FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vlnitost rwy Jeden příspěvek | Celý strom
Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 21:46
Gunterr   
Příjemný večer všem,

při brouzdání na airliners.net jsem natrefil na tuto fotku http://www.airliners.net/photo/Korean-Air/Airbus-A330-323X/1621691/L/ a chtěl bych se zeptat znalých, jestli je dráha 06/24 (alespoň předpokládám, že je to ona) na LKPR tak vlnitá nebo se jedná o optický klam zapříčiněný teplým vzduchem?

Dále jestli existují nějaké normy např. na max. "křivost/vlnitost"? omlouvám se za ten výraz, ale nic lepšího mě nenapadá

Díky, Gunterr
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 21:50
Pan Letadlo   
Je vlnitá. Spousta drah po světe je takových, snad jen EHAM je placka (teď nevim přesně která, ale vím že podle fotek je jedna rovná jak prkno ). Ovšem ten výškový rozdíl je opravdu hodně malý a protože to fotil dlouhým sklem tak to vypadá že je to jak na houpačce.
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 21:56
Pan Letadlo   
Tu to jsem myslel: http://www.airliners.net/photo/China-Airlines/Boeing-747-409/1612642/L/&sid=f32b3f43afb93d14ea062c28479c51e5
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 21:59
Gunterr   
Tak tady si někdo hezky vyhrál
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 21:50
donCarlos
Vážně je takhle křivá. Ono to není tak moc, zkresluje to optika, ale křivá prostě je.
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 21:57
Gunterr   
Že jsou křivé rwy je mi jasné, spíš mi šlo o zkreslení ať už optikou nebo čímkoliv jiným (např. horký vzduch a optický klam)

Ono vytvořit něco rovného na úseku 3715 m by bylo asi velmi nákladné. Ona vlastně rwy na LKTB mluví za vše, kdy se dokáže "schovat" celý B737 "za kopec" a to člověk stojí u twy C (odzkoušeno na CIAFech) - odhaduji, že vzdálenost od twy po práh dráhy 10 je tak cca 1000 m. A proto ta má druhá otázka, zda jsou někde dostupné normy pro to max. zakřivení či jak se tomu odborně říká?
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 21:59
Tragédie v JRD
horkej vzduch ti to takhle nezkresli je to jen efekt dlouhyho skla. je nutny si uvedomit, ze na ty fotce mas smrsklou prakticky celou dylku 6/24 coz je peknych par km .. takze to zvlneni vynikne.

 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:00
Jakub Edr
Asi ty normy moc přísný nebudou
http://planes.cz/cs/photo/1035442/ostatni-no-reg-not-specified-courchevel-cvf-lfl/
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:01
Pan Letadlo   
To je optický klam... horkem
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:07
Gunterr   
Ano, chápu...
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:14
kosata
Je to fake...

Ale jinak horský letiště je přece jenom něco jinýho, než letiště prakticky na rovnym terénu. Na Courchevel a jiný horský letiště musíš mít tušim i speciální licenci horskýho pilota, ne?
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 14:20
flyghtorange   
napisal by my nikto osobnu spravu s nazvom toho letiska
diky
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 14:22
Rozšafín Ctibum   
Courchevel ( CVF / LFL )
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 14:41
Engin
Dokonce je na to i fajná scenerka
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 15:28
Teflon_490   
To si mu nemel psat. Uz zas spamuje na hlavni strance
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 16:39
kosata
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:17
A.J.Scandall   
Dvacetřtyřka na Ruzyni vlnitá je, ale vůbec ti to nepřijde. Takhle se jenom díky optice zdá vlnitější, než ve skutečnosti je.
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:27
Rychlokvaška
Tak to mně zaujalo ("vůbec ti to nepřijde"), já jsem recept na vlnité dráhy zatím nenašel ;o)) Ať dělám co dělám, přistání na typických vlnovkách (Heraklion, Tenerife South, Birmingham, Manchester, ...), kde je většinou hrb nebo díra přesně v místě doteku, je v případě že se podaří spíše dílem náhody než umu a provedení Zatím nejůspěšnější metoda je zatáhnout trošku rychleji a podržet malinko dýl výkon v případě hrbu (upslope z touchdown zone), případně podrovnání později u díry (downslope), ale že bych mohl říct, že mi to nepřijde, to teda ani náhodou Asi jedna z těch kapitánských věcí
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:32
A.J.Scandall   
Já nemluvím o Manchesterském hrbu na 24R ani o hrbu na Heráku, já mluvim o naší pražské 24ce. Ostatně, je-li v Praze vlhká či mokrá čtyřiadvacítka, to jsou lízačky

(na rozdíl od ran o zem na suché nula šestce, aby bylo jasné, o čem mluvím)
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:53
Rychlokvaška
Tak to jsem rád, že nejsem sám
Ten Herák, to je občas opravdu maso. Koukám do grafu a máme tam suverénně nejvyšší počet hard landings, asi tak dvojnásobek nejvyššího následujícího...

btw: Paní deklinace nám teď už z toho MAN udělala 23R
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 23:20
A.J.Scandall   
Já už tam pár let nebyl, takže jedu ve starých číslech. By ten magnetickej pól měl někdo přibít hřebíkama k zemi!
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 23:27
Rychlokvaška
A nebo se na to máme vykašlat jako v severní Kanadě, nad Atlantikem, apod. a lítat zeměpisnej
 

Vlnitost rwy   8. 12. 2009 / 22:32
Matthew
Z předpisu L 14 (doufám, že to je aktuální, nehledal jsem to znova):

Změna podélného sklonu by neměla na RWY přestoupit 1,5 % u kódového číslo 3 nebo 4 a 2 % u kódového čísla 1 nebo 2. Tato změna sklonu by měla být provedena zakružovacím obloukem, u něhož stupeň změny nepřekročí:
0,1 % (minimální poloměr oblouku 30 000 m) kde je kódové číslo 4,
0,2% (minimální poloměr oblouku 15 000 m) kde je kódové číslo 3,
0,4% (minimální poloměr oblouku 7 500 m) kde je kódové číslo 1 nebo 2.

Pokud již není možné vyloučit změny sklonů RWY, měla by být zajištěna viditelnost z bodu vysokého:
3 m pro kódové písmeno C, D nebo E,
2 m pro kódové písmeno B a
1,5 m pro kódové písmeno A
na všechny stejně vysoké body nad RWY do vzdálenosti minimálně poloviny délky RWY.

Zvlnění nebo změny podélných sklonů blízko sebe by měly být vyloučeny, Vzdálenost mezi vrcholy tečen dvou následujících zakružovacích oblouků nemá být menší než nižší z těchto hodnot:
- součet absolutních hodnot rozdílů příslušných sklonů násobený 30 000 m pro kódové číslo 4, 15 000 m pro kódové číslo 3 a 5 000 m pro kódové číslo 1 nebo 2. ,
- 45 m.

Poznámka: Kódová čísla RWY jsou podle délky dráhy:

1: do 800m
2: 800 - 1200 m
3: 1200 - 1800 m
4: Nad 1800 m

Stačí?
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 10:08
Gunterr   
Děkuju
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 09:29
Toomitsch
Nejvic vlnita pokud vim je u nas Namest.
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 09:40
Lowmick   
To je takovy to letiste jak tam pojizdej AN26ky se zastavenyma motorama?
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 09:41
Madvlk   
O té se traduje,že když tam poprvé zkoušeli přistát a A319 AČR na autoland,tak to sroj vyhodnotil jako překážku a šel na opět nahoru.Co je na tom pravdy nevím,jen se to povídá jako historka každopádně když jsme kdysi sedali v Náměšti s An 26 ,tak pilot ntrefil "hrb" a klouzali jsme až do půlky dráhy.....do údolí
 

Vlnitost rwy   9. 12. 2009 / 10:11
M1
tady to máš ještě z jiného úhlu, fotečka z auta při kontrole RWY 24 (fotil jsem to jen z mobilu)
14019 B / 600 x 450 / DSCF4243.jpg
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 10:16
Gunterr   
V souvislosti s tímto bych se rád zeptal také tvůrců do FS, jak by to bylo případně s vytvořením do FS? Předpokládám, že to bude mít souvislost s MESH či něčím podobným, který nedokáže být tak "přesný" (v cm, m?), aby bylo možné namodelovat "vlnitou" rwy korektně.

Jakým způsobem to ale dělali tvůrci letišť typu Courchevel apod?

S tvorbou do FS mám pouze velmi základní zkušenosti (otexturovaná krychle položená v prostoru - přibližně tam, kde jsem očekával).

Díky
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 10:25
Luděk Ch.
FS z principu vlnitou runway vytvořit vůbec neumí, pokud se tvoří klasicky, je to vždycky rovná placka. Ty pokusy co existují, nejsou ve FS tvořeny jako runway, ale jako obyčejný povrch s texturou runwaye. Bohužel ale není ani tak možné udělat zvlnění dokonale plynulé a pokud se to podaří nejlépe jak to jde, tak je člověk rád, že letadlo na těch hrbech nehlásí crash. Ale stejně poskakuje jako koza, mnohem víc, než by vzhledem k plynulosti zvlnění mělo. To je námět na nějaké další verze simulátoru, aby toto bylo zabudováno už v samotném engine, kde by se dalo nadefinovat dostatečně plynulé zvlnění a bralo se to pořád jako runway.
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 10:31
Gunterr   
Dík za vysvětlenou
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 10:41
Teflon_490   
btw. EDDP Leipzig od Aerosoftu ma krasne udelane najdezdy pro letadla pres dalnici a zeleznicni trat, nikde jinde sem se s necim podobnym v FSce jeste nesetkal, a docela to i jde prejizdet bez toho, aby FSPax nadaval
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 12:50
Vita Zenisek
Sice to neni zrovna FS9, ale FS to zda se umi (nebo aspon nekteri lide vedi jak se to da udelat)
http://www.flytampa.org/shots/grenadines9.jpg
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 13:22
Toomitsch
A neni to jen tohle? http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=334602&lan=0
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 14:41
Luděk Ch.
Podle mně je to jen jak jsem psal výše. Není to tvořené jako runway, ale obyč. zvlněný povrch s texturou RWY, aby to tak vypadalo. A ono to vypadá vizuálně hezky, docela i plynule, ale když po té dráze jedeš letadlem, tak tam jsou pořád moc ostré zlomy, není to plynulý oblouk. Aspoň u všech podobných scenerií, které jsem zkoušel, včetně komerční Lukla, která je perfektní. Ale pořád to není dobře zaoblená runway.
 

Vlnitost rwy - aplikace do FS   9. 12. 2009 / 16:58
sokol
To co neumí FS umí zase X-plane.http://medlanky.bumper.cz/slideshow/medlanky_xplane/lkcm_xplane_screens.html
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ