| | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 19:29 | |
| | ahoj chtěl bych jestli byste mi neřekli s jakým letadlem z řad b737 máte skušenosti ohledně pilotování a jak byste mi poradily různé druhy např. jaké druhy b je lepší na delší a kratší lety.Díyk za váše odpovědi. |
| |
|
| | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 19:59 | |
| | No, B737 jsou v radach 300-500 a 600-900 v zasade z pohledu FS pilota uplne stejny, tak nechapu co myslis... |
| |
|
| | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:06 | |
| | On asi myslí, který doletí dál... |
| |
|
| | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:10 | |
| | To ktery vic natankuje... |
| |
|
| | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:16 | |
| | ne jen prostě které si myslíte že z nich je jakoby nejlepší. |
| |
|
| | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:18 | |
| | co to je za otázku ? ... Posledni dobou to jde s perákem z kopce, a z hodně prudkýho... |
| |
|
| | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:21 | |
| | rozhodně 900. když odečteš 737 a 900, tak máš největší záporný číslo a to taky udává dolet a rychlost. je to taková tajná šifra od boeinga a málo kdo to ví |
| |
|
| | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:23 | |
| | Tohle mě málem povalilo ze židle |
| |
|
| | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:24 | |
| | A to pánové od Boeingu počítají i s větrem? |
| |
|
| | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:35 | |
| | Viš co, vyber si b737-500 nebo b737-800W - má pěkny winglety |
| |
|
| | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:21 | |
| | No. Ne tak uplne. rozdily mezi jednotlivymi typy (-6,7,8,9) jsou. a to ne zcela zanedbatelne. A pokud k tomu pridame i subtypy jako ER , tak je to rozdil docela velky. nicmene, pravda, porad je to stejna vzdalenostni kategorie. |
| |
|
| | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 22:28 | |
| | Jak říkal jeden starý letec - když člověk létá 737, nemusí se na nic přeškolovat, stačí čekat, jak sedm-tři-sedma roste. Kdo začal na 737-100 a teď létá 737-900ER, ví, o čem je řeč. Začal se sto lidma a MTOW pod 50t mezi Frankfurtem a Mnichovem, a teď vozí 215 lidí přes Atlantik a má MTOW 85t. Stačí počkat na 737-1200LR, ta bude dvoupodlažní pro 390 lidí a bude lítat do Austrálie non-stop |
| |
|
| | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:00 | |
| | O 737-900ER se u nás uvažuje spolu s Airbusy jako o budoucí náhradě za 757, protože se Boeing bohužel neobtěžuje vyrábět skutečnou náhradu. Popravdě řečeno, lítat s touhle mašinou přes Atlantik, toho se tak trochu děsím, aniž bych měl jinak cokoliv zásadního proti nejúspěšnější mašině Boeingu... |
| |
|
| | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:04 | |
| | Do Travelu měli přijít -900ER, na jaře, ovšem nepříjdou, přišlo se na to, že když se víc naplní, tak uletí míň než -800, a když chtěli, aby to uletělo víc, tak to naložili jako -800ku, takže asi (u TVS) nemá cenu brát -900ER |
| |
|
| | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:11 | |
| | si holt chlapci musi vybrat jestli to nalozi na maximum (nejakych 215 pax) a nebo na min a doleti tim dal |
| |
|
| | | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:12 | |
| | nojo, jenze oznaceni ER je, řekl bych, trochu zavádějící Já si pod tim teda představim větší dolet na maximu než předchozí verze |
| |
|
| | | | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:34 | |
| | heh. to oznaceni neni oznaceni doletu, ale velikosti -600 nejmensi, -900ER nejvetsi. dolet ma nejvetsi -700. No, a -900ER je vylepsena verze (vetsi kapacita, vetsi dolet) od -900 (kterou vzapeti prestali vyrabet), a ne vylepsena verze -800ky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 10:13 | |
| | ER bývalo u Boeinga vždycky označení verze s delším doletem, tuším "extended range", takže by se dalo očekávat, že ten dolet bude skutečně delší. Otázka ale je, proti čemu Ale asi by to mělo být vůči stejnému modelu bez "ER", jestli se tedy vůbec 737-900 bez "ER" dělá |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 10:16 | |
| | Hele, cetls ten prispevek, na ktery odpovidas? |
| |
|
| | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:17 | |
| | Teď mluvíš jako pilot B-707, který žehral, že ty nové Tristary budou mít jen tři motory a pilot Tristaru dvacet let poté, že lítat přes Velkou louži s dvoumotorovou 767 bude strašlivý riziko
Prostě brzo budou přes Atlantik létat CRJ 200, s tím se smiř!
|
| |
|
| | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:25 | |
| | Tak to ne, to jsi trochu otočil 737-900ER je oproti 757 přece jen krok zpátky narozdíl od těch tvých příkladů...
Pro mně za mně ať lítá přes Atlantik co chce jak chce, ale ať má všechno potřebné vybavení s dostatečnou zálohou a ať není všechno "nadoraz". |
| |
|
| | | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:27 | |
| | Keflávik to jistí, ne ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:55 | |
| | No Blue Spruce musíme někdy lítat i my, na 757-300 máme bohužel jen jedno HF rádio, což je bohužel o jedno míň než předepisuje MNPS pro NAT |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 07:50 | |
| | Ač jsem milovník starých technologií, tak HF radio, to je můj nepřítel v letadle. Respektive ne nad Atlantikem, tam to chodí jakž takž, ale nad Afrikou a Indickým Oceánem. Když chce člověk na 11 300kHz volat Mogadišo, a místo toho tam slyší samý chrrrr chrrr Bombay Bombay, chrrr chrrrr Chartoum Radio, Chartoum Radiooo chrrr, tak mě popadá pocit zbytečnosti. Jak říkal jeden starý spolužák ve Flight Safety, "there`s no mercy on HF".
Mě už to párkrát dopálilo tak, že jsem vzal za letu Jeppesen, podíval se, jaké má příslušné stanoviště telefonní číslo, a zavolal jsem řídícímu, resp. operátorovi přímo SATCOMem a dal mu position report. Jen jsem doufal, že je to číslo správné, abych někoho v noci nevzbudil doma a nevnucoval mu hladinu, čas přeletu bodu a ETA na další. To by asi nechápal |
| |
|
| | | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:36 | |
| | Má 757 tři inerce?
Jinak já samozřejmě rozhodně neobhajuju 737mu jako "dálkovou mašinu", jen si myslím, že tou není ani 757.
Osobně bych tuhle parketu nechával mašinám, které byly už na rýsovacím prkně kresleny jako dálkové. Jenže "počítači fazolí" na to mají jiný názor. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 23:52 | |
| | Jojo, má 3 inerce, 3 autopiloty (s 3 FCC, každý separátní napájení a hydraulika), 3 hydrauliky, 3 izolovatelné elektrické systémy, v ETOPS verzi 4 nezávislé elektrické generátory, ...
Máš pravdu, 757 taky není originál dálková mašina, ale má všechno potřebné už v základu (a přidané navíc s ETOPS certifikací) a pro východ severní ameriky máme odsud dostatečnou rezervu, což se o ERku opravdu říct nedá. ERko má spolehlivé motory (ostatně ETOPS 180 mají 737 aspoň přímo u výrobce už dobrých 10 roků), takže potud nad Atlantikem osobně problém nemám, ale přece jenom je to takové šponování už hodně nadoraz, mimo moji osobní komfort zónu. |
| |
|
| | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:35 | |
| | z pohledu FSpilota bych řekl, že to bude určo B737 Classic! |
| |
|
| | | | | výběr letadla 8. 12. 2009 / 20:41 | |
| | Samozřejmě! Z pohledu systémů jednoznačně a bezkonkurečně B737-600/700/800 (envím esi i 900) od ARIANE. Na to žádný addon 737my nemá Bohužel bez AIRACu je prkticky k ničemu, takže se ho drží PMDG 737-600/700/800/900, který má v tomto dobrou podporu. Moje bulíky 737-300/400/500 jedině Wilco PIC, jiný totiž není použitelný, resp. s VC |
| |
|
| | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 01:03 | |
| | A z pohledu Pipse je to ještě klasičtější classic a to verze 737-200, bez FMC s delco carousel INS a krásnou, staromileckou palubní deskou se samejma ručičkama a autopilotem Sperry77 a motory JT8D. Člověk se u toho nenudí a navíc to pěkně hulí. Je to asi hrozně subjektivní věc každýho fanouška b737 a proto mu dám v této přenici hlas, jakožto mému favoritovi, za kterého tu ještě nikdo neztratil ani písmenko |
| |
|
| | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 01:26 | |
| | To není Classic To je Originál! |
| |
|
| | | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 07:35 | |
| | A mezi originalem a classic verzi byla jeste -200 advanced |
| |
|
| | | | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 09:39 | |
| | To je vlastně pravda, nějak jsem považoval za originál jenom 100. Ale oni jsou s dvoukilem brány jako stejný typ, co se tak koukám |
| |
|
| | | | | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 10:18 | |
| | dobře díky a pardon za tu blbou otázku |
| |
|
| | | | | | | | | výběr letadla 9. 12. 2009 / 10:42 | |
| | Jj, original byly -100 a -200, -200 pak byla jeste ve verzi ADVanced. |
| |
|
|