FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Obrys MiGu 29 Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 00:25
ice
Chtěl bych se zeptat, zda někdo neví proč (k čemu) je na pojezdovce na LKLN nakreslenej obrys MiGu?
Souřadnice: 49°40'13.39"S
13°15'29.73"V
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 00:32
Priskac   
Sluzilo to na nacvik bombardovania, samozrejme ze sa nezhadzovali bomby ale iba sa cvaklo s "fotoaparatom", tzv. fotobombardovanie. Bolo to napriklad aj v Ceskych budejoviciach, Zatci, tusim aj v Pardubkach....
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 00:41
ice
Děkuju ti!
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 00:42
dandee
Velmi spravna odpoved.Trenovali sa strelby fotokulometom na letisku.Nemusela sa objednavat strelnica a zapocitavali sa aj tieto nacviky do vycviku pilotov.Film z fotokulometu sa vyhodnocoval presne podla parametrov a noriem v metodike pre vycvik.
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 09:19
BedaPZ
V Českých Budějovicích byl na "pojížděčce " na zemi asi nakreslen v měřítku 1:1 F 104 Starfighter. Ale kdo ví , jestli to tam není ještě dnes vidět , např. nápis vysuň křídlo tam byl ještě na podzim tohoto roku . Město tam zatím nic nedělá , akorát o tom pořád píšou v novinách co tam ohromujicího bude .
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 10:52
Luboš
Ten nápis na pojížděčce, to ještě z éry MIG-23?
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 11:11
BedaPZ
Ten nápis je to ještě po Mig 23 , posílám jednu fotku , ale je dost špatná . To upozornění se tam dostalo , když jeden pilot jaksi "zaspal ".
20215 B / 600 x 408 / Vysuň křídlo.jpg
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 15:42
ice
Co je tam napsáno?
 

OT: Obrys MiGu 29   19. 12. 2009 / 16:53
Luboš
Vysuň křídla
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   19. 12. 2009 / 02:50
Rychlokvaška
Když tak na to koukám, co to provádějí na startovačce? To jsou ňáký motokáry či co?
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   19. 12. 2009 / 03:08
Priskac   
...Gimli...?
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   19. 12. 2009 / 08:57
kuma   
No, mě spíš zaujal na heliportu nějakej divnej zelenej dvouplošnej vrtulník s motorem z dakoty
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   19. 12. 2009 / 09:05
brendon (SVK832)   
to vies, ked bude dobry vietor, tak aj z miesta vzlietne. To si vo FS nikdy neskusal?
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   19. 12. 2009 / 15:42
ice
Jj sou tam motokáry.
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   19. 12. 2009 / 17:25
Matesaax
V Čáslavi na letišti jsem slyšel legendu,že nějaký pilot tam odstartoval s třiadvacítkou s křídly na maximální šípovitost,ale zda je to pravda nevím...
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   19. 12. 2009 / 17:48
BedaPZ
S těma křídlama to bylo tak , na stojánce pilot nahazoval a křídla byla v té "maximálni poloze" , teda u sebe . Než vjel na dráhu , tak se dělala poslední kontrola a tam pilot křídla vysunoval , a ještě vysouval klapky. To kontrolovala tzv, "startovka , nebo "čára " tam ten pilot zastavoval . A potom , když mu určení technici ukázali , že je vše dobré , neteče z něj něco, nehoří potah atd . , tedy palec nahoru , tak po povolení z věže vjel na dráhu a odstartoval. Ale podle toho nápisu , asi někde nějakej průser s těma křídlama musel bejt . Tedy v Žatci , nebo v Českých Budějovicíci a nebo ta Čáslav . Ale pokud byly křídla u sebe , tak nemohl vysunout klapky ??? podle mne jenom vjel na dráhu s těma neroztáhnutelme křídlama a už to byl průser .
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   20. 12. 2009 / 00:07
tonde   
no, osobne teto historce moc neverim, i kdyz jsem ji slysel taky... Klapky pri jinem uhlu kridla nez 16 - tedy maximalni rozpeti na vzlet a pristani vysunout nesly - byly blokovany, protoze byly po cele odtokove hrane a zasouvaly se do trupu, takze by to poskodilo trup. Navic na CPV (cara predbezneho vzletu) byl prvni ukon otevreni kridla (na stojance a pri pojizdeni bylo kridlo na max. sip, tedy 72 stupnu)a to kontrolovali dva vojaci vcetne klapek, takze fakt pochybuju... Dale - masina na sipu 72 stupnu pod rychlost 700 kmh neletela, resp. letela ale kyvala se ze strany na stranu frekvenci tak jeden az dva hertze a ten naklon byl cca 15 stupnu na kazdou stranu a to nebyl venku podvozek. Takze skutecne pochybuji, ze by se odlepila od zeme s kridlem 72, s podvozkem, ktery byl brutalne aerodynamicky a bez klapek a bez slotu - driv by prdly gumy pri te rychlosti, ktera by odhadem musela byt nad 500 kmh. Normalni rychlost odpoutani byla 290 kmh. Klonil bych se spis k tomu co psal Beda, ze pilot nejakym opomenutim vsech zucastnenych vjel na drahu se zavrenym kridlem a prerusil vzlet, ale do luftu by ji podle mne nedostal. Navic klapky byly lopaty jak svina a bylo videt i z veze (tedy aspon v CB), zda jsou venku nebo ne....
Peace, brothers!
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   20. 12. 2009 / 10:19
BedaPZ
Mám jeden dotaz , když bylo křídlo na 72 , na křídle bylo vše zablokování , jak dělal náklon ? Stabilizátor fungoval jinak ? Při vysunutem křídle pracoval klasicky . Potom jako " nůžky " , každá část jinak ?
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   20. 12. 2009 / 13:09
dandee
na toto odpoviem aj ja.Robili to stabilizatory,ktore sa vychylovali jeden hore a druhy dole.
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   20. 12. 2009 / 13:19
BedaPZ
To znamená , že jak pohnul s pákou přenastanení úhlu křídel , ihned se to přepnulo na ten pohyb stabilizátorů , jeden nahoru , jeden dolů ? Často lítali piloti s úhlem 45 stupňů .
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   20. 12. 2009 / 15:40
tonde   
popisoval jsem to jednou dost podrobne, ted jsem prisel z prace a musim na nakup, nez tu zavrou a pak to pohledam v historii, nechce se mi to psat Vydrz, Prtka, vydrz Dandee ma pravdu, ale jen catecne, bylo to na bedne trosku slozitejsi nez na lokomotive Bedna mavala celym kridlem, lokomotiva jen casti, proto byla i mechanizace kridla jina
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   20. 12. 2009 / 17:18
tonde   
toz je to tak nejak shrnuto zde:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=65249&lan=0&style=2#65249

a v dalsim textu je i popis zataceni.
Peace, brothers!
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   20. 12. 2009 / 17:39
tonde   
jo, a jeste mne napadlo v praci k tomu vzletu na sipu 72 stupnu, tedy pri zavrenem kridle:
- nevim jak u BN, ale u MF a UB (a predpokladam, ze u BN to bude to same, ze drakove systemy nebudou odlisne a zvlast i kvuli tomu, ze se pro BN pouzivala stejna sparka jako pro MF a ML, tedy UB, nyni oznacovana jen jako U) by to sebou neslo radu problemu, ktere by pilot musel "prehlednout" Nechci pilota soudit, pokud se tato historka skutecne stala, i kdyz tomu stale neverim, protoze:
- stabilizator (vyskovka) a vlastne cely system rizeni by byl automaticky prepnut na male vychylky, jen nemam tu sebou zadne knizky ani sesity a vychylky si nepamatuji, mozna by ani teoreticky vychylka nestacila k vyvolani potrebneho klopiveho momentu pri dane rychlosti alespon na zvednuti pridaku driv, nez by prdly gumy
- tabla by svitila a nesvitila tak jak maji a kontrolovala se minimalne 2x:
Urcite by svitila kontrolka "Vypusti krylo"
Nesvitila by kontrolka "ARZ vzlet-posadka"
Nesvitily by klapky a mozna i neco dalsiho, co jsem ale uz zapomnel
A hlavne by zurive blikal SORC, hlavni velka cervena havarijni kontrolka primo pred ocima, ktera bila do oci jak kladivo a jejiz rozsviceni za letu byl pruser, resp. jeho predzvest - pokud cokoli nesouhlasilo ci se pokazilo na systemech, zacal prvni blikat SORC a pak se podle ostatniho vyhodnocovalo, co se deje. Na CPV pri provadeni dulezitych ukonu stale blikal az do doby, nez se prestavilo kridlo, coz byl prvni ukon na CPV hned po zabrzdeni. Zhasinal sam pri uhlu 30 stupnu a to se zaroven rozsvitila i vzpominana kontrolka "ARZ vzlet - posadka". Dal by nesla provest kontrola klapek atd, takze suma sumarum by pilot musel opomenout cca 10 dulezitych ukonu na CPV (a museli by tam chybet dva technici, kteri masinu kontrolovali a i ukazovali polohu klapek pri kontrole) a na draze tesne pred vzletem, coz si nedokazu predstavit
Takze kdybych byl v programu Mythbusters cijaksetopise na Discovery, tak bych mytus vzletu MiG-23 na uhlu sipu kridla 72 vyvratil jako nemozny Dokonce metodika zakazoval i jen pokus o pristani na uhlu 45, pokud se neprestavilo kridlo do polohy 16, jedine reseni byla katapultaz a myslim, ze to trosku nahrava i nemoznosti provest vzlet na 72
A cedule Vysun kridlo je pozustatek jeste z dob, kdy triadvacky zacinaly a otevirani kridla bylo i pro stare hotovostni piloty s nekolika tisici hodin na jednadvackach neco noveho - jen takove pripomenuti, ze nesedi ve dvacetjedna, ale v nove masine a je treba provest i neco navic


Peace, brothers!
 

OT: Obrys MiGu 29 - LKLN   21. 12. 2009 / 07:59
BedaPZ
Díky za vyčerpávající odpověď, asi to tak bylo . Někteří piloti lítali jak Mig 21 , tak Mig 23 , např , zálet počasí lítal na Mig 21 UM a potom lítal na lítání na Mig 23 . Tak to bylo jenom připomenutí , bacha koukni se , jseš v Mig 23 , tak vysuň křídlo .
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ