| | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 20. 12. 2009 / 21:18 | |
| | Dobrý den,
po delším čase jsem oprášil skener a dovoluji si předložit velectěnému obecenstvu další střípek z historie naší aviatiky. Věřím, že pro někoho bude zajímavé, jak vymezoval Letecký zákon ve třicátých letech minulého století letecké tratě pomocí opěrných a signalizačních bodů. Jedná se o část příslušné přílohy onoho zákona z vydání roku 1935 (str.182-190):
http://trainz.dtnet.cz/FS2004/txt/LZ1935_182-190.pdf
Pokud to někoho zaujme a pobaví, budu rád. V případě, že někdo z oprávněných nabyde dojmu, že sem tento příspěvek nepatří, prosím o jeho smazání.
Vladimír Steffan |
| |
|
| | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 20. 12. 2009 / 21:52 | |
| | Je to výborné. Kdo si chce zasimulovat třeba lety ČLS tak ví, kudy se přesně létalo.
Díky. |
| |
|
| | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 20. 12. 2009 / 22:16 | |
| | Ja mam dotaz.
Moze mi niekto prosim vysvetlit co je to operny bod a signalizacny bod, ked v bode 5 je uvedene, ze signalizacny bod je zaroven operny bod ?
A z technickeho hladiska to fungovalo ako ? Nieco ako NDB ?
Diky.
|
| |
|
| | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 20. 12. 2009 / 23:18 | |
| | Omlouvám se a prosím: Stáhněte si dokument z výše uvedeného odkazu znovu. Doplnil jsem jej o stránku 181, kde jsou tyto body definovány. Pokud v té knize naleznu ještě bližší rozbor uvedených pojmů, určitě se o něj podělím. Má 390 stran a dosud jsem ji ještě celou nestačil pročíst. Doufám, že pomůže alespoň to málo, co je uvedeno na str.181.
Vladimír Steffan |
| |
|
| | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 20. 12. 2009 / 23:33 | |
| | Za sebe děkuji o zajímavé informace a rozšíření obzorů. Muselo se ve Žďáru žít krásně, když kolem létala letadla směr Praha - Brno.
Jojo, musela to být krásná doba, létání bylo spíše dobrodružstvím. Alespoň tak mi to přijde. Už jen ta mluva...
Ještě jednou díky.
Aleš |
| |
|
| | | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 10:03 | |
| | Mě potěšilo Kladno a Kryry (tehdy Krýry) na trase Praha - Mariánské lázně. Aspoň vím, kde má kořeny navigační posedlost obcí Kryry v Aeroklubu Kladno. (kromě toho, že jsou pěkně vidět) |
| |
|
| | | | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 10:43 | |
| | To je spíš takovej letitej zvyk kladenských instruktorů, navigační Kryry - Manětín pro začátečníky a Kytín - Týnec - Postupice - Neustupov - Opařany - Kučeř -Kamýk pro pokračováky |
| |
|
| | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 08:22 | |
| | Taky jsem hrabal ve starejch věcech , a našel jsem leteckej řád z roku 1929
Dá se někde zjistit , na čem lítali , to v tom leteckým řádu nějak není .
Potom bych to někde stáhnul , a proletěl tuhle trať . |
| |
|
| | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 08:58 | |
| | Troufám si hádat, že Fokker F-VIII, ty měly ČSA před rokem 1930 dva. |
| |
|
| | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 09:38 | |
| | Předpokládám máš na mysli Fokker F-VII, vyráběný v licenci i v Avii ? Ty mělo jak ČLS tak ČSA.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Fokker_F.VII
Jinak citace z http://www.filabrno.net/namety/CSA.htm :
Letadlový park ČSA do r. 1939:
Aero A-14 (1923), Aero A-10 (1923), Letov Š-19 (1925), de Havilland/Aero DH-50 (1925), Farman/Avia F-60 Goliath (1927), Aero A-23 (1938), Aero A-38 (1929), Junkers F-13 (1927), Letov Š-218 (1929), Aero A-35 (1930), Fokker/Avia F-VII-3m (1930), Ford 5-AT-C (1930), Letov Š-32 (1931), Caproni Ca-97 (1931), Saunders Roe A-19 "Cloud" (1934), Fokker/Avia F-IX (1935), Airspeed AS-6 "Envoy" (1935), Savoia Marchetti SM-73 (1937)
Obrázky z XPL, model Fokker F-VII Southern Cross (přeletěl jako první Tichý oceán), bonus k DHC2 od STMA.
|
| |
|
| | | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 09:57 | |
| | Dobrý den,
dovolím si odcitovat z publikace "České Aerolinie - 80 let ve vzduchu" od ing.Libora Zemana:
"V roce 1929 byly v letadlovém parku ČSA letouny Aero A-23, na nichž spočívala převážná část provozu ČSA, dále Aera DH-50A a Aera A-38; v porovnání s ostatními letadly se v menší míře užívalo letadel Farman Goliáš F-60, i když čísla dokazovala, že v tomto roce provoz letadel Farman Goliáš vrcholil." (konec citátu)
Předpokládám, že na provozu této klíčové linky se podílela všechna letadla, včetně Goliáše. Použití typu letadla se tehdy určovalo podle poptávky cestujících a nebylo pro jednotlivé linky pevně určeno. Fokkery F.VII/3m se do služeb ČSA dostaly později. Před rokem 1930 nebyl v provozu ještě ani jeden. Troška informací o Fokkerech F.VII/3m ve službách ČSA je zde:
http://trainz.dtnet.cz/FS2004/down_F_VII_csa.htm
Snad tyto informace trochu pomohou.
Vladimír Steffan |
| |
|
| | | | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 09:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 10:51 | |
| | Na konci jsem nakonec přece jenom něco našel : |
| |
|
| | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 21:35 | |
| | | |
|
| | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 16:13 | |
| | Ale, ale, pánové, to je po delší době zas pěkné pohlazení, pro nás staromilce... Dík za příspěvek, téma, odkazy a doplnění! |
| |
|
| | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 19:45 | |
| | Dobrý den,
děkuji za uznání, které potěší a jako bonus všem, kteří rádi občas proženou DC-2, DC-3 nebo jiné éro pro piloty a ne programátory, předkládám k použití nádherný letový řád nejen ČLS z léta 1938:
http://trainz.dtnet.cz/FS2004/txt/cls38-05_schema_4c.gif
Doporučuji stáhnout a prostudovat v plném rozlišení. Hlavní trasy ČLS jsem zkusil "DéCé trojkou" a co se týká časů, je to docela napnuté. Zajímavostí jsou i délky (spíš krátkosti) pobytu při mezipřistáních.
Letu zdar
Vladimír Steffan |
| |
|
| | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 19:56 | |
| | | |
|
| | | | | Jak a kudy se létalo ve 30.letech 21. 12. 2009 / 20:01 | |
| | jo, jo, tenhle znám... chtěl jsem ho tisknout, ale je moc velkej |
| |
|
|