| | | Gear lever 8. 12. 2009 / 21:06 | |
| | Ahoj... chtěl by jsem se zeptat nějakého pilota, nevíte na co přesně je tam ten červený spínač? ...díky předem |
| |
|
| | | Gear lever 8. 12. 2009 / 21:14 | |
| | No tak toto som konkretne nevidel.. ale moze to byt nudzove vysunutie pripadne zasunutie... |
| |
|
| | | Gear lever 8. 12. 2009 / 21:15 | |
| | Je to pojistka. Při manipulaci s pákou jí musíš přitáhnout k sobě. Je to vidět i na tom obrázku, jak je v té středové poloze zapadnutý kolík. |
| |
|
| | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 21:19 | |
| | a ta pojistka brání vysunutí? |
| |
|
| | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 21:26 | |
| | Mělo by to tak být - brání změně polohy páky ze stavu off do up/down. Jestli i z krajních poloh nevím. |
| |
|
| | | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 21:36 | |
| | Díky moc |
| |
|
| | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 22:13 | |
| | Ta pojistka slouží k tomu, aby na zemi nešla páka posunout z polohy DN do polohy UP - čili zasunout podvozek. Existují případy, kdy je to přesto potřeba udělat (servis, kontrola logiky, páky, otestování bez zapnuté hydrauliky, atd.) a proto se ta pojistka vypne (u téhle páky zatažení, v 757 máme vedle páky tlačítko na panelu, které je potřeba podržet, což je bohužel obouruč akce) a pak jde pákou pohnout. Pokud je letadlo ve vzduchu, air/ground logika tu pojistku odblokuje automaticky. Může se stát i nestandardní situace, že pákou není možné pohnout ani za letu (nelze zasunout podvozek), pak se podle QRH udělá totéž - podržet pojistku, UP, OFF. |
| |
|
| | | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 22:20 | |
| | Pozn. - usuzuju tak jenom podle nápisu "lock override" a provedení, že je to stejná logika jako lock který popisuju - ten ze skutečného letadla Můžu se plést, nevím z kterého éra ta páka je (podle barvy a provedení tipuju některého z Bulíků 747-777), jestli autor modelu použil stejné provedení jako reálné éro - z obrázku to spíš opravdu vypadá pouze jako pojistka pro pohyb jakýmkoliv směrem z OFF, což bych chápal, protože vyrobit air/ground logiku a související relátka/selenoidy by bylo asi trošku moc
Jenom matně si vybavuju, že možná u 737 za nějakou pojistku zatáhnout potřeba bylo pokaždé, ale už je to moc dlouho a opravdu bez záruky. |
| |
|
| | | | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 22:23 | |
| | Ne, i u 737 to funguje jen jako "lock override" |
| |
|
| | | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 22:22 | |
| | Mimochodem závada Air-ground switche (resp. WOW - Weight off wheels na některých typech), kdy si letící letadlo myslí, že je na zemi, je daleko závažnější problém, než se zdá. Je to jasné NO-GO. To, že se nedá zasunout podvozek bez zatažení za pojistku je ještě prd proti dalším systémům, které pak nefungují, jak by měly. |
| |
|
| | | | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 22:33 | |
| | Mňojo, přesně tak. Jako např. stall warning systém apod. drobnosti
U 757 máme trochu problém, že je nezávislá a/g logika pro příďák a tilt hlavního podvozku. Kdysi se stalo (u -300), že loadeři začali vytahovat všechno zepředu, to samý lidi, tlumič na příďáku zajel na doraz, sepla se logika a pak to bylo trošku zajímavé |
| |
|
| | | | | | | | Gear lever 8. 12. 2009 / 23:30 | |
| | Tohle dělala ATR 72, když se lidi nahrnuli dozadu při vystupování či nastupování, tak se odlehčil příďák a spustil se stick-shaker |
| |
|
| | | | | | | Gear lever 9. 12. 2009 / 08:52 | |
| | třeba reverzy, ne? |
| |
|
|