| | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 20:01 | |
| | Dají se prosím někde na webu zjistit frekvence letištˇ a ILS pro nastavení NAV l vrámci ČR příp. okolních států(stáhnout nějaký seznam?)Díky. |
| |
|
| | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 20:03 | |
| | Seznam frekvencí je ti k ničemu. K tomu, abys moh zaletět ILS potřebuješ víc informací, než jen frekvenci. Např. kurz konečného přiblížení, minimální výšku nalétnutí (MDA pokud se nepletu), převýšení letiště atd. No prostě to, co najdeš v mapách zde http://simcharts.org/ |
| |
|
| | | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 20:22 | |
| | on se neptal na to, kde si najde MDA, prevyseni letiste, a kurs konecneho priblizeni. ale on se ptal na to, kde najde frekvenci (a odpoved je jasna - primo v digitalni mape, co je v FSce), ktera ti staci, pokud nelitas zrovna ARAIG, napr. IFR lety v FSce za pouziti defaultniho ATC.
Jo, a pletes se. MDA je u nepresnych priblizeni. U ils priblizeni je DA/DH. |
| |
|
| | | | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 21:44 | |
| | Jenom bych doplnil maličkost, že DA/DH může být i u nepřesných, pokud je tak spočítaná. Ono ostatně obojí vychází z OCA/OCH a pak se jen liší v tom, jestli je to výška pod kterou nelze klesnout (MDA), nebo v které se zahajuje nezdařené přiblížení a počítá se zároveň s dobou na reakci, pokračování letadla na chvíli v klesání, apod. Ve výsledku je defacto DA/DH "jen" MDA/MDH upravená směrem nahoru na hodnotu, při které pak bude při zahájení goaroundu splněna podmínka neklesnutí pod MDA/MDH.
U nás například doposud platilo co říkáš a k MDA jsme tak vždy podle SOP připočítávali 50ft (a nastavení na MCP protože je jen ve stovkách zaokrouhovali nahoru) a to byla výška do které jsme klesali. Protože ale hodně procedur na světě (hlavně Kanada a USA bohužel) počítá v návrhu s "dip and drive" procedurou, která není příliš vhodná pro velká proudová letadla (klesání ihned nebo ve schodech na MDA, let až do MAPt v hladině a při něm hledání dráhy a pak teprve finální vizuální segment nebo GA), přecházíme teď spolu s Jeppesenem na změnu. Ta spočívá v tom, že ať je místním úřadem přiblížení konstruováno jakkoliv, Jeppesen nám do mapy (a do databáze v FMC) spočítá plynulý vertikální profil bez schodů a navíc zakončené DA/DH (spočítané viz výše). Důvodem téhle změny je postupný přechod na "managed approach" LNAV/VNAV, ve kterém se letí celé přiblížení a tím přibývá jednak nutnost mít něco konkrétního pro VNAV v FMC (pokud možno bez schodů) a taky výšku, ve které se zahájí GA (protože VNAV režim by mohl při automatickém vyrovnání v MDA klesnout pod ni). Tím do budoucna BOHUŽEL (fňuk) odpadají všechny ty timed VOR, single NDB, VOR/DME, NDB/DME, backcourse LOC a další srandičky s ručičkama v HDG SEL a V/S režimech, protože ve VNAV/LNAV to všechno zaletí mašina sama skoro stejně dobře jako ILS, jen holt na vyšší minima. Na druhou stranu takhle jde zalétnout jakékoliv vykonstruované přiblížení (např. GPSkové GNSS) kamkoliv a to zcela bez spolupráce s čímkoliv na zemi. Ne že by mně to naplňovalo úplně blahem a optimismem (to se spraví po praxi), ale taková je doba a pokud to znamená víc možností jak se někam bezpečně dostat a míň starostí cestou, je to určitě super výhoda a cesta vpřed. A hrát si na skutečné IFR přiblížení můžeme když nejsou sračky na minimech a člověk se stará hlavně o to jak být bezpečně na standu, než jakej je frajer s ručičkama na RDMI či pro méně skalní EHSI |
| |
|
| | | | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 22:42 | |
| | Jen aby ses nedivil Např. když nastavíš špatný kurz přiblížení, tak se ti klidně může stát (a už jsem to i zažil jak z pozice ATC, tak z pozice pilota), že ti éro při nelétnutí LLZ začne zatáčet někam úplně jinam, než má (třeba směrem od dráhy) |
| |
|
| | | | Frekvence letišť a ILS. 14. 12. 2009 / 08:15 | |
| | Než poradíš nějaký odkaz, bylo by dobré napsat, zda a jak funguje (a když ne do příspěvku, tak do SZ). Už jsme o tom tady taky diskutovali, že.... |
| |
|
| | | | | Frekvence letišť a ILS. 16. 12. 2009 / 18:57 | |
| | Se mnou ne |
| |
|
| | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 20:03 | |
| | Stačí mrknout do mapy ve FS, tam to všechno máš. |
| |
|
| | | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 20:50 | |
| | | |
|
| | | | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 21:39 | |
| | Ony se dají sice najít na internetu aktuální mapy všech světových letišť s těmi informacemi, jenže ty jsou aktualizované a často už neodpovídají stavu ve FS. V mapě FS jsou údaje, které ti ve FS budou zaručeně fungovat. Najdeš je tak, že zobrazíš mapu FS (menu: world - map), tam si najdeš požadované letiště a klikneš na symbol věžičky. Potom se ti zobrazí veškeré frekvence a kurzy drah pro ILS. |
| |
|
| | | | | Frekvence letišť a ILS. 14. 12. 2009 / 06:43 | |
| | Ahoj,sežeň si program FSNavigator,tam je vše co hledáš a ještě další vychytávky.
|
| |
|
| | | | Frekvence letišť a ILS. 13. 12. 2009 / 21:11 | |
| | Přesně tak. Raději bych spoléhal spíš na tu mapu a frekvence často navštěvovaných letišť bych si někam napsal. Já jednou zkusil ladit ILS na LOWW podle toho co mi vyplivla FMS od Wilco Autobusu a divil jsem se, že nechytám lokalizér - byla samozřejmě špatná. |
| |
|
| | | Frekvence letišť a ILS. 14. 12. 2009 / 10:09 | |
| | Nevím, jestli se dá stáhnout nějaký seznam, ale třeba ze souborů AIRAC (např soubor c:\Program Files\Flight Simulator 9\FMCWP\NAVDATA\wpNavAPT.txt pro PMDG, ale možná i jiný) se dá leccos vytáhnout, je to jenom hraní si s daty v Excelu. |
| |
|
|