To je všechno proto, že vývoj, certifikace a výroba letadla je v současné době nepochopitelně drahá sranda. Stačí se podívat, jaký problém s tím mají mamuti jako Airbus, Boeing, Lockheed, Embraer a další. Krásně je to vidět na F-22. Kdy letěl prototyp? 1991? Někde jsem četl, že než pořádně vyzkoušeli systémy, museli několikrát z důvodu zastarání měnit software i hardware. A do řadové služby to přišlo kdy? 2005,6,7 nebo tak nějak? Odhadem po dvaceti letech od zahájení vývoje? Nebo Eurofighter, demonstrátor pamatuju lítat už někdy v roce 1986.
Takže naprosto chápu, aby měli výrobci alespoň trochu zdroje peněz na nekonečný vývoj, musí mít zakázky dopředu, jinak do toha asi ani nepůjdou. Na druhou stranu letecké společnosti v podstatě nemají na výběr, než vsadit dopředu na embryo 787 nebo A350, protože nic jiného v příštích dvou-třech dekádách stejně nebude.
|
|