| | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 10. 12. 2009 / 11:35 | |
| | Zdravím vespolek,
chci ťuknout, jestli někdo už nezkoumal.
Poslali mi aktualizaci PA31T pro verzi 9.40, aplikovali tam rozvržení elektriky a také stavění tahu motorů.
A právě ta druhá jmenovaná věc mně trápí. Narozdíl od předchozí verze, nyní plyn na joysticku reaguje tak, že v nule je REVERZ, po asi centimetru je BETA a pak je POWER.
Protože není (fyzicky hardwarově) žádná zarážka při přechodu REVERSE a BETA, tak je problém to rozlišit. To ani nemluvím o tom, že dle návyku nad prahem stáhnu plyn (čímž se bravurně změní tah na maximální reverz) a "game over".
Nebudu se tady trefovat do XPL stran toho, že asi jen málo letadel dovolí nastavit reverzní pozici listů pokud není letadlo na zemi, spíš mně zajímá, zda to někdo zkoumal. Asi je to dobrá věc, možná by stačilo koupit nějaký joystick kde to má nějaký "přechod" (Saitek plyny?).
Díky. |
| |
|
| | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 10. 12. 2009 / 11:45 | |
| | U saiteku to není přechod ale tlačítko, v tomhle případě by to asi nrpomohlo. |
| |
|
| | | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 10. 12. 2009 / 12:16 | |
| | Díky, i když jsi mně nepotěšil.
Celý problém je asi v tomhle:
Another major change is the requirement to specify the percentage of power at which Beta and Reverse power modes begin to be effective.
Ještě zkusím nějaký defaultní model, jestli je to vlastnost obecná nebo toho konkrétního modelu.
|
| |
|
| | | | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 10. 12. 2009 / 13:34 | |
| | Zkus tam na ten reverse nastavit nulu. Domenkaak by mel fungovat normalni reverse command a na reverzy bys mel mit tim padem celou drahu plynu jako driv |
| |
|
| | | | | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 10. 12. 2009 / 17:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 10. 12. 2009 / 21:53 | |
| | Tak nepomohlo. Ten reverz tam zůstal, sice se dle všeho ten rozsah zmenšil, ale zůstal.
No nevadí, prubnu technickou podporu
|
| |
|
| | | | | | | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 10. 12. 2009 / 23:48 | |
| | Z toho, že mi poradili označit si na joysticku dané místo nalepením pásky, předpokládám, že prostě od 9.40 je to takto a vypnout to nejde.
Při posledním letu jsem si dával pozor a je to asi jen věcí zvyku.
Za zmínku ale stojí, že:
If your joystick power lever has a physical gate, adjust the settings so that idle power is achieved when the lever hits the detent.
Z čehož mi vyplývá, že asi takový joystick existuje. Znáte někdo?
Dále následovalo vysvětlení jak je to v reálném letadle a jak se přesně provádí přistání s PA31T, to už z hlediska tématu není podstatné. |
| |
|
| | | | | | | | | XPL 9.40, STMA PA31T a power 11. 12. 2009 / 10:12 | |
| | Já osobně si myslím, že to je nastavením letadla, protože jinak by se to chovalo uvšech letadel v XPL stejně a to rozhodně není (mám doma asi 50 různých letadel od opravdu historických kousků (mno ano, tam asi reverz neuplatním), přes WWI a WWII letadla až po supersoniky a ani u jednoho jsem nepozoroval toto chování.
Možná je trochu poprudit ale jenom trochu... |
| |
|
|