být důvod, že se letos Východ létá opět se 737. To, že TVS 767 zkusil nejdříve jen v pronájmu, považuji za velice rozumný krok.
Boeing 737-800 můžou posádky, zaměstnanci či cestující milovat, nenávidět, chválit do nebe či pomlouvat, šklebit se na ní, pusinkovat po čumáku nebo povýšeně přehlížet, ale jedna věc je neoddiskutovatelným faktem - je to v současnosti nejekonomičtější letadlo pro charterovou dopravu nad 2-3hodiny letu. A peníze dneska hrají prim. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 13:44 | |
| | No jo ale ja to okusil.... 20 hodin z Thajska.... v 737 katastrofa nikdy vice.... to si radeji priplatim. KDyž uz nekdo da 40 000Kč za dovolenou v Karibiku tak v uvozovkách par korun za pohodlnější let.. a to nejen vzdalenost ale i jiné fakotry (třeba 2 uličky - to jest lepší možnost pohybu) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 14:27 | |
| | Já bych si rozhodně taky připlatil, a z největší pravděpodobností i za to, abych charterovým letadlem s konfigurací "sardinka" nemusel letět vůbec, někdy se svými rozměry trpím i ve wide-body. Celkem nedávno jsem málem umřel při desetihodinovce v A340-300 Swissu v řadě 40 Jenže spousta lidí kouká na každou korunu i za cenu pohodlí a proto jsou a budou dálkovky se 737 realitou. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 14:45 | |
| | No ja po zkusenosti s 737 z Thajska (v roce 2001-první rok co se to začalo lítat) jsem jednoznačně řekl no more a připlatím si dokonce i za let linkou a ne charterem... a zas 767 ma na bocích jen 2 sedačky a to je rozhodně lepší sezení(nožky do uličky...) než tři sedačky ve 737 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 15:29 | |
| | Pro člověka, co měří 1,90m a váží přes metrák, jako já, byl v ekonomické třídě nejpohodlnější (a to si nedělám srandu) Embraer 145 v "jednořadě"! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 15:32 | |
| | tak ja mam jen 1,85 a nejlepsi zazitek je v saabu Brno-Praha v jednorade a zvlast kdyz to nad vysocinou pekne zacne hazet a spolucestujici pekne zezelenaj |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 16:18 | |
| | proporce máme, koukám, stejný..
mě se celkem líbil let v áčku.. Nebyla to teda "full prasečák" verze, ale klasická kurzovka.. ale i tak.. místa jsem tam měl dost, a to jsem neseděl ani na nouzáku..
Myslím, že by se v tom let delší než 4 hodiny dal celkem bez větších problémů přežít.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 12:22 | |
| | No to je moc pěkné téma. Přidám něco z rukavadstva pa letnoj ekspluatacii strojů pokrokových lidově demokratických zemí. Zde se v režimu maximálního doletu (spotřeba je jinak nicotná) určuje optimální M podle hmotnosti a letové hladiny. Z uvedeného risunoku 7.3.1 z RLE Tu-154M je zřejmé, že vyšší hmotnost = vyšší ekonomická rychlost. Je to jasné, protože dle teorie i praxe je ekonomický let při určitém optimálním úhlu náběhu. Pokud je stroj lehký, tak se při vyšší rychlosti musí "tlačit" dolů, optimální je tedy znatelně nižší rychlost - a opačně to platí pro malé rychlosti. Na vše samozřejmě útočí Vne, Vmo, Mmo a podobný podezřelý zkratky a omezení. Standardní postup je zvolit pro aktuální hmotnost maximální možnou hladinu (pro MTOW Tu-154M se na delší vzdálenosti počítá i se step climb). |
| |
|
| | | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 22:41 | |
| | No ono asi záleží kto a ako. Sedel som v TVS mašine a leteli sme M.80 celú dobu. Je to však len jedna vzorka. Za bernú mincu sa to považovať nedá. |
| |
|
| | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:27 | |
| | Že by Travel už zavedl lety na stojáka? |
| |
|
| | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:29 | |
| | jo, a nizsi jedinci mozu byt aj v zavazadlovych priestoroch nad hlavami |
| |
|
| | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:35 | |
| | Tam je to speciální VIP třída - lehátková úprava, ne? |
| |
|
| | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:36 | |
| | jojo, tzv. "rakvicka class"... |
| |
|
| | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:38 | |
| | ...ale po malych upravach by sa z toho dalo urobit aj solarium... |
| |
|
| | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 3. 1. 2010 / 12:39 | |
| | Chytnes barvu nez doletis k mori ...
Samozrejme za priplatek ... |
| |
|
| | | | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... If programmers have make a plane 3. 1. 2010 / 13:03 | |
| | | |
|
| | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:41 | |
| | Se tomu směješ, ale jednou se nám to stalo na lince do Bejrútu.. Paňmáma dala své nemluvně do binu nad hlavou.. A poletuchy se asi dvacet minut nemohli dopočítat správného počtu PAX.. |
| |
|
| | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:32 | |
| | | |
|
| | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:40 | |
| | Občas si říkám, že defenestrace vedení TVS by nebyla na škodu..
připomíná mi to týrání zvířat při pokusech v laborkách.. |
| |
|
| | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:43 | |
| | Ta defenestrace by se hodila někde úplně jinde a mnohem víc |
| |
|
| | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:47 | |
| | No.. mozna defenestarace a nasledne dosazeni do vedeni csa by nebylo na skodu. |
| |
|
| | | | | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:48 | |
| | | |
|
| | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 20:40 | |
| | Kaštani si to asi moc neužijou, ale zato to byl hezkej pohled. Dvě 767 vedle sebe. |
| |
|
| | | 247 lidi v B737? Co zase novinari nevymysli ... 2. 1. 2010 / 22:06 | |
| | Tento clanok mi pripomul moju strednu skolu, ked moja ucitelka rustiny bola cez prazdniny v krajine "kde vcera zozrali to co mali zozrat zajtra"(ZSSR) tvrdila, ze letela navacsim lietadlom ma svete - pochopitelne Sovietskym v ktorom podla nej bolo 800 cestakov. Potichu som sa uchechtaval, ze by sa do erplanu mozno zmestilo 800 ludi ale na stojaka - lepaka ako v rannej spicke v MHD
Tu by tych 247 cestakov letelo v 737 - me na Kubu tiez na stojaka a lepaka ako rano v MHD
Raz darmo, vsetko tu uz bolo
BTW vsetkym all the bes in 2010 |
| |
|
|