Klidně odporuj, já si tuhle přečítal některý svoje dosavadní příspěvky a přišel jsem na minimálně jednu HOOODNĚ hrubou chybu (v zimě debata na téma V1, Vr, V2 - psal jsem, že V2 se musí dosáhnout ještě před odlepením, ono je to ale 35stop nad dráhou:-/ ), nicméně u tý volačky si jsem jistej, jenom namátkou jsem to hodil do hledače a vyšla mi stránka http://www.faa.gov/atpubs/cnt/3-1-C.htm . Neb je to od "efejej" tak se tomu asi dá věřit.
Jinak jako perličku, teď zrovna, jak na potvoru, jsme byli zas "čárlý syjera alfa" a ta paní (slečna?) na tom tvrdošíjně trvala i když jsem jí drze odpovídal jako "síesej". Znalci však potvrdí, že volačku určuje řídící a tak jsem měl správně držet hubu a krok a taky se tak hlásit.
Jinak "čechaslaváckij bort", to je takový bonbónek, když se letí přes černý móře do těch Ázerbajdžánů a Arménií, tak si staří orli občas se slzou v oku zakorespondují "parůsky". Přijde mi, že to rostovský a simferopolský řídící vždycky potěší.
Další perlička je z jednoho ruskýho letiště.Byli jsme bez APU a na moji anglickou korespondenci ve stylu, že žádáme spuštění jednoho motoru z vnějšího zdroje, pushback a pak cross-bleed start dvojky, paní na groundu nějak nereagovala, měla dost problémy s angličtinou.
Což mě překvapilo. A tak starej kapča bez váhání spustil "Ruljenie, čéšskij bort ďéveť sórok trétij (či tak nějak) razrešítě zapusk dvigátěli nóměro adín, pósle buksirovku chvostom na zad i patóm zapusk dvigátěli nóměro dva (a ktomu dodal "se zvýšeným výkonem na jedničce", to už si nepamatuju, jak se řekne). No madam úplně pookřála a zářivým hlasem odpověděla "Zdrástvuj čechaslaváckij bort, razrešéno". Chcal jsem (dámy prominou) smíchem.
Doufám, že vás příhoda starého zbrojnoše neunavila
|
|