| | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 20:33 | |
| | | |
|
| | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 20:35 | |
| | | |
|
| | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 20:45 | |
| | Ty křídla jsou fakt zvláštní |
| |
|
| | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 20:51 | |
| | JJ, taky me ty kridla celkem vydesili, sice je to kompozit, ale to prohnuti je opravdu brutalni. Aby si nahodou ty kridla pri nejake turbulenci nezatleskali jako tady. http://www.youtube.com/watch?v=4bDNCac2N1o |
| |
|
| | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:57 | |
| | chlapci z bójingu určite vedia čo robia |
| |
|
| | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 20:55 | |
| | ach jo .. proc novinari z kazdyho prdu udelaji "prevratnou udalost" .)
mmch .. kdyz koukam, jak se novinari predhani ve zduraznovani, ze travel servis ma taky jednu objednanou, stala by za to anketka na tema, myslite si, ze travel tu 787 opravdu koupi (nebo ze ji bude litat)? |
| |
|
| | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:03 | |
| | Myslím, že ne. Podle mě chtějí vytřískat peníze z prodeje místa ve waiting listu. Nevím proč by objednávali na chartery zrovna Dreamlinera, který bude rozhodně dražší, než cokoliv podobného. S nižší spotřebou to rozhodně tak žhavé není, aby se jim cestami na Kanáry rozdíl v kupní ceně jednoho stroje rozumně zaplatil. A koupáci si stejně aerolinku nevybírají, tu jim zařídí cestovka, tedy žádná výhoda prestiže z toho také podle mě nekouká. |
| |
|
| | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:06 | |
| | Presne.. vzal jsi mi to doslova z ust .) |
| |
|
| | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:24 | |
| | Kua, ty mi chceš jako odepřít to potěšení jít do důchodu jako kapitán 787my? To od tebe není hezký! |
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:31 | |
| | panský kočí opět na meziměstské linky ? |
| |
|
| | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:31 | |
| | No možná třeba budu jezdit až k Máchovu jezeru |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:41 | |
| | Děláš, jako kdyby ti to teď nestačilo , neřikam zrovna mácháč, ale taky se nemáš špatně, že... |
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:47 | |
| | Kdo by nechtěl lítat s velkou plastovou hračkou vycpanou drátama a véééélkým LCDčkem před xichtem |
| |
|
| | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:55 | |
| | třeba já |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 18:08 | |
| | nelži! |
| |
|
| | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:30 | |
| | Právě že s nižší spotřebou to tak žhavé JE |
| |
|
| | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:31 | |
| | No, já si tedy soukromě myslím to samé, jako Tragéd a step... |
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:32 | |
| | jak řekl jeden týpek z navigačního, kterého jistě znáš, záleží na trhu třeba se dočkáme |
| |
|
| | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:03 | |
| | No koukám, že u Boeingu na webu slibují opravu až 20% dolů. Ale zdá se mi to trochu optimistické. Každopádně, by mě zajímal list price v porovnání s nějakou alternativou (nevím jestli B767-300ER, 777-200, A330 nebo A340 (podle už. zatížení, doletu)).
Nemám ekonomické výpočty a skutečnosti zrovna v malíčku, ale dovedu si představit, že skutečná nákupní cena pro třeba Etihad (asi 30 kusů plus dalších asi 20 opcí) bude asi o dost jiná, než Travel (1 kus). Navíc, jak jsem napsal nahoře. Úspora na palivu, byť tedy značná, podle mě nepokryje na úrovni provozu jednoho letadla na chartrech rozdíl v ceně nákupu a údržby proti jinému konvenčnímu stroji.
|
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:04 | |
| | pokud budeme brát "konkurenta" TF-FIB, tak je na tom Dreamliner mnohem lépe |
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:18 | |
| | tak katalogove ceny (i kdyz uz tak rok stare) mas tady
http://www.boeing.com/commercial/prices/
nicmene z toho muzes odhadovat tak mozna cenu prave pro ten travel s jednim kusem. ceny pro "velkoodberatele" budou urcite se znatelnou slevickou. |
| |
|
| | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:24 | |
| | Starší, ovšem Travel taky objednával 787 už dřív Takže si myslím, že ta cena celkem sedí |
| |
|
| | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:51 | |
| | Koukám, že začínám být utloukán fakty a čísly . Rozdíl v ceně proti 767 minimální, 777 mnohem dražší.
Otázka je ještě jak je to s náklady na údržbu. Také jak se ta kompozitová konstrukce osvědčí v praxi. Přeci jen 80 let nebo kolik se vyrábí z kovů a teď rovnýma nohama do kompozitů. |
| |
|
| | | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:53 | |
| | Uvidíme, všechno ukáže praxe Prvních "odvážlivců" u ANA . Boeing slibuje menší náklady na údržbu a nižší sedačkový náklady. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 11:53 | |
| | To se po revoluci říkalo taky, že přijdou bezúdržbová letadla ze západu a práce je na nich více, jak na ruských,...
Apropo, nemyslím si, že kompozitové řešení trupu u všech dveří (pax, Cargo, Service) je zrovna vhodné dělat z kompozitu,... Přeci jen malý ťuknutí, na první pohled nic vidět není, ale pod barvou jsou z toho trsátka,... A že to balíkáři a cateringáři uměj pocuchat, o tom žádná,... A propo, kdo viděl obrázky ze stavby, tak je jasné, že trop je dělaný ze dvou plášťů (jeden kovovej a druhej kompozitovej), takže Boeing tomu kompozitu zas tak nevěří,... |
| |
|
| | | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 22:57 | |
| | mno moderní roury jsou z kompozitů a řekl bych, že údržba je stejná, možná jednodušší. když si k tomu přidáš ty přetížení, kterým je konstrukce vystavována, řekl bych, že to bude v pohodě |
| |
|
| | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 23:11 | |
| | Ale kdyz se nad tim clovek zamysli trosku vic (aspon v mem pripade, vetsinou nad timhle nepremyslim), tak si clvoek uvedomi, jaky je letectvi sileny byznys. aerolinky si objednavaji dvacet kousku, kazdy za miliardy, 10 - 15 let dopredu, v dobe, kdy ero jeste ani neexistuje ... brrr |
| |
|
| | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 09:28 | |
| | To je všechno proto, že vývoj, certifikace a výroba letadla je v současné době nepochopitelně drahá sranda. Stačí se podívat, jaký problém s tím mají mamuti jako Airbus, Boeing, Lockheed, Embraer a další. Krásně je to vidět na F-22. Kdy letěl prototyp? 1991? Někde jsem četl, že než pořádně vyzkoušeli systémy, museli několikrát z důvodu zastarání měnit software i hardware. A do řadové služby to přišlo kdy? 2005,6,7 nebo tak nějak? Odhadem po dvaceti letech od zahájení vývoje? Nebo Eurofighter, demonstrátor pamatuju lítat už někdy v roce 1986.
Takže naprosto chápu, aby měli výrobci alespoň trochu zdroje peněz na nekonečný vývoj, musí mít zakázky dopředu, jinak do toha asi ani nepůjdou. Na druhou stranu letecké společnosti v podstatě nemají na výběr, než vsadit dopředu na embryo 787 nebo A350, protože nic jiného v příštích dvou-třech dekádách stejně nebude.
|
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 09:41 | |
| | Presne to mne napadlo, co pises na konci. Co jineho koupit, kdyz ne tyhle dve era? Nejakou cinskou kopii, ktera sice lita, ale kdovi jak je to s jeji bezpecnosti? Podle mne by Boeing hezkych par kousku prodal klidne i bez toho, aby mel dopredu podepsany smlouvy, aerolinkam pozdeji stejne nebude zbyvat nic jinyho, jestli budou chtit litat. |
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 10:19 | |
| | Jako ja tem duvodu rozumim, ty my jasne byly..jen, jsem ten prispevek spatne postavil. Duraz chtel jsem hlavne klast na to, ze spolecnosti (i v dobe produkce letadla) kupuji kusy s silenymi casovymi predstihy... to s tim embryonalnim stavem, to uz byla jen takova tresnicka na dortu. Jako, maximalni respekt |
| |
|
| | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 10:49 | |
| | No, ja bych ty casy chapal. Jsem softwarovy delnik a vzdycky me desi, kdyz si uvedomim, co mam v softwaru chyb, jak se tohle zvlada na avionice - je mi jasny, ze delaji ruzny zalozni systemy ruzny tymy lidi na ruznych technologiich, ale stejne, chyba je svina, ona se tam vzdycky nekde schova. A z toho bych rekl ze prameni ta strasne dlouha doba vyvoje techhle novych masin - proste se to musi poradne otestovat. A az skonci testovani, tak se to jeste musi poradne otestovat... ;o) A ono to holt neco stoji... (
Jeste ze nedelam SW pro era, asi bych nemohl spat... )
(Je dobre ze ti zkusebni piloti tohle netusi, nemohli by do te masiny vlizt )
|
| |
|
| | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 11:32 | |
| | Máš pravdu. Testy zaberou čas. V tunelu tastoveli maketu 15000,- hod. To je taky dost dlouhá doba. Zdroj YouTube. |
| |
|
| | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 22:49 | |
| | Ve Flight Safety nám vyprávěli, jak koncem sedmdesátých let, v rámci zkoušek systému FBW F-16 na simulátoru, poprvé "přelétávali" rovník, a éro se půlvýkrutem samo otočilo na záda. Softwarová chyba, něco jako Y2K
|
| |
|
| | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 23:02 | |
| | A nepoučili se, protože když F-22 poprvé přelétaly 180. poledník z Havaje na Okinavu, tak se zhroutil software (neočekávaná změna datumu) a piloti bez spojení a navigace letěli jak slepý a hluchý káčata za tankerem Pravda, programátoři to prý zalátali za dva dny. |
| |
|
| | | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 23:11 | |
| | to u jednoho nejmenovanýho letadla, byl to gripen museli u všech letadel přehrát soft, protože byl dělanej do roku 2000 a nikdo nevěděl, co to udělá potom |
| |
|
| | | | | | | | | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 17. 12. 2009 / 08:40 | |
| | to samý na raketoplánech ) |
| |
|
| | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 15. 12. 2009 / 21:57 | |
| | Náááááádhera... |
| |
|
| | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 07:50 | |
| | To nemá zatahovací podvozek ? |
| |
|
| | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 08:14 | |
| | Ne, protože v tom spočívá ta úspora energie. |
| |
|
| | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 08:38 | |
| | Co je na tom všechno z kompozitu? Pokud celý drak, tak se jistě objeví brzo na trhu nové pryskyřice a máme se na co těšit. Plachťáky budou zase barevný! |
| |
|
| | | | Boeing 787 Dreamliner se vznesl k prvnímu letu 16. 12. 2009 / 08:50 | |
| | Urcite tam budou kompozitove potahy kridel, potah trupu, winglety, ty byly k videni i letos na aerosalonu v Parizi. kryty kol. kazdopadne me spis desi to, ze jim to nevydrzelo ty zatezkavaci standovy zkousky a museli kuli tomu tusim dvakrat nebo trikrat prekonstruovavat trup. predpokladam ze asi nekde pobliz nosniku. jinak me jeste napadlo jedno dalsi video, kdy to bylo planovane, ale taky by se to mohlo stat...http://www.youtube.com/watch?v=UJhUJ_BYvGE
sakra, ted uz si ale pripadam jak cerna kronika. |
| |
|
|