|  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 7. 12. 2009 / 15:06 | |
|  | Omluvte dotaz ignoranta - pokusy o scenerie mi vycházejí zcela nezveřejnitelné. Nicméně bych se rád zeptal zkušených - lze - a je to složité nebo jednoduché - udělat scenerku tak, aby přijatelně chodila ve FS9 a současně FSX (a naopak?)
Mám nainvní představu, že zdrojovou situaci (scenerie a detaily třeba v gmaxu vyexportuji jednou do formátů a s texturami kompatibilními do FS9 a pak totéž do formátu kompatibilního pro FSX.
Jde to tak nějak, nebo je to úplná blbost?
Dík! |
| |
|
 |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 7. 12. 2009 / 15:19 | |
|  | Problém je v tom, že pokud použiješ materiál pro FSX , tak už ten zdroják nepřeložíš gamepackem pro FS2004, takže si musíš vést 2 verze zdrojáku |
| |
|
 |  |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 7. 12. 2009 / 19:19 | |
|  | No to jsem myslel - ale nemám s tím zkušenost - prostě ve kterej fázi ty podklad jsou ještě použít společně a kdy pak už ne...
Mám zkušenost se sceneriemi naposled do FS 2k2, kdy jsem řešil naše letiště do kopečka a podobné blboviny, do FS9 jsem zatím netvořil, ael kdo víé, třeba to na mne přijde... (anebo se to bude hodit někomu, kdo zrovna něco tvoří - a neví zda dřív do FS9 nebo FSX....
Takže poslední otázka - na jaké úrovni se ještě dá rozhodnout -zvolit, zda bude výsledek do FS9 či FSX? - když už jsou domečky a textury, nebo to už je pozdě?
Dík! |
| |
|
 |  |  |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 7. 12. 2009 / 20:01 | |
|  | Zkusím odpovědět já, tak trochu více obecně (spousta věcí z toho, co napíšu, jistě už víš, ale když se nedejbože někdo za pár tejdnů na tenhle příspěvek dohrabe pomocí vyhledávání, tak mu to možná bude k užitku)
Jak FS2004, tak FSX mají svůj jedinečný SDK a v něm mají rozdílné exportéry. Zatím neexistuje cesta, jak udělat univerzání scenérii, která by byla na 100% funkční v obou simulátorech (FS2004/ FSX).
Scenérie exportovaná pomocí FSX SDK v FS9 nebude fungovat vůbec a scenérie exportovaná pomocí FS9 SDK se v FSX bude zobrazovat správně až na průhlednost alfa kanálu- s tím se zatím nic nevymyslelo. Zatím jsem tak nějak vypozoroval, že FS9 scenérie v FSX mi běhá skoro dvakrát hůř než scenérie dělaná přímo do FSX. Takže se v FSX opravdu oplatí používat addony přímo do FSX.
S exportováním přímo do FSX jsou spojeny i další výhody, např. používání specular map, které nám způsobí, že okna na mrakodrapu moc hezky odrážejí sluníčko (může to bejt klidně i na menších barácích, ale na těch mrakodrapech to vytváří opravdu krásnej efekt), nebo nastavení různé úrovně odrazu skla, takže okna na věži nejsou jenom průhledná, ale dá se použít i efekt odrážející okolitou krajinu.
Jinak textury a model, tzn. polygony, jsou při tvorbě do obou simů stejné, rozdíl nastává až v materiálu, díky tomu, že FSX má více možností a má více podrobný material editor. Takže závěr z toho je takový, že když uděláš scenérii do FS9, tak jí stačí akorát načíst do gmaxu s FSX SDK, smáznout jednoduchý materiál a udělat nový materiál určený pro FSX, aplikovat na všechny objekty a vyexportovat. Ono to možná napsaný vypadá trochu složitě, ale ve skutečnosti převést jeden baráček z FS9 do FSX+ nějaká drobná vychytávka je otázka maximálně 5 minut, když člověk ví co která věc znamená.
Ještě drobnost, pokud jsou tam nějaký animace, nebo attach pointy (světla, vyvýšený heliporty, nebo křivá dráha) tak se musí předělat i ty, ale to taky není až tak složitý.
Snad jsem to napsal alespoň trochu pochopitelně |
| |
|
 |  |  |  |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 8. 12. 2009 / 09:20 | |
|  | No perfektní, pane, tohle jsem měl na muessli díkes! |
| |
|
 |  |  |  |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 8. 12. 2009 / 11:16 | |
|  | Prosim ta mohol by si povedat co treba urobit? Lebo ja som skusil exportovat LZTT v FSX sdk a väcsina textur, mi to urobilo pekny bordel
Urobit nejaky navodik, najrychlesie asi videjko. BB FlashBack Recorder je na tento ucel perfektny a jednoduchy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 8. 12. 2009 / 20:21 | |
|  | Ahoj,
tu scénu z gmaxu pro FS9 si nahraješ do gmaxu, kterej má FSX gamepack, tam by mělo všechno vypadat normálně. Smažeš stávající materiály a uděláš nový materiál a při výběru typu materiálu označíš "FlightSimX" a už vykoukne okno material editoru. To má mnohem víc možností než standardní. Jinak mapování ani nic podobnýho neměníš, to zůstává. Stačí akorát smáznout starý materiál a aplikovat na holý objekty ten nový.
Silně doporučuji dávat pozor na jména materiálů- podle mě by to mohl být i tvůj problém, protože automaticky je tam jméno Mtl #0 a pokud máš více materiálů s tímto názvem tak to zobrazí pouze jeden materiál a jednu bitmapu. Takže dávat pozor na jedinečnost názvů.
Jinak teda nahrát bitmapu stejně jako u FS9 materiálu do diffuse. Barva v políčku specular určuje sílu odlesku, černá = matná, bílá = lesklá, ale bere to i různý stupně šedi, nebo i specular mapu. Pak akorát nastavíš parametry v tom zbytku (ale pokud je necháš tak jak jsou, tak by se nemělo nic stát a mělo by to fungovat), detailně je to popsaný v SDKčku konkrétně v souboru FSXMaterial.html.
To je asi tak vše co mě k tvému problému napadá. Zkus to a uvidíš, video se mi moc dělat nechce, protože jak se znám, tak bych tim zabil celej víkend a když už mám trošku času, tak se snažim dělat na MiG-21 nebo W-3.
Doufám, že se povede, za Poprad FSX only bych byl velice rád;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 9. 12. 2009 / 09:16 | |
|  | Tak ak som spravne pochopil, treba znovu dat texturu (material)? Tato predstava je pre mna dost frustrujuca. Lebo mam asi 15 textur, ktore pouzivam na roznych objektoch, pripade popradu tych objektov je hodne . A teraz hladat, kde co je, ma dost odradza.
Este k tym menam. Ako davat pozor na nazvy? Ja pomenuvavam Terminal_A.bmp Terminal_B.bmp atd. A ak som spravne pochopil, tak si to moze popliest a pomiesat? :-/
A dolezita vec, ako pridat nocnu texturu?
Inak videjko nemusi byt nic komplikovane. Ako som pisal, ten programik, na robenie videi je velmy sikovny. Ma tam automaticky funkciu, efektu kliknutia mysi a ma vlastni softik na zostrihhanie. Ja som urobil jedno videjko na otexturovanie bytovky, pouzil urcite funkcie na vylepsenie, a aj zo zostrihanim som to urobil za pol hodinu alebo hodinu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | scenerie do FS9 a FSX - jde udělat současně? 9. 12. 2009 / 21:02 | |
|  | Video se mi opravdu dělat nechce , zkoušel jsem dělat něco ve stylu návodu na základní modelový operace v gmaxu, ale zkončilo to tím že jsem u toho strávil hromadu času a výsledek žádnej, hold na videa jsem asi levej )).
Nemyslel jsem jména bitmap, ale materiálu, viz obrázek v rámečku. Bitmapy (textury.bmp) zůstavají stejný, akorát smážneš starý materiály v gmaxu a uděláš nový FSX materiály, který pak aplikuješ na objekty. Nemusíš na každej klikat zvlášť, stačí když uděláš hromadnej výběr a a v material editoru odklikneš apply. Popřípadě ještě můžeš použít multimateriál a pak přiřazovat jednotlivý polygony daným podmateriálům, ale to už se mi zdá lepší ta první varianta.
Noční textura je popsaná právě v tom souboru na který jsem odkazoval o příspěvek výše. Mělo by to být tak, že noční texturu nahraješ do self illumination map a emissive mode změníš na AdditiveNightOnly, na scenérkách jsem to nezkoušel, ale mám podobným způsobem dělanou forsáž na MiGu. |
| |
|
|