| | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 15:24 | |
| | Asi jsem blbý já, ale může mi prosím někdo poradit jak s tímto letadlem přistát pomocí ILS? Díky. |
| |
|
| | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 15:44 | |
| | Nejdriv jsem si myslel, ze jen vidim deja-vu .. a ono ne.
Promin, ze budu rvat, ale MUSIS ZNOVU ZAKLADAT VLAKNO, KTERE JSI TU UZ JEDNOU ZALOZIL DVA DNY ZPATKY, A PTAT SE NA TO SAMY? NESTACI TI POKRACOVAT ZDE? http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=334468&lan=0
A kdyz uz jsme u toho - zkus aspon prosim te napsat, CO se ti na tom pristani nedari. |
| |
|
| | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 16:00 | |
| | Ano já vím, že jsem to založil, ale podle mě je větší šance že mi někdo poradí, když to je na hlavní stránce a ne 20 stránek zpátky....jestli ti to tak vadí, tak nevím proč ses obtěžoval vůbec něco psát..
Pro ty kteří jsou ochotní poradit...potřeboval bych pomoct z celkovým nastavením, když mám zapnutý RNAV mode tak je vše v pořádku, ale na navigačním displeji nemám ukázaný kurz. Když zapnu VOR/LOC mode tak tam sice kurz je, ale nemůžu navigační displej používat, protože je přeškrknutý...takže vlastně vůbec nevím jak za pomocí ILS přistát. |
| |
|
| | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 16:05 | |
| | Kecy v kleci. Když dáš "úvod" a né "fórum", ukáže ti to nové příspěvky i v rok starém stromu. Nevím proč by měl být strom na druhé stránce tedy nějak méně viditelný než strom na stránce první. |
| |
|
| | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 16:12 | |
| | technická poznámka: kdybys přidal příspěvek k původnímu tématu, máš to hned zpět na první stránce.
K tomu přistání - ATR neumí podle ILS přistávat. |
| |
|
| | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 16:23 | |
| | ATR 72 flight deck
Standard navigation systems satisfy the latest rules and safety requirements, including CAT I AFCS. The ATR aircraft are certified for CAT II ILS operations with an 80ft decision height available as option.
? |
| |
|
| | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:08 | |
| | Heh a na to jsi přišel kde? Taková poloVFR mašina, jo? Myslím, že takové éro by žádný dopravce nechtěl... to by už L-410tka byla ve výbavě mnohem lepší |
| |
|
| | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:11 | |
| | Asi bude pes zakopany ve slove pristavat. |
| |
|
| | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:15 | |
| | Když máš vypnuté crashe, tak přistane i cessna podle ILSu! |
| |
|
| | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:20 | |
| | ... i se zaplejma (v fs9). |
| |
|
| | | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:23 | |
| | No, to jsem zkoušel jenom s B737 Kdysi, když jsem s letadýlky začínal a neměl jsem ani joy, tak jsem vedl přiblížení na HDG a V/S a dosedal jsem s A/T s nastavenou rychlostí pod pádovkou + V/S do kladných hodnot A světe div se, dalo se s tím celkem pěkně sednout I pojíždět s A/T se dalo, ikdyž to bylo horší |
| |
|
| | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:16 | |
| | No. tak myslim, ze ILS jako takovy nikdo nezpochybnuje (ukazatel smeru a GS). Spis bych rekl, jestli to dokaze sklesat podle G/S a autoland. a pokud se nemylim, tak jatro nema autothrottle a autoland (i kdyz , je mozne, ze se mylim), takze je na miste i otazka, co molek mysli tim, ze mu nejde ils pristavani. |
| |
|
| | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:20 | |
| | Vzhledem k tomu, že neustále plácá o tom, že mu to éro není schopné ani nalítnout ten ILS (viz část z http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=335085&lan=0 ), tak těm chytřejším už dávno došlo, že tím "přistáváním" myslel min. automatický let po ILSu (pro pomalejší - let vedený autopilotem). |
| |
|
| | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 18:55 | |
| | Podle mně je dost velký rozdíl mezi přiblížením a přistáním |
| |
|
| | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 16:36 | |
| | Nevím, jestli ti rada pomůže proti blbosti. No, ale zkusme to.
Tvá otázka vůbec neupřesňuje, co ti nefunguje. Může tedy jít třeba jen o špatně naladěnou frekvenci ILS.
Pokud máš vše nastavedné správně, je odpověď na tvou otázku jednoduchá:
Poletíš po nějakém publikovaném přiblížení (ILS RWY ab) a na NAV1 budeš mít naladěnou frekvenci toho ILS. Když ve výšce, jak je pubikovaná, v ose dráhy (podle publikovaného kursu) a pokud možno pro dané letadlo určenou přibližovací rychlostí nalétneš vstupní bod ILS (IF), tak se ti na sdruženém ukazateli (VOR, ILS) objeví dvě na sebe kolmá břevna (ručičky). Od tohoto okamžiku budeš klesat předepsanou rychlostí (a předepsaným sestupovým úhlem) tak, abys měl průsečík těch dvou břeven (ručiček) uprostřed ukazatele. V určité výšce (obvykle publikované jako minimální výška rozhodnutí anebo na úrovni prostředního markeru MM) už je vidět na dráhu - a pokračuje se vizuálním přistáním. Pokud dráha není vidět, v tomto bodě se přiblížení přeruší a oapkuje se (GA, missed approach).
Pokud ale nevíš o čem tady píšu, přistání na ILS nezkoušej, nebo se nerozčïluj, když ti nikdo nebude chtít poradit. |
| |
|
| | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 16:51 | |
| | Vím o čem mluvíš, problém je v tom, že když zapnu na navigačním přístroji VOR tak mam obrazovku, i hlavni displej přeškrknutý. Našel jsem, že to má něco společného z pozicí letadla... |
| |
|
| | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 16:56 | |
| | Jenom pro pořádek - bavíme se o Flight1 ATR72-500 ? |
| |
|
| | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:05 | |
| | | |
|
| | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:10 | |
| | | |
|
| | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:15 | |
| | Z IF zcela určitě nebude tam, kde myslíš To je FAF (final approach fix)
K tomu zbytku...
Nelítám ji, nevím jestli tomu nebude bránit nějaká featura od flajt uan, ale podle logiky věci:
http://www.avsim.com/pages/0105/ATR/ATRPn04.jpg
1) na levém rádiu NAV (NAV1) musíš mít frekvenci ILSu, na které provádíš přiblížení
2) tím točítkem se žlutým proužkem (CRS1) si natoč kurz konečného přiblížení (je to v mapě jako final course) - číslo máš na ND (navigační display) v levém horním rohu
3) jak ti éro zachytí (nebudou ty ukazatele přeškrtnuté), tak zmáčkni APP tlačítko na panelu autopilota.
Prakticky úplně stejná funkce, jako tady http://www.flightsim.cz/article.php?id=58 (cvičně si to zkus, pokud jsi to ještě nedělal) |
| |
|
| | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:23 | |
| | | |
|
| | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:46 | |
| | S odkazem na text a obrázek vlevo dole na první stránce bych zatím skromně trval na tom, že to moje IF je správně... alespoň pokud používáš jeppessenské mapy... FAF tam někde taky je, ale ten se při ILS přiblížení nepoužívá (nemýlím-li se - viz text, obrázky, mapy Jeppessen) |
| |
|
| | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 17:55 | |
| | | |
|
| | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 18:09 | |
| | | |
|
| | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 20:08 | |
| | Ať dělám co dělám, displeje se mi neodškrknou...vše zadám (kurz, frekvenci ILS) ale po zmáčknutí APP to neudělá nic, sice se na displeji autopilota napíše LOC ale bílým písmem, a má bít zelené, nemyslím, že dělám něco špatně, FS už lítám celkem dlouho, ale to ILS u ATR je pro mě asi zakleté nebo co |
| |
|
| | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 21:14 | |
| | A máš zapnutého autopilota? |
| |
|
| | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 21:42 | |
| | Jistě |
| |
|
| | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 21:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 22:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 22:23 | |
| | zkoušel jsi pomačkat ta tlačitka FULL/ARC , MAP,...? |
| |
|
| | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 22:29 | |
| | Seš si jistej, že máš správně frekvenci ILS..? Nevim, jestli v Mošnově mají ILS 111.9
Bo podle těch budíků nechytáš vůbec signál ILSu. To se pak nemůžeš divit, že ti to A/P nenaletí.. |
| |
|
| | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 23:14 | |
| | Ok vyřešeno, já debil to psal do spodního displeje..letadlo se mi pěkně srovná, ale na displeji mám pouze CAT-I...je pravda že ATR má max CAT-II? |
| |
|
| | | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 11. 12. 2009 / 23:48 | |
| | jo, a dokonce dvojku na ruku |
| |
|
| | | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 12. 12. 2009 / 02:00 | |
| | Musíš naladit stejnou frekvenci ILS i na druhou soupravu autopilota. |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 14. 12. 2009 / 10:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 12. 12. 2009 / 09:36 | |
| | Ta spodní frekvence je standby (neaktivní) a do aktivní ho dostaneš přepnutím do "ative".
Kdyby to v tom návodu, co jsem ti posílal nebylo napsané!
"...v záloze připravenu frekvenci ILS pro dráhu 22 na frekvenci 110.950 MHz. Mezi nimi je "čudlík", na který když kliknu, tak se frekvence přehodí a aktivuji ILS frekvenci (110.950) a maják OTA bude ve STBY." |
| |
|
| | | | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 12. 12. 2009 / 10:25 | |
| | Ok, už to vím, díky.. |
| |
|
| | | | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 14. 12. 2009 / 09:20 | |
| | Že já blbec jsem se s tím příspěvkem nahoře vůbec sral...
"Tvá otázka vůbec neupřesňuje, co ti nefunguje. Může tedy jít třeba jen o špatně naladěnou frekvenci ILS."
stačilo zak málo, že |
| |
|
| | | | | | | | ATR 72-500 přistání pomocí ILS 14. 12. 2009 / 10:39 | |
| | Jak tak koukám an ten screen, tak mám první radu:
RTFM
To lítáš jako s šutrem, který má pár budíků, takhle si to neužiješ |
| |
|
|