| | | Výroba textur na letadla 14. 12. 2009 / 19:43 | |
| | Zdravím, mám takový dotaz, a to jak mám udělat stínování a prostorový efekt na textuře, tak, aby to na letadle vypadalo co nejreálněji? Používám program DXTBmp. |
| |
|
| | | Výroba textur na letadla 14. 12. 2009 / 23:23 | |
| | Nejsem si zcela jistý, jestli jsem pochopil o co ti vlastně jde... Nicméně pokud chceš docílit plasticity (tmavší a světlejší části) aby to němelo jenom jednu barvu (viz obrázek) + nějaké drodné oděrky a podobně, tak tam ti je DXTBmp naprosto k ničemu. Ten funguje jenom jako převodník do formátu, který přechroustá FS. K tomu potřebuješ nějaký trošku lepší editor než je MS malování, ideálně photoshop, coreldraw, gimp atd.
Omlouvám se za tak trošku reklamu, ale ten obrázek je k tématu, mělo by na něm být vidět, že ta hnědá není jenom jeden odstín, ale za 1. je zesvětlená/ ztmavená podle tvaru trupu (tím, že je to jenom trubka, tak je nahoře světlý, dole tmavý) a za 2. je na ní uděláno něco málo nerovností, prohlubně jsou tmavší atd., protože ani v reálu to neni dokonalý ) |
| |
|
| | | | Výroba textur na letadla 14. 12. 2009 / 23:25 | |
| | hergot pane, to je paráda. už se na ní moooc těším |
| |
|
| | | Výroba textur na letadla 15. 12. 2009 / 06:38 | |
| | To si musíš vyhrát s nějakým grafickým programem (např. Photoshop nebo Corel) aby to vypadalo řekněme nějak jako tento obrázek a pak to jen "zabarvíš" změněním odstínu šedé do barevné (to umí právě jen ty grafické programy - ne malování). Já to třeba dělám tak, že v Corelu mám několik objektů, které jsou částečně průhledné a tak se dají krásně dělat stíny, měnit odstíny např. u kulatých částí, jako např. u toho čumáku a pak to může vypadat jako na posledních dvou obrázcích |
| |
|
|